Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Archijs, 14.decembris 2004 0:00
Man ir obligātā apdrošināšana! Viens ieskrēja man autiņā, bet es nebiju klāt un protams vainīgais aizmuka! Zvanīju apdrrošinātājiem tie saka ka neatmaksā ja es neatrodu vainīgo. Vai tā ir? Balva ir apdrošinātājs
Ēriks Griģis:


Tev jāzvana tam apdrošinātājam, kurš apdrošinājis OCTA verķim, kas ieskrēja.
Ja aizmukušā apdrošinātājs, automobiļa īpašnieks vai numurzīme nav zināma, tad apdrošinātājs, kam jāmaksā zaudējumi, nav nosakāms.
Andris, 12.decembris 2004 0:00
Vai ir kāc normatīvais akts Latvijā, kas nosaka prasības gājēju pāreju ierīkošanai?
Vai Valsts policijai ir atbildība par gājēju pāreju ierīkošanu?
Ēriks Griģis:

LATVIJAS STANDARTI LVS 77-2
Ceļa zīmes.2. daļa: Uzstādīšanas noteikumi.
3.6.18. 530. un 531. zīme "Gājēju pāreja" jāuzstāda, lai norādītu vietas, kur gājējiem paredzēta brauktuves šķērsošana. Neregulētas (bez luksoforiem) pārejas jāierīko vietās, kur braukšanas ātrums ierobežots līdz 50 km/h vai arī nav jāšķērso vairāk kā viena braukšanas josla katrā virzienā un tiek nodrošināts minimālais redzamības attālums saskaņā ar 3.5. tabulu. Tabulas dati par minimālo redzamības attālumu 45, 55,75,85,120,150 un 175 metriem pie attiecīgiem braukšanas ātrumiem 30, 40, 50, 60, 70, 80 un 90 km/h.

Notiekot smagam ceļu satiksmes negadījumam, atbildīgās personas par šo noteikumu neievērošanu soda atbilstoši:

Krimināllikuma Sevišķās daļas 266.pantā noteiktajam:
Transporta kustības noteikumu pārkāpšana
Par transporta kustības kārtības vai drošības aizsardzības noteikumu pārkāpšanu, ja tā izraisījusi smagas sekas, -
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām.

Valsts policija ir atbildīga, ja pārejas ierīkošana ir saskaņota ar Valsts policiju, ja pāreja ir nepareizi ierīkota un ir nosakāms, ka tā ir bīstama ceļu satiksmes dalībniekiem, ko noteikt bija policijas uzdevums, ja tās darbinieki to varēja pamanīt.
martins, 8.decembris 2004 0:00
labdien ir jautājums vai var apdrosinat viegla auto piekabi uz 1 dienu? paldies
Ēriks Griģis:

Var, ja transportlīdzeklis ir reģistrēts uz vienu dienu.
vārds Vilnis, 8.decembris 2004 0:00
Vilcējs ar pusspiekabi (tents) ved ķieģeļu kravu apm 24 tonnas(stiprinājumu veic ražotājs rūpnīcā, kura atrodas Austrijā), vilcēja vadītājs veic strauju bremzēšanu, lai neuzbrauktu priekšā esošajam transportlīdzeklim (gadījums noformēts kā CSNg) un rezultātā krava salauza piekabes priekšējo bortu un vilcēja kabīni. Vai krava bija nostiprināta pareizi, ja tā pārvietojās t.i.? Cik sapratu MK noteikumiem kravai jāiztur kustības virziena inerces spēks, kas vienāds ar kravas svaru, bet tas acīmredzot mainās no berzes koeficienta vērtības, kas šajā gadījumā varētu būt ~0.3. Paldies par skaidrojumu.
Ēriks Griģis:

Pareizi!
Jau atbildēju iepriekš...(1-0,3)G=0,7G Latvijā, bet Austrijā (0,8-0,3)G=0,5G
Tev vēl ir jāpārbauda kravas nostiprinājuma spēks uz priekšu (0,5G pēc noteiktā Austrijā), kas sastāv no spēka, ko uzņem stiprināšanas līdzekļi un kravas telpas priekšējā sienas izturības spēka, ja krava balstījās pret to. Abu summai ir jābūt lielākai par 12000 daN. Pēc notikušā spriežu, ka nosacījums nav izpildīts, ja nenotika uzbraukums šķērslim.
ZJPB EIRO TEMIDA, 6.decembris 2004 0:00
jānis jansons

2004-12-03
jjansons@gmail.com
[edit] pēc ceļa satiksmes negadījuma devos pie vainīgā apdrošinātājiem iesniegt pieteikumu par zaudējumu atlīdzināšanu, kā arī parādīt autiņu apdrošinātāju ekperpentam, lai pēc iespējas ātrāk varētu ķerties pie remonta darbiem (par saviem līdzekļiem, gaidot, ka vēlāk apdrošīnātāji pārskaitīs). Tagad sāku domāt, ka pastāv taču tāda iespēja, ka viņi izreiķina uz pusi mazākas izmaksas nekā tās ir patiesībā, tādēl zvanīju apdrošinātājiem, bet izrādās, ka 2 nedēļu laikā vēl nav atnācis paziņojums no policijas par notikušo negadījumu, līdz ar to nekādi pareiķini nav veikti, tad arī uzzināju, ka pēc ziņojuma saņemšanas paies vismaz nedēļa līdz apreiķina saņemšanai, un tad vēl mēnesis līdz naudas pārskaitīšanai uz manu kontu - sakiet, vai ir iespējams pašam interesēties ceļu policijā par iemeslu, kādēl ziņojums nav nonācis pie apdrošinātājiem un vai ir iespējams kaut kā paātrināt zaudējuma atlīdzināšanas procesu? Paldies.
Atbilde vēl nav


Kristīna Surna

2004-12-03
kristinas2004@navigators.lv
[edit] Gribētu noskaidrot vai zemāk aprakstītajā situācijā, lai saņemtu KASKO apdrošināšanas atlīdzību bija jāsauc policija?

Sniga sniegs, bija apgrūtinātaa redzmība. Braucu papiesnigušu teritoriju, tad apstājos pie biroja ēkas, lai atrastu vietu, kur noparkoties. Kad to ieraudzīju uzsāku kustību. Pēc pāris sekundēm izdzirdēju skrāpējošu skaņu a/m apakšā. Izkāpu un konstatēju, ka esmu pārbraukusi akmenin (akmens pilnībā bija sniegā un es to iepriekš neredzēju) (šie akmeņi ir stacionāri) Apskatīju a/m - nekādus defektus ne vizuāli, ne a/m darbībā nemanīju. Nekas netecējā utt. Kolēģi apskatīja uz bedres un teica, ka nekas nav noticis. Tad braucot mājās aptuveni pēc 15 km šākās skaļa rūkoņa. Apstājos ieslēdzu avārijas ugunis. Tālāk mašinu aiztransportēju (sakabē) uz servisu. Sazinājos ar apdrošināšanas speciālistu. Kurš teica, ka bija jāsauc CP. Serviss sarēķināja 800 Ls.
Atbilde vēl nav
Ēriks Griģis:


1. Jānim Jansonam.

Izziņu par notikušo CSNg policijā varat izņemt pats un nogādāt to zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam. Tas paātrina zaudējuma atlīdzības noteikšanas procesu, ja CP administratīvā procesa dēļ kavējas.
Apdrošinātājiem vajag izzinju par notikušo, nevis vainīgo.

2. Kristīnai Surna.
Apdrošināšanas noteikumos vajadzētu būt ierakstītam, kā rīkoties gadījumā, ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums.
Jūsu aprakstītajā situācijā apdrošināšanas gadījums bija iestājies, bet Jūs par to nespējāt pārliecināties. Apdrošinot KASKO, prasiet apdrošinātājam, kā ir jārīkojas gadījumā, kad nevarat zināt, vai ir tas apdrošināšanas gadījums vai nav.
Atkarībā no viņu KASKO apdrošināšanas noteikumiem un rakstiskās atbildes būs atkarīgs, vai paši apdrošinātāji ir rīkojušies tiesiski pareizi attiecībā pret Jums aprakstītajā gadījumā.

PS
Attiecībā uz konkrēto situāciju, gribētu iepazīties ar visiem Jūsu KASKO apdrošināšanas materiāliem, servisa bojājumu aprakstu un apskates protokolu. Jums tā būs maksas konsultācija, tāpēc informēju, ka varbūtība, ka esat visu izdarījusi pareizi, pastāv, bet tā ir ļoti niecīga.
emis, 5.decembris 2004 0:00
Ērik cik izmaksātu tūnings kurā ietilpst spoleri, bamberi, akseksuāri. (aptuveni)
Ēriks Griģis:


Lai atbildētu, man ir jāzvana uz kādu no aprīkojuma firmām. Tā kā mums sākas lekcijas, tad pazvani, lūdzu, Tu pats.
Peksiic, 2.decembris 2004 0:00
Andrim!!!

Par to ka nevar mainiit izmaksu veidu gan stingri shaubos. Man jau ar te taads pats variants ar apdroshinaataajiem, tachu mainiit izmaksu veidu var aizejot uz izmaksu dalju un uzraxtot iesniegumu. Peec kaada laicinja tad arii sanjemsi raxtisku apstiprinaajumu tam ka izmaksu veids ir mainiits. Vot taa.
Ēriks Griģis:


Pareizi, Peksiic.
Atkarībā, cik tas ir izdevīgi apdrošinātājam, apstiprinājumu var un var arī nesaņemt.
Andris, 2.decembris 2004 0:00
Tātad cik sarpatu, tad eksperts ir apdrošināšanas firmas darbinieks, bet vai šādā gadījumā viņš nebūs ieinteresēts novērtēt auto bojājumus par zemāku naudas summu, vai tomēr eksperts vienmēr rīkojas pēc konkrētiem norādījumiem vai standartiem?
Kā tiks aprēķināts šis detaļu nolietojums? Mans auto ir 1998 gada! Vai tiek ņemts vērā tikai auto izlaiduma gads, vai arī kādi citi kritēriji, cik objektīvs vai subjektīvs ir šis nolietojuma novērtējums?
Ēriks Griģis:


1. Ja gribas sakārtot pasauli, tad var domāt vai rīkoties šādi:

Eksperti ir apdrošināšanas firmu darbinieki un ir arī individuālā darba ņēmēji.
Ja eksperts novērtēs zaudējumu par augstu, kad darba devējs - apdrošinātājs pamatoti nebūs apmierināts, ekspertam būs apdrošinātājam jāatlīdzina šī virsatlīdzība. Tas tiek noteikts darba līgumā starp ekspertu un apdrošināšanas sabiedrību. Ja eksperts grib darbu pie apdrošināšanas sabiedrības, tad viņam ir jāparaksta līgums. Katrs apdrošinātājs to atrunā individuāli ar ekspertu un tiesību akti, kas reglamentē zaudējjuma apjoma noteikšanu, to nereglamentē.
Satiekoties ar ekspertu transportlīdzekļa apskatē, ir jāprasa uzrādīt eksperta apliecība un līgumu. To var izdot paši apdrošinātāji (Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojs - LTAB) vai kadas neatkarīgas institūcijas izdota, kas ar to nodarbojas, apmācot un kontrolējot ekspertus. Līgums norāda, kādas ir eksperta tiesības un pienākums pret apdrošināšanas sabiedrību kā darba devēju - tātad eksperta objektivitāti. Ja cietušais transportlīdzekļa īpašnieks nevar būt pārliecināts par eksperta objektivitāti, tad ir jāpieprasa apdrošinātājam cits eksperts vai jāsūdzas tiesību aktu noteiktā kārtībā.

Bet tas nav situācijas atrisinājums, jo lielāko slogu iznesīs eksperts, kurš ir tikai speciālists, kas apzinīgi dara sev uzticēto darbu, pamatojoties uz tiesību aktiem par ekspertīzes un zaudējumu atlīdzības noteikšanas procesiem.

2. Rīcības algoritms sabiedrībā un valstī, kādā mēs dzīvojam:

Ja cietušais īpašnieks uzskata, ka apdrošinātāja noteiktā zaudējumu atlīdzība radikāli atšķiras no reālām remonta iespējām servisā, tad ir jāgriežas tiesā ar civilprasību pret apdrošināšanas sabiedrību.
Radikalitāti raksturo atlīdzības satarpība, kuras dēļ cietušais ir ne tikai neapmierināts ar apdrošinātāju, bet ir gatavs vēl samaksāt par kvalitatīvu ekspertīzi un juridiskiem pakalpojumiem.

3. Transportlīdzekļa nolietojuma noteikšana ir maksas ekspertīze un konsultācija arī ir par maksu Bauskas ielā 86, Rīgā.
Andris, 1.decembris 2004 0:00
Labdien, man ir sekojoši jautājumi!
1) Vai pēc saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas par negadījumu ir jāziņo CP, jo uz veidlapas rakstīts, ka ir, bet zvanot uz CSDD atbild, ka nav jāziņo.
2) Notika avārija, es esmu cietušais. Policija atzina par vainīgo par vainīgu un es šodien devos uz vainīgā apdrošināšanas kompāniju - BTA. Tur aizpildīju nepieciešamos dokumentus un man bija jāizvēlas atlīdzību naudā vai viņu piedāvāto servisu. Uz to, ka teicu, ka atbildi varēšu sniegt tikai tad, kad zināšu viņu novērtēto atlīdzības summu, man atbildēja, ka tikmēr kamēr es neizvēlēšos atlīdzības veidu lieta izskatīta netiks. Eksperts (cik sapratu), manu auto nofotografēja un visu pierakstīja, bet uz jautājumu kāda varētu būt vismaz ļoti aptuvenā summa neko neatbildēja. Turklāt atlīdzības veidu es pēcāk mainīt vairs nevaru. Gribēju pajautāt - vai šie eksperti ir neatkarīgi vai arī šo apdrošināšanas firmu darbinieki? Un cik tuvu reālajām izmaksām (no citu pieredzes vai kādiem avotiem) parasti ir šī viņu novērtētā atlīdzināšanas summa? Ja es esmu neapmierināts par atlīdzības summu, vai ir iespēja kautkur griezties, lai to apstrīdētu un vai tam ir kāda jēga (vai izdosies ko tiešām panākt)? Jau iepriekš paldies par atbildēm.
Ēriks Griģis:

1. Ja saskaņotais paziņojums ir aizpildīts un esat rīkojies atbilstoši CSN 51. p. 51.1. un 51.2. noteiktajam, tad nav jāziņo.
2. Eksperts ir neatkarīgs darbinieks apdrošināšanas firmā, bez kuras viņš nespēj eksistēt.
3. Atlīdzinātā summa Jums tiks samazināta par jaunu detaļu nolietojuma daļu=automobiļa nolietojums no izgatavošanas brīža, un vēl no atlīdzības Jūs nesaņemsiet PVN daļu, kā PVN nemaksātājs.
4. Sūdzēties un reāli panākt izmaiņas savā lietā varat tikai tiesā, ja sūdzība un apdrošinātāja krāpšanās bus pamatota un pierādāma.
5. Remontējot automobili apdrošinātāja izvēlētā servisā OCTA zaudējumu atlīdzināšanas gadījumā Jums nebūs nekas jāpiemaksā.
6. Kaut kur griezties vajadzēja negadījuma vietā, kad ieraudzījāt izraisītāja polises izdevēju. Pēc tam Jums apdrošinātājam ir jāuzrāda, ka izraisītājs ir ar Jums norēķinājies un apdrošinātāji viņam atlīdzinātu zaudējumus... arī tiesas ceļā, bet civillikumā noteiktā kārtībā.
Guntis, 1.decembris 2004 0:00
"...Tas veidojas, nosakot un summējot priekšējās atbalsta sienas izturības robežu, kravas stiprinājuma spēkus un berzes (nevis slīdes) koeficientu..."
Kaa var saskaitiit speekus ar berzes koeficientu?
Ēriks Griģis:

Vienkārši mainot spēka nosacījumu.
Ja berzes koeficients ir 0,3, tad stiprināšanas spēka nosacījumu automobiļa braukšanas virzienā uz priekšu aprēķina:
1 - 0,3 = 0,7G

PS
Skaidrojums ir pirmpublikācija, autortiesības ir aizsargātas, izmantojot inetā vai presē, lūdzu norādīt atsauci uz avotu.
Vinis, 1.decembris 2004 0:00
Vakar SM nolasītā referātā Jūs stāstījāt par spēkiem, kas iedarbojas uz kravu tās pārvadāšanas laikā.
Cik stipri ir jānostiprina krava un kādu automobiļa sitiena spēku pret otru automobili kravas stiprinājumam ir jāiztur?
Ēriks Griģis:

Sitienā slāpētā kinētiskā enerģija vai sitiena spēks netiek reglamentēts. Pie kautkāda atsitiena spēka kravas stiprinājumi vai pati krava var sabrukt kā fizikāls ķermenis.
Arī braukšanas ātrumu pēc sagrautās kravas var noteikt tikai aptuveni, kā kontrollielumu, jo krimināllistikā tādu paņēmienu automobiļa braukšanas ātruma noteikšanai pirms sadursmes nepielieto.
Ekspertam, un ar šādu jautājumu Tu esi apdrošināšanas eksperts, ir jānosaka kravas stiprināšanas esamība un tās atbilstība MK noteiktām prasībām.
UN NEKAS VAIRĀK!
Latvijā, kravas pārvietošanās nostiprināšanas spēks braukšanas virzienā uz priekšu, ir noteikts kā fizikāls lielums 1G, kas ir vienāds ar kravas brutto masas un brīvas krišanas paātrinājuma reizinājumu.
Tas veidojas, nosakot un summējot priekšējās atbalsta sienas izturības robežu, kravas stiprinājuma spēkus un berzes (nevis slīdes) koeficientu.

JA SUMMĀ SPĒKI IR BIJUŠI NEPIETIEKAMI NOTEIKTAJAM 1G, IR NOTICIS CSNg UN IR CIETUŠIE kravas izslīdēšanas vai nokrišanas dēļ, TAD VARI PIESTĀDĪT REGRESU PRET PĀRVADĀTĀJA TRANSPORTLĪDZEKĻA ĪPAŠNIEKU, PAMATOJOT TO, KA VIŅŠ IR BIJIS BEZRŪPĪGS PRET CITAS PERSONAS ĪPAŠUMU, PIEŅEMOT DARBĀ NEPROFESIONĀLU VADĪTĀJU UN NEAPMĀCOT TO KRAVAS NOSTIPRINĀŠANĀ PĀRVADĀJUMOS CEĻU SATIKSMĒ.
Rihards, 30.novembris 2004 0:00
Labdien!
Jūs jau droši vien zinat par avāriju uz Liepājas-Rīgas šosejas, kur notika pasažieru autobusa sadursme ar kravas automobiļa piekabi. Mans jautājums ir sekojošs - šajā sadursmē cieta daudzi autobusa pasažieri, kuri tagad ārstējas un izdod diezgan daudz naudas veselības atjaunošanai. Vai šiem cilvēkiem ir iespējams atgūt šo naudu un kā viņiem būtu jārīkojas. Un vēl - kā ir ar autobusa biļetēm - vai tās nododamas atpakaļ autoostā vai kur citur, jo pakalpojums, par kuru tika samaksāts, tomēr netika veikts.
Ar patiesu cieņu un gaidot atbildi - Rihards.
Ēriks Griģis:

Katrs negadījumā cietušais pasažieris iesniedz prasību atlīdzināt personai nodarītos zaudējums un otru prasību - atlīdzināt mantiskos zaudējumus (biļetes vērtību) tam apdrošinātājam, kurš apdrošināja zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību. Ja tas nav noskaidrots, tad pie jebkura apdrošinātāja vai Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojā, Rīgā, Lomonosova iela 9, t.7241822
Apdrošināšanas sabiedrību var noteikt pēc automobiļa numurziimes:
www.sb.gov.lv/sbweb/zaudatl.do?a...

PS
1. Katram negadījumā cietušajam pienākas faktisko zaudējumu atlīdzināšana,
līdz 250 000 Ls;
2. Kopējais faktiskais mantiskais zaudējums viena izraisītāja gadījumā ir noteikts
līdz 70 000 Ls;
3. Zaudējumus izraisījušā transportlīdzekā vadītājs un īpašnieks nesaņem nekādu OCTA atlīdzību. Ja ir KASKO, tad atbilstoši apdrošinātajam riskam un apdrošināšanas noteikumos noteiktajam izraisītāja transportlīdzekļa īpašnieks saņem atlīdzību.
4. Izraisītāja transportlīdzekļa īpašniekam ir jāsavāc visi lietas materiāli,
jo apdrošinātājs !0 GADU LAIKĀ no negadījuma notikuma brīža ir tiesīgs piestādīt tam regresa prasību.
5. Par komercpārvadāšanā paņemto trešās personas preci - kravu OCTA atlīdzību neparedz.
6. Regresa prasībai ir jābūt pamatotai ar ekspertīzi.
7. Krimināllietas gadījumā visas civilprasības ir jāpievieno izskatīšanai reizē ar kriminālietas izskatīšanu.
8. Visus CP materiālus un negadījuma vietas fotogrāfijas vāciet, kopēiet, kamēr nav ierosināta kL. Pēc tam materiālu kopijas civilpersonas vairs nevarēs dabūt.
9. Pie manis konsultēties iesaistītie negadījumā var griezties tikai ar visām CP materiālu kopijām, fotogrāfijām un Kuldīgas televīzijas filmēto materiālu.
10. Pareiza rīcība pēc negadījuma būtu bijusi tad, kad policija novirzīja pārējo satiksmi pa apvedceļu, sagaidīt ekspertu CSNg iemeslu un turpmākā procesa virzības noteikšanai.
Tāpēc man tāds lūgums, to zinot, bez nosauktiem materiāliem konsultācijas mūsu birojā nevarēs notikt.

PS/
Izbraucam smagu CSNg izmeklēšanai un iemeslu noskaidrošanai, ja policija spēj nodrošināt vietas saglabāšanu, līķu atrašanos negadījuma vietā un pozā pēc negadījuma, eksperta darba nepārtrauktību negadījuma vietā.

PS//
Otrs nosacījums - CP ekipējumā jābūt nepieciešamām negadījuma vietas izpētes aprīkojumam. TV raidījumā ZEBRA skatītājo tika informēti, ka ekipējums tiek regulāri kontrolēts. Ja ekipējums neatbildīs KPK noteiktajam, tad zaudējumus, ko atteiksies segt apdrošinātājs nepietiekamas vai nepareizas CP sagatavotas informācijas dēļ, ir jāprasa atlīdzināt Valsts Polcijai un pasība jāpievieno krimināllietai.

PS///
Policijas ekipējuma atbilstību nepieciešamajam palīdzēšu noteikt.
peksiic, 25.novembris 2004 0:00
Sveiki Eerik,

Lieta sekojosha.

Drosh varbuut esi lasiijis iauto forumaa manu peedeejo dienu aktivitaates saistiibaa ar AS BTA.

Skatos tu tieshi nesen esi komenteejis liidziigi gadiijumu, bet tomeer.
Konkreetaa sabiedriiba pagaajushonedeelj apstiprinaaja (diemzjeel mutiski) ka es varu par sava auto remontu vienoties ar servisu ar kuru BTA ir nosleegts sadarbiibas liigums. Saakaas probleemas shonedeelj. BTA man grib pieshuut vainu. Tipa sadaliit atbildiibu, kam es galiigi nepiekriitu, jo zinu ka nebiju vainiigs un dariiju visu iespeejamo lai noveerstu negadiijumu. Ar katru dienu informaacija no BTA liekas diivainaaka un diivainaaka. Shodienas info ir taads ka nav atbildes no CP par vainiigo personu un ka lieta CP veel nav izbeigta, izskatiita. CP arhiivaa man apstiprina ka mana lieta ir izbeigta 8.11.04 briidii kad vainiigaa persona ir samaksaajusi administratiivo sodu par paarkaapumu. Lieta nodota arhiivaa. Riitdien dabuushu kopijas tam visam. Kaa man riikoties, jo uzskatu ka mana lieta tiek nepamatoti novilcinaata un to ka BTA neveelas segt remonta izmaksas.
Dotajaa briidii man ir pieteikushies vairaaki juristi kas ir ar mieru sagatavot visu nepiecieshamo tiesvediibai, bet gaidu galiigo atbildi no BTA. Ir arii daznji meediji izraadijushi interesi parakt dziljaak BTA darbiibas stilu, bet domaajams ka es to uzsaakshu tikai gadiijumaa ja saaksies tiesvediiba ar BTA
Ēriks Griģis:

Prasībai tiesā būtu vēlams pievienot Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju biroja viedokli.
Policija apstiprina notikušo faktu.
Apdrošinātāja vainīgā piesaukšana nav saistāma ar atlīdzības noteikšanas procesu, ja nav ierosināta krimināllieta. Atlīdzību nenosaka pēc vainīgās personas.
To mediji var uzvaicāt apdrošinātājiem un nopublicēt atbildes.
Ceru, ka būs arī pareizās.

Savu viedokli varēšu paust, kad būšu iepazinies ar atlīdzības lietas, CSNg protokola materiāliem un iesaistīto personu paskaidrojumiem.
Girts, 24.novembris 2004 0:00
Sveiki. Man iegadajoties OCTA polisi uz gadu neiedeva uzlimi (teica ka CSDD vai policija isti neatceros nav atljavushi izsniegt.) Vai obligati ir jabrauc tai uzlimei pakalj, vai ar pietiek ja uzradu to zaljo papiru?? Paldies ka a tlicinajat laiku!
Ēriks Griģis:

Vieglajam uzlīme ir jādod.
Neviena institūcija nav tiesīga patstāvīgi mainīt OCTA likumā noteikto.
Ceļu satiksmē pietiek ar "to zaļo papīri".
Ēriks, 21.novembris 2004 0:00
Cik maksās obligāta apdrošināšana vieglai mašīnai līdz 1500 Kg?
Ēriks Griģis:

To nosaka apdrošinātājsabiedrības, jo tarifus MK vairs neregulē.
Nosaka, ievērtējot:
1. Transportlīdzekļa sabiedrisko bīstamību, veidu vai tipu.
2. Tā reģistrācijas vietu, kas ir īpašnieka dzīves vai reģistrācijas vieta.
3. Īpašnieka personas statusa.
4. Ekspluatācijas apstākļiem, reģiona, valstis.
5. Nobrauktiem kalendāriem gadiem bez izraisītām avārijām.
6. Braukšanas laika bez tiesību aktu pārkāpumiem ceļu satiksmē un bez soda punktiem.
7. Iepriekšējām izmaksām.
8. Apdrošināšanas līguma nepārtrauktības.
9. KASKO esamības.
10. Apdrošināmo transportlīdzekļu skaita.
11. Nobrauktiem kilometriem gadā.
12. Lietotāja vecuma.
13. Darba vietas un ieņemamā amata.
14. Vadītāja stāža.
15. Automobiļu skaita ģimenē.
16. Ģimenes statusa un stāvokļa sabiedrībā.
17. Vidējiem ieņēmumiem.
18. Līguma noslēgšanas laiku.
19. "drauga" tālruņa numuru skaita...p))
Aisp, 17.novembris 2004 0:00
2003.gada decembrī manam uzņēmumam piederošā automobiļa vadītājs vedot nenostiprinātu kravu izraisīja ceļa transporta negadījumu, Viņš saņēma sodu CP par pārkāpumu. 2004.gada novembrī uzņēmums saņem regresa prasību no AAS Baltikums. Vai vispirms nebija jāvēršas pie transporta vadītāja?
Ēriks Griģis:

Paskaidrojumus prasiet no Baltikuma, apdrošinātājam Jums ir jāpaskaidro regresa procesa kārtība, jāsniedz lēmuma pamatojums.

No OCTA likuma:

"41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
2) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja:
b) transportlīdzekļa vadītājs apzināti nav ievērojis šajā likumā noteikto apdrošināšanas gadījuma pieteikšanas kārtību un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības..."

Par zaudējumiem, kas nodarīti ar nenostiprinātu kravu, atbild vadītājs, īpašnieks un krāvējs.
Īpašnieka un darba attiecībās ar to esošu vadītāja vai krāvēja atbildību nosaka savstarpēji noslēgtie darba līgumi. Ja vadītājs ir saņēmis rīkojumu no īpašnieka pārvest kravu, tad ir regress pret īpašnieku.
Ja vadītājs pārvadā savu kravu, tad regress ir pret vadītāju. Ja kravu krauj pasūtītājs, ar kuru īpašnieks ir līgumattiecībās, tad regress ir pret krāvēju.
Ja nav skaidri noteikta katra konsekvence, tad īpašnieks saņem regresu un savstarpēji vai tiesas ceļā nosaka vadītāja un/vai krāvēja atbildības, jo viņš nav bijis pietiekoši rūpīgs kompetentu un profesionālu darbinieku izvēlē, lai uzticētu kravas iekraušanu un/vai pārvadāšanu.

Nezinot patiesos notikuma apstākļus, Jūsu gadījumā regresa prasība, iespējams, tiek celta pret personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības, atļaujot vadīt un pārvadāt kravu automobilī profesionāli nesagatavotam vadītājam.
Arnis, 15.novembris 2004 0:00
Kāds ir Jūsu viedoklis sekojošā jautājumā - noticis negadījums, policija par vainīgu atzinusi otru pusi, bet viņa apdrošinātājs - 3 mēnešus analizēja datus un uz SIA "Ekspertu serviss" slēdziena pamata uzskata mani par līdzvainīgu un izmaksā tikai daļu no zaudējumiem. Uzskatu, ka man nav īsti saistošs kaut-kādas SIA slēdziens un apdrošinātājs tad lai strīdas ar ceļu policiju. Mana doma ir gatavot dokumentus tiesai.
Ēriks Griģis:

Par to tiesu varu atbalstīt. Tas gan prasīs ne mazums Jūsu uzņēmības...
Apdrošinātājiem nav nekāda sakara ar policijas lēmumu administratīvajā lietā.
Apdrošināšanu valstī regulē Likums, sodu - (LAP)Kodekss un Krimināllikums.
Jūsu gadījumā Likums un Kodekss ir paredzēti dažādiem procesiem: viens zaudējumu un atlīdzības noteikšanai, otrs - soda noteikšanai vadītājam.

Situācijas skaidrojums.
Kaut kāc SIA un zaudējumu atlīdzības regulētāja persona pārbauda apdrošināšanas gadījuma apstākļus, nosaka iesaistīto personu atbildību par gadījumā nodarītiem zaudējumiem.
Policija nosaka un soda vainīgo personu, kas pārkāpis tiesību aktos noteiktās prasības un izraisīja CSNg.
Apdrošināšanas gadījums un CSNg ir viens un tas pats notikums divu juridisku procesu izpratnē.
Ja Policijas pieņemto lēmumu var noteiktā kārtībā pārsūdzēt, tad apdrošinātāji savā likumā to nepiedāvā un, ievēlot savus pārstāvjus, esam izvēlējušies tos, kas to pieļauj. Tā rezultātā vienīgā iespēja pārskatīt apdrošinātāju lēmumu ir iesniegt pamatotu prasību tiesā.
Atkarībā no prasmes sagatavot Jūsu prasību pamatotu, ar pierādījumiem, lai atspēkotu apdrošinātāju pieņemto lēmumu, Jums bus nepieciešams iegūt kvalitatīvāku, objektīvāku un neatkarīgāku ekspertīzi, kā to ir sagatavojuši apdrošinātāji, Jums būs nepieciešams zinošāks advokāts, nekā tas ir apdrošinātājam.
Kad apdrošinātājs par to pārliecināsies pirmstiesas izmeklēšanā, tad pirms tiesas var notikt mierizlīguma piedāvājums.

PS.
Pierakstiet šo vārdu pa vārdam, lai zinātu to pateikt priekšā saviem paziņām, kā rikoties apmēram 15 000 gadījumos no avārijām uz autoceļiem, kad tiem būs jāsatiekas ar savu (lasi pretējās partijas) apdrošinātāju.
Skolnieks, 14.novembris 2004 0:00
Kad BCDE saakas maaciibas kustiibas droshiibaa?
Ēriks Griģis:

Istājeksāmeni 15.11.2004 Autoskolā BCDE, no plkst. 10:00
Bauskas ielā 86, Rīgā.
Rajonos iestājeksāmenus var kārtot CSDD nodaļās.
Grupai apmācības sākums 22.11.2004. Bauskas 86,
405. auditorijā, plkst. 10:00.
Info t. 7627901
alusvedejs, 12.novembris 2004 0:00
Labdien,
tada situacija sanakusi:
2003 gada maijaa braucu reibumaa un izraisiju auto avariju.
masinai bija obligaataa civiltiesiskaa apdrosinasana no Baltikuma.
samaksaaju policijaa piespriesto sodu.
apdrosinataji nelikaas par mani ne zinis.
zinu ka apdrosinasanas likuma ir rakstits: Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītāju, ja tas vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienuiespaidaa.
nu ja neprasa - tad neprasa.
tagad ir pagajus pusotrs gads un man atnak vestule no sia NBJ kas 10 dienu laikaa prasa man samaksaat 5500LVL uz baltikums kontu. turklaat veestulee rakstits ka es vadiju transportlidzekli Mitshbisji Galant valsts nr ..., bet reali es nekad nevienam Galantam pie stures neesmu sedejis. braucu ar VW Passat.
mans jautajums ir:
vai ir kaut kads noilguma terminsh pec kura apdrosinatajs vairs nevar piedzit no manis naudu?
man nav saprotams ari no kurienes ir uzradies mistiskais galants. vai varu teikt ka parsiba nau pareiza jo nekad ar galantu neesmu braucis?
Ēriks Griģis:

Pēc civillikuma prasība var tikt piestādīta 10 gadu laikā.

OCTA likumā nekas cits saistībā ar regresa noilgumu nav atrunāts, jo šai jautājumā likumā izmaiņas neviens netika iesniedzis.
Tas, ka apdrošinātājs ir ko sajaucis...gan jau viņš pats to arī izlabos.
vārds zuzu, 11.novembris 2004 0:00
Delfos viedoklis--- viena tante teica.....; Kura apdr. kompānija liekas "pareizāka" tādam spečukam,kā Tu???/// Vai Bauskas ielā uz konsultāciju jāpierakstās, vai var tikt "uz sitiena"???/// Paldies.///
Ēriks Griģis:

Var tikt uz sitiena!
Līdzi paņem, lūdzu, Parex un BAN KASKO apdrošināšanas noteikumus un polisi, lai varētu noteikt un salīdzināt, kādi riski ir apdrošināti.
Vispirms gan pazvani, jo pēc izsaukuma izbraucu arī uz kādu no avārijām.
T. 6322578

Lasītākie raksti

Jaunie raksti