2013.gadā populārākie ir desmit gadus un vecāki auto 5

 
Auto Asociācija | 27.janvāris 2014 14:38

2013.gadā Latvijā pirmreizēji ir reģistrēti 44574 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par +14% vairāk kā 2012.gadā (38986).

2013.gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003.gada reģistrāciju apjomu (43655), kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda.
2013.gadā Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012.gadu ir palicis nemainīgs – 10 gadi.

Foto: Publicitātes attēls

„Latvijas auto parks ir viens no vecākajiem ES, kas rada konsekvences attiecībā uz satiksmes drošību un kaitīgo izmešu apjomiem. 2013.gadā visvairāk pirmreizēji Latvijā ir reģistrēti automobiļi, kas ir vismaz 11 gadus veci (16347 vienības jeb 36,7%), tomēr pēdējos pēckrīzes gados nedaudz pieaug to lietoto pasažieru automobiļu īpatsvars, kuri ir līdz desmit gadiem veci”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Degvielas tipa izvēlē izteikti dominē automobiļi ar dīzeļa dzinēju, kas aizņem 79% (35284) no kopējā 2013.gada lietotu auto tirgus, kas ir pat vairāk kā 2013.gadā pirmreizēji reģistrēti jauni automobiļi ar dīzeļa dzinēju (62,34%). „Šāda tendence ir skaidrojama ar vairākiem faktoriem: pirmkārt, lietota automobiļa pircēja izvēle lielā mērā ir ierobežota ar auto izvēli Latvijas tirgū, kur piedāvājumā dominē dīzeļdzinēja auto, otrkārt, bieži vien tā ir iedomāta pārliecība par to, ka dīzeļa auto būs ekonomiskāks, nepadomājot par ekspluatācijas izdevumiem, kas būs lielāki un nesaistot šādu izvēli ar plānoto nobraukumu, kas bieži vien ir neliels un neattaisno šāda auto iegādi un, treškārt, plašākas iespēju iegādāties nelegālas un nezināmas izcelsmes degvielu”, secina I. Rūtiņš.

2013.gadā 91% (40418) no visām pirmo reizi Latvijā reģistrētām pasažieru automašīnām ir iegādājušās fiziskās personas. Lietotu auto tirgū automobiļu zīmolu tops ir izteikti atšķirīgs no jaunu auto pircēju izvēles. Vienīgais kopīgais līderis ir Volkswagen markas auto ar 20% tirgus daļu, kam seko Volvo (14%) un Audi (13%) marku automobiļi, bet ceturto un piekto vietu dala BMW un Opel.

Populāro lietoto pasažieru auto marku TOP 5:

Auto marka

Skaits

% no tirgus

VW

8940

20

VOLVO

6051

14

AUDI

5698

13

BMW

4132

9

OPEL

3791

9

 

Populāro lietoto pasažieru auto modeļu TOP 5:

Auto modeļi

Skaits

% no tirgus

VW GOLF/GOLF VARIANT

2650

5,9

VW PASSAT/PASSAT VARIANT

2648

5,9

AUDI A4/ A4 AVANT

2418

5,4

AUDI A6/A6 AVANT

1831

4,1

VOLVO V70

1769

4,0

 

I. Rūtiņš: „Kopumā to var raksturot kā pircēja izšķiršanos par labu auto zīmola prestižam un kvalitātei, ko vēl vairāk pastiprina vēsturiski automobiļa pirkšanas ieradumi. Savukārt modeļu tops liecina par to, ka pircēji dominējoši izvēlas kompaktās, vidējās un lielās klases auto, kur izteikti līderi ir Volkswagen un Audi modeļi Golf, Passat, A4 un A6. Daudz tiek diskutēts par auto pirkšanas ieradumiem Latvijā, kur joprojām salīdzinoši maz tiek izvēlēti mazās un kompaktās klases lietotie automobiļi. Iemesli ir gan subjektīvi, piemēram, auto vadītāja sociālais statuss, gan arī objektīvi, piemēram, Latvijā joprojām uz vienu mājsaimniecību ir tikai viens automobilis, sliktas kvalitātes ceļi un braukšanas ieradumi.”.

 
Visi komentāri
 
Brauciet prātīgi 27.janvāris 2014 21:23
0 2 Atbildēt

Izsakiet viedokli portālā mana balss jautājumā par saprātīgu braukšanas ātrumu.

manabalss.lv/par-nepamatot...e=all&type=top

IkdienasViesis 28.janvāris 2014 11:09
2 0 Atbildēt

Nu, jā - praktiskā latvieša auto : passati un golfi. Jau kopš 90-to vidus, kad topā bija golf-2 un 88.gada passat variant.

It kā jau izturīgi auto, noliegt nevar, BET, rūsē arī labi. Īpaši jau pieminētie t.s. 88.gada modeļa passati. Jaunākie modeļi šajā ziņā ir labāki. Bet, manuprāt, auģiki -cigari tomēr izturības ziņā ir pārspējuši visus VW modeļus,, gan arī jaunākos A6 modeļus. daudz no "cigariem" nav atpalikuši arī w-124 merši, bet rūsēšanas faktors tiem ir nodarījis daudz slikta. Pēdējās desmitgades jaunie auto šajā ziņā ir daudz pārāki. Man garažā kā rezerves auto stāv 2004.gada modeļa Sonata ("jaguarveidīgā"),kurai pie 100 000km uz virsbūves joprojām neatrast rūsas punktiņu.

GB12 28.janvāris 2014 14:09
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka stāv garāžā. Pamēģini vēl pāris ziemas pabraukāt ar viņu tā regulāri, ruslans būs klāt klā saukts.

Aleksandrs 28.janvāris 2014 15:12
0 1 Atbildēt

Esmu 2 grupas invalids un auto nevaru atljauties, pat velosipedam naudas nav, tad skataties kur vinji dabuu naudu 81 82 83 84

kum 1.februāris 2014 21:35
1 0 Atbildēt

volvo s-70 un v-70 tagad ir baigi topaa foršas tačkas 2.5 tdi super ekonomisks un iet ka zvers

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti