Atzīmējot VAZ 2101 40. gadu jubileju, Latvijas Antīko automobiļu kluba (AAK) biedri un viņu draugi organizē ekspedīciju no Rīgas uz Toljati rūpnīcu.
Pārbraucienā dosies četras VAZ markas automašīnas un mikroautobuss RAF 2203 „Latvija”. Visi ekspedīcijas auto pārstāv 80-tos gadus un klasificējami kā „youngtimer”.
Ekspedīcijas mērķis ir apmeklēt Toljati rūpnīcas muzeju un ražošanas cehus, lai godinātu leģendāro un postpadomju savienības kulta auto - VAZ.
<250>Ekipāžas pie Rīgas Motormuzeja pulcēsies 2010. gada 7. jūlijā plkst. 11.00, bet svinīgais starts tiks dots plkst. 14.30 no Rātslaukuma, kur ekspedīciju tālajā ceļā pavadīs Rīgas mērs Nils Ušakovs
Maršruta Rīga – Maskava („Auto Eksotika 2010”) – Toljati –Rīga kopgarums ir vairāk nekā 4000 km, ko braucēji sākotnēji ir ieplānojuši veikt 11 dienās. Pārbrauciena laikā paredzēts viesoties arī auto izstādē „Auto Eksotika 2010” Maskavā.
Finišs ir iecerēts 17.jūlijā pēc plkst. 21.00 pie Rīgas Motormuzeja.
Atbalstītāji:
Rīgas Motormuzejs
Latvijas Antīko automobiļu klubs
AAS ERGO
SIA TEXACO
SIA RUBBERS
Atceros, ka 70-80-tajos gados latvietim ļoti prestižš skaitījās darbs vai prakse Toljati rūpnicā. Īpaši svarīgi priekš reputacijas tas bija autoservisa šloseriem vai meistariem. Tolaik tie, kam bija "toljati pieredze" viennozīmīgi tika uzskatīti par labākajiem meistariem un specialistiem. Jāsaka, ka tajos laikos bija arī daudzi izcili autospecialisti, kuri žiguļiem izcili prata novērst visas vainas. Priedaines servisā 80-tajos tādi bija Arnis no 15/16 boksa, kurš bija augsta līmeņa priekšējās piekares regulētājs un Ilmārs no 4 boksa - perfekts elektrības un karburatoru spečuks. Arī krāsotājs Gunča bija viens no pirmajiem, kas prata strādāt ar metalikas krāsām. Vēl šodien šos meistarus atceros kā izcilus profesionaļus. Vispār jau kādam zinošam žurnalistam vajadzētu grāmatu uzrakstīt par padomjlaiku autoservisu labākajiem meistariem.
Šodien jau daudz prāta tiem servisniekiem nevajag - iespraud dakšu auto diagnostikas štepselī, un teju tā bilde ir skaidra.