Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Satiksmes negadījumā tika nedaudz bojāts mans auto. CP par vainīgu atzina otra auto vadītāju.
Man ir Kasko apdrošināšana. Vai piesakot Kasko atlīdzību man vēl savs auto jāatrāda pretējās puses OCTA apdrošinātājiem?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pretējās puses apdrošinātājam Jums ir:
1) noteikti jāpaziņo par notikušo CSNg;
2) jāpieprasa atlīdzināt zaudējumi naudā vai remontservisa pakalpojumos;
3) jāinformē par KASKO apdrošināšanas esamību un KASKO apdrošinātāja ieteikto remonta servisu;
4) jāsaglabā automobilis tādā stāvoklī, kādā tas bija pēc CSNg, līdz to apskata pretējās puses OCTA apdrošinātāja norīkots eksperts vai
5) jārīkojas tā, kā to norāda pretējās puss OCTA apdrošinātājs arī attiecībā uz KASKO apdrošināšanu;
6) jāpaziņo, kurā vietā Jūsu automobili var apskatīt pretējās puses OCTA apdrošinātāja norīkots eksperts.

P.S.
Ja KASKO apdrošinātāja servisā auto apskate notiek vispirms, neņemiet nost riteni vai kādu citu detaļu, kamēr to nav atļāvis pretējās puses OCTA apdrošinātājs!


Velētos zināt, ko tas īsti maina manā gadījumā, jo es joprojām palieku par vainīgo...cik palasiju CSN tad piespriestais sods ir savādāgs (bargāks), jeb es arī kaut ko jaucu???
Varbūt var šajā sakarā kadas konsultācijas un cik tas maksā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vainīgo par nevainīgu nepārtaisīs neviena mana konsultācija. Tam ir domāta tiesa.
Kādas no tām, protams, Jums var noderēt nākotnē!

Par konsultatīvo trīs dienu kvalifikācijas kursu satiksmes drošībā ar lekciju ciklu " Ko noklusē apdrošinātāji" maksā 140,- Ls katrs dalībnieks, ieskaitot summā PVN (22%).


Labvakar!
Situācija sekojoša: braucu ar savu auto no darba pa Salu tiltu priekšā man brauca audi un audim proekšā mazda. Priekšā braucošā mazda saslīdēja un sagriezās audī nepaspēja nobremzēt un ietriecās mazdas kreisās puses pakaļējajās durvīs, savukārt es ietriecos mazdas pirkšējajā kreisajā spārnā, japiebilst, ka visi trīs braucām viens aiz otra pa vienu un to pašu joslu. Mani atzina par vainīgu, par distances neievērošanu. vēlējos zināt vai šajā jautājumā iespējams kautko grozīt, jo cik es zinu ditances neievērošana skaitās tad, kad ietriecas priekšā braucōšajam aizmugurē...
Paldies jau iepriekš.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Variet gan!
No neieturētas drošas distances Jūs variet prasīt, lai Jūs soda par CSN 113. punktā pirmajā sadaļā noteiktā pārkāpumu!
T.i. Jūs spējāt pamanīt bīstamo situāciju, bet nespējāt apstādināt savu vadīto automobili


kadel mani soda par to kad braucu sr jaunu auto kurs ir vec patiesiba LV nlikumdosana to paredz kad ir jasoda visi kas ir iegadajusies auto virs 2005 gada
Atbilde: Ēriks Griģis:

Es atbildu šeit uz jautājumiem, kādi norādīti sadaļā " Jautājumi/Atbildes"


Sveiki! Gribētu zināt,es nopirku auto,kurš bija noņemts no uzskaites pārdošanai,pirku auto placī,bet nesastādīju tur pirkšanas un pārdošanas aktu,ar auto man sanāca avārija,kuram izrādās beigās nebija obiligātā apdrošināšana,izsauca policiju un man sastādīja protokolu,par braukšanu bez apdrošināšanas,gribu zināt,kā man tagad sanāk,kam būs jāmaksā apdrošinātājiem par otrās mašīnas bojājumiem?Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. LAPK noteiktā kārtībā Jums bija jāpārbauda un, ja nepieciešams, jānoslēdz OCTA līgums. Par LAPK pārkāpumu Jūs sodīja policija.
2. Zaudējumi cietušajam tiks atlīdzināti no LTAB administrētā Garantijas fonda.
3. Ja nekļuvāt par auto īpašnieku, tad apdrošinātāji piestādīs regresa prasību patreizējam īpašniekam vai autoplacim, ja patreizējais īpašnieks ir bijis tik gudrs, ka, noklausījies manu trīs dienu lekciju kursu, būs pareizi rīkojies attiecīgajos jatājumos saistībā ar autoplačiem.


Vai var tad uzzināt kā savadāk auto var pārdot caur šādiem plačiem? Ja CSDD tiek pateikts tas, ka auto tālāk tiks tirgots no tā (papīrus neatceros tādēļ ka ir jau pagājis gandrīz gads, pie tam nedaru to katru gadu, to ko csdd cilvēki deva, izsstāstot tiem situāciju, tās arī bija parakstīts).
Papildus vienošanas šādos plačos cik apjautāju pazinas neviens nekad nav parakstījis un šaubos ka kādā placī tam piekristu (jāiet ie juristiem, maksāt...)
Iznāk, ka auto tālāk var pārdot bez manas līdzdalības, bet par avārijām atbildu tapat es?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Protams, ka var! Trīs dienu seminārā, bet tas Jums izmaksās dārgāk par jurista pakalpojumu.
Cerams, bez zināšanām turpmāk auto caur plačiem vairs netirgosiet!


Labdien, situācija sekojoša: Bezkontakta avārija ( mani piegrieza) un es iebrauca sniegā un saboja bamperi. Ierakstam ar vainigo pusi savstarpeju paziņojumu, kur vinš rakstijs ka viņs mani piegrieza. Apdrošinatajs (If) teica, ka sakara ar to ka avarija nebija kontakta starp automobiliem, tad viņi sēg tikai 50 %. Vai tas ir likūmigi? KASKO man nav.
Atbilde: Ēriks Griģis:

CSN 113. p. nosaka, ka " piegriežot" ir jābremzē vai jāaptur automobilis.
Jūs neizpildījāt šī punkta brasības (pirmais pārkāpums) bet " atgriezāt", tādējādi radot bīstamību citiem - otrs Jūsu pārkāpums!
Ja tikai samazināja uz 50%, tad jau ciešami, jo atgriežot savu auto, Jūs rēķinājāties, ka zaudējumu vispār nebūs.
Vai tomēr Jūsu aprēķins " atgriezt" bija kļūdains?


Labdien!
Situācija sekojoša: pirms kāda laika atstāju mašīnu autoplacī tālākai pārdošanai. CSDD auto tika noņemts no uzkaites un parakstīti papīri auto tālākai pārdošanai (kādi tieši diemžēl neatceros). Rudenī pamanīju ka OCTA man ir palikusi dārgāka, ltab.lv mājas lapā atradu informāciju, ka ar to auto ir bijis ceļu satiksmes negadijums, laikā, kad tas bija jau autoplacī, taču bonus malus klase ir noņemta man. Apdrošinātājs mani sūta uz csdd, csdd mani sūta pie apdrošinātāja (pa telefonu).
Jautājums sekojošs: vai šādiem plačiem par auto nav nekādas atbildības (man ir aizdomas, ka avārija bija "safobricēta") un ko man darīt šadā situācijā (visu ko gribu, dabūt savu bonus malus klasi).
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Noņemot auto no uzskaites, īpašnieks nemainās - tātad Jūs pats paliekat norakstītā auto īpašnieks, kurš atbilt par sekām, ko kāds kādam nodara ar Jūsu automobili, tam atrodoties nezin kādā, nezin kādus dokumentus parakstījāt uzticot auto nezin ar kādiem speciālistiem apsaimniekotā autoplacī.
2. Ja tika parakstīti papīri tālākai pārdošanai, vai ar to notika auto īpašnieku maiņa? Visticamāk, ka nenotika.
3. Ja tika parakstīti tālākpārdošanas papīri, vai tajos tika atrunāta tālākpārdevēja atbildība izmēģinājuma brauciena laikā un vai šīs izmaiņas pieteicāt savam OCTA apdrošinātājam? Visticamāk, ka nepieteicāt, tāpēc autoplacis atbild par tik, cik tas bija ierakstīts Jūsu parakstītajos tālākpārdošanas papīros.
4. Aizdomas ir jāpierāda, vai bija jānovērš to rašanās iespējamība.
Tad Jums pašam ir jāatbild par nesakārtotajām lietām auto tālākpārdošanā!
5. Es Jums B/M klasi nekad nesamazinātu!

P.S.
Savas vieglprātības dēļ nemociet CSDD un apdrošinātāju!


Vai tavs jautājums ir par auto apdrošināšanu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nekas! Miervaldim grūti ar izlasītā saprašanu!




Sākumā pagaudoja, tad nobeidzās Nissan Almera 2003 g. 1,5 tdi stūres pastiprinātāja elektriskais sūknis. Vienreiz jau bija remontēts. Vai varat ieteikt darbnīcu? Kur varētu iegādātie lietotu? Vai varu kādu laiciņu braukāt tāpat, vai tas neveicinās kādus citus defektus?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Darbnicu meklējiet interneta meklētājprogrammā, ievadot tajā meklējamos vārdus: " Nissan remontserviss" .




Varbut varat nosauk dazas firmas Riga kas nodarbojas ar stures parliksanu ,no Anglju varianta uz Europes.Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Lūdzu, te būs informācija!
www.google.lv/...


vai opel vectra 1990.gada ir tuvo gaismu relejs un kur?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jautājums nav par apdrošināšanu!


Kapec navigacija rada lielaku atrumu neka auto spidometrs?Ja spidometrs rada 90km/h tad navigacija rada 97km/h.to esmu noverojis daudziem autiniem ar dazadam navigacijam.Riepu izmeri autinam ir istie ka jabut pec papiriem.Kam isti vairak ticet?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jautājums nav saistīts ar transportlīdzekļu apdrošināšanu!


Kā man rīkoties ja vēlos apstrīdēt LTAB pieprasīto zaudējumu atlīdzību summu kuru uzskatu par nepamatoti lielu. Vai tas ka cietušais transporta līdzeklis CSNg brīdī bijis bez TA un ceļu policijas CSNg shēmā nav atzīmes par brezēšanas ceļu, nemazina manu vainu? Vai apdrošinātājs veicot ekspertīzi nepievērš uzmanību transporta līdzekļa TA ja tas ir taksometrs?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Cik noprotu, runa ir par regresa prasību pret Jums par to, ka braucāt bez OCTA apdrošināšanas līguma.
Tad Jūs esat tā persona, pret kuru cīnās apdrošinātāji, vēršas tiesību akti Latvijā un OCTA likums neparedz Jūsu aizstāvību, izņemot tiesu.
Patiesa atziņa.
Ja OCTA tiesību aktos ir pausts, ka Jums Latvijā nepienākas aizstāvība, tad cik vien iespējams no Jums izspiest, kā vien iespējams Jūs pazemot, cik vien sajūsmas par Jūsu bezspēcību būs iespējams gūt - to visu Jūsu gadījumā izmantos "apdrošināšana", lai sagādātu sev dāvaniņu svētkos.
Lai, zinot to, kāds uzdrošinātos braukt bez OCTA līguma - tam ir jābūt tik spēcīgam supercilvēkam, kas spētu satriekt šādas sistēmu pīšļos, iznīcinātu pilsētas, salas un valstis, kā to dara svētku filmās attēlotie nereālie varoņi.
Transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst domāt citu ceļu satiksmes dalībnieku vietā!
Bija vai nebija cietušā automobilim TA, OCTA vai bremzēšanas pēdas, attiecībā uz Jūsu regresu tam nav nozīmes.
P.S.
1. Ja ir pierādījumi, kuru dēļ iespējams apstrīdēt policijas vai apdrošinātāju lēmumu attiecībā uz CSNg trešo-cietušo personu vai regresa prasību, tad apstrīdiet tos.
2. Ja Jums ir iespēja saņemt autorizēta atbilstošas automobiļa markas remontservisa tāmi ar mazākām remontizmaksām vai norādēm uz kļūdām iepriekšējā, tad rīkojieties.


Jā un vēl aizmirsu pājautāt - teoretiskās apmacības stundas (autoinstruktoru kursos) notiek katru dienu, vai arī sestdiena un svētdiena ir brīvdienas?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apmācību grafiku veidojam, ievērtējot katra individuālās iespējas.


Labdien, man ir tāda situācija. Es gribu kļut par autoinstruktoru, mana pieredze ir jau vairāk nekā 3 gadi, ka arī C[95], D[95] kategorijas ir, es dzīvoju Daugavpilī. Tātad ka es saprotu lai saņemtu instruktora apliecību man ir jāmācas un jādzīvo Rīga. Vai Jūs nevarētu pateikt ka vispār notiek apmacības process? Vai ir jākarto kādas parbaudes pirms kursiem (man vēl jāpielagojas, jo pa Rīgu es rēti esmu braucis)? Un praktiskas braukšanas apmācības stundas - ar kādiem auto tie notiek? Nu un vai Jūs nevarētu ieteikt kādu kopmitni kur var lētak dzīvot šo laiku un cik apmēram laikā ir jāmācas? Paldies!!!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām 26322578


Kur var nolikt F kategoriju jeb uz meza traktora.
Atbilde: Ēriks Griģis:

www.mezatehnikums.lv/...


Reģistrācija un samaksa par kursiem ir sākusies. Jau samaksāju un trešdien saņemšu mācību materiālus.
Izsmeļošu info par pasniedzēju kursiem saņēmu, piezvanot uz 26322578
Atbilde: Ēriks Griģis:

Uz e-pastu [email protected] jāsūta:

1. Vārds uzvārds, personas kods
2. Sasniedzama adrese un tālruņa numurs
3. Augstākās vai vidējās izglītības apstiprinājums
4. Apstiprinājums, ka ir ne mazāk kā 3 gadi braukšanas stāžs ar automobili
5. Vēlēšanos mācīties par pasniedzēju, braukšanas apmācības instruktoru
6. Vēlēšanos piedalīties pasniedzēju apmācībās pēc programmas "Tehniskā informācija un autopārvadājumi"
7. Vēlēšanos tikai noklausīties 5 dienu kursu vadītāja apliecības maiņai profesionālā [95] koda iegūšanai
8. Vēlēšanos piedalīties kvalifikācijas trīs dienu kursos "Ko noklusē apdrošinātāji".
9. Vadītājiem, kas no darba Eiropā gan "mazā", gan "lielā loka" ieradušies Dzimtenē uz Ziemassvētkiem, īpaši Jums Ziemassvētku
5 dienu periodisko apmācību lekcijas profesionālā [95] koda iegūšanai sāksies Ziemassvētkos, 24.decembrī plkst. 9:00 un beigsies 28.decembrī plkst 15:00
Vadītāja apliecības maiņa šo kursu klausītājiem būs iespējama jebkurā no Latvijas CSDD nodaļām ne atrāk kā divas stundas pēc lekciju cikla noslēguma 28.12. !


Tālrunis uzziņām 26322578


Labdien. Sakiet lūdzu, kad Jums sāksies satiksmes noteikumupasniedzēju un instruktora kursi? Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Janvāra otrajā pusē.
Pieteikšanās ir jau sākusies, atsūtot savus datus uz e-pastu: [email protected]



Priekšā braucošs auto ieslēdz atpakaļgaitu un uzbrauc man virsū, pēc negadījuma vainīgā auto šoferis notikuma vietu pamet. Numurs ir piefiksēts. Tika izsaukta VP.
No Gaujas ielas esmu saņēmis vēstuli, ka lieta izbeigta, jo manis minētā auto īpašnieks neatsaucas uz viņu aicinājumu ierasties un sniegt paskaidrojumus..
Kā rīkoties, un kam būtu jāsedz man radītie zaudējumi, un kurš to nosaka šajā gadījumā, ja ne VP? Atbilde no Gaujas ielas bija jāgaida 4 mēnešus, un pats negadījums notika 10 augustā.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jūs nenoklausījāties manu lekciju ciklu "Ko noklusē apdrošinātāji?"


P.S.
1. Valsts policijai nav pilnīgi nekāda sakara ar zaudējumu noteikšanu vai zaudējumu atlīdzināšanu!
2. Jums jāraksta paziņojums par notikušo CSNg un iesniegums par zaudējumu atlīdzības saņemšanu apdrošinātājam, kurš apdrošinājis zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa (OCTA) īpašnieka atbildību.
3. Zaudējumus nosaka un atlīdzina izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājs.