Norvēģijas prāmju operators aizliedz elektrificēto automobiļu pārvadāšanu 28

 

Degošais Felicity Ace - 2022.gada marts Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 27.janvāris 2023 11:04

Norvēģijas prāmju operators Havila Kystruten aizliedzis visu veidu elektrificēto automašīnu pārvadāšanu, pakļaujot aizliegumam elektriskās, hibrīda un ar ūdeņraža degvielu darbināmos transportlīdzekļus.

Neraugoties uz to, ka Norvēģija ir pionieris šāda veida transportlīdzekļu ieviešanā ik gadu palielinot savu daļu kopējā tirgus statistikā (2022.gadā 79% no pārdotajiem jauniem auto bija BEV), šāds negaidīts lēmums pieņemts izdarot secinājumus no pērn notikušās autovedēja Felicity Ace avārijas, kas ar gandrīz 4000 automašīnām aizdegās pie Azoru salām.

Riska analīzē secināts, ka aizdegoties šādai automašīnai, būtu nepieciešama īpaši dārga glābšanas operācija, turklāt atšķirībā no degošas parastās automašīnas, apkalpe nevar ar to efektīvi cīnīties, un pasažieri ir apdraudēti. Līdz ar to Havila Kystruten uz saviem prāmjiem vairs nepārvadā automašīnas ar elektromotoriem. "Elektriskās, hibrīda un ūdeņraža automašīnas ir aizliegtas uz kuģa," teikts viņu portāla jautājumu un atbilžu sadaļā, vēsta vācu izdevums 24auto.de.

Atgādināsim, ka Felicity Ace, kas pārvadāja jaunās Volkswagen automašīnas, tagad guļ okeāna dzelmē ar visu kravu, un, lai arī oficiālie kuģa aizdegšanās iemesli nav noskaidroti, tiek pieļauts, ka ugunsnelaimi izraisīja kāds no elektriskajiem auto, kas bija autovedēja tilpnē.

Felicity Ace bija ceļā no Volkswagen lielākās jauno automobiļu iekraušanas ostas Vācijas Emdenā uz ASV. Transportkuģa kravā pēc dažādām ziņām bija aptuveni 1117 Porsche, 523 Volkswagen, 1846 Audi, 190 Bentley un 85 Lamborghini eksemplāri.

 
Visi komentāri
 
Hm 27.janvāris 2023 12:05
1 1 Atbildēt

Tad jau elektroauto pircējiem sūtīs pa pastu? Ar DHL? Vai algos puikas, kas no rūpnīcas aizdzen līdz pircējam?

anoagask 27.janvāris 2023 12:22
27 2 Atbildēt

vai citi prāmju operatori sekos? Bīstamu kravu neviens negribēs vest, pretī zaļā lobija spiediens... būs interesanti

Volx 27.janvāris 2023 13:06
24 1 Atbildēt

Protams, ka nē. Vienmēr atradīsies Panamā reģistrēts Nigērijas kuģis, kas pašu vellu pārvadās, ja maksās.

anoagask 27.janvāris 2023 12:23
2 0 Atbildēt

un kā ar alpu tuneļiem, eurotunnel?

Nu kā 27.janvāris 2023 12:32
4 0 Atbildēt

Dārgākas apdrošināšanas, kā minimums

?? 27.janvāris 2023 13:00
0 0 Atbildēt

un kā ar pazemes stāvvietām?

HE 27.janvāris 2023 16:35
6 0 Atbildēt

Ar pazemes stāvvietām būs vienkārši ,kā viens ev aizdegsies tā viss nosvils , tas pats ar daudzstāvenēm zem kurām atrodas garāžas kurās tiek lādēti ev. Es savam ev esmu ierīkojis nojumi dārza tālākajā stūrī, kur tas lādējas pa nakti , nekad nav bijusi doma to ev lādēt/glabāt mājas garāžā...

Volx 27.janvāris 2023 13:11
1 10 Atbildēt

Alpu tuneļos tagad tik būs atļauta kustība ar zirgiem, jo dīzelis tak arī deg. Droši un ekoloģiski.

MMX 27.janvāris 2023 13:29
2 0 Atbildēt

Domāju, ka pagaidām kustību caur tuneļiem atļaus līdz kādam precedentam. Pēc tam jau skatīsies, ja sanāks smuki nodzēst, tad ok, ja nē, nu tad elektromobīļu īpašnieki brauks apkārt. Laika gaitā gan šādiem riskiem vajadzētu mazināties, mašīnu paliks vairāk, ugunsgrēki biežāki, iepirks attiecīgo tehniku dzēšanai un viss.

Vernons 27.janvāris 2023 14:48
1 1 Atbildēt

Precedents jau bija!

Pļurkt 27.janvāris 2023 14:22
7 0 Atbildēt

Te nu bija mūsu "gaišā un saulainā" zaļā nākotne!

Soferīte 27.janvāris 2023 14:28
35 9 Atbildēt

Nu lūk, jau sākas problēmas ar ļoti reklamētajiem elektroauto! Tie ir tikai pumpuriņi, vēl nāks ziediņi un tad odziņas.Tā ka es sirsnīgi iesaku palikt pie ļoti uzticamiem dīzeļiem un benzīnniekiem.Ar elektroauto lai brauc I. Masks un citi tamlīdzīgi kadri.

reģionu attīstībai jā 27.janvāris 2023 14:28
1 0 Atbildēt

Nav ko ar auto braukāt pa jūru.Katrā pagastā savu e-auto izgatavotāju!

didzisk 27.janvāris 2023 15:02
3 1 Atbildēt

Drusku precizējot:

Havila Kystruten (burtiski - Havila krasta līnija) ar saviam 4 kuģiem ir konkurents vecajai Norvēģijas krasta līnijas kompānijai, Hurtigruten ("ātrā līnija"), kas tur ar 14 kuģiem ir braukājuši jau 20 gadus un kuri neko ierobežot netaisās.

Pārsvarā ar kuģiem braukā tūristi - gan norvēģu večuki, gan ārzemnieki, "apskatīties fantastisko Norvēģijas krastu". Drusku vietas ir arī mašīnām, bet valdības izsniegtā licence viņiem uzliek pienākumu vadāt tikai pasažierus. Mašīnām nemaz tik daudz vietas nav un viņi varētu atteikties pavisam un nevest nevienu.

Ja nu tiešām vajag, var aizvest ar veco konkurentu vai vienkārši aizbraukt. Kas tur, nieka 2200 km, ja visu ceļu no apakšas līdz augšai.

Bradypus 27.janvāris 2023 15:36
1 0 Atbildēt

Protams, šajā gājienā ir neliels PR - kompānija, kam tas rada minimālus zaudējumus, var atļauties šādu izgājienu, kas sākotnēji šķiet sīkums. Bet šādas lietas eskalējas - pirmkārt, liek cilvēkiem aizdomāties par drošību un tā kā biedēšanas politika pēdējā laikā ir ļoti spēcīga, nemaz nav grūti sabiedrību nobiedēt, jo reālu risku vērtēšanu jau neviens vairs neatceras. Galvenais ir baidīties, ja kāds publiskajā telpā skaļi kliedz. On otrkārt - apdrošināšana - visi kuģi ir apdrošināti un pārapdrošināti. Pašiem elektromobīļiem jau tagad OCTA ir kosmiskās cenās, par ko fani klusē, jo negrib atzīt, kā ir ieberuzšies. Brīdī, kad apdrošinātāji sāks rēderejām EV pārvadāšanu klasificēt kā būtisku risku, process aizvelsies lavīnveidīgi. Pastāsti, kurš pasažieris gribēs maksāt dārgāk par bīstamāku braucienu?

Volx 27.janvāris 2023 15:48
1 0 Atbildēt

Nekāds lavīnveidīgs process nebūs. Tā ir parasta apdrošinātāju cīņa par zaudējumu kompensēšanu. Redz, jums nogrima kuģis dēļ EV, bet jūs turpināt vadāt.

Tad jau minerālmēslus pēc Beirutas sprādziena neviens vairs nevadātu. Sāktos lavīnveidīgs process un visi audzētu eko produktus. Baltkrievi lietu gaužas asaras un mēslot savus kartupeļus ar dubultsparu

Risinājums 27.janvāris 2023 15:40
0 1 Atbildēt

Katru auto atsevišķā konteinerā

Viktors 27.janvāris 2023 16:05
7 0 Atbildēt

Apsveicams lēmums! Ar šo sērgu/afēru jācīnās. Zaļais kurss? Kāds ļaunums tiks nodarīts dabai, lai saražotu šos miljonus akumulatoru, cik piesārņojuma būs, kad tie būs jāizmet. Cik nopietns apdraudējums ārkārtas situācijā, kā piemēram tagad Ukrainā, elektropiegādes trūkumā transports stāvēs pie žoga. Elektroenerģija, ko izmantot arī jāsaražo, pieaugot patēriņam, kāda būs cena. Cik kaitējuma būs zaļajai videi, lai ierīkotu lādētājus uz katra stūra. Cik ērta izmantošana mūsu klimata ziemas apstākļos. Lielie onkuļi rietumu daļā zin, ka fosīlie resursi tuvu 0, tāpēc negribas zaudēt biznesu. Šajos apstākļos, uz austrumu resursiem ar gan nav ko cerēt, jo demokrātiskām valstīm nav pieņemama tāda naida agresija.

Skāde, ka norvēģu pārvadātāji arī pret hibrīdauto. Kādu daļu no auto kopējā skaita vajadzētu hibrīdus, jo lielākajās pilsētās auto vairāk stāv nekā brauc, un tur to lietošana ir pamatota visās nozīmēs.

650 27.janvāris 2023 18:09
6 1 Atbildēt

Liekulība (labi apmaksāta) un/vai atklātā textā meli pieņem arvien jaunus, iepriekš neredzētus apmērus.

Suuda laptops ar iebūvētu vai pievienotu litija jonu batteriju ir oficiāli bīstama krava.Taču par rakstāmgalda izmēra litija izstrādājumu mums viedokļi dalās.Jo vairāk lohu, jo vairāk viedokļu.Un plašākas iespējas Nākotnes pareģotājiem.

Redzēsim, kāds kopkoris un kādu vēl dziesmu/uzdziedās,kad runa ievirzīsies par izlietoto litija bateriju massveida utilizāciju.Kāds te būs tas "patiesais" ieguvums Dabai un iespējamais nodoklis/Par!

Progress 28.janvāris 2023 7:36
0 0 Atbildēt

Ir sācies litija jonu batereju noriets, tās aizstās citas...ietilpīgākas un drošākas.....

Un starp citu ,pacel viduskonsoli elektroauto un izņem lielo spraudni, un tavs auto ir drošs glabāšanai!

Dee 28.janvāris 2023 10:30
0 0 Atbildēt

Varbūt kāds speciāli nogremdēja... Sabotāža.

Oskars 28.janvāris 2023 11:54
0 0 Atbildēt

Tu gan esi duma, kā zeme.

Ja nav ko teikt labāk nesaki neko.

ahā 28.janvāris 2023 12:51
0 0 Atbildēt

Nepadevies pēc "nepareizs drošības kods",un Tavs polemiskais komentārs pazuda miglā.iAuto rulez!

Fake 28.janvāris 2023 15:47
0 0 Atbildēt

Fake

robchix 29.janvāris 2023 18:53
0 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=jqlJ7gEcZF4

Diezgan smalki un detalizēti par elektro....

seaman 30.janvāris 2023 6:27
2 0 Atbildēt

Lābs, Redaktora domraksts! Sēdies pieci

Patiesībā, četru pasažieru kuģu kantoris aizliedzis pārvadāt EV . Kuri tikai "varot" uzņemt uz klāja līdz 12 mašīnām, reāli tur nav nevienas

Kg 8.februāris 2023 8:41
0 0 Atbildēt

Naftas kompàniju roku darbs.

interesents 13.marts 2023 23:02
0 0 Atbildēt

Un vai ir aplēsts cik lielu kaitējumu videi nodarīs to auto akumulatori, kad sāks sadalīties????

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti