No 2030.gada Vācija varētu atteikties no benzīna un dīzeļa motoriem 17

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 10.oktobris 2016 14:43

No 2030.gada Vācijā varēs piereģistrēt vienīgi automašīnas ar videi draudzīgiem dzinējiem, pilnībā atsakoties no konvencionālajiem benzīna un dīzeļa motoriem.

Atsaucoties uz Spiegel.de informāciju mediji vēsta, ka līdz 2050.gadam Vācija plāno kaitīgo oglekļa dioksīda izmešu daudzumu atmosfērā samazināt par 80-95 procentiem.  Šobrīd gandrīz piektdaļu no kaitīgo izmešu daudzumu rada transports, tādēļ šajā sfērā Vācija plāno īpaši stingrus pasākumus, no 2030.gada pilnībā izslēdzot no aprites iekšdedzes dzinējus.

Lai stimulētu iedzīvotājus pāreju uz videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu, Vācijas valdība subsidē elektrisko un hibrīda automobiļu iegādi līdzīgi kā to dara Ķīna, Francija un Norvēģija, tādejādi cerot šāda transporta daudzumu līdz 2020.gadam palielināt līdz 500 000 vienību.

Tiesa gan, kā atzīst jau pieminētais izdevums Spiegel, pagaidām valdības ieviestās programmas devušas visai pieticīgus rezultātus – uz 2016.gada janvārī valstī bija reģistrēti 130 000 hibrīda un 25 000 elektriskās piedziņas spēkratu, kamēr benzīna un dīzeļa automobiļu skaits sasniedza attiecīgi 30 un 14,5 miljonus vienību.

Vācija nav vienīgā valsts Eiropā, kas plāno atteikties no automobiļiem ar benzīna un dīzeļa dzinējiem – jau līdz 2025.gadam to centīsies paveikt Norvēģija un Nīderlande. Līdzīgi plāni ir arī Francijai.  

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
pagarinātājs 10.oktobris 2016 12:12
9 1 Atbildēt

Tad jau redzēs vai neiebrauks auzās ar šiem pompozajiem plāniem. Neviens nav pētījis, kas un kā mainīsies, kad elektroauto būs galvenais (vai vienīgais) pārvietošanās veids. Cik tas būs problēmu drošs, uzticams un ar kādu veikstspēju. Kā un kur tiks utilizētas nolietotās baterijas, kas būs milzīgā daudzumā! Kā ar elektrības patēriņu un tās ražošanu? Vācijā noteikti būs jābūvē jaunas elektrostacijas vai pat atomelektrostacijas. Nezinu, vai HES'us vēl vispār kaut kur Vācijā ir iespējams uzcelt (nesačakarējot dabu un apkārtējo ekosistēmu) Un hibrīdi - vai tad tur nestrādā neliels iekšdedzes dzinējs + elektrība? Tad jau iekšdedzes dzinēji pavisam nekur nepazudīs. Protams, es neesmu kvēlākais iekšdedzes dzinēju aizstāvis un protams atbalstu progresu un jaunas tehnoloģijas, bet kaut kā uz šīm lielajām pārmaiņām pēc 15 gadiem skatos visai skeptiski.. Nu redzēsim. :) Būtu interesanti izlasīt savu komentāru ap 2030. gadu un redzēt, kas ir mainījies..

anonimikis 10.oktobris 2016 12:40
8 5 Atbildēt

Nu tā arī ir atšķirība, kāpēc vāciešiem iet labi, bet latviešiem tā ir kā ir. Pēc šāda uzstādījuma vācietis saraksta jau pieminētās problēmas un sāk domāt ar kuras risināšanu sākt. Sadala prioritātes, sadala darbus un kad pienāk termiņš, viss ir gatavs. Latvietis parastais tikai darba grupās, presē un draugu lokā gaudo cik viss ir slikti un kad pienāk termiņš un saprot, ka šoreiz atlaides nebūs, kaut ko tikai sāk pa roku galam grābt un ķert.

Arnis 11.oktobris 2016 8:26
8 1 Atbildēt

Latvijā notiek - atbalsts elektromobiļiem:

bezmaksas autostāvvietas Rīgā un Liepājā;

atļauja braukšanai sabiedriskā transporta joslā;

atbrīvojums no ekspluatācijas (gada) nodokļa;

samazināts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis – 10EUR mēnesī;

tiek būvēts ātrās uzlādes staciju nacionālais tīkls.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti