Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien! Man ir radies jautājums, kā novērtētāji izlemj, cik lielu summu piešķir kā kompensāciju par pilnībā norakstāmu (sasistu) mašīnu. Mēs saņēmām ziņojumu, kur mums kompensē neadekvāti zemu summu un mēs tagad domājam par lēmuma pārstrīdēšanu. (700 Ls par 1992. gada golf 3, ar jauno T/A, vizuālā, tehniskā kārtībā bija) Kā Jūs domājat, vai ir to vērts lēmumu pārstrīdēt, cik lielas izredzes ir saņemt lielāku summu un cik ilgi ies šis process? Ar cieņu - Kristiine
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Kas man ko domāt, ja par domāšanu nemaksā!
1. Jāuzzin pirmsavārijas vērtība.
2. Eksperts to var samazināt ne vairāk par 25%.
3. Kur paliek atliekas (sasistais automobilis)?
3.1. Ja atdodat tās apdrošinātājam, tad no pirmsavārijas vērtības atņem eksperta vērtības mazinājumu un atlīdzība Jums rokā.
3.2. Ja atliekas paturiet sev, tad eksperts nosaka atlieku vērtību, un atņem arī to no iepriekšējās atlīdzības, un no jauna noteiktā atlīdzība Jums tiek izmaksāta.


Vai būs autoinstruktoru kursi vasarā un kad? Paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

Būs otrā pusgada kursi pasniedzējiem un instruktoriem. Tie sāksies jūnijā tiem, kas būs samaksājuši. Kursi beigsies novembrī, valsts eksāmens - decembrī.


Liels paldies par Jūsu sniegto atbildi!!!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju būt noderīgs!


Vai latvijā pieļauta vieglo automobīļu eksplutācija ar labās puses vadību?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Reģistrācija nav pieļauta!


Labdien!!! Gribēju pakonsultēties, situācija sekojoša, braucu pa vienvirziena ceļu, tur ir divas joslas,laicīgi pirms krustojuma pārkārtojos kreisajā,jo tā bija brīva, lai varētu turpināt ceļu taisni, braucot pāri krustojumam labajā sānā sajutu sitienu, līdz ko varēju apstājos un secināju,ka otrās a/m vadītāja, krustojumā griezusi pa kreisi no labās malējās joslas, kas uz vienvirziena ceļa nav atļauts. Atbrauca policija un no mums tikai pieņēma paskaidrojumus, jo liecības nesakrīt, otrās a/m vadītāja uzskata, ka viņa ir cietusī, jo es krustojumā viņu esmu apdzinusi. vēl viņa apmelo mani, ka es esmu ieslēgusi labo pagriezienu, lai pārkārtotos pa labi, tas nekādi nevaŗēja notikt, jo ceļš man bija brīvs, lai brauktu taisni. vienkārši nesaprotu viņas loģiku, kā var citu apmelot,lai izspruktu no soda??? viņa laikam grib, lai uztaisa 50% uz 50%. Kā Jūs ieteiktu man rīkoties šajā situācijā???
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Pirms Jūs sākāt braukt, apmeklēt manus vadītos kursus satiksmes drošībā!
2. Balstoties uz zināšanām, ko iegūst manos kursos, aprakstīt protokolā notikušo tā, ka to spētu saprast pat policija!
3. Kad tas jau ir noticis, paskaidrot policijai notikušo, kā Jūs to man uzrakstījāt. Tikai atmetiet to, kur Jūs domājiet otrā vadītāja vietā par apmelošanu un 50$! Izceliet savas darbības, pamatojot tās ar CSN punktiem no grāmatiņas. Pierādiet, ka sitiens ir nodarīts Jūsu vadītajam auto, nevis otrādi!
4. Pārbaudiet, pirms parakstiet, vai policijas protokols ir sastādīts pareizi!

Lai Jums veicas!


Sakiet ludzu,ka var parakstit auto,ja pats ipasnieks arzemes,nebraucot uz Latviju,varbut ir kada iespeja to izdarit.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir iespējams ar notariāli apstiprinātu pilnvaru, kurai jābūt kādā no ES valodām. Pilnvarā jābūt uzrādītiem tās devēja un saņēmēja datiem, un kādām darbībām pilnvara paredzēta.


Lai strādātu, ar šodienu, 01.05. ES vairs nevajag darba atļauju!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tā gan! Bet vajag veselības apdrošināšanu, kas nav lēti un nebūs arī vienkārši iegūstama.


Sakiet, lūdzu, kad pēdējais laiks ņemt nost radžotās riepas?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Šodien ir pēdējā diena, kad nomainīt radžotās riepas uz pārējās sezonas riepām!
No rītdienas, sākot ar 01.05. - ar radzēm riepās braukt aizliegts!


Vai variet, l'udzu, raksturot v'acu valodas zin'a'sanu l'imeni, k'adam j'ab'ut, mekl'ejot 'sofera darbu V'acij'a?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Šoferim jāiemācās saprast teiktais un atbildēt savam darba devējam pa mobīlo tālruni vācu valodā!


Piemērs!
Gesucht wird ein/e Kraftfahrer/in Kl. CE mit Gliederzug- und Wechselbrueckenerfahrung fuer den regionalen Nahverkehr und Fernverkehr.
Wenn Sie
1) mehrjaehrige Berufserfahrung
2) den Fuehrerschein Klasse CE (alt: Klasse 2)
3) einen ADR-Schein
4) eine gueltige Fahrerkarte
haben, sollten Sie sich bei uns bewerben.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā gan, tāds sludinājums Vācijā un Austrijā sagaida darba meklētājus, kuri prot vācu valodu.
Gliederzug - par šādu transportlīdzekļu sastāvu lasu lekcijas profesionālā [95] koda iegūšanai.
Wechselbrueckenfahrzeuge - par šiem transportlīdzekļiem un darba drošību darbā ar tiem gatavoju lekcijas pretendentiem darbam Vācijā, kuras sākšu lasīt maija mēnesī kopā ar vācu valodas kursiem.


Sakiet, lūdzu, tieši uz kādiem kravas automobiļiem ir pieprasījums Vācijā pēc šoferiem?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. CE transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi.
2. CE transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi vai puspiekabi un noņemamu kravas furgonu, maināmu kravas virsbūvi vai platformu.
3. CE transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi.

P.S.
Prasības vadītājam - ADR apliecība, [95] kods ar manu parakstītu sertifikātu, vācu valodas prasmi, pieredzi darbā ar transportlīdzekļu sastāviem.
Apmācības paredzēts uzsākt 13.05. Rīgā.


Jautājums gan nav par tēmu, bet tomēr - kāpēc dažas markas vieglajiem automobiļiem atpakaļgaitas lukturis (ja tas ir tikai viens) ir tieši labajā pusē un nevis kreisajā?
Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lai vadītājam izgaismotu neredzamāko pusi braucot atpakaļgaitā.


Pa lēto... ;))
Cik cenrādī noteikts, tik arī būs.
www.csdd.lv/...
Atbilde: Ēriks Griģis:

Šeit ir adrese uz cenrādi!


sveiki man tads jaut kur es varetu pa leto uzlikt uzskaitee savu autinju nuu tagad savu bet pirku no cilvekiem un vini vinju nonema no uzskaites tagad velos uzlikt atpakal bet nezinu kas un kaa ??
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Valsts ir noteikusi vienotu samaksas sistēmu, kas publicēta CSDD mājas lapā. Lapas adresi skatīt augstāk.


Neuzmanības dēļ DUS norāvu degvielas uzpildes pistoli. Izrādās, ka bija nozīmēts 15 min. tehniskais pārtraukums, par ko liecināja maza zīmīte uz veikala durvīm, kuras bija slēgtas.
Gaidīt nebija laika, un, neizņēmis pistoli no tvertnes, uzsāku kustību. Protams, ka tika izsaukta policija un sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols. Esmu vainīgs un savu vainu nenoliedzu, bet šajā sakarībā tomēr uzdošu Jums divus jautājumus: 1.Vai paziņojums par tehnisko pārtraukumu nebūtu jānovieto uz galvenās iebrauktuves DUS? 2. Kāds sods man draud par šo pārkāpumu? Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Kā jāizliek paziņojumi vai reklāmas DUS, to nosaka iekšējie kārtības noteikumi vai rīkojumi. Varētu būt vispārēji noteikumi, par DUS darbu organizēšanu!
2. Pēc sastādītā protokola sods ir redzams uz tā!
3. Sods no Jūsu OCTA apdrošinātāja būs gan prēmijas palielinājums par izraisītu CSNg,
4. gan regress par ļaunu nolūku, kas ir rupja neuzmanība un pielīdzināma ļaunprātīgai rīcībai, jo nav pierādījuma tam, ka piestoli labprātīgi gan ielikāt, bet kāds DUS darbinieks vai mazā zīmīte piespieda Jums to neizņemt un steidzīgi aizbraukt!


Priecīgi sagaidīt un pavadīt Lieldienas! Man ir jautājums Tev par manu darba laiku un vai var sakārtot to tā, lai nesačakarētu savu čipu? Es strādāju maiņās pa 12 stundām-divas dienas maiņas - divas nakts maiņas un divas brīvdienas. Maiņas sākas 6-18 un 18-6, ja es braucu savā maiņā 4,5st.-45min atpūšos un atkal 4.5 st. Vai es nesabojāšu nedēļas grafiku?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Tad ir jārēķina, ievērojot nedēļas 56 vadīšanas un kopējā darba 60 stundas, bet 16 nedēļās kopējā darba vidējās 48 stundas robežas!
2. Jāievēro nakts darbs, kopējais nedrīkst maiņā pārsniegt 10 stundas!
3. Pārējiem darbiem jāparādās pirms un pēc braukšanas maiņā!
4. Jābūt manuālajam ievadam par laiku starp maiņām, ja čipsu Tu ņem laukā no tahogrāfa!
5. Jāraksta Tev ir grafiks, lai ikdienas un iknedēļas atpūtas laiki netiktu saīsināti neatļauti!
6. Jaunnedēļ lasīšu lekcijas profesionāļiem [95] kodam pie Gunta Rožkalna autoskolā. Sazvanāmies, tiekamies lekcijās un tad paskatīšos izdrukas un pārrunāsim Tavās piezīmēs ierakstītos kopējos ikdienas un iknedēļas laikus, lai čips būtu " tīrs" un nedēļas darba un atpūtas laiki atbilstu noteiktajam!


1. situācija - manu auto cenšas apstādināt braucoša valsts policijas ekipāža. Jautājums - vai automāšīnu drīkst apturēt braucoša policijas ekipāža, ja tā nav aprīkota ar sarkanajām bākugunīm (ir tikai zilās)?

2. situācija - braucu pa Bauskas šoseju, pretī nāk auto ar zilām un sarkanām ugunīm, bez skaņas. Mierīgi turpinu ceļu. Ekipāžai tuvojoties, tā bez papildus signāliem sāk strauji stūrēt man virsū, no pretējās joslas. Padomāju, pamanīju un sapratu, ka tā ir kolonas eskorta ekipāža un grib, lai apstājos ceļa malā. Te nu jautājums - vai autovadītājam ir jebkādā veidā jareaģē, ja pretī vai no aizmugures tuvojas vai seko ekipāža ar ieslēgtām zilām un sarkanām bākugunīm, bet bez skaņas signāla? Kurš būtu vainīgs, ja nesaprašanās pēc notiktu CSNg? Vai savu nevainību būtu iespējams pierādīt?

1. papildjautājums - ir dzirdēts, ka policijas automašīnās tiek reģistrēts, kad tām ir ieslēgtas bākugunis un skaņas signāli, un kad nav. Vai tā ir un vai tas ir visam auoparkam?

2. papildjautājums - vai policija drīkst apturēt automašīnu, ja nav izdarīts pārkāpums? Kuros gadījumos?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Drīkst
2. Ticiet, ka līdz CSNg nenonāksiet!
Par skaņas signāla dzirdēšanu varēsiet diskutēt, cik vēl jaudāsiet, kad jūsu vadīto automobili sašaus!
2.1. Par reģistratoru zina tikai policisti. Tas CSN 4. nodaļā nav publicēts kā nosacījums operatīvā transportlīdzekļa vadītāja pienākumos.
2.2. Ne vienmēr policija zin par izdarīto pārkāpumu. Tāpēc jau aptur, lai to noskaidrotu!


Vai parakstam ir nozīme?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jā! Mans paraksts vācijas darba devējam, policijai, BAG apstiprinās to, ka vadītājs ir apmācīts tā, kā to prasa IHK, DEKRA un TüV Vācijā.
Manu parakstu atpazīs arī citās ES valstīs, kur netiek prasīts [95] kods, bet ir nepieciešams profesionālās apmācības apliecinājums - sertifikāts.


Sakiet, lūdzu, kādas ir iespējas un prasības, lai strādātu Vācijā par šoferi?
Jau iepriekš pateicos par atbildi!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Vācijā šogad nepieciešams ap 6000 kravas automobiļu vadītāju! Iespējas ir, bet nepieciešamas zināšanas un prasmes.
1. Ieteicams CE kategorija.
2. ADR apliecība.
3. [95] kods ar sertifikātu, uz kura ir mans paraksts.
4. Prasmes runāt vāciski ar policiju un BAG satiksmes kontroles laikā.
Izlasīt darba uzdevumu, nosūtījumu, pārbaudīt kravu, uzrakstīt reklamāciju.
Apmācības plānoju uzsāk maija beigās.
5. Prasmes strādāt ar datoru un datu pārraides un uztveršanas iekārtām automobilī!
6. Prast izmantot jaunās paaudzes tahogrāfus, piem., Conti VDO 1.4 u.c.
7. Orientēties ceļu satiksmē, lasīt karti, prast rīkoties ar telemātikas iekārtām automobilī.
8. Prast uzstādīt maršrutu, braukt pēc navigācijas iekārtā uzstādītā maršruta.
9. Prast pārbaudīt un nostiprināt kravu atbilstoši Vācijas normu prasībām.
Šādas mācības jau veicu [95] koda ietvaros.
10. ADR kravu nostiprināšana, ko mācu atsevišķos kursos.
11. No 21 gadu vecuma.


Varbūt kāds mani palabos, bet iepriekš norādītā instrukcija kā iekšējs normatīvs akts ir saistoša tikai pašai CP un autovadītājs strīdā par CSN ievērošanu nevar uz to atsaukties.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Protams, ka tikai tā!