OCTA tirgus zaudējumi 2016.gadā palielinājušies līdz 11,8 miljoniem eiro 4

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 5.februāris 2017 9:49

Transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA tirgus Latvijā 2016.gadā strādāja ar 11,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 0,1 miljonu eiro vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja apkopotie dati.

Pērn piedzīvoti lielākie zaudējumi šajā nozarē kopš 2007.gada.

Situācija kļuvusi negatīvāka, jo klientiem izmaksāto atlīdzību summa pērn augusi par 854 130 eiro jeb 2% salīdzinājumā ar 2015.gadu, bet apdrošinātāju saņemto prēmiju summa pagājušajā gadā samazinājusies par 880 000 eiro jeb 1,9%.

Pagājušajā gadā apdrošināšanas sabiedrībās zaudējumu pieteikumi iesniegti par 37 367 ceļu satiksmes negadījumiem, kas ir par 9% vairāk nekā 2015.gadā. Pērn gandrīz līdzvērtīgi pieauguši gan Latvijā, gan ārzemēs notikušie negadījumi, par kuriem apdrošinātāji saņēmuši zaudējumu pieteikumus.

Pērn zaudējumu pieteikumu skaits audzis, lai arī 2016.gadā par 3% samazinājies Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits.

Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2016.gadā bija 937 eiro, kas ir par 1,6% vairāk nekā 2015.gadā.

Vidējā atlīdzība par Latvijā notikušu satiksmes negadījumu ir 843 eiro, bet ārvalstīs - 2712 eiro. Līdzīgi kā iepriekšējos gados lielākā daļa jeb 77% no kopējās atlīdzību summas izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins vērtē, ka situācija OCTA tirgū nedaudz stabilizējusies un zaudējumu apmērs vairs nepieaug tik strauji kā iepriekš. Tirgū joprojām ir asa konkurence, pieaug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, turklāt apdrošinātājiem papildu zaudējumus rada arī pērn atsāktā obligāto iemaksu veikšana Garantijas fondā.

Abāšins atzīmē, ka apdrošinātāji pēdējā laikā veikuši lielu darbu, lai meklētu veidus, kā samazināt nozares zaudējumus, segmentējot klientus un meklējot papildus faktorus, kā pielāgot polises cenu to riska pakāpei. Tāpēc ir cerība, ka šogad nozares finanšu rādītāji varētu nedaudz uzlaboties.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

2015.gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

 
Visi komentāri
 
drakula 5.februāris 2017 14:33
3 1 Atbildēt

Pa radio pagājšnedēļ stāstīja , ka pagāšgad apdrošinātāji pa visām jomām premijās iemaksāti ap 350 miljoni jevriku , a atlīdzībās izmaks;ati ap 270 miljoni . īsāk sakot - vārās ne pa jokam.

A te pēkšņi zaudējumi . Un pie tam vēl jomā kur apdrošnājums obligāti jāveic .

Mājiens saprasts ,cenas polisēm celsies , ka tik tie nabagi vēl nebankrotē

robchix 5.februāris 2017 19:12
2 1 Atbildēt

Un paaris rakstus zemaak raksts ar nosaukumu:

"Apdrošinātāji 2016.gadā Latvijā prēmijās parakstīja par 5,7% vairāk - 395 miljonus eiro "

Buutu vismaz filtreejushi informaaciju, vienaa briidii zheelojaas, otraa lielaas.

Un tajaa pashaa laikaa ciinaas par to "zaudeejumus nesosho" klientu. :D

Rexx 6.februāris 2017 0:15
2 1 Atbildēt

Viss slēpjas tādā mākslā/zinātnē kā grāmatvedība!!!

LMT 6.februāris 2017 11:30
1 1 Atbildēt

Gadu no gada, pļūtī kā Zariņa gos!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 7

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 8

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti