Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Mrs.sorji Grices, 30.septembris 2014 5:43
Sveiki,

vai nakosgad instruktoriem apmacibas vajadzes uzradit augstakas raudzes diplomu? Palds
Ēriks Griģis:

Jā, projektā tāda prasība ir ietverta!
Inga Tatrika, 29.septembris 2014 17:20
Labdien, vai mēs varam apgriezties braukšanai pretēja virziena izbraucot uz vienvirziena ceļu šāda situācijā? i.imgur.com/Of323VY.png?1
Ēriks Griģis:

Varam, jo nav aizliegts! Bet bīstami, tāpēc neiesaku! Veicot manevru, jāizpilda šādu galveno CSN punktu prasības - 10., 70., 83. un 86.
Raitis, 28.septembris 2014 23:32
Esmu nopircis MB Sprinteri, pilna masa 3200kg. Es viņu lietoju tikai savām vajadzībām, privāti, kā vieglo automobili. Taču viņam ir uzstādīts digitālais tahogrāfs un tas strādā (vismaz rāda odo ujn km/h). Nekādu dokumentu tahogrāfam nav. Vai man tahogrāfs jālieto, vai vajag vadītāja karti? Sevišķi interesē, vai Vācijā man nepiekasīsies BAG, par to, ka nelietoju, jo bieži sanāk tur braukt. Varbūt LV autotransporta direkcija var iedot kādu dokumentu, ka autiņš ir privāts?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Privātumam nav saistība ar darba un atpūtas laiku uzskaiti kravas autotransportam no 2,8 līdz 3,5 PM tonnām Vācijā.
Andrejs, 21.septembris 2014 21:14
Labu diennakts laiku :) Man pieredze pusotrs gads, man ir 6BM, un es gribetu mainit T/L piemeram uz VW Passat B5 1,8 vai Audi A4 1,8, bet man protams nav ne T/P nummura tikai ir pieejami R/N. par pus otru gadu tfu tfu tfu CSNg nebija un es gribetu iegadaties vienu no shiim T/L bet nezinu cik maksaas uz manu vardu OCTA uz vienu no shaam mashiinaam :) Cerams kau Sheit dabuushu vismaz aptuvenu atbildi uz savu jautajumu :)
Ēriks Griģis:

Pat diezgan precīzu! Tikai vajag vēl R/A nummuru. Lūdzu:
www.ltab.lv/
OCTA apdrošināšanas prēmiju nosaka apdrošināšanas sabiedrība.
Ja otrā nummura nav, tad zvaniet jebkuram no apdrošinātājiem un ja nepieciešams, sarunājiet tikšanos:
www.octa24.lv/lv/octa-kalkulator...
mr luther, 17.septembris 2014 2:11
finansiālā problēma ir nopietna problēma visā pasaulē tagad, tāpēc mācieties šogad, jo nākošgad būs dārgāk!
Ēriks Griģis:

Tā gan!
Vēl ir brīvas vietas instruktoru un pasniedzēju apmācības kursos!
Osvalds, 15.septembris 2014 23:09
Labvakar,situacija braucu ar atlauto atrumu cels nedaudz met liikumu,un tad pamanu kad notiek pretim braucosas smagas automasinas apdzisana ka rezultata es izvairos un sanak parkapt celu satiksmes noteikumus ko pec tam celu policija pamana bet neredzeja avarijas situaciju,ka rezultata protokols,bet ka butu bijis jarikojas sadas vai lidzigas situacijas? gudri jau teikt kad ieverot vajadzeja CSN 113 punktu,bet ja paris sekundes ir japienem lemums ka rikoties tad CSN 113p prata neienakt pielietot jo pirmais ir cilveciskais faktors Dzivot tad gribas un frontalo sadursmi izbaudit otreiz negribejas.Vienigi CSN 113p vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc ,bet ja apbrauc skersli parkapjot noteikumus drikst ta darit vai tomer darit var bet par to ir protokols
Ēriks Griģis:

Ja tas būtu noticis Vācijā un Jūs paskaidrotu situāciju policistam, tad, ceru, protokola nebūtu. Latvijā par pārkāpumu pienākas sods! Ja izvairīšanās no sadursmes ir pierādāma, tad pēdējais jautājums Jums jāuzstāda policistam!
vārdss, 15.septembris 2014 15:01
Tur jau tā lieta, ka algu nesaņems tad, ja brauks ar tīrām šaibām, jo pasūtījumi deg, cilvēki gaida un tā. Ja gribi algu, tad jābrauc pa melno. Kā izvairīties no "gestapo" jau ir katra šofera atbildība un māksla. Es pat nestrādāju firmā, Auto ir uz privātpersonu un nav nekādu līgumu, toties nopelnītajā nav jādalās ar birokrātiem. Tikai ar tādiem paņēmieniem laikam var konkurēt autopārvadājumu nozarē. Mēnesi pat braucu bez ADR papīriem.Tāda ir reālā dzīve. Jo bez pieredzes nekur oficiālie uzņēmumi neņēma, tikai šādā darbā varēja tikt un uzkačāt pieredzi.
Ēriks Griģis:

Tas ir Latvijas valsts vadītāju, tādu pašu uzņēmumu vadītāju un valsts pilsoņu ievēlēto deputātu nopelns!
Es neprotu mācīt šoferus strādāt aplami, jo esmu skolotājs.
Tāpēc klusībā ceru, ka valstī ar katrām vēlēšanām no jauna varētu notikt pārmaiņas, politiķu un ierēdņu vietā ministrijas, bankas un partijas izvēlēsies un apmaksās speciālistus, kas reālajā dzīvē neapzags šoferus un cienīs mācībās iegūtās zināšanas.
gvido, 15.septembris 2014 10:28
stradaju paarvadaajumu firmaa ar smago mashinu, ja firma piespiezh braukt ''pa melno'' vai,ka laiki galigi neiet kopa pa digitalo karti,ko dariiit tajaa briidiii??? vai tajaa briiidiii var saukt ariii policiju.., kad jaaabrauc buutu ne peec laikiem?
Ēriks Griģis:

Kāpēc izvēlējāties strādāt un joprojām strādājat pie pārvadātāja, kas spēlē "laimes ruleti" ar Jūsu naudu?
Ja tas ir tikai brīdis, kad laiki neatbilst regulas prasībām, tad apturiet auto un salīdziniet soda apmēru par šādu braukšanu ar to, ko nesaņemsiet algā. No diviem ļaunumiem izvēlēties mazāko jau nebūs grūti.
Izsaucot policiju, Jūs zaudēsiet darbu, noteikti sodīs Jūs par pārkāpumu, algu nesaņemsiet...citā darbā sūdzībkali nepieņems...tad labāk tikties ar zinošu advokātu, jo pastāv citi paņēmieni, kā ietekmēt zaglīgo darba devēju.
Iesaku sabiedrībai darīt zināmu to, ko neviens nezin un pat nespēj iedomāties, atklājot "melno pārvadājumu" būtību LTV panorāmas redaktorei un uzsākot diskusiju vai TV raidījuma ciklu "Mans labais darbs pie noziedzīgā darba devēja"!
LTV kontakti:
ltv.lsm.lv/lv/kontakti/
amurs, 14.septembris 2014 21:12
Paldies par atbildi! Bet kāpēc par to neraksta masmediji?Ar kadiem dzinējiem ? Atkal ir pilnpiedziņas ?
Ēriks Griģis:

Ticami, ka ir svarīgākas lietas, par ko rakstīt!
madars, 11.septembris 2014 20:39
Vācijā policija apturēja vilcēju, pārbaudīja šofera digitālo karti, ar darba un atpūtas laiku viss bija kārtībā, un nekādus pārkāpumus neatklāja. Tomēr "piesējās" par laikā nenolasītiem digitālā tahogrāfa datiem, kuri jānolasa ik pa 90 dienām, bet tas netika izdarīts.
Vēlējos uzzināt, kāds sods varētu tikt piemērots Latvijā un vai Vācijā soda apmērs var krasi atšķirties no Latvijā piemērotā?
kaadu laiku apakalj bija saads jautaaajums,tad man radaas interese,ja mana firma pashi tos datus nenokopeees,tad sods buus ariii man,man par vinju neizdariiibu jaaatbild buus?
Ēriks Griģis:

No LAPK Latvijā varētu tikt piemēroti šādi sodi:
"... Par normatīvajos aktos noteikto transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiku apliecinošo dokumentu, reģistrācijas karšu (tahogrammu) vai datu nesēju neuzrādīšanu — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro, bet pārvadātājam — no četrsimt trīsdesmit līdz septiņsimt euro.
...
Par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika datu un dokumentu uzskaites un glabāšanas noteikumu neievērošanu uzņēmumā — uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro.
... "
Pēdējais sods Vācijā varētu būt līdzīgs (sākas no 200,- eiro), ja vadītājs pratīs paskaidrot darba devēja nolaidību vai pierādīt darba devēja ļaunprātīgu, mantrausīgi-noziedzīgu attieksmi pret saviem šoferiem. Ja nepratīs, tad šo pārvadātāja sodu uzliks vadītājam!
amurs, 11.septembris 2014 20:30
Kāpēc CSDD nedemonstrē jaunos vadīšanas eksāmenu auto A3 un GOLF 7?
Ēriks Griģis:

Prezentācija bija! Kāpēc Tevi neuzaicināja, jautā to CSDD!
Anti Frīzs, 9.septembris 2014 13:52
Jā, CSDD turējumā tagad ir A3 - ir pienācis kārtējais laiks atjaunināt autoparku. A3 ir elektroniska stāvbremze.
Ēriks Griģis:

Trīs gadi pagājuši...
Aleksandrs, 9.septembris 2014 0:54
Labvakar! Šodien redzeju Daugavpili ka braukšanas eksamenu kartoja ar Audi A3,bet Csdd bija Golfi.Kur viņi pazuda vai A3 maiņas auto?
Ēriks Griģis:

Golfi nepazuda, bet eksāmeniem būs arī Audi!
vārds, 1.septembris 2014 21:54
Teltī bija nakšņojis viens autovadītājs Vācijā! Viņu atklāja policija un lieta nonāca Tiesā, par ko stāstu savās lekcijās!

Teltī nedrīkst nakšņot? Bet kabīnē ir karsts, vispār pa dienu aizmigt nevar.
Ēriks Griģis:

Tas ir garāks stāsts!
Edgars, 31.augusts 2014 12:32
Strādajot uz apļiem un taisot 45h pauzi ir nepieciešamība izņemt savu čipu, bet nu mašīna tās 2 dienas dienas tāpat strādātu tikai ar citu dig.karti. Jautājums tāds vai transp.kontrole var uzdot kkādus jautājumus(pēc tam kad jau strādaju ar savu karti), kko piesiet par to personu, kas ir bijusi tās 2 dienas.. jautājums ir par skandināvijas kontroli-NOR,SWE,FIN,DK.
Teiksim par Norvēģiju ir reāls piemērs, kad mašīna brauc bez apstājas praktiski, dienā brauc norvēģu šoferi un naktī piem letiņi-tramvaja reisi.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Pārbauda jau vadītāju - viņa darba un atpūtas laikus no vadītāja kartes.
Tahogrāfa dati dod info par auto - pārvadātāju un auto nobraukuma, ātruma, vietas un laika datus.
Jautājumu var uzdot,- kas brauca prombūtnes laikā!?
Ievietojot vadītāja karti - savu čipu, ir manuāli jāievada, kas tika darīts laikā, kamēr čips neatradās tahogrāfā. Ja vadītājs bija atpūtā, tam čipā jāparādās ar precizitāti līdz vienai minūtei.
Piem., Francijā par jebkuru iknedēļas atpūtu prasa uzrādīt darbības apliecinājumu, ka vadītājs bija atpūtā! Vai to, kā Francijā prasa, mazā ziemeļu loka valstīs - ikndēļas atpūtas dubulto apstiprinājumu (čips+apliecinājums), man nav tādas informācijas.
Tā kā Stoneridge SE 5000 ir Zviedru produkts, ko ražo Zviedrijā, Igaunijā, Skotijā - tātad Ziemeļvalstīs, tad jābūt kā rakstīts regulā. Dubults nav vaadzīgs! Savukārt, ja kontrolē Šveicē man piebrauktu klāt šoferis, kam fūrē uzstādīs Merkurijs TA-001 vai kas tamlīdzīgs, tad gan paprasītu kā skolā šo un to par iepriekšējām 28 dienām! Manuprāt, braucot ar Conti DTCO 1381, ziemeļvalstīs jau arī papildus neko neprasīs, ja laiki būs ievēroti!
Artúrs, 29.augusts 2014 15:28
Sveiki!Ceru,ka Jús esat tas,kurs zin.Vai likums par 45h iknédélas atpútas laiku kabiné liegumu-francijá,pilníbá ir atrodams?!Interesé apakspunkti.Piem.:Vai naksnosana teltí pie smagá auto,vai auto piekabé arí ir uzskaitáma ká pavadísana KABÏNË?
Ēriks Griģis:

Nav runa par Franciju, bet par autovadītāju, kura darba un atpūtas laikus nosaka Regula 561/2006.
Francijā ir pieņemti sodi 30.000 EUR un gads cietumā par šo pārkāpumu, kāds nav Latvijā un citās valstīs. Bet sodi ir paredzēti. Vēl tad, kad pie Brandenburgas vārtiem 17. jūnija ielā drīkstēja stāvēt ar busu, spriedām, kāpēc par šīm 45kabīnstundām nesoda!
Regulā šim punktam nav apakšpunkti, bet ir norāde, ka saīsināto nedēļas atpūtas laiku un ikdienas atpūtu drīkst pavadīt transportlīdzeklī, ja tajā ir iekārtota guļvieta.
Transportlīdzeklis ir arī piekabe, puspiekabe vai telpa, kas nav kabīne, piem., kravas telpa autobusā! Tas gan Regulā ir salasāms, ja prot to lasīt!
Teltī bija nakšņojis viens autovadītājs Vācijā! Viņu atklāja policija un lieta nonāca Tiesā, par ko stāstu savās lekcijās!
P.S.
Skaidroju ES tiesību aktus, demonstrēju telemātikas piemērus un konsultēju gan pārvadātājus, gan autovadītājus ārpus LV!
Artis, 29.augusts 2014 14:41
Labdien.
Nezinu vai uz sadiem jautajumiem atbildat bet meiginat jau var...
Lieta tada ka policija atnemot masinu aizveda vinju prom ar treilera palidzibu...
Mekleju visur treilera cenas bet nekadiigi nevar atrast..
Varbuut zinat cik maksa treileris ar kuru policija aizvelk aiztureto masinu ? Un vai vinji nem noteiktu sumu vai pa kilometriem ?
Ēriks Griģis:

No:
www.db.lv/foto-video/foto/30-pro...

Transportlīdzekļa piespiedu pārvietošana izmaksā 1,96 Ls par kilometru, savukārt transportlīdzekļa izmaksas diennaktī veido 1,22 Ls stundā pirmās diennakts laikā un 30 sant. par stundu, sākot no nākamās diennakts.
Tādējādi par katru diennakti transportlīdzekļa vadītājam, kas to novietojis, piemēram, neatļautā vietā, pēcāk jāmaksā 29,28 Ls par automašīnas stāvēšanu diennaktī,
nedēļā šīs izmaksas veido 72,48 Ls,
savukārt mēnesī – 238 Ls,
bet gadā - 2650 Ls.
Lauris, 26.augusts 2014 21:43
Labdien!lieta taada ka bija csn juunijaa.auto nebija mans.iebraucu atpakaļgaitā citā auto un aizbraucu no notikuma vietas.pēc tam biju policijā man uzlika administratīvo sodu 100 EUR.tagad atnāca vēstule ka bta apdrošināšana pieprasa atmaksāt cietušā auto remontu 800 eur.apmērā.vai to var apstrīdēt un vai šādā gadījumā nedarbojas auto apdrošināšana?!
Ēriks Griģis:

1. OCTA apdrošināšana darbojas cietušā un apdrošinātāja interesēs, aprakstītajā situācijā paredzot regresa prasību pret vadītāju.
No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
...
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu ..."
2. Apstrīdēt var, lai prasību samazinātu, ja tam ir pierādījumi.
Svetofors, 18.augusts 2014 19:53
Sakiet, ludzu, kur autoskolai varu iegadaties svetoforu maketu? Paldies.
Ēriks Griģis:

Šādi darbojas datorprogramma ar luksoforu maketiem:
dl.dropboxusercontent.com/u/1510...

To piedāvā autoskola:
kurator.lv/ru
CSDD reģistrē autoskolas klasi ar šādu e-moduļa luksoforu komplektu.
CSDD inspektors, 18.augusts 2014 12:59
Nākamajā reizē eksāmens sāksies ar III etapa izpildi - braukšana koplietošanas satiksmē. Nekāda "zināšanu pārbaude" vai "figūru laukums". Tie ir attiecīgi I un II etapi, kas Tev, Intar, jau ieskaitīti.
Ēriks Griģis:

Inspektoram taisnība! Tā ir pretimnākšana pretendentam, kāda tiesību aktos nav paredzēta.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti