Latvijā dāmas vislabprātāk izvēlas "Volkswagen", "Nissan" un "Toyota" automašīnas 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.marts 2015 9:53

2014.gadā sieviešu vidū vispieprasītākie bijuši pilnīgi jauni vai četrus līdz astoņus gadus veci spēkrati - pilnīgi jaunas automašīnas iegādei priekšroku dod 28% "SEB līzinga" klienšu Latvijā, 22% izvēlas septiņus līdz astoņus gadus vecas automašīnas, bet 17% - četrus līdz piecus gadus vecas mašīnas.

Populārākās auto markas un modeļi Latvijas dāmu izvēlē pērn bija "Volkswagen Golf", "Nissan Qashqai", "Toyota Auris" un "RAV4", "Volvo XC60" un "Hyundai Santafe", liecina "SEB līzinga" dati.

Toyota RAV4 Foto: iAuto.lv

Lietuvā un Igaunijā atšķirībā no Latvijas pieprasītākā auto marka dāmu izvēlē bija "Toyota". Turklāt Igaunijā otra populārākā auto marka bija "Škoda", trešajā vietā ierindojot "Volkswagen".

"SEB līzinga" dati liecina, ka Latvijā starp desmit populārākajām krāsām sieviešu izvēlē sarkanā krāsa ieņem vien 9.vietu, būtiski atpaliekot no dominējošās melnās krāsas, kas krāsu topā ieņem 1.vietu. No kopējā auto skaita, ko 2014.gadā iegādājušās "SEB līzinga" klientes, 20% veido melnās krāsas automašīnas. Otra populārākā krāsa dāmu izvēlē ir balta (12% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un dažādas tonalitātes pelēkā, kam seko ķiršu tumši sarkana, brūna, tumši zila, sarkana un gaiši brūna.

Volkswagen Golf Foto: iAuto.lv

Jaudas ziņā dāmas izvēlas vidēji jaudīgas automašīnas, lielas jaudas spēkratus atstājot vīriešu izvēles ziņā. "SEB līzingā" sievietes visvairāk iegādājušās automašīnas ar 1,9 litru lielu motora tilpumu (31% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un 1,6 litru lielu motora tilpumu (19%).

"SEB līzinga" vadītāja Nellija Kočanova paziņojumā medijiem informē, ka sievietes automašīnu izvēlei pievēršas ļoti apdomāti un auto līzingā dāmu izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā pietiekama jauda, ekonomisks degvielas patēriņš, bērnu vajadzībām pielāgots auto ar atbilstošu bagāžnieku, kurā iespējams ērti ievietot ratiņus, somas un iepirkumu maisiņus, kā arī izmēri piemēroti braukšanai pilsētā. Šāda racionāla pieeja varētu būt skaidrojama ar to, ka vidējais vecums sievietēm, kuras veic sava auto izvēli "SEB līzingā", ir 42 gadi un lielai daļai ir izveidojusies ģimene, viņām ikdienā jārūpējas par bērniem.

Nissan Qashqai Foto: iAuto.lv

Automašīnas vērtība, ko iegādājušās "SEB līzinga" klientes, svārstās no 4000 eiro līdz pat 36 000 eiro, bet vidējā auto iegādes summa, ko atļaujas sievietes, veido nedaudz vairāk kā 12 000 eiro. Gan Latvijā, gan Lietuvā visdārgākā sieviešu izvēlētā automašīna pērn bijusi "BMW X3" un "BMW X5".

Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā sievietes ir krietni aktīvākas auto iegādē - Latvijā gandrīz pusi (48%) no visiem "SEB līzinga" darījumiem privātpersonu segmentā 2014.gadā slēgušas sievietes, kamēr Lietuvā dāmu izvēle veido 38% un Igaunijā - 35%. Latvijā Daces ir visbiežāk sastopamais sieviešu vārds, kas iegādājušās automašīnu "SEB līzingā". Viņām uz pēdām min Ineses, Ilzes, Lienes un Līgas.

Škoda Octavia Scout Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
IkdienasViesis 10.marts 2015 12:33
0 0 Atbildēt

Nu, nissan JUKE auto "pilotes" 95% gadījumā ir tieši dāmas. Tas nu ir reals fakts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 400 000 eiro - Ferrari jaunais modelis 12Cilindri (+ FOTO) 1

Itālijas superauto ražotājs Ferrari pieteicis jaunu modeli 12Cilindri, kas viņu piedāvājumā nomainīs 812 Superfast un būs pieejams kupejas un Spider modifikācijās. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 6

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Formentor: flagmaņa veiksmes stāsta jaunā lappuse (+ FOTO) 2

Jaunā CUPRA Formentor atklāšana 29. aprīlī Madridē bija nozīmīgs notikums, kas tika nosvinēts ar grandiozu prezentācijas pasākumu, uzsverot modeļa īpašo lomu zīmola darbībā. CUPRA Formentor ir uzņēmuma bestsellers un vispieprasītākais A-CUV modelis Eiropā – pagājušajā gadā visā pasaulē tika piegādāti vairāk nekā 120 000 vienību. Jaunais CUPRA Formentor ir izstrādāts, lai nostiprinātu un paplašinātu zīmola dominanci tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti