Pēdējais mohikānis – 36-gadīgs MAZ joprojām ierindā (+ FOTO) 22

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 25.augusts 2018 11:46

36 gadus veco MAZ droši var saukt, ja ne par pēdējo, tad par vienu no nedaudzajiem tik veciem Minskas autorūpnīcas ražojumiem, kas joprojām brauc pa mūsu ceļiem.

Konkrētais eksemplārs tika sastapts pie CSDD tehniskās apskates stacijas, kur bija ieradies, lai izietu skati. Šoferis atklāj, ka tas ir modelis MAZ-5335, kas izgatavots 1982.gadā. Vizuāli ļoti līdzīgās MAZ-500 saimes (ražoja līdz 1977.gadam) kabīnes priekšpusi greznoja rūpnīcas emblēma ar Baltkrievijas simbolu – sumbru, šim modelim gan palicis vien rūpnīcas nosaukums, taču tautā kravinieku joprojām sauc par „bulli”.

Foto: iAuto.lv

Tā nu arī šis bullis uzticami kalpo jau 36 gadus. Nobraukti vairāk nekā 100 000 km un odometrs uzsācis otro apli. Automobilim uzstādīta 8 tonnu ietilpības cisterna un to izmantoto ūdens pievešanai un ceļu laistīšanai objektos, kur notiek ceļu remontdarbi.

Foto: iAuto.lv

Tehnika ir vienkārša un uzticama, protams, brīžiem to nākas remontēt un detaļas tik vecam auto vairs nav tik viegli atrast. Automašīna pieder kādam Rīgas uzņēmumam, bet objekti ir pa visu Latviju. Šoferis pastāsta, ka MAZ iebūvēts 180 Zs jaudīgs sešcilindru dīzelis un piecpakāpju pārnesumkārba. Kabīne ir liela, plaša, ar milzīgu stūres ratu (tās centrā redzams sumbrs), garu, vertikāli novietotu ātrumpārslēgu un ļoti vienkāršu mērinstrumentu paneli un slēdžiem. Starp citu, aiz šofera sēdekļa ir guļamvieta, kas gan šim automobilim ir bez pielietojuma.

Foto: iAuto.lv

Interneta forumos var lasīt, ka 500 un arī šīs saimes MAZ šoferiem patika – mašīna bija pietiekoši jaudīga, piemērota to laiku ceļiem un ātrumiem (75-85 km/h), viegli remontējama un praktiski „nenokaujama”. Bija arī trūkumi – jau pieminētais sešcilindru motors (citām modifikācijām izmantoja V8) bija skaļš un spēcīgi vibrēja, bet kabīnes apsildes sistēma nebija pārdomāta.

Šo modeli Minskas rūpnīca ražoja līdz pat 1990.gadam.  

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Daljnobojs 25.augusts 2018 12:05
2 1 Atbildēt

15 gadus atpakaļ uz līdziga tikaij mežvedēja mācijos braukt (izjust fūres gabarītus) Aceros vienu ka šo zubru kad nosēdās aķi viegli varēja piedarbināt ievelkot vai noripojot no uzkalniņa. Pārēja ziņa moku kambaris.

80.-tie 25.augusts 2018 13:27
2 0 Atbildēt

Atceros, ka klasesbiedrs, kurš strādāja autokombinātā, savulaik bija aizsūtīts uz Minsku pēc pašizgāzēja - atbrauca labi, tik kaut kas ātrumkārbā bija izregulējies - nevarēja robā trāpīt - laikam jau tāpat kā ikvienu padomjlaiku tehniku vispirms vajadzēja pārskatīt, pārvilkt visas skrūves un tikai tad varēja izbraukt reisā.

kasinsh79 25.augusts 2018 12:18
0 0 Atbildēt

Labs

Army 25.augusts 2018 12:35
3 0 Atbildēt

Spriežot pēc kabīnes iekšpuses, kas citā krāsā, liekas, ka oriģinālā bijis kas cits - drīzāk armijnieku degvielas vedējs

msh 25.augusts 2018 13:08
4 0 Atbildēt

Ceļu būves firmām kā reiz ir diezgan daudz vecas tehnikas - tepat liepājas CTB ir kā minimums viens gaziks - cisterna un viens gaziks - kravas mašīna, vēl redzēju pirms kādiem trīs gadiem viņiem MTZ 82, ja nemaldos, kas tika izmantots laistīšanai.

Par vāju detaļu pieejamību īpaši neticu - protams, kaut kādas lielās detaļas, kuras noskrūvēt no citas mašīnas, varētu būt grūti pieejamas, bet dilstošās detaļas noteikti ir pieejamas, no firmām kas uz tādām lietām specializējas. Manā darbavietā ir divi astoņdesmito gadu padomju blokā ražoti autokāri, divi T-40 traktori, un viens deviņdesmito gadu austrumeiropas ražojuma forwarderis - cik var manīt, 12 gadus vecam amerikāņu automatizētajam gaterim detaļas dabūt ir grūtāk nekā astoņdesmito gadu austrumeiropas tehnikai...

māzerists 25.augusts 2018 14:06
1 0 Atbildēt

hroniski smaga stūre ne jaunam

kasinsh79 25.augusts 2018 14:10
0 0 Atbildēt

Apbrīnojama tehnika (izturība). Tas salons izskatās kā vecam traktoram, teju bez apšuvuma.

viencexperc 25.augusts 2018 18:37
14 27 Atbildēt

Tā ir, kad nav ar ko lepoties, kā tikai ar padumjiem laikiem un karu.

Kas tad šajā sūdā ir tāds unikāls un nenokaujams? Ka auto nobraucis 100 000 un jau sapists līdz kliņķim? Lūk tad rietumu līdzīgs auto, arī ar mucu. Tikai vēl vecāks - 1970, ar vēl lielaku nobraukumu.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/det...7-d5ec9d4b888e

Ja kārtīgi iztīrītu, būtu kā jauns. Un nekādu vadu, izolentes, aizlāpītu caurumu.

reku 25.augusts 2018 23:28
3 4 Atbildēt

Tie 100 000 ir kļūda,rakstīts taču ka spidometrs iet otru apli.Tātad ļimons.Es tādiem dzinējus mainīju kā zeķes,vajadzīgās atslēgas bija atlasītas lai nebūtu ilgi jāmeklē.

felix65 26.augusts 2018 8:48
4 1 Atbildēt

Diez vai kļūda. Padomijā miljonos spidometrus netaisīja.

reku 26.augusts 2018 23:37
1 0 Atbildēt

Domāju ka esi nopietns cilvēks un saproti ka ar to ka izbeidzas spidometrs auto neizbeidzas.Tur iekšā var būt piektais vai desmitais dzinējs un pārlasīts.Bez pārmetināšanas tas šoferis sen būtu izkritis.Skaidrā prātā ar tādu auto nemaz nevar braukt.

viencexperc 26.augusts 2018 19:52
2 1 Atbildēt

Bildē skaidri un gaiši redzams, ka odometram ir 5+1 cipars.

Maksimālais ir 99 999.9 km

Ja kas 25.augusts 2018 19:07
2 0 Atbildēt

Šitādam 100 000 tk būtu grūti nobraukt - agrāk odometrus grozīja, lai varētu noliet degvielu. Cita lieta tālbraucēji - pats atceros laikus, kad pie Rīgas tirgus gruzīnu MAZ ar arbūziem stāvēja - tur vismaz 2500 km uz vienu pusi

Pļurkt 25.augusts 2018 20:46
3 0 Atbildēt

Līdz pat 80-to gadu beigām dīzeli nebija jēgas noliet, jo nevienam viņš nebija vajadzīgs pat par velti!

felix65 26.augusts 2018 8:52
2 0 Atbildēt

Nolēja pat grāvjos, lai varētu vēl uzpildītu un parādīt lielāku nobraukumu, jo no kilometriem bija atkarīga alga. Pārdošanai nolēja benzīnu. Videnes laikā pa vasarām piestrādāju pie fātera ceļiniekos. Vienu gadu aizvietoju atvaļinājumā aizgājušo uzpildītāju un visādus cirkus redzēju.

kasinsh79 25.augusts 2018 21:03
6 2 Atbildēt

Jābūt vientiešiem, lai ticētu 100tkm nobraukumam. Kabīne rāda dzīves rūdījumu. Es ticētu kādam mlj.km

felix65 26.augusts 2018 8:54
4 0 Atbildēt

Krievu tehnikai tas nav rādītājs. Salīdzini 100 štukas nobraukušu opeļa un žiguļa salonus.

kasinsh79 26.augusts 2018 12:04
0 0 Atbildēt

Apskati vispirms CSDD redzamos nobraukuma datus konkrētajam auto

ss 26.augusts 2018 12:22
10 0 Atbildēt

nevarēju noturēties: rekur īsts skaistulis, būtībā muzeja eksponāts: www.ss.com/msg/lv/transp...ies/hpecm.html

kasinsh79 26.augusts 2018 16:37
2 0 Atbildēt

Saimnieks pedants

as 27.augusts 2018 13:53
0 0 Atbildēt

TA diemžēl neizgāja gan! Interesanti, tiks labots

Detalizētais vērtējums:

Kods Novērtējums Trūkumi vai bojājumi

6.1.1. 1 Virspusēja rāmja vai nesošā elementa korozija.

6.1.2. 1 Atgāzu vai izmešu sastāvu neietekmējoši nelieli izplūdes sistēmas bojājumi.

6.2.1. 2 Kabīnes stiprību ietekmējoši korozijas bojājumi, kas negatīvi ietekmē tās stiprību. Kreisais spārns.

6.2.1. 2 Kabīnes stiprību ietekmējoši korozijas bojājumi, kas negatīvi ietekmē tās stiprību. Labais spārns.

7.9. 1 Nav tahogrāfa.

7.10. 1 Nav ātruma ierobežošanas ierīces.

1.1.16. 2 2.tilts. Riteņa bremžu mehānisms nenodrošina kluču (loku) ātru atvirzīšanu no darba virsmām labajā pusē.

1.2.1. 2 Bremzēšanas spēku nevienmērība to pakāpeniskā pieauguma diapazonā pārsniedz 30% starp vienas ass riteņiem.

1.2.1. 2 Bremzēšanas spēku maksimālās vērtības pārsniedz 30% starp vienas ass riteņiem.

2.1.1. 1 Hidrauliskā šķidruma noplūde no stūres iekārtas. Piles neveidojas.

Nobraukumi:Nobraukuma vēsture:

Datums Nobraukums

22.08.2018 3661

15.08.2018 3604

11.08.2017 89918

27.07.2016 75252

14.07.2015 57572

26.06.2015 56160

19.06.2014 45849

06.06.2013 38026

06.06.2012 32144

29.05.2012 31697

25.05.2011 24157

24.05.2010 20683

13.05.2010 20630

30.04.2009 15257

29.04.2009 15224

22.04.2009 15108

20.04.2009 15075

03.04.2008 8609

26.03.2008 8599

28.03.2007 2138

22.03.2007 2134

31.05.2006 99320

03.05.2006 98644

28.04.2005 92790

22.04.2005 92757

15.10.2003 32742

Ui 27.augusts 2018 16:37
1 0 Atbildēt

Žēl gan, tad jau atliek Tolmets

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti