Nākotne bez šofera - Mercedes prezentē "Future Bus" (+ foto) 2

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 19.jūlijs 2016 9:58

Mercedes-Benz prezentējis ar autonomās vadīšanas sistēmu aprīkotu autobusu, kas jau sekmīgi izmēģināts 20 km garā Bus Rapid Transit (BRT) trasē Nīderlandē.

Future Bus pamatā ir platforma, ko izmanto 12 m garajam sērijveida modelim Citaro. Autobuss aprīkots ar autonomās vadīšanas sistēmu CityPilot, kas balstās uz GPS, daudzu kameru, radaru un sensoru darbību un „spēj vadīt autobusu ar precizitāti līdz pat centimetram”. Sistēma atpazīst luksofora signālus un šķēršļus, ja tie gadās ceļā, kā arī prot apstāties pieturvietās, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Maksimālais ātrums, kādā spēj darboties autopilots – 70 km/h.

Future Bus salonā iebūvēti patiešām futūristiska izskata pasažieru sēdekļi, pie griestiem liels informācijas ekrāns, bet bagāžas novietošanai paredzētajos plauktos integrētas nišas viedtālruņu uzlādēšanai.

Salons sadalīts trīs zonās. Pirmā – „servisa zona,” atrodas uzreiz aiz vadītāja, otra izvietota autobusa centrā un paredzēta pasažieriem, kas ceļo nelielos atstatumos, savukārt trešā zona ir salona aizmugurē un iecerēta kā atpūtas vieta.

Bus Rapid Transit (BRT) trase ir 20 km garš ceļa posms, kas savieno netālu no Amsterdamas esošo Hārlemu ar Amsterdamas lidostu Šipholu. Līnijā ir 11 pieturvietas, 22 luksofori un 3 tuneļi. Vietām ceļš ir ļoti šaurs, turklāt sabiedriskā transporta josla no pārējās plūsmas nav atdalīta ar barjerām. Praksē bezpilota autobusa izmantošana izskatās šādi: šoferis vada Future Bus līdz pirmajai pieturvietai, tad ieslēdz daļēji automatizēto režīmu un var atlaist stūri un pedāļus. Tālāk autobuss brauks pats turēdamies tieši pa vidu 3,10 m platajai joslai. 20 cm ir maksimālā robeža, ko tas var bez šofera palīdzības piestūrēt pats uz vienu vai otru pusi. Pieturvietai autobuss tuvojas līgani bremzējot un apstājas precīzi 5 cm no platformas malas. Future Bus komunicē ar luksoforiem un prot pieskaņoties „zaļajam vilnim”.

Mercedes uzskata, ka šāda veida transporta ieviešana atkarīga no tā, cik strauji attīstīsies tehnoloģijas. Pagaidām Future Bus šoferis vēl ir vajadzīgs (projekts ir otrajā fāzē no piecām), taču inženieri ir pārliecināti, ka pilnīga uzticēšanās autopilotam kļūs par realitāti „pārskatāmā nākotnē”.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tralala 19.jūlijs 2016 23:40
2 0 Atbildēt

Pieņemsim ka Rīga kādreiz iegādāsies tādus busus.....,un pie mums atlidos kāds Arābu šeihs.Pa ceļam no lidostas uz centru izslēgs luksaforus(ko buss atpazīst),un krustojumos noliks policistus regulēt satiksmi???????

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē jauno Ford Focus (+ FOTO) 6

Septembrī Eiropas tirgū tiks uzsākts Ford Focus ceturtās paaudzes modeļa tirdzniecība, kas jaunajā paaudzē būs pārstāvēts piecdurvju hečbeka, universāļa un atsevišķos tirgos četrdurvju virsbūves veidolā. Lasīt vairāk

 

Aicina informēt par izsvīdumiem, kas karstuma dēļ var veidoties uz asfalta 2

Atbilstoši laika prognozēm, šodien un tuvākajās dienās Latvijā gaidāma īpaši augsta gaisa temperatūra. Autoceļu asfalta segumam uzkarstot, atsevišķās vietās var veidoties svīduma vietas, ceļš var būt slidens, tāpēc aicinām autobraucējus informēt par šādām vietām, zvanot uz VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) diennakts bezmaksas informatīvo līniju 80005555. Lasīt vairāk

 

ASV prezentēta lidojošā mašīna ar vertikālo pacelšanos (+ VIDEO) 1

Kalifornijas kompānija Opener iepazīstinājusi ar “lidojošo mašīnu” BlackFly, ko tirgū sola laist 2019.gadā. Lasīt vairāk

 

Nezināms pārgalvis Piemaskavā ar Audi RS6 sasniedz 378 km/h (+ VIDEO) 30

Internetā ievietots video, kur nezināms autobraucējs ar Audi RS6 uz ātrgaitas šosejas Piemaskavā traucas milzīgā ātrumā, sasniedzot 378 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā