ATD bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā turpinās vērtēt tikai "Škoda" piedāvājumu 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.aprīlis 2024 11:24

Autotransporta direkcija (ATD) bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā saņēmusi divus piedāvājumus, taču no tiem atbilstošs konkursa prasībām un vērtējams ir tikai personu apvienības "Škoda Transportation - Škoda Vagonka" ("Škoda") piedāvājums, aģentūrai LETA pavēstīja ATD pārstāvji.

Atbilstoši jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienību (BEMU) piegādes iepirkuma prasībām pretendentiem, kuri konkursa pirmajā kārtā tika atzīti par atbilstošiem nolikumā noteiktajām prasībām, - "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Škoda" un "Stadler Polska" - līdz 25.aprīlim bija jāiesniedz piedāvājumi. 

Taču piedāvājumus iesniedza divi no trim atlasītajiem kandidātiem - "Škoda" un "Stadler". 

Sīkāk iepazīstoties ar iesniegtajiem piedāvājumiem, iepirkumu komisija konstatēja, ka tikai "Škoda" ir iesniegusi pilnvērtīgu piedāvājumu, savukārt "Stadler" iesniegtie dokumenti neatbilst iepirkumā noteiktajām prasībām. 

Līdz ar to iepirkumu komisija konstatēja, ka faktiski ir iesniegts tikai viens vērtējams piedāvājums, kuru tā turpinās vērtēt.

Izmantojot Eiropas Savienības fondu un Latvijas valsts budžeta līdzekļus, paredzēts iegādāties deviņus bateriju elektrovilcienus. Iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā iegādāties vēl papildu vienības.

Sabiedriskā transporta padome (STP) 2023.gada 29.septembrī pieņēma zināšanai ATD sagatavoto informāciju par vilcieniem izvirzāmajām kvalitātes prasībām. Vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, "wi-fi", atkritumu tvertnēm, sanitāro mezglu. Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem. 

Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte - bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 kilometriem.

Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda, Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot tādus galamērķus kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas. 

Jau vēstīts, ka 2023.gada martā valdība atbalstīja akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei nepieciešamo priekšfinansējumu līdz 74,4 miljoniem eiro, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) segšanai nepieciešamo 15,624 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijai (SM) no valsts budžeta pēc vajadzības līdz 2026.gada beigām.

Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt vēl divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
 

 
Visi komentāri
 
Slinkais 26.aprīlis 2024 12:24
3 0 Atbildēt

lietot parkā viena ražotāja lamatas un līdzīgas tehnologijas, liekas tikai racionāli

Onsis 26.aprīlis 2024 12:31
3 1 Atbildēt

Vai tikai man tā liekas, ka iepērk ne labākos, bet tos, kas māk dot???

Sergejs 26.aprīlis 2024 12:33
5 1 Atbildēt

Škoda: dokumenti atbilst, bet vilcieni neatbilst(nebrauc) - ņemam!

Stadler:lieliski vilcieni, tai skaitā ir arī Fuel Cell ūdeņraža (kas vilcienam ir lietderīgāks risinājums un no aukstuma tā nebaidās), daudz kur brauc (tai skaitā ASV) bet papīros 122lpp 8 rindkopā garumzīme nav pareizi ielikta - neder!

 Jeb viens māk burvju vārdu pateikt bet otrs nē? (vārds sākas ar O un beidzās ar S , seši burti, nācis no Ru)

boliks 26.aprīlis 2024 13:53
1 0 Atbildēt

Kāpsim uz tiem pašiem grābekļiem. Teorētiski var iepirkumu izbeigt bez rezultātā un sākt no jauna.

Slinkais 26.aprīlis 2024 14:45
1 0 Atbildēt

Grābeklis ir škodas viesošanās dpils uz daskrūvēšanu. Es joprojām uzskatu, ka tur mīt diversanti

Ezis UK 26.aprīlis 2024 12:57
1 0 Atbildēt

Precīzi!

0pis 26.aprīlis 2024 16:44
1 0 Atbildēt

Galvenais lai tā batterijas nav no tā paša fabrīķa kas ražo pantogrāfus!

felix65 26.aprīlis 2024 19:33
0 1 Atbildēt

Kropļi, izbeidziet izšķērdēt mūsu naudu uz idiotiskām strupceļa tehnoloģijām!

Jumu 26.aprīlis 2024 20:28
2 0 Atbildēt

Derētu rezervei vienā no vagoniem iebūvēt dīzeli ar ğeneratoru, gadījumiem, kad mašīnists jūt, ka baterijām brauciena laikā pienāk kirdik. 🚎🚎🚂🚎🚎🚎 Ja kaut kur apstāsies ziemā pasažieri tiešām var palikt zaļi. 🐉🐉🐉

Mašīnists 6.maijs 2024 22:35
0 0 Atbildēt

Vai  nebija vienkāršāk un lētāk elektrificēt šos maršrutus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 400 000 eiro - Ferrari jaunais modelis 12Cilindri (+ FOTO)

Itālijas superauto ražotājs Ferrari pieteicis jaunu modeli 12Cilindri, kas viņu piedāvājumā nomainīs 812 Superfast un būs pieejams kupejas un Spider modifikācijās. Lasīt vairāk

 

Aplēsta summa, ko par vēja parkiem varētu saņemt iedzīvotāji (+ VIDEO) 6

Gadiem ilgi savstarpēji “cīnoties” iedzīvotājiem un vēja parku attīstītājiem, Latvija pamatīgi iepalikusi saviem kaimiņiem vēja enerģijas attīstībā. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti