Soli tuvāk elektrifikācijai kravas automašīnu nozarē: “Scania” atklāj akumulatoru rūpnīcu

 

Foto: Publicitātes attēls

Scania | 14.septembris 2023 12:09

Pasaulē vadošais transporta risinājumu piegādātājs “Scania” ar lepnumu paziņo, ka oficiāli darbu uzsāk augstas veiktspējas akumulatoru montāžas rūpnīca Zviedrijas galvenajā ražotnē Sēdertāljē.

Uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē tas iezīmējas, kā īpašs notikums, jo tādējādi tiek pavērta iespēja jaudīgu premium klases elektrisko transportlīdzekļu sērijveida ražošanai un solis tuvāk ilgtspējīgu risinājumu ieviešanai ražošanas procesā.

Šī gada aprīlī “Scania” kopā ar “Northvolt” prezentēja kopīgi izstrādātu akumulatoru, kas paredzēts īpaši jaudīgam transportam ar izcilu veiktspēju un unikāli zemu oglekļa pēdas nospiedumu. Šis akumulators tiek ražots “Northvolt ETT” gigaražotnē Zviedrijas ziemeļos, un jau no 5. septembra tas tiek ražots komplektos jaunajā, 18 tūkstoši kvadrātmetrus plašajā ražotnē Sēdertāljē, nodrošinot iespēju uzsākt “Scania” premium klases elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanu reģionālajam transportam.

“Viens no būtiskākajiem mērķiem, ko “Scania” sev ir izvirzījusi – veicināt pāreju uz ilgtspējīgāku transporta sistēmu. Līdz ar augstās veiktspējas akumulatoru montāžas uzsākšanu esam ieguvuši vienu no svarīgākajiem veicinošajiem faktoriem, kas ļaus paātrināt pāreju uz elektrifikāciju,” paziņoja Kristians Levins, “Scania” un “TRATON GROUP” prezidents un izpilddirektors.

“Scania” plāno, ka 2030. gadā 50% no pārdošanas apjoma veidos elektriskie kravas transportlīdzekļi. Sekojot līdzi pašreizējām tendencēm, ir paredzams, ka tālākā nākotnē ikviens transportlīdzeklis varēs būt elektriski darbināms. Pagājušajā gadā Latvijā pirmo reizi tika prezentētas “Scania” elektriskās automašīnas, bet Baltijā pirmā pārdotā ar akumulatoru darbināmā automašīna ir Igaunijā – dzērienu ražotājam “A.Le Coq”. “Pāreja uz elektrificētiem risinājumiem ir vislielākās pārmaiņas transporta nozares vēsturē, un tieši šis gads iezīmējas par šo izmaiņu sākumposmu. Priekšnosacījumi tiek nodrošināti cits pēc cita, un gandrīz 126,2 miljardu EUR ieguldījums šajā jaunajā akumulatoru montāžas ražotnē ir viens no tiem,” turpina Levins.

“Scania” norāda, ka pieprasījums un interese par elektrisko kravas automašīnu iekļaušanu savā uzņēmuma procesā palielinās. Tieši tādēļ “Scania Latvia” saviem klientiem sniedz iespēju izmēģināt testa braucienus ar elektrisko “Scania” furgonu, tādējādi apņemoties iekļaut ilgtspējīgus risinājumus uzņēmuma procesos. Šobrīd šo iespēju izmantojuši loģistikas uzņēmums “Vikotrans”, kas veic pārvadājumus mazumtirdzniecības tīkliem “Maxima” un “Rimi”. Elektrofurgonu savos ikdienas pārvadājumos izmēģinājuši arī “Baltic Logistic Solutions”, “Eugesta un Partneri” un atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums “Clean R”. Testa braucienos drīzumā dosies Latgales reģiona pārvadājumu uzņēmums “SAHO”, kas veiks preču piegādes “LIDL” veikaliem, un vietējā veikalu tīkla “top!” dibinātājs “Firma Madara 89”.

Nodrošina elektrisko transportlīdzekļu liela mēroga ražošanu

Izvietojot montāžas rūpnīcu blakus šasiju līnijai, kas šovasar tika rekonstruēta atbilstoši elektrisko transportlīdzekļu liela mēroga ražošanai, ir radīti apstākļi ātrām un efektīvām ražošanas plūsmām. Akumulatoru montāžas rūpnīcā, kurā strādās 550 “Scania” darbinieki, ir augsts automatizācijas līmenis – sākot no ienākošajām precēm līdz ražošanas procesam un piegādei.

“Par spīti straujajām pārmaiņām biznesa vidē, mūsu solījums – klients pirmajā vietā, paliek spēkā. Premium klases statuss nozīmē, ka mēs nodrošinām tādus risinājumus, ko raksturo gan augstākā kvalitāte, gan ilgtspēja. Akumulatoru montāža moduļos un komplektos ir perfekts piemērs. Akumulatoram ir pietiekama jauda, lai darbinātu kravas automobili 1,5 miljonu kilometru garumā – tas ir ekvivalents visam kravas automobiļa kalpošanas laikam. Ir liels pagodinājums veicināt pārmaiņas kopīgi ar visiem mūsu partneriem un klientiem,” uzsver Markuss Holms, ’’Scania’’ Ražošanas un loģistikas vadītājs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti