Vārdadienas svin:
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Es vēlētos uzzināt vai Latvijā var braukt ar Lielbritānijas tiesībām un ar mašīnu kurai ir labajā pusē stūre?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā, var! Noteiktā kārtībā un laika robežās.


Vai ir kādi tiesību akti par bremzēšanu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. MK noteikumi 446
2. MK noteikumi 571
Kā izpildīt šo normatīvo aktu prasības attiecībā uz bremzēšanu, mācu priekšmetā Satiksmes drošība.




Aizmirsu vel pajautat vai ta nav abu vaina jo es tak braucu atpakal un vinam tak vaijadzetu reaget uz sadu situaciju nevis vel stavet.ko jus domajat ka isti tur ir?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Paskatieties kādu no "Ķeriet Smartu" filmām vai citu - ar aktiera Bīna piedalīšanos, kā brauc angļi, kur viņi atstāj savus automobiļus, kā viņi to dara! Bezceris ko mainīt, jo, ja viņš nebija aizbēdzis no savas mašīnas, redzot, ka Jūs viņu atpakaļgaitā gatavojaties taranēt, tad viņš bija paralizēts un vnk. nespēja reaģēt!
Palasiet Anglijas satiksmes noteikumus - tur taču gandrīz nekā nav uzrakstīts, salīdzinājumā ar mūsu satiksmes noteikumu rebusiem un krustvārdu galvlaužiem. Jau piemērs, ka viņi dara kā grib, ir tas, ka Anglijā apdzen pa labo, bet brauc pa kreiso pusi!
Galvenais, ka viņu policisti domās, ka Jums patiesi nav taisnības un angļu paralizētajam un valodu zaudējušajam vadītājam, kurš nespēja pat aci pamirkšķināt, kur nu vēl ieslēgt skaņas signālu vai izdvest Jums dzirdamas skaņas, pamanot jūsu automobili nomērķētu triecamies atpakaļgaitā tieši pret viņa lolojumu, nebija pienākums reaģēt. Priecājieties, ja viņa apdrošinātājs nepiesūtīs jūsējam prasījumu atlīdzināt vadītāja izdevumus par ārstēšanos no infarkta vidējā formā!

Visbeidzot - pasmaidiet! Tas nav tas sliktākais, kas var gadīties uz šīs "vientuļās" salas!



man bij cela satiksmes negadijums UK bet es nezinu ka man rikoties.It ka vainiga esmu es , jo atpakal gaita iebraucu masina kas bija man aiz muguras piebraukusi.(tas notika stav laukuma)man tagad prasa apdrosinasanas kopiju bet es nevelos dot jo tur ir mani personas dati.jautajums tad vai man dot vai nedot to masinas apdrosinasanas kopiju?un vai nav jabut distancei starp masinam kad noparkojas?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja notiek negadījums, ar apdrošināšanas datiem abiem iesaistītajiem vadītājiem ieteicams apmainīties, ja kāds no viņiem to pieprasa. Jums vajadzētu zināt otra iesaistītā apdrošināšanas datus, pretī piedāvājot savējos, un otrādi.
2. Ja nevēlaties izpaust datus par sevi, tad uzrādot savu polisi, norakstiet no tās otrajai pusei datus par savu apdrošinātāju, polises numuru, derīguma termiņu, savu vārdu un uzvārdu, tālruņa numuru un automobiļa marku, modeli un reģistrācijas numuru. Norakstītos datus atdodiet otrajai pusei.
3. Braucot atpakaļgaitā Jūs, diemžēl, nepārliecinājāties par drošību. Vajadzēja izkāpt no automobiļa un parādīt aizmugurējam žestus, lai viņš saprot, ko grasāties darīt! Reizē Jūs spētu novērtēt, cik daudz Jūs drīkstēsiet pabraukt savu automobili atpakaļgaitā, lai neradītu konflikta situāciju ar vadītāju, kurš visu mūžu ir braucis pa "aplamo" ceļa pusi!
4. Ja tiek sastādīts saskaņotais paziņojums, tad Jūsu dati atklāsies.




Labdien, ziemaa manis vadiitaa automashiina tika iesaistiita CSN - uz slidena celja aizmuguree braucoshais shoferis neieveeroja distanci un iegruuda mani priekshaa staavoshajaa mashiinaa. Policija par vainiigu atzina aizmugureejo shoferi, kaa rezultaataa veersaamies pie vinja octas apdroshinaashanas kompaanijas.
Bojaajumi manai mashiinai nebija lieli - skraapeejumi uz abiem bamperiem, sabojaats bagazhnieks, salociits izpuuteejs un nestraadaajoshi parkinga sensori. Jaapiebilst, ka uz bagaazhnieka un aizmugureejaa bampera jau pirms CSN bija noveerojama korozija, kas 2,5 meeneshu laikaa, kameer apdroshinaataaji deva zaljo gaismu uz auto remontu, pastiprinaajaas.
Mashiina tika nodota servisaa, no kurienes peec nepilnaam 2 nedeeljaam sanjeemaam pazinjojumu, ka deelj korozijas vinji tomeer nelaboshot automashiinu, ja mees nepiemaksaasim vairaak kaa 300 ls, jo apdroshinaataaji visdriizaak atteikshoties segt visus izdevumus.
Lasot apdroshinaataaju liigumus, visur ir mineets, ka tie neizmaksaa atliidziiba, ja "...zaudējumi radušies laika apstākļu iedarbības (korozija, saplaisāšana u.c.), transportlīdzekļa ekspluatācijas īpašību pasliktināšanās, nodiluma, nolietojuma vai citu līdzīgu procesu rezultātā". Tomeer manaa gadiijumaa tieshie zaudeejumi radaas cilveeka neuzmaniigas braukshanas rezultaataa. Apzinoties, ka korozija mashiinai bija pirms CSN, es uzstaaju tikai uz to, lai automashiinai tiek salaboti CSN rezultaataa radushies bojaajumi.
Vai apdroshinaashanas kompaanija driikst atteikt remontu un vai shaadaa situaacijaa ir iespeejams ar vinjiem ciiniities?

Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji, taču, nav atteikušies apmaksāt automobiļa remonta izdevumus!
Jums nav jācīnās ar apdrošinātāju!
Jums kāds ir iedomājies paprasīt naudiņu.
Vajadzētu noskaidrot, cik ilgā laikā Jūsu automobilim sola remontu pabeigt.
To pašu variet noskaidrot pie apdrošinātāja, papildus uzzinot, vai par remonta kavējumu apdrošinātāja izvēlētā remonservisā apdrošinātājs papildus atlīdzina, maksājot soda naudu par katru nokavēto dienu, ja zaudējumu atlīdzināšanas vilcināšana ir saistīta ar apdrošinātāja izvēlēto un Jums piedāvāto remontservisu.


Kadiem dokumentiem jabut Irija pirktai automasinai ar LT registraciju,lai dotos uz Latviju?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Drošāk būs, ja saņemsiet atbildes, izmantojot CSDD informācijas tālruni 67025777



Sveicināti! Ziemā notika neliels CSN Rīgā, kurā tika bojāta stāvoša automašīna ar manu busiņu. Tas viss notikās man nemaz nemanot, respektīvi, braucot nedaudz sanesa auto, taču ka būtu bijusi sadursme nemaz nepamanīju un turpināju ceļu. Tam visam bija liecinieks, kas piefiksēja mana auto numuru un izsauca ceļu policiju. Pēc tam tiku izsaukts uz meklēšanas nodaļu Gaujas ielā, tur godīgi, paskaidrojumā izstāstīju kā viss notika. Apskatot manu busiņu ar pavisam nelielu skrāpējumu sānu bamperī, eksperts atzina, ka tiešām varēju neko nesajust. Rezultātā man administratīvā lietu izskatīšanas komisija piespriedas lēmumu: izteikt brīdinājumu, bez naudas soda un citām sankcijām. Šodien saņēmu no cietušā autovadītāja apdrošinātāja regresa prasību pret mani par noteiktu summu, pamatojoties uz ceļu policijas protokolu, kur minēta CSN notikuma vietas atstāšana. Sakiet, vai ir iespējams apstrīdēt šo prasību, ja administratīvā protokola lēmumā nav nekas minēts, ka es būtu pametis CSN notikuma vietu apzināti un faktiski mana vaina ir pilnībā attaisnota?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pēc Jūsu rakstītā, liekas, ka jā, var apstrīdēt. Lai to veiktu, nepieciešama jurista konsultācija.
Apdrošinātāji ir ņēmuši vērā tikai to, ko policija fiksēja sākumā - ka atstājāt negadījuma vietu. Viņi nav ievērtējuši turpmāko - ka sadursmi varējāt arī nepamanīt. Ar to vajadzētu saistīt Jūsu pretargumentāciju regresa prasībai.


sveiki, veeleejos uzzinaat, cik maksaa tagad vieglaa auto paarrakstiishana??
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tā nav tikai viena summa, kas jāsamaksā.
1. www.csdd.lv/...
2.CSDD informācijas tālrunis 67025777


LAPK 149.4.pants.14.daļa kada ir atbildiba par so punktu
Atbilde: Ēriks Griģis:

No LAPK 03.03.2010 redakcijas:
"...
Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
..."


Apstrīdēt var gadījumā, ja likumā noteikto regresa prasību aprošinātājs nav noteicis pareizi, kad regress ir jāpierāda. Gadījumi, kad regress apdrošinātājam nav jāpierāda, - nav pagarināts vai noslēgts OCTA līgums.

Labdien ,tas ir no Jūsu vēstules ,kurā Jūs man atbildējāt par atlīdzibu apdrošināšanas kompanijai,kura izmaksaja naudu cietušajai ,bet tagad pieprasa naudu no mana drauga ( izraisīja avāriju uz manas meitas mašīnas ) . Mans jautājums ,kas tā ir regresa prasība ? Un kurai pusei bija jābūt noslēgtam vai pagarinātam OCTA līgumam?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Regresa prasību piemēro personai, kura ļaunprātīgā nolūkā vai aiz rupjas neuzmanības ir bijusi vairāk nevīžīga pret cita dzīvību, veselību, īpašumu vai mantu, nekā pret savējo.
2. Regresa prasība - zaudējumu atlīdzības vēlāka piedziņa no vainīgā, kad tas tiesību aktos ir noteikts.
3. Regresa prasība ir gadījumi, kad vainīgajam jāmaksā par izraisītā avārijā nodarītiem zaudējumiem no paša kabatas, lai gan ir spēkā esoša OCTA apdrošināšana.
4. Regresa prasībā apdrošinātājs ietver zaudējumu atlīdzināšanas, ekspertīzes un atlīdzības lietas administrēšanas izdevumus.
5. Regresa rasība tiek no LTAB apdrošinātājs piestāda gadījumos, kad īpašnieks vai automobiļa vadītājs CSNg rezultātā ar automobili (transportlīdzekli) ir nodarījis zaudējumu trešajai personai un nav apdrošinājis īpašnieka atbildību uz konkrēto automobili. Regresa prasība neattiecas uz tiem automobiļa vadītājiem, kas vada automobili, saņemot par to atalgojumu, kas atrunāts darba devēja un darba ņēmēja auditējamā vērtībā - darba līgumā.
6. Regresa prasība par rupju neuzmanību.
Neuzmanība ir rupja, ja kāds rīkojas augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi vai mazāk rūpējas par viņam uzticētām svešām lietām un darīšanām nekā par savām paša, vai arī uzsāk tādu darbību, kuras kaitīgums un bīstamība nevarēja un nedrīkstēja palikt viņam nezināmi.
7. Rupja neuzmanība ir pielīdzināma
personas ļaunprātīgai rīcībai,
kad tā pārkāpj tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē,
apzinās savu pārkāpumu un
ar savu rīcību (bezdarbību) pārkāpumu pastiprina,
nodarot zaudējumus trešajai personai.

Jūsu gadījums.
a) Jūsu draugs vada Jūsu (vai savai) meitai piederošu automobili. Protams, radniecībai, draudzībai vai pazīšanās faktoram nav nozīmes.
b) Meitas - auto īpašnieka OCTA līgums ir beidzies.
c) Tiesīgajam lietotājam - Jūsu draugam ir pienākums pārliecināties par OCTA spēkā esamību un noslēgt jaunu OCTA līgumu uz meitas vārda, ja iepriekšējais ir beidzies. Protams, ja viņš nav darba attiecībās ar meitu.
d) Apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt regresa prasību vadītājam, ja tas izraisījis CSNg ar automobili, uz kuru nav noslēgts īpašnieka (meitas) OCTA līgums.
e) Ja draugs nebūs spējīgs izpildīt regresa prasību, tad apdrošīnātājs to piestādīs meitai par rupju neuzmanību, nododot vadīt savu automobili vadītājam, kuram nav zināšanas par to, vai viņš ar sev uzticēto automobili drīkst vai nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē.



Labdien,
Man ir jautājums vai ir cerība apstrīdēt un panākt pozitīvu rezultātu par to, ka Administratīvo pārkāpumu protoklols (sods par stāvēšanu) ir sastādīts nepareizi - respektīvi pēc Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta prasībām protokolā jāuzrāda amatpersonas vārds un uzvārds, bet protokolā ir tikai vārda pirmais burts!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pārkāpuma būtību tas nemaina.


Sveiki!

Vēlejos uzināt šādu jautajumu! Uz cilvēka vārda ir reģistrētas 2 mašīnas (A un B).
Mašīna A ir saņemusi 2 sodus (par stāvēsanu no Municipālās policijas un sarkanās luksafora šķērsošanu no Ceļu policijas).
Ja īpašnieks ies uz TA ar mašīnu B (kurai nav neviens no šiem sodiem), vai viņam būs uz vietas jāapmaksā mašīnas A sodus?
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām par Jūsu jautājumu 67025770


sveiki!
intresee šāda lieta vai vēlaizvien latvijā ir pieņemta norma par priekšējo logu tonēšanu vai arī tagad drīkst tonēt logus ja jā tad kādās normās jāiekļaujās lai nebūtu problēmu nedz uz ceļa nedz TA
Atbilde:
Ēriks Griģis:

No MK noteikumiem nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
627.3. Automobiļa priekšējo stiklu (vējstiklu) aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumiem, izņemot tā augšmalu 14 cm platā joslā vai tiktāl, cik to var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, ja tiek saglabāts tāds augšmalas caurspīdīgums, lai būtu izšķirami luksofora gaismas signāli.
Priekšējā stikla (vējstikla) gaismas caurlaidība jebkurā gadījumā nedrīkst būt mazāka par 75 %.
Pārējo vadītāja redzamības zonā esošo automobiļa stiklu (vadītāja durvju un vadītājam blakus sēdošo pasažieru durvju stiklu, kā arī stiklojuma starp vējstiklu un šīm durvīm) gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %.
..."


Labdien!
Man ir tāds jautājums:
2008. gada jūnijā sanāca, ka izraisīju negadījumu. Tajā pat dienā sazinājos ar savu apdrošināšanas aģentu un pieteicu saskaņoto paziņojumu. Nākamajā dienā nosūtīju saskaņoto paziņojumu un iesniegumu par negadījuma izraisīšanu.
Tagad saņēmu regresa prasību no Balta, kas balstīta uz to, ka es neesot pieteikusi negadījuma izraisīšanu, turklāt ar neadekvāti augstu summu.
Ko man tagad darīt, ja visi dokumenti palika firmā, kura uz to laiku bija patapinājusi manu mašīnu, bet firmas īpašnieks ir miris un dokumentiem es klāt netieku? Vienīgais, kas man ir, ir fotogrāfijas no negadījuma vietas.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Izdomājiet, lūdzu, kā būtu iespējams pierādīt šo Jūsu sazināšanos ar AAS Balta?
Tas ir jāpierāda!
2. Vai ierakstītās vēstules apstiprinājuma kvīts, kuru Jūs nākošajā dienā nosūtījāt AAS Balta, joprojām ir pie Jums?
Jābūt pie Jums vismaz trīs gadus!
3. Pretī "neadekvāti augstajai summai" būs jāpiestāda pierādīta patiesās remonta izmaksas summa otrajam CSNg iesaistītajam ar remontservisa tāmes vai eksperta aprēķina pārbaudes palīdzību.
No cietušā jāuzzina, kurā servisā viņš remontēja automobili!
4. Jāizgudro, kā tikt klāt un jātiek klāt dokumentiem, ar kuru palīdzību, iespējams, ir pierādāma Jūsu paziņošana par izraisīto CSNg apdrošinātājam.
Jāmeklē palīdzība pie tā, kas firmā to var izdarīt Jūsu vietā.

P.S.
Katram CSNg izraisītājam ir jāprot apieties ar iespējamo apdrošināšanas sabiedrības regresa prasību!
Tāpēc visiem autovadītājiem šie jautājumi man bija jāuzdod uzreiz pēc vadītāja apliecības saņemšanas vai pirms braukšanas uzsākšanas ceļu satiksmē. Esmu gatavs uz šādiem jautājumiem atbildēt visplašākajā publiskajā telpā, tikai, nav piedāvājuma!





Paldies, Ērik!
Vēl gribu precizēt - KUR var iziet šos 95.-tos kursus un cik tie vidēji maksā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Uzziņām t. 26322578


1.Es vēlos uzzināt cik ilgi es drīkstu braukt ar Lietuvas tranzīta numuriem(tiem laikam ir 30 vai 60 dienu derīgums un ir apdrošināšana uz 30 dienām) pa Latviju to nereģistrējot? kāds sods ja to pārkāpju?
2. Auto nevēlos reģistrēt, jo taisos to izjaukt priekš detaļām, bet tad man ir LV nereģistrēta mašīna un LT skaitās uz tranzīta nr. kādas sekas un sankcijas tam var sekot?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Uzziņām t. 67025777


Man ir BE, CE, DE kategorijas.
1) kā izpaužas "95." profesionālā koda ieguve
2) vai ir kāds laika ierobežojums, līdz kuram man tas "obligāti" jākārto?
3) cik ilgi ir "derīgs" vienreiz iegūtais "kods"?
4) vai saglabājas kategorijas, ja neiegūstu "kodu"?
Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja tiesības vadīt ir iegūtas līdz 09.09.2008., tad jānoklausās 35 stundu periodiskie kvalifikācijas kursi, jāsaņem sertifikāts un CSDD vadītāja apliecība ar sertifikātu un veselības uzziņu ir jāuzrāda, jānodod vecā apliecība un sertifikāta kopija, jānofočenējas un jāgaida jaunā aliecība ar [95] kodu uz visām Jums esošajām profesionālajām kategorijām. Uz BE tas neattiecas!
2. Jāiegūst kods obligāti līdz 09.09.2014.
3. 5 gadus.
4. Kategorijas Jums saglabājas un pat ar savu kravas auto drīkstiet braukt. Tikai nedrīkstiet strādāt algotu darbu, veicot komercpārvadājumus.


PALDIES!!!
Vai man nesanak LETAK ja es apdrosinu uz cilveku kuram ir 35 gadi stazs,bet masina ir uz mana varda!(?)
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pasakiet, lūdzu, kurš ir auto īpašnieks?

Ja viņš ir auto īpašnieks, tad, protams, ir lētāk!

P.S.
Jūs uz sava vārda nevariet drošināt, ja nēesiet auto īpašniece!





Labdien!vai es varu apdrosinat savu auto uz citu cilveku?man nav staza,bet tam cilvekam staze ir 35 gadi,vai man nebus letak drosinat uz vinja vardu?un vispar tas ir iespejams?PALDIES!!!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. OCTA drošina īpašnieka atbildību uz viņam piederošu automobili.
Maksāt par OCTA apdrošināšanu var kaut vecmāmiņa bez vadītāja apliecības!

2. KASKO drošina īpašnieka automobili, apdrošināšanas līgumā uzrādot visas personas, kas brauks ar šo automobili. Riska viens no vērtēšanas punktiem un līdz ar to samaksu ietekmē jaunākā persona, kas brauks ar aprošināto automobili!
Maksāt par KASKO apdrošināšanu var jebkura cita persona.









Manai mašīnai ir noņemtas(nozagtas) dažas lietas - logtīrītāju birstītes un BMW zīmīte priekšā. Tas tika izdarīts laikā no svētdienas līdz otrdienai. Vēlētos zināt, vai tad, ja jau esmu paspējusi braukt ar to, vēl ir iespējams ziņot par to apdrošināšanas firmai, policijai? (pamanīju vakarā un tad vajadzēja izmantot mašīnu)
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir iespējams ziņot gan policijai, gan apdrošināšanas firmai. Jums būs jāpaskaidro, kāpēc nepaziņojāt uzreiz, pirms izbraukšanas.