Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 4.augusts 2014 17:07
Paldies par info. Auto ir Hyundai, Ss.lv cenas – 3800-4000 euro.
Zinu ka tādi bojājumi ka tur maksa ne vairāk par 100 euro detaļa, tātad, pieņemot kā bija bojāti visi 3 detaļi, cena ir 300 euro + uzcenojums parak dārgam servisam +50% tas ir 450 euro.. nu un LTAB ari grib ēst, tad + 150, bet tas nav 1400..
Pagaidām uzrakstīju divām juristiem, gribu ari apskatīt papirus pie LTAB, cerams ka tur ir kaut kāda informācija par to, kas bija remontēts un kādas ir izmaksas.

Ir tā, ka bijām gatavi maksāt, ko darīt, pati esam vainīgi, pirmā diena sezona, nu kas tur var būt.. tāpēc ari bez octa viņš brauca, bet nu ne pūsi no mašīnas vērtībās..

Vēstule ir nosūtīta firmai, nevis vadītājām, un regress ari ir uz firmu, pēc līkuma ari izskatās ka jāmaksā firmai, nevis vadītājam.
Ēriks Griģis:

Svarīgi, lai būtu izmaksāta tāda atlīdzība!
Tikai tad drīkst piestādīt regresu!
LTAB ir jāiepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem un to, kā tika aprēķināta atlīdzība un/vai kādas bija remonta izmaksas!
Tā kā to dara kāda no apdrošināšanas sabiedrībām LTAB pilnvarojumā, tad iespējamas visādas muļķības!
Interesanti būtu uzzināt turpinājumu!
Lai Jums izdodas!
Jevg, 4.augusts 2014 13:53
Tēvs braucot ar mopēdu bez octa izraisīja avāriju ar kādu automašīnu. Viņš ir vainīgs.
Mašīnai bija noskrāpēts spārnis un uz priekšēja durvīs vidēja izmēra iespiedums, varbūt ari bija kādi nepamanīti noskrāpējami ari uz aizmugurēja durvī.
Izsaukta policija, rakstīja protokolu un t.t., gandrīz beigās parādās kāds džeks kurš saka meklēt defektus mašīnai, un teica lai viņi visu raksta iekša (mašīna ir 2006 gada izlaiduma), gan noskrāpējamu uz lieta diska, gan visu citu ko vien var (par motora detaļās). Ta=ā kā tevs bijā šoka, un es piebrauci tikai kad policija jau atnesa parakstīt protokolu, par to uzzināju tikai šodien, kad saņemuam no LTAB vēstuli – regress 1465.06 Eur.. kāda veida noskrāpējami un iespiedumi uz 2 vai 3 detaļām var maksāt tīk dārgi? Ja gadījuma viņi tiešam izremontēja visu mašīnu uz octa rēķina, ko mums darīt?

P.s. Mopēds bija reģistrēts uz firmu, cik es saprotu, tad parāds saskaņa ar 41/2/1 punktu atteicas uz īpašnieku?
Ēriks Griģis:

1. Ir dažādas 2006. gada mašīnas - dārgas, ļoti dārgas, vēsturiskas un citas.
2. Ir dažādu detaļu bojājumi...
3. Ir dažādi, vismaz trīs ceļi, kas ejami šādā secībā:
3.1. Meklēt juristu, kas saprot no šīm lietām kaut ko. Vienoties ar juristu sagatavot vēstuli apdrošinātājiem, lai pamato zaudējuma aprēķinu regresa prasībai. Lai pievieno atlīdzinātā zaudējuma apstiprinājumu.
3.2. Rakstīt vēstuli apdrošinātājiem, lai paskaidro regresa prasības pamatojumu.
Pēc Jūsu rakstītā, no OCTA likuma regresu pret vadītāju piestāda šādos gadījumos:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
e) zaudējumus nodarījis, izdarot tīšu noziedzīgu nodarījumu;
..."
41.2.a. tas attiecas uz īpašnieku atbilstoši likumam.
3.3. Kad ir saņemta vēstule, paskaidrojumi vai materiāli no apdrošinātāja, pārdomāt un, ja ir pamatojums, tad iesniegt tiesā prasību, izskatīt apdrošinātāja patvaļu, saistībā ar krāpšanas gadījuma atbalstīšanu OCTA likumā neparedzētā iedzīvošanās nolūkā.
561/2006, 2.augusts 2014 12:52
Kad sāka darboties 561/2006 regula?
Ēriks Griģis:

Regula 561/2006 ir spēkā kopš 11.04.2007!
vārdss, 1.augusts 2014 16:54
Vai atļauts stāvēt ar velosipēdu, motociklu uz ietves 522. ceļa zīmes zonā? 522.zīme "Stāvēšanas aizlieguma zona". Stāvēt aizliegts uz visiem ceļiem teritorijā, kurā iebraukšana apzīmēta ar 522.zīmi; Ietve pēc definīcijas ir ceļa daļa. 131. punkts stāvēt itkā atļauj.
Ēriks Griģis:

Jūsu savā rakstā jau atbildat uz paša uzdoto jautājumu! Tikai to pēdējo teikumu, kas sākas ar "131"- izsvītrojiet!
Arturs, 31.jūlijs 2014 14:02
kur un kā var iegūt sertifikātu, sertificētās iestādes Latvijā, kurām ir tiesības pārbaudīt tahogrāfus ?
Ēriks Griģis:

Sertificēšanas iestāde iesniedz darbinieku sertifikātus u.c. prasmi apliecinošus dokumentus sertificēšanas komisijai, kas izskata pieteikumu.
Sīkāka informācija iegūstama www.atd.lv, piemēram:
www.atd.lv/lat/tahografi/?doc=11...

Mans ieteikums!
Darbiniekiem iziet apmācības kursus Šveicē!
elvijs, 28.jūlijs 2014 10:40
sveiki, jautajs ir tads. vai ir iespeja iegadaties masinai kasko vai kadu citu apdrosinasanu uz 1 menesi, jo doma ir aizlaist uz somiju un zviedriju
Ēriks Griģis:

Ceļojuma, mantas, personas, pārtrauktā ceļojuma apdrošināšanu un līķa mājupatgādi var droši!
KASKO gan nav dzirdēts, ka uz mēnesi... piezvani t. 8333
OCTA var!
Muļķīgs naudas piedāvājums, 28.jūlijs 2014 0:20
Ēriks Griģis:

Pat nedomā!
vārds, 26.jūlijs 2014 23:51
Labdien pašlaik mācos uz B kategoriju un nonākot pie teorijas 148 punkta ka tur īsti ir ar nevienādas nozīmes krustojumiem kuram priekšroka tramvajam vai bezsliežu variet lūdzu paskaidrot sīkāk?
Ēriks Griģis:

Tramvajam.
vārds, 25.jūlijs 2014 14:01
2014. gada 22. jūlijā motobloks sakabē ar piekabi noskrāpē kablukam sānus. Kas sedz zaudējumus? Manuprāt motobloka vadītājs 100%. Motobloks nav reģistrēts, līdz ar to nav octa, bet no piekabes apdrošinātāja nevar ņemt, jo piekabe nav atāķējusies. Vispār ļoti neparasts gadījums. Vai ar šādu motobloku drīkst piedalīties satiksmē? VTUA tādus nereģistrē, jo jābūt 2 asīm, CSDD arīdzan nē.
zz.diena.lv/foto/foto-saskrienas...
Ēriks Griģis:

Jā, var piedalīties!
Zaudējumus atlīdzina vadītājs. Tiesā ar prasību jāvēršas pret vadītāju!
Zigurds, 24.jūlijs 2014 12:21
Atgriežoties pie Viestura jautājuma. Sakiet, lūdzu, kādi tad ir tie gadījumi, kad braucot ar autobusu, kurš aprīkots ar digitālo tahogrāfu, darba un atpūtas laiku uzskaite nav jāveic. Paldies.
Ēriks Griģis:

To var izlasīt Regulā EK 561/2006.
Piemēram, specializētiem autobusiem, ko izmanto medicīnas vajadzībām;
komerciāliem autobusiem, kam ir vēsturisks statuss saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktiem, kurā tie tiek ekspluatēti, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem u.c. Regulā uzskaitītiem gadījumiem.
Viesturs, 23.jūlijs 2014 19:51
vai var braukt ar autobusu kas aprikots digitalo tafografu bez digitalas kartes
Ēriks Griģis:

Braukt var, bet nedrīkst!
Vienīgi gadījumā, ja vadītāja karte ir bojāta vai nozaudēta, var braukt 15 dienas, vai līdz maršruta beigām, ja tas neapdraud citus, reģistrējot laikus uz izdrukas. Tad pirmajās 7 dienās par to ir jāpaziņo kartes izdevējam!
Ir gadījumi, kad darba un atpūtas laiku uzskaite nav jāveic, un ir izņēmuma gadījumi, kad vadītājam ir jāveic manuāla darba un atpūtas laiku uzskaite, tad var.
JANIS, 23.jūlijs 2014 10:02
Labdien saņēmu no tiesu izpildītājs paziņojumu par veciem ātruma sodiem nolēmuma izpildi .Paziņojumus par sodiem nēesmu saņēmis ,ko lūdzu Jūs ieteiktu darīt? Paldies
Ēriks Griģis:

Piezvanītu juristam, lai uzzinātu, vai ir iespēja tos pārsūdzēt vai apstrīdēt!
Piemēram,: advokati-juristi.temida.lv/strid...
vai
www.ijurists.lv/
Alise, 21.jūlijs 2014 15:57
Labdien!
Vēlētos noskaidrot cik bieži tiek sāvakta jauna grupa apmācībām: autoinstruktora kvalifikācijas iegūšanai.Kad ir nākamā iespējamā grupa septembra mēnesī. Cik reizes nedēlā notiek nodarbības un vai kaut kur ir iespējasm apskatīt kursu norises plānu.
Ēriks Griģis:

Uzziņas pa tālruni 26322578
vārds, 20.jūlijs 2014 9:29
Polijas busa vadītājs esot aizmidzis:
Katrs pats jūt, vai viņš var braukt vai nē. Ja nē, tad stāj nost pagulēt, ja var, tad mauc tālāk. Man arī šefs liek braukt pa melno, bet nekad nedzen, ja nāk miegs. Arī braucot ar tīrām šaibām var gadīties, ka naktī nāk miegs, jo pa dienu atpūtas laikā vienkārši nevarēji pagulēt, jo troksnis un karstums. Vēl ar busu braucot, tur parasti ir divi vadītāji. Varēja pamainīties. Dēļ šādiem paniem cietīs pārējie.
Ēriks Griģis:

Citiem jau tik saprotošu šefu nav!
"Cietīs" gan, ja prasības nepildīs!
Īpaši par iknedēļas 45 h atpūtas laika neizmantošanu ārpus auto guļvietas.
vārds, 19.jūlijs 2014 19:44
Polijas busa vadītājs esot aizmidzis:
www.bild.de/news/inland/verkehrs...
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiku kontrole kļūs stingrāka un sodi pieaugs...
Anna, 19.jūlijs 2014 15:06
Atbildēja taču, ka ja nav norādījumu, kas liek uzbraukt uz nomales, tad vajag apstāties iespējams tuvāk brauktuves labajai malai.
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Šis CSN punkts ir nepilnīgs, tāpēc rodas jautājumi!
Tā izpilde LV neatbilst noteiktajām prasībām citās valstīs.
Manuprāt, ja ES ir vienots glābšanas dienesta tālrunis 112, tad transportlīdzekļu vadītāju rīcība šai gadījumā vismaz ES dalībvalstu teritorijās nedrīkstētu atšķirties!
Anna, 19.jūlijs 2014 10:23
Tad var vai nevar?
Ēriks Griģis:

Norādījumi var būt vizuāli - ar zizli vai žestu, ar balsi, izmantojot skaļruni, vai abi kopā!
Anna, 18.jūlijs 2014 14:10
Labdien, vai var iebraukt uz nomali un apstāties tur, lai dotu ceļu operatīvajam transportlīdzeklim ar iedegtu mirgojošu zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, ja nomale ir atdalīta ar nepārtrauktu līniju? Vai vajag apstāties tuvāk brauktuves labajai malai, nepārbraucot līniju?
Ēriks Griģis:

No CSN:
"... 41. Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, citiem tajā pašā virzienā braucošo transportlīdzekļu vadītājiem un pretim braucošo transportlīdzekļu vadītājiem (ja nav konstruktīvi izveidota ceļa elementa, kas atdala brauktuvi, piemēram, barjeras, sadalošās joslas) jādod tam ceļš, apturot transportlīdzekli pie ietves vai uz nomales, vai, ja tā aizņemta, - iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Transportlīdzekļu vadītājiem, kas tuvojas krustojumam (ceļam) no cita virziena ceļiem, jāaptur transportlīdzeklis pirms šķērsojamās brauktuves. Uzsākt (turpināt) braukt drīkst tikai pēc tam, kad ir pabraucis garām transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu bākuguni, kurš brauc aiz pavadāmā transportlīdzekļa (kolonnas).
..."
Jūsu jautājuma gadījumā uz nomales aizliedz uzbraukt cits CSN punkts. Ja nav norādījumu, kas liek uzbraukt uz nomales, tad Latvijā prasība jāizpilda, apstājoties iespējams tuvāk brauktuves labajai malai.
ziedons, 9.jūlijs 2014 23:09
sveiks! lieta tāda,ka pārdevu auto cilvēkam,itkā uz rez daļām,kā donōru.noņēmu numurus,savācu teh pasi un noņēmu no uzskaites. laiciņš jau pagājis un skatos,ka e.csdd rāda sodu par TA tai mašīnai,bet rakstīts ir tā Jums šis sods nav jāmaksā, jo tas attiecas tikai uz konkrēto transportlīdzekli vai pārkāpēju. jautājums, vai es savam auto varēšu iziet TA,ja uz tā otra sods ir?
Ēriks Griģis:

Ja sods nav jāmaksā, tad TA citam auto ar to nevar būt saistība.
Uz Jūsu patreizējo auto taču soda nav?
Uzziņas CSDD: 67025777
Fred Finns, 9.jūlijs 2014 14:59
Ko mācīt autobusa vadītājiem šajos nākošajos piecos gados 95. kodam?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Pasniedzējam iesaku sagatavot jaunu programmu otrajam piecgades aplim.
Piemēram, Tiesību akti sociālajā likumdošanā un digitālās kontroles iekārtas satur jaunumus, ko pārvadājumu vadītāji ne vienmēr spēj izskaidrot šoferu apmācībās.
Tad jaunumi telemātikā, skaidrojumi un mācības par maksas ceļiem un nobrauktiem kilometriem, darba un atpūtas laiku uzskaiti, jauniem ciparu tahogrāfiem, manuālām ievades iespējām, GPS un iespējamām manipulācijām, kontrolēm ceļu satiksmē un sodiem dažādās valstīs, sertifikātiem un kodu apzīmējumiem inter- un multi- pārvadājumos, izmaiņām ADR, kravu nostiprināšanas aprēķinos un standartu izmantošanu tajos. Kā rīkoties vadītāja sodīšanas gadījumā, kā regulēt CSNg un apdrošināšanas gadījumu. Tad vēl jaunās izmaiņas ritošajā sastāvā, to darbība un bojājumi ... TA vai reģistrācijas numurzīmes noņemšana!
C kategorijai!
Latvijā un Krievijā nav kravu nostiprināšanas noteikumi, kas darbotos! Arī sodus par nenostiprinātu kravu LAPK neparedz ne atbildīgajam pārvadātājam, ne nosūtītājam!
Apmācībās pasniedzējam būtu jāsagatavo mācību materiāls par kravu izvietošanu un nostiprināšanu valstīs, kurās vadītāji tās pārvadā un kur šī drošība ceļu satiksmē ir svarīga!


Patreiz pārskatu arī savas periodiskās apmācības programmas!
Turklāt, atbilstoši lekciju tēmām, rakstu jaunus testa jautājumus. Apmainos ar materiāliem starp kolēģiem Austrijā, Vācijā, Šveicē, Krievijā.
Ticami, ka CSDD nākošajai piecgadei pieņems arī jaunus valsts eksāmena jautājumus profesionāļiem! Tad pasniedzēju sagatavotie jaunumi lekcijās un testi pretendentiem līdzēs sagatavoties eksāmeniem, savukārt, šo pasniedzēju aktivitātes autoskolām piesaistīs jaunus klientus!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti