Auto tirgus un apkopes nozares līderis "Moller Baltic Import" 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2015 11:54

Auto tirgus un apkopes nozares līdere ar 178,9 miljonu eiro apgrozījumu pērn bija "Moller Baltic Import", liecina "Firmas.lv" un aģentūras LETA veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2015".

Otra lielākā kompānija pēc apgrozījuma pērn bija SIA ROSVI ar 69,7 miljonu eiro apgrozījumu, bet trešā - SIA LATAKKO ar 54,1 miljona eiro apgrozījumu.

"Top 10" iekļuvuši arī tādi uzņēmumi kā SIA "Moller Auto Latvia" ar 47,4 miljonu eiro apgrozījumu, SIA "Domenikss" ar 41,6 miljonu eiro apgrozījumu, SIA "Inchcape BM Auto" ar 38,6 miljonu eiro apgrozījumu, valsts AS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" ar 37,3 miljonu eiro apgrozījumu, SIA "Scania Latvia" ar 36,1 miljona eiro apgrozījumu, SIA "Inter cars Latvija" ar 34,3 miljonu eiro apgrozījumu un AS "Wess" ar 33,1 miljona eiro apgrozījumu.

"Domeniksa" valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska skaidro, ka transporta un loģistikas nozarei aizvadītais un šis gads ir bijis ļoti izaicinošs un Krievijas-Ukrainas krīze ir atstājusi nopietnu iespaidu uz to. Likumsakarīgi sarežģītā politiskā un ekonomiskā situācija atstās arī iespaidu uz auto nozari. Lai arī aktuālie "Domeniksa" grupas pārdošanas rezultāti 2014. un 2015.gada pirmajos sešos mēnešos liecina par pārdoto auto pieaugumu, ilgtermiņā uzņēmums noteikti izjutīšot šīs krīzes sekas Latvijas ekonomikā.

Uzņēmuma vadītāja arī norāda, ka pašlaik Latvijā daudz vairāk izjūtams nozares nesakārtotības un saprātīga regulējuma trūkums, kas nodara kaitējumu godīgiem auto tirgotājiem un nekādā veidā neveicina pelēkā sektora mazināšanos nozarē. Tā rezultātā valsts budžetam katru gadu garām aizejot simtiem miljonu eiro iespējamās nodokļu naudas.

Auto nozarē 90% no valsts budžeta ieņēmumiem nodrošina tikai 3% jeb 135 no nozares uzņēmumiem. "Tā ir neiedomājama asimetrija un liecina par nopietnām un ieilgušām problēmām, kurām nepieciešams tūlītējs risinājums, pretējā gadījumā mēs nolemjam šo nozari arī turpmākai stagnācijai. Atsevišķos jaunu automašīnu tirdzniecības salonos ir parādījusies tendence, kad tirgotāji atklāti manipulē ar automašīnu cenu, tādējādi apejot Pievienotās vērtības nodokļa likumu," uzskata Sadauska. Viņa skaidro, ka 60 500 eiro ir automašīnas cena un slieksnis, līdz kuram auto pircējs var pieprasīt no Valsts ieņēmumu dienesta (VID) atgūt nomaksāto pievienotās vērtības nodokli (PVN). Līdz ar to auto tirgotāja interesēs ir pārdot automašīnas, kuru cena ir mazāka par šo slieksni, un tirgotājs ir gatavs krāpties ar auto cenu.

 
Visi komentāri
 
3ton 27.novembris 2015 18:27
0 0 Atbildēt

Viss jau būtu labi, ja tur nemēģinātu tēlot lielākus Globas par mani.

rt 28.novembris 2015 9:22
1 0 Atbildēt

Ja sāk, tad vajag līdz galam - arī savu tirgoto auto remontu nozares līderis!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti