Čehu kompānija MW Motors prezentējusi savu pirmo modeli – elektriskās piedziņas retro stila kupeju Luka EV.
Automobilis ar nolūku veidots tā, lai atgādinātu 60.gadu spēkratus, par ko liecina, piemēram, Aston Martin DB4 līdzīgie lukturi un plānie hromētie bamperi. Tehniskais pildījums un salona iekārtojums turpretim atbilst tam, ko esam ieraduši redzēt mūsdienu automašīnās – jau pieminētajos gaismekļos strādā LED tehnika, kabīnē iebūvēti sēdekļi ar ādas apdari, multimediju komplekss ar skārienjutīgu ekrānu, braukšanas režīmu izvēlnes poga.
Luka EV pamatā ir alumīnija šasija un virsbūve no armēta stiklplasta. Katrā ritenī iebūvēts elektromotors, kas strāvu saņem no 21,9 kilovatstundu akumulatora. Visu četru elektromotoru kopējā jauda ir 66 zirgspēki, kas ir pietiekami, lai 815 kg smagais automobilis līdz simtam varētu paātrināties 9,6 sekundēs. Zināms, ka 4500 mm garās Luka EV maksimālais ātrums ir 146 km/h, ar vienu uzlādi tā var nobraukt līdz pat 300 km, bet akumulatoru enerģijas atjaunošanai par 80% vajadzīgas 60 minūtes.
Retro stila elektrokupejas cenu čehu kompānija vēl atklājusi, toties viņu mājaslapā jau tagad var pieteikties automobiļa izmēģinājumam.
Beidzot uztaisīts lielisks auto.
Tikai varēja būt drusciņ tehniski labāks.
Toties elektromotors ir riteņos, kas ir diezgan unikāli. Tas ir Tesla vājais punkts, jo pusasis un reduktors netur slodzes.
Elektromotors riteņos, gadījumā, nepalielina amortizējamās daļas masu?
Tehniski labāks, tas ir kāds - divreiz smagāks?
IMO šis ir nepareizs ceļš. Uz šitā grābekļa intensīvi kāpj vācu autobūvētāji.
Elektromotors katrā ritenī un baterijas grīdā paver iespējas salona izbūvei (Tesla šajā ir lieliska). Savukārt izmeta petrolejas dzinēju un ieliekam elektro ir tipisks vācu haltūristu piegājiens.
Un kur TE ir tas nepareizais ceļš? Motori riteņos - tas ir progress, salīdzinot ar teslu, kur motors caur diferi griež riteņus, kas atšķiras no mašīnas ar iekšdedzes motoru tikai ar to, ka nav sajūga un kārbas. Mums abiem nav zināms kur tai mizai ir akumulatori, bet kā jau mēs zinām, tas teslas risinājums ar aķiem grīdā smagi iesūkā - salona grīdai ir jābūt mašīnas zemākajam punktam, un tā nu teslu nav pārāk grūti aizdedzināt - vajag tik to grīdu kaut kam stiprāk uztriekt...
Šis ir 100% petroleja>elektro salona kompozīcija. Resp neizmanto elektro fleksibilitāti. Tesla izmanto - jau TypeS ir paplašinātas salona izmantošanas iespējas.
Piedziņas izpratnē gan Tesla ir dīvaina pieeja.
Un kādas tad ir tās paplašinātās izmantošanas iespējas?
Ar Tesla jaudu citas piedziņas iespējas šobrīd nav. Labi ka ātrumkārbu nelika tad vēl tā lūztu.