Vārdadienas svin:
Lauris, Norberts






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Gribu pirkt Audu A3 1,9 TDI. Veletos uzinat kada ir masinas eksplutacijas cenas videjas vai nau parak dargi jo tai masinai bus ari jabrauc pa zemes celiem diezgan daudz ka ari ikdiena dabus palielus gabalus braukat. Vai tai ir izsturiga ritosa dala. Kads ari ir videjs degvielas paterins?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nevaru zināt izmaksas, jo esmu auto tikai izmēģinājis.

Mans Audi 3 salīdzinājums ar Golf 5!
Augstākas klases sporta mašīna Audi salīdzinājumā ar līdzīgu, bet zemākas klases nesporta auto - VW Golfu.
1. Izmaksas būs augstākas, ja neņemsiet sporta Golfu,
2. izmaksas jebkurā gadījumā būs augstākas, jo Golfs nav AUDI :)
Ja tirgū šo modeli vairs nepiedāvās, tad izmaksas dīlera remontservisā kļūs vēl lielākas.
Savukārt, nemarķētās detaļas var kļūt lētākas.
Automobilis izturīgs, pēc trīs gadu lietošanas pa Latvijas ceļiem pa riktīgam nobraucot ap 60 000 km, tehniskais stāvoklis apkopēs neprasīja papildus ieguldījumus, salīdzinājumā ar Toyota un Golfu.
Kāpēc vajag tik spēcīgu motoru Latvijā?
Braucot Vācijā - pieņemami!
Ja nobraukums kļūst divkārt lielāks, tad gan censtos iegādāties jaunāku A4.
Jebkurā gadījumā - lai ripo uz ūsiņu!


Labdien,

Bija apdrošināšanas gadījums, pēc apdrošinātāja noteiktā servisa veiktā remonta, konstatēju, ka remonts nav veikt pienācīgā kvalitātē un detaļas nav nomainītas atbilstoši LTAB noteiktajai metodikai (bija jāliek jaunas, nevis lietotas).
Apdrošinātājs izvēlējās servisu, kurš atrodas Tukumā. Atbrauca evakuātors uz paņēma auto uz remontu no Rīgas. Lai veiktu atkārtotu diagnostiku apdrošinātājs sūta uz Tukumu jau par saviem līdzekļiem, vienkārši, lai stūrējot ar auto uz servisu. Konstatētie nepienācīgas kvalitātes darbi redzami tikai, ja auto tiek pacelts uz pacēlāja, taču ierodoties uz diagnostiku pie paša apdrošinātāja auto nemaz netika celts uz pacēlāja un reāli skatīta darbu kvalitāte, vien pēc 3 nedēļām atsūtot atbildi, ka defekti netika konstatēti un lai braucot tomēr uz Tukumu un, ja tur tiks atklāti nekvalitatīvi veikti darbi, tad serviss tos novērsīs. Defekts, kas atklājās pēc remonta ir stūres brīvkustība, telefoniski servisa pārstāvis pastāv uz to, ka tā ir dabīga nolietojuma pazīme un to viņi neremontēšot, lai es mēģinu vienoties ar apdrošinātāju. Apdrošinātāja eksperts bez auto celšanas caur atvērtu logu pagrozīja stūri pa labi pa kreisi un noteica, ka viss kārtībā un tas nemaz nav defekts. Pēc nobrauktiem 200km parādījās krakšķi stūres iekārtā. No visa aprakstītā rodas 2 jautājumi:
1) Cik pamatoti ir sūtīt uz Tukumu diagnostikas veikšanai par auto īpašnieka līdzekļiem, (degvielas izmaksas). Un, ja auto būtu remontēts, piem., Lietuvā, jo tā ir bijis lētāk apdrošinātājam, tad arī auto īpašniekam būtu jābrauc uz Lietuvu diagnostikas veikšanai, ja atklātos nekvalitatīvi veikti darbi?
2) Pēc kādas metodikas var noteikt CSN laikā gūtos defektus, kas bijuši slēptie defekti, vai tas ir tikai eksperta interpretācijas metode. Kā nosaka dabīgo nolietojumu uz ko „spiež” manā gadījumā?

Paldies jau iepriekš!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Tā kā ne OCTA likumā, ne MK noteikumos Nr.251 «Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" nav paredzēti papildus izdevumi, kas ietekmē īpašnieka izmaksas par braukšanu/vešanu ne uz tuvāko servisu, tad izdevumi, kas šī iemesla dēļ rodas, ir jāpārņem nosūtītājam - apdrošinātājam.
2. Diagnostika pēc remonta servisā ir paša īpašnieka ziņā. Protams, ka pēcremonta diagnostiku ieteicams veikt ne tajā pat servisā, kur automobili remontēja. Pēc diagnostikas Jums nepieciešams no servisa saņemt reklamācijas aktu. Pamatojoties uz noteiktajiem pēcremonta bojājumiem, protestējiet pret remontservisa pakalpojumu kvalitāti Tukumā.
3. Par atkārtotu apskati, pretenzijām pret remontservisa darba kvalitāti vēršas/finansē pats cietušais īpašnieks. Ja pretenzija ir pamatota, tad visus īpašnieka izdevumus pārņem remontserviss.
4. Par to, ka apdrošinātājs nosūtīja Jūs remontēt savu automobili uz Tukumu, atbilstoši defektācijas aktam, ko saņēmāt no cita servisa, piestādiet prasību apdrošinātājam, iesniedziet prasību izskatīt papildus izdevumu atlīdzināšanu LTAB (www.ltab.lv)
un rakstiet sūdzību par apdrošinātāja darbu un ar to saistītiem Jums neparedzētiem izdevumiem Apdrošinātāju asociācijas ombudam
www.laa.lv/...
un, protams, TV "Bez Tabu" un citiem plašas saziņas līdzekļiem.
5. Ja vēlaties, sniedziet prasību tiesā, atlīdzināt visus remonta un citus ar to saistītos izdevumus, ko OCTA apdrošinātājs neatlīdzināja.
6. Slēptie defekti ir saistīti ar negadījumā attīstīto spēku triecienslodžu un impulsu iedarbi uz automobiļa detaļām, kas virspusēji nav redzami.
Laika gaitā un izmantošanas laikā radītie nolietojuma bojājumi ir nosakāmi, izjaucot automobili, agregātu vai mezglu.
Metodika pieļauj to pamatoti bet subjektīvi noteikt lietpratējam vai apdrošināšanas/servisa tehniskajam ekspertam/speciālistam. Strīdus gadījumā - pat vairākiem speciālistiem kopā esot.


esmu anglija ar savu latvijas masinu un latvijas parasto eiropas apdrosinasanu BTA man nozaga masinu te anglija vai latvijas apdrosinasana man atlidzinas? vai man vajadzeja kasko?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja parastā Eiropas apdrošināšana ir OCTA vai Zaļās kartes apdrošināšana, tad par nozagtu automobili BTA apdrošinātājs neko neatlīdzinās.
Lai saņemtu atlīdzību zādzību riska iestāšanās gadījumā, nepieciešams noslēgts un Eiropā darbojošs KASKO līgums.



labdien,ir šāds jautājums,dzīvoju Norvēģijā,uz LV tieku tikkai septembra sākumā,bet skate mašīnai beidzas augusta vidū,kas man jādara,lai varētu pārvietoties ar konkrēto auto no ostas Latvijā uz reģistrēto dzives vietu un vai šeit var uzlikt man sodu par to? paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Elektroniski ir iespējams saņemt vienas dienas atļauju, lai brauktu uz TA: e.csdd.lv/...
2. Lai to saņemtu, ir jābūt darbojošam OCTA līgumam. Ja OCTA līgums ir beidzies, tad internetā netrūkst piedāvājumu, lai to atjaunotu.


Sveiki! mani interesē vissezonas riepas no tieši no Vācijas, . varbūt ir kāda adrese, kur varētu izpētīt cenas un vietas, kur tās var nopirkt? mani vairāk interesē vairumtirdzniecība.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ar riepu tirdzniecību nenodarbojos.
Konsultēju transportlīdzekļu apdrošināšanas, to vadītāju apmācības un autotehnisko ekspertīžu jautājumos.


Sveiki!
Es vēlētos iegadāties vissezonas riepas, tomēr gribu zināt kādas cenas šādām riepām ir ārpus Latvijas robežām, kādā citā valstī. Un aptuveni cik tās izmaksā.
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Te būs lēto riepu cenu salīdzinājums:
www.billiger.de/...


Sveiki, man jautājums tāds, ja esmu nolicis C1 kategoriju 2007. gadā, un tagad nolieku C kategoriju, vai arī es varu iegūt profesionālo kategoriju tikai noklausoties kursus, vai arī man būtu jāliek eksāmens?

Varbūt ir zināmas adreses, kur var palasīt par C profesionālo kategoriju, nu jautājumus un atbildes?

Paldies jau iepriekš!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Jums ir abas iespējas:
1.1. Ar C1 - noklausīties 35 stundu kursu;
1.2. Iegūstot C kategoriju - gatavoties un kārtot otru valsts eksāmenu profesionālās kategorijas iegūšanai.
2. Adreses nav un ceru, ka nebūs, izņemot www.CSDD.lv
3. Visu, kas nepieciešams [95] koda iegūšanai, lasu savās profesionālās kvalifikācijas lekcijās. Pirmā lekcija paredzēta 05.03.

P/S/
Kas par to runāju ar TV, nezinu kāpēc, bet ierosinājumu TV atbildēt uz jautājumiem par profesionālās transportlīdzekļu kvalifikācijas iegūšanu noraidīja!


sveiki.notika CSN kurā esmu cietušais.auto kuru vadīju nav uz mana vārda un nav nekādu kontaktu ar īpašnieku.vai ir iespējams bez auto īpašnieka dabut apdrošināsanas atlīdzību;saremontēt auto servisā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tiesiski nav iespējams.



SVeiki, vai kāds nezin, kur var nopirkt lētākās logu tīrāmās slotiņas VWPassat 2007.gada? Kur var nopirkt uzreiz, nevis pasūtīt un gaidīt 10dienas? Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Mīļo Ilžuk!
Pēc Tava rakstītā nesaprotu, ko nozīmē "lētākās", ja es ar tām netirgojos?

Ieteikums.
Noskaidro, cik maksā tās, kuras Tu redzēji veikalā ar vai bez pasūtīšanas.
Uzraksti šo cenu, sava automobiļa datus, tad prasi, kas piedāvā lētāk par uzrakstīto cenu, un izsūti to autopiederumu tirdzniecības veikaliem.
Relatīvi lēti, bet mazāk kvalitatīvas slotiņas var nopirkt kādā no lielveikaliem, piem., DEPO!
Lai Tev izdodas atrast vislētākās slotiņas. Ja atradīsi, ceru, ka nenāksies "lētākās" pirkt ik nedēļu no jauna!


Dzinejs ed ellu!Ka var noteikt iemeslu nejaucot motoru?Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jautājiet to sava automobiļa remontservisa meistaram!





Sveiki vēlreiz! Esmu Zane un pirms 2 nedēļām rakstīju par savu mazda-6.
Paldies par iepriekšējo atbildi uz manu vēstuli, bet nu man atkal ir daži jautājumi par to pašu manu lietu... Man apdrošināšanas kompānija tomēr izlēma, ka mašīna ir atjaunojama, nevis norakstāma un pārskaitīja uz kontu kaut kādu naudas summu un pēc izsūtija divos teikumos atbildi. Apmēram tekts- mēs izlēmām, pēc eksperta novērtējuma Jūsu mazda-6 tirgus vērtība - 21% PVN- (900 LS pašrisks)= atlīdzības summa... Mani interesē, vai pietiek ar tik izsmeļošu vēstuli? Pēc manām domām tak jābūt kādai tāmei, tehniskajiem rādītājiem pēc kādiem tieši ir novētēta mana mašīna? Piedāvājumam vai vēlos naudu, vai mašīnas remontu? Eksperta slēdzienam? Kaut kādām procedūrām pēc kā tieši ir nākuši pie šāda slēdziena? Un kas tas par PVN? Es tak pat nēesmu ne bijusi, rakstījusi pēc negadījuma iesniegumu rakstiskā veidā ne naudu jautājusi neko..., tikai mutiski pa telefonu esmu zvanījusi, lai uzzinātu, kas notiek ar manu lietu. Eksperts tikai nofotogrāfēja i to bez mašīnas numura, jo viens numurs pazuda avārijas vietā un otrs atrodas pie manis mājās, pat nobraukuma km norakstīja no durvīs esošās uzlīmes- datiem, kad mainīta pēdējo rez mašīnai eļļa... Kad zvanīju, lai uzzinātu kādu atbildi uz šiem jautājumiem un kāpēc bez manis izlemts vispār kaut kas, vai nevajadzēja saskaņot, vai nav vajadzīgs rakstisks pieprasījums no manis?
Mani vienkārši atšuja, ka nekas nēesot vajadzīgs!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Faktiski atbildēts saprotami, lakoniski un pareizi!
Tas, protams, neveicina klientu piesaisti!
Bet kam patreiz viegli!
Sūdzēties Jums ir iespēja LTAB: www.ltab.lv

P/S/
Nesapratu, kā var atlīdzināt zaudējumus, ja Jūs neuzrakstījāt konta numuru, kur to ieskaitīt!
Eksperta aprēķinus un tāmi Jums nerāda. Gadījumā, ja vēlaties iepazīties ar atlīdzības noteikšanas gaitu, tad apdrošinātājam ar šiem materiāliem Jūs (cietušais) ir jāiepazīstina.





Mani interese vai Latvija var pieregistret auto ar sturi labaja puse???
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nevar.


Sveicināti! Man tāds jautājums ja es vēlos nopirkt automašinu itālijā un transportējot to uz Latviju tam automobilim ir jabūt obligāti tranzīta numuru zīmēm, un vai iegādājoties tranzīta numurus tajos ir iekļauta transportlīdzekļa apdrošināšana?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja transportēšana notiek pa zemes ceļu, tad jā.
2. Nav. Apdrošinātājs neizsniedz tranzīta reģistrācijas numurzīmes. Apdrošināšanu piedāvā atsevišķi. Bet piedāvājums var tikt izteikts vienā telpā pie "viena rakstāmgalda".


kads sods, ja vieglaa auto aizmuguree kam aizmuguree ir 3 vietas sezh 4 cilveki? kopaa autinjaa ir 5vietas un prieksā arii vel divi sēz!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

To izlasiet aktuālajā LAPK redakcijā šeit:
www.likumi.lv/...


labdien!man bija atnemtas tiesibas par vadisanu reibuma driz beidzas termins,vai man ir jaiet autoskola,vai pa taisno uz csdd kartot valsts eksamenu,unkadi dokumenti vajadzigi,kur tos tagad izsniedz.paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Autoskolā nav obligāti, bet teorētiskajam un vadīšanas eksāmenam ieteicams sagatavoties.
2. Jākārto teorētiskais un vadīšanas B kategorijas eksāmens CSDD.
csdd.lv/...
3. No jauna medicīniskā uzziņa par paaugstinātu samaksu.
4. Pirmās palīdzības mācību kursu beigšanas apliecību, ja tāda jau CSDD reģistrā nav reģistrēta.
5. Atļauju mācīties vadīt B kategorijas transportlīdzekli, ja plānojat vingrināties braukšanas eksāmenam.
Atļauju mācīties vadīt automobili Jums neizsniegs, līdz nokārtosiet teorētisko eksāmenu saskaņā ar šo MK 103. noteikumu 39.punktu.
5. No MK 103. noteikumiem:
"...
Ministru kabineta noteikumi Nr.103
Rīgā 2010.gada 2.februārī (prot. Nr.6 18.§)
Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība
...
38. Vadītāja tiesību atjaunošana ir vadītāja apliecības atgūšana, ja personai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
39. Ja personai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir noteikts transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai
ja personai ir atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz gadu vai ilgāk, vai
ja transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē,
persona, lai atjaunotu vadītāja tiesības, nokārto B kategorijai atbilstošu teorētisko un vadīšanas eksāmenu vienā no CSDD nodaļām, kurā šos eksāmenus pieņem. Ja vadītāja apliecībā atzīmēta tikai A1, A, B1, TRAM vai TROL kategorija, persona nokārto attiecīgajai kategorijai atbilstošu teorētisko un vadīšanas eksāmenu. ..."
6. Kā pieteikties eksāmenam, uzzināsiet, zvanot pa CSDD informācijas tālruni 67025777.


Par ADR. Varbūt laika, nervu un tintes ekonomijas dēļ var apsvērt ieviest iespēju tomēr to ADR pārdot/nopirkt? Jelgavā vairs tos neorganizē, jo nevarot nokomplektēt grupu. Braukāt uz Rīgu tomēr sit pa kabatu. Varētu būt iespēja nedaudz piemaksāt virs noteiktās cenas. Tā teikt abpusēji izdevīgi. Ko Jūs par to sakāt?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Neko!
Iesaku to mzumiņu izdot par biļeti.




Mans jautājums, kādi pasākumi jāveic ja es gribu pārrakstīt automobīli kurš ir dzērājšoferu stāvvietā kopš jūlija un saimnieks nav maksājis, viņa vēl tur stāv,laikam, es tā arī īsti nemaz nēesmu sapratis, kad viņu utilizē un kā ir ar atstātajām mantām mašīnā?
Kā ir ja es esmu jaunais mašīnas saimnieks, tad man OCTA būs kautkāds 0 līmenis vai arī kā visiem jaunajiem 6
un vēl esmu kautkur dzirdējis par tādu lietu ka ja mašīnas īpašniekam ir vairākas tad tas bonus-malus līmenis visur ir vienāds, tas ir ja man ir bez avārijām un problēmām mašīna kalpo kādus 3 gadus un katru gadu paaugstinās par vienu punktu tā klase, tad ja es nopērku tagad jaunu mašīnu, tad man arī paliek tas kāds 9 līmenis, vai atkal 6 kā visur, un man vēl nav 25 gadi,, tikā no apdrošināšanas ERGO man ir teikusi ka zem 24 gadiem ir tāda kā riska grupa? Atvainojos par neskaidrajiem jautājumiem,
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Vispirms Jums jāzvana tās policijas nodaļas izziņas inspektoram, kuras ekipāža aizturēja un atsavināja automobili, pēc tam - uz stāvvietu.
2. Ar BM sistēmu Jūs iepazīstina LTAB mājas lapa:
www.ltab.lv/...
Ticami, ka BM klase Jums būs zemāka par sesto.
3. Pastāv jauno vadītāju riska grupa no 18-25 gadu vecumam. Par riska izvērtēšanu uzzināsiet, zvanot tieši apdrošinātājam vai viņa aģentam.



Labdien, man ir pāris jautājumi, cik maksā ADR apliecība un vai zemākām kategorijām der'viena, (tas domāts, ka ja es lieku uz C kategoriju Adr, vai man viņa darbosies uz CE) un arī, vai ADR ir iedalīts kādās klasēs, vai ir tikai viens? Kā arī cik ilgā laikā var iegūt , un cik ilgi derīga apliecība,vai sertifikāts,
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Telpās, kur strādāju, ADR apliecību nepiedāvā nopirkt. Te notiek mācības, pēc regulāri apmeklēta apmācības kursa ir jākārto valsts eksāmeni. Tikai pēc sekmīgi nokārtotiem valsts eksāmeniem CSDD izsniedz ADR apliecību. Lai to saņemtu vēl ir nepieciešama derīga medicīniskā uzziņa.
2. ADR apliecība ir viena uz visām transportlīdzekļu kategorijām un to sastāviem, kas derīga piecus gadus.
3. ADR apliecībā ir iedalījumi iepakoto, beztaras kravu un kravu pārvadājumiem cisternās, kas atbilstoši ir jāmācās, jākārto eksāmeni un, protams, apmācības maksā dažādi.
4. Par apmācību laikiem un izcenojumiem lūdzu zvaniet pa tālruni 67627901



Sveicināti!
CSDD nosūta pie Jums uz kvalifikācijas 3-dienu kursiem satiksmes drošībā. Sakiet, lūdzu, kad paredzēti šadi kursi?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jaunnedēļ, 23.,24.,25.02. Rīgā, Bauskas ielā 86, 412. telpā, plkst. 9:00-14:00.
Samaksa par kursiem - 90,- Ls (ieskaitot PVN) no personas.
Pieteikšanās iepriekšēja pa tālruni 26322578, dalībnieku skaits ierobežots.

Labdien!
Kad sāksies tehniskās informācijas un autopārvadājumi kursi?
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pieteikšanās ir jau sākusies.
Mācības sāksies 19.03., beigsies 20.04. Iespējama mācību laika nobīde!
Interesēties pa tālruni 26322578.