Mainīta taksometru licencēšanas kārtība 1

 

Foto: Ekrānšāviņš

Satiksmes Ministrija | 14.marts 2017 15:34

Otrdien, 14.martā, valdība apstiprināja izmaiņas Autopārvadājumu likumā, tādējādi mainot taksometru licencēšanas kārtību, lai pilnveidotu taksometru vadītāju profesionālo kvalifikāciju, veicot to reģistrāciju, kā arī paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitātes standartu.

Tāpat tika precizēta pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru definīcija, nodalot pakalpojuma veidus – pasažieru komercpārvadājums ar vieglo taksometru un ieviests jauns  regulējums -  pasažieru komercpārvadājums ar vieglo automobili.

Ievērojot līdzšinējo regulējumu, taksometru vadītājiem bija nepieciešams saņemt licenci katrā pašvaldībā. Ņemot vērā šīs jomas darbības specifiku un pašvaldību sadrumstalotību, 74 pašvaldībās no 119 taksometru pakalpojumi nav pieejami. Līdz ar to paredzēts, ka turpmāk pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, tādejādi ievērojami samazinot taksometru jomā nodarbinātiem uzņēmējiem nepieciešamo licenču skaitu.

Jāatzīmē, ka plānošanas reģiona izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedos tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem republikas pilsētās un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedos tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Speciālās atļaujas (licences) izsniedzējam būs arī tiesības noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam.

Lai uzlabotu taksometru pārvadājumu kvalitāti un pastiprinātu taksometru vadītāju atbildību, paredzēts veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, nosakot prasības, kritērijus un informācijas avotus, personas iekļaušanai reģistrā vai izslēgšanai no tā.

Vienlaikus paredzēts pārskatīt autoostu ar dažādu reģionālu nozīmi statusu un tajās obligāti sniegto pakalpojumu klāstu. Tas nepieciešams, lai optimizētu finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu, jo atkarībā no autoostas atrašanās vietas, cilvēku plūsmas un apkalpoto reisu skaita dienā autoostas apmeklētāju un pasažieru prasības ir atšķirīgas. Tā, piemēram, autoostās ar relatīvi mazu noslodzi var būt nepamatota prasība nodrošināt iespēju iegādāties braukšanas biļeti.

Ņemot vērā, ka esošo Satiksmes ministrijas (SM) resursu ietvaros nav iespējams nodrošināt pietiekamu autoostu pārbaužu regularitāti, paredzēts, ka VSIA “Autotransporta direkcija” tiks mainītas veicamās darbības, nodrošinot taksometru vadītāju reģistrāciju un autoostu reģistrāciju, pārreģistrāciju un autoostu darbības uzraudzību.

 

 
Visi komentāri
 
Vernona sekretāre 14.marts 2017 16:04
0 0 Atbildēt

Šādu pašu sistēmu attieciniet arī uz sabiedriskā transporta vadītājiem, it sevišķi, Nordekas. Vernons viens galā netiek. Vajag kādu ar sūdainu mietu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 5

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 7

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti