Vārdadienas svin:
Rūdolfs, Rūdis, Viviāna






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien
Man situacija tada:
Pirms vairak ka gada, pec remonta vedu auto uz majam, pa celam piestajot darba. Griezoties ara no pieturas pamanju sev virsu braucosu citu auto (griezas ara no citas pieturas). Signalizeju, bet otrs soferis mani ta ari nepamanot ieskreja mana auto sanos. Sastadijam SP, kur noradiju, ka vainiga neesmu. Velak majas, ka par nelaimi pamaniju, ka manam auto ir beigusies OCTA, bet ta ka man nebija lielu bojajumu likos miera. Jo neesmu tacu vainiga. Tagad pec vairak ka gada sanemu rekinu par regresa prasibu, jo ka izradas ESMU VAINIGA, un man nav bijusi OCTA. Ka tas ir iespejams? Vai pret mani var celt regresa prasibu???? Saskanota pazinojuma kopijas man, protams vairs nav, jo ir pagajis vairak ka gads.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sadalīsim Jūsu problēmu šādās daļās:
1) griežoties ārā no pieturas, pamanīju sev virsū braucošu citu auto;
2) manam auto ir beigusies OCTA;
3) saņēmu rēķinu par regresa prasību;
4) Saskaņota paziņojuma kopijas man, protams, vairs nav!


Atbildes.
1. Pirms braukšanas uzsākšanas, vadītājam ir jāpārliecinās par drošību. Tas nozīmē, ja Jums uzsākot kustību, kāds brauc virsū, Jūs esat atbildīga par drošību un to, lai Jums neviens neuzbrauc virsū (CSN 70.p.).
2. Ja OCTA līgums ir beidzies, īpašnieks 3 gadu laikā noteikti sagaidīs regresa prasību atlīdzināt no Garantijas fonda izmaksāto atlīdzību CSNg cietušajam (OCTA likums 41.pants, 2.p.1.pp.).
3. Regresa prasību paredz OCTA likums.
4. Kā var nesaglabāt Saskaņoto paziņojumu, kas, attiecībā uz regresa prasību, ir spēkā esošs trīs gadus no notikuma dienas!?



Pirms pusotra gada līzingā nopirktu jaunu automašīnu A divus mēnešus atpakaļ taranēja automašīna B, kuras vadītājs vairākkārt pārsniedza tajā vietā atļauto braukšanas ātrumu un no notikuma vietas aizbēga. Abām automašīnām ir OCTA, automašīnai A arī KASKO. Policijai nav šaubu, ka negadījumā vainojams B vadītājs.
Situācija pašlaik - B apdrošināšanas kompānija gatava maksāt līzinga kompānijai summu, kas par 3000Ls mazāka, nekā atlikušais maksājums, jo automašīnas tirgus vērtība esot kritusies.
Nevainīgā auto vadītāja jau vairāk nekā divus mēnešus ir bez mašīnas (laukos), kārtīgi turpina maksāt līzinga maksājumus, viņai bija gan OCTA gan KASKO un vēl paliks parādā 3000!!! Kur izeja?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Vai līgumā ar līzinga kompāniju ir atrunāts, ka nav jāmaksā līzinga maksājums, ja automobilis ir gājis bojā vai tiek remontēts - netiek izmantots ceļu satiksmē?
Iespēja.
Ja nav atrunāts, tad Jums ir jāpierāda, ka līgums nav spēkā, jo līzinga objekts ir gājis bojā.

2. OCTA apdrošinātājam bija jāpaziņo par negadījumu, bet atlīdzināt zaudējumus jāpieprasa KASKO apdrošinātājam. Tad KASKO apdrošinātājs OCTA daļu pieprasīs atmaksāt OCTA apdrošinātājam.
Ja OCTA atlīdzība ir saņemta, nesaņemtā atlīdzības daļa drīkst atšķirties no faktiskā zaudējumu apjoma par automobiļa nolietojuma daļu. Nolietojumu aprēķina tikai no maināmo jauno detaļu vērtības.
Iespēja.
KASKO atlīdzību nosaka, izmantojot gan OCTA metodiku kopā ar nolietojumu, gan tikai nolietojumu, kas paskaidrots KASKO noteikumos.
Ja automobiļa vērtība ir mākslīgi samazināta, pamatojoties nevis uz LTAB padomē apstiprinātā transportlīdzekļu vērtību kataloga, bet gan pēc tirgus cenām, kas tirgū ir strauji kritušās, tad tas ir automobiļa vērtības mazinājums, kas papildus jāaprēķina un jāpieprasa atlīdzināt pēc OCTA, vai KASKO, ja KASKO metodika ir atbilstoša OCTA pirmsavārijas vērtības noteikšanai.
Jebkurā gadījumā jāprasa rakstisks pamatojums 3000,- Ls vērtības mazinājumam no KASKO apdrošinātāja, lai par to varētu rast pamatojumu pretenzijai un iesniegt prasību tiesā.




Turpinot to situāciju par negadījumu regulējamā krustojumā - kādi vēl izmaksu varianti ir iespējami un uz kādu normatīvo aktu pamata? Vai netiek pārkātpi elementāri tiesību principi kā prsonas īpašuma aizsargāšana, kas noteikta Satversmē, ja citas personas vainas dēļ (t.i. bija cēloniskais sakars - tika pārkāpti CSN un notika negadījums, līdz ar to tiek konstatēta arī vaina) netiek atlīdzināti visi radušies zaudējumi? Ja policijas lēmumā tiktu atzīts, ka vainīgs ir vadītājs A, kā tad tiktu izmaksāta atlīdzība, vai A kaut ko arī varētu saņemt? Ja vadītājam A, kurš brauca pie sarkanās gaismas, netiktu izmaksāta atlīdzība, uz kādiem pantiem, noteikumu punktiem to pamatotu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ar policijas lēmumu LAPK lietā apdrošinātāju lēmumam nav nekāda sakara.
T.i., policija pieņem lēmumu, apdrošinātāju lēmumam nav jābūt identiskam!
Pārējo uzzināsiet maksas apmācības seminārā.
Pieteikties pa tālruni 26322578, semināram 18.07. 2009. plkst. 10:00 Bauskas ielā 86, CSDD ēkā.

Vēl viens seminārs par OCTA:
"Ko noklusē apdrošinātāji par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildības obligāto apdrošināšanu"
Pieteikšanās:
www.seminarijums.lv/...



Situācija- ar luksoforu regulējamā krustojumā notika sadursme, vadītājs A izbrauca it kā pie sarkanās gaismas, vadītājs B it kā pie zaļās gaismas iebrauca krustojumā. Vadītāja B un A liecības nesakrīt, bet ir liecinieks, kura liecība norāda, ka B tiešām krustojumā braucis pie zaļās gaismas. Problēma tāda, ka šo liecību policija ignorē un šāds policijas lēmums ir palicis spēkā - t.i. vainīgais nav noskaidrots. Vai vadītājs A var pretendēt uz apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un kādā apmērā tā būtu? Ko un kā apdošinātāji izvērtēs šajā situācijā, saņemot A vadītāja pieteikumu apdrošināšanas izmaksām saistībā ar OCTA?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iespējams, ka 50% : 50%.

No OCTA likuma:
"...
31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(7) Ja ir zināmas ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi, tad, zaudējumus atlīdzinot, pieņem, ka atbildības pakāpe ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām ir vienāda. ..."



Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 39. pants norāda, ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina nav noskaidrota vai ir apstrīdēta vai nodarītie zaudējumi nav pilnībā noteikti, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nosūta apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam attiecīgu rakstveida informāciju, kurā norādīts atlīdzības neizmaksāšanas pamatojums. Vai varat izskaidrot šo pantu ar kādu piemēru? Kuros gadījumos pilnībā atsaka apdrošināšanas atlīdzības izmaksu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Piemēri.
1. Balstoties uz ekspertīzes rezultātiem, Jūs esat pārsniedzis maksimāli atļauto braukšanas ātrumu vairāk par 31 km/h, līdz ar to zaudējuma atlīdzināšana tiek atteikta.
2. Balstoties uz ekspertīzes rezultātiem, automobiļa bojājumi nav iegūti norādītajā vietā un laikā, līdz ar to zaudējuma atlīdzināšana tiek atteikta.
3. Balstoties uz ekspertīzes rezultātiem, automobiļa vadītājs ir pārkāpis CSN 112. punkta prasības, ar to palielinot zaudējuma apjomu, tāpēc zaudējuma atlīdzība tiek samazināta par 20% (līdz 50%).
4. Tā kā apskates brīdī automobili cietušais nevarēja uzrādīt tādā stāvoklī, kādā tas bija pēc avārijas, zaudējuma atlīdzināšana tiek atteikta.
5. Tā kā par apdrošināšanas gadījumu bija jāziņo policijai, bet tas nav izdarīts, ir pārkāpti CSN 50. punktā noteiktās prasības, zaudējuma atlīdzināšana tiek atteikta.


Man ir jautājums, vai var mašīnu pārrakstīt nepilngadīgai personai, un ja var, vai apdrošināšana būs dārgāka, nekā ja pārraksta uz pilngadīgu personu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nevar.

No MK noteikumiem Nr. 446 Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi
"...
IV. Transportlīdzekļa vai numurētā agregāta īpašnieks, valdītājs un turētājs
16. Transportlīdzekļus reģistrē īpašumā, valdījumā vai turējumā, bet numurētos agregātus reģistrē īpašumā:
16.1. pilngadību sasniegušiem Latvijas Republikas pilsoľiem un nepilsoľiem, Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoľiem, kā arī ārzemniekiem, kam saskaľā ar Imigrācijas likumu atļauts ieceļot un uzturēties Latvijā;
16.2. personai, kas sasniegusi 16 gadu vecumu, – transportlīdzekli, kuru attiecīgi atļauts vadīt no 14 vai 16 gadu vecuma, vai šāda transportlīdzekļa numurēto agregātu;
16.3. Latvijā noteiktā kārtībā reģistrētām juridiskām personām, to filiālēm, līgumsabiedrībām, tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm (turpmāk – juridiska persona);
16.4. nepilngadīgai personai vai personai, pār kuru nodibināta aizgādnība un kura ir vienīgais transportlīdzekļa vai šāda transportlīdzekļa numurētā agregāta mantinieks. Šajā gadījumā transportlīdzekli vai šāda transportlīdzekļa numurēto agregātu reģistrē uz šīs personas vārda un reģistrācijas apliecībā norāda datus par minētās personas aizbildni vai aizgādni.
..."




Vai ir iespējams iegādāties vieglajam automobilim nakts redzamības iekārtu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā.
FLIR piedāvā uzstādīt nakts redzamības kameras gan vieglajiem automobiļiem, gan kravas un autobusiem.

Apraksts: www.flir.com mājas lapā.



ka uzinat cik maksa obligata apdrosinasana pa masinus numuru
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nepieciešamas automobiļa un reģistrācijas apliecības numurzīmes!

www.e-polise.lv/...

www.ergo.lv/...

www.balta.lv/...






Vai interneta apdrošināšanas brokeri var pārnest bonus-malus klasi
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Viņi izmanto publicēto, atbilstoši noteiktajam. Ja ir "vajadzīgs/nevajadzīgs" klients, tad atļauju to pārnest dod apdrošinātājs.



Man pieder automašīna NISSAN TERRANO 1991. gada izlaidums, valsts Nr. FA1522. Šodien biju Kuldīgā uz tehnisko apskati un izbrāķēja, lai gan tik ļoti centos visu sakārtot! Slieksnim iekšpusē atrada caurumiņu un spriedums - slieksnis jānomaina, lai gan auto ir uz rāmja! Jānomazgā bremžu caurulītes, jo krāsojot tās bija ar krāsu! Pietiekoši ātri neatlaižoties viens bremžu cilindrs! Uz manu jautājumu, vai šie defekti apdraud satiksmes drošību, viņš nomurmināja, ka grāmatā tā esot rakstīts! Manā uztverē tā ir ņirgāšanās par autoīpašnieku un naudas kāšana.Arī apstrīdēt viņu lēmumu nav iespējams! Auto taču nav jauns un kur lai pensionārs ņem tādu naudu! Ceru, ka pārāk neapgrūtināju, bet patiešām sirds sāp!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir iespējams sūdzēties!
Ja sūdzība būs pamatota, tad arī apstrīdēt!
MK noteikumos Nr.466 ir aprakstītas prasības, kad valsts tehniskajā apskatē automobili izbrāķē.
No MK noteikumiem Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem":
" ...
IX. Rīcība strīdu gadījumos un lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

65. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) nepiekrīt transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumam, transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) vēršas pie CSDD nodaļas priekšnieka.

66. Ja domstarpības nav atrisināmas attiecīgajā CSDD nodaļā, sastāda iesniegumu ar tehniskā rakstura domstarpību detalizētu izklāstu. Minēto iesniegumu nosūta CSDD pārvaldei. Pēc iesnieguma saņemšanas CSDD pārvalde triju darbdienu laikā rakstiski informē iesnieguma iesniedzēju par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotās novērtēšanas vietu un laiku.

67. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzreiz pēc tehniskās apskates veikšanas nav vērsies pie attiecīgās CSDD nodaļas priekšnieka, bet ir radušās pamatotas aizdomas par transportlīdzekļa vai tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējuma atbilstību faktiskajam stāvoklim, transportlīdzekļa īpašniekam (vadītājam) ir tiesības mēneša laikā pēc pārbaudes veikšanas iesniegt motivētu iesniegumu CSDD pārvaldē.

68. Līdz atkārtotai transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanai remontdarbu vai komplektācijas izmaiņu veikšana konkrētajam transportlīdzeklim ir aizliegta.

69. Ja mēneša laikā pēc tehniskās apskates vai tehniskās kontroles uz ceļa tajā konstatētos būtiskos trūkumus vai bojājumus par tādiem neuzskata uzņēmums, kuram transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzticējis to novēršanu (turpmāk - remontuzņēmums), tad, nenovēršot trūkumus vai bojājumus, remontuzņēmums un transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) iesniedz kopīgu motivētu iesniegumu CSDD un vienojas par atkārtotās pārbaudes laiku. Atkārtotajā pārbaudē piedalās arī remontuzņēmuma pārstāvis.

70. Ja atkārtotajā pārbaudē tiek konstatēts, ka ir veikti remontdarbi, vai ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) atsakās uzrādīt transportlīdzekli atkārtotai pārbaudei vai neierodas uz atkārtoto pārbaudi, vai ja remontuzņēmuma pārstāvis atsakās piedalīties vai arī nepiedalās atkārtotajā pārbaudē, paliek spēkā iepriekš piešķirtais transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējums.

71. Transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotu novērtēšanu veic satiksmes ministra apstiprināta komisija. Komisijas lēmumu var apstrīdēt tiesā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. ..."



Iedodiet lūdzu formulu kā aprēkināt automobiļa bremzēšanas ceļa garumu.
Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lūdzu, automobiļa bremzēšanās ceļa aprēķins (bez maksimālā palēninājuma pieauguma laikā nobrauktā ceļa)!
Bremzēšanās ceļš ir ātruma kvadrāts dalīts ar diviem palēninājumiem -
Sbr=V*V/2j

Piemērs.
Noteiktie bremzēšanas apstākļi:
Ātrums V-50km/h = 14m/s,
Palēninājums (j) uz sausa asfalta, j=9,81*0,75=7,4 m/(s*s), kur brīvas krišanas paātrinājums g-9,81m/(s*s), saķeres koeficients - 0,75, tad

Sbr=(14*14)/(2*7,4)=196/14,8=13,24 (m)

Sbr=13.24 m pie noteiktajiem bremzēšanas apstākļiem.
Tas būtu redzamās, garākās bremzēšanas pēdas garums vai attālums no ABS darbības sākumpēdas līdz tās attiecīgajam ritenim.


Sakiet ludzu,
1) izejot "Tehnisko", inspektors atverot aizmugurejas durvis, salauz rokturi (durvis netika parbauditas, rokturis palika inspektora rokas). Kura persona ir atbildiga par mantas bojasanu?un kas rakstits normativajos aktos ?
2)Automasina atbrauca uz "tehnisko",un inspektors parbaudot bremzes uz bremzes stenda, strauji bremzejot "salauz" bremzes trubinu(terauda).Vai ir pamatojums likt trijnierku un izsaukt evakuatoru?
Atbilde:

Ēriks Griģis:
MK noteikumos Nr.466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem ir noteikts, ka:
1) pārbaudi veic inspektors;
2) transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam ir jāatbilst;
3) šo noteikumu prasībām pielikumā;
4) pēc inspektora konstatētajiem trūkumiem vai bojājumiem;
5) nosakot konstatētā nozīmīgumu, tiek piešķirts kāds no 1 līdz 3 vērtējumiem!

No MK 466. noteikumiem:
"...
4. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un tehnisko kontroli uz ceļiem veic transportlīdzekļu tehniskās kontroles inspektors (turpmāk – inspektors). Ľemot vērā inspektora konstatētos trūkumus un bojājumus, Ceļu satiksmes drošības direkcija (turpmāk – CSDD), izmantojot datorprogrammu, transportlīdzeklim dod atļauju piedalīties ceļu satiksmē.
6. Izmantojot transportlīdzekli ceļu satiksmē, tā tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam jāatbilst šo noteikumu pielikumā minētajām būtiskajām prasībām transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam (turpmāk – būtiskās prasības), kā arī normatīvajos aktos par transportlīdzekļu pārbūvi noteiktajām prasībām.
7. Veicot transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem, tiek kontrolēta atbilstība būtiskajām prasībām. Saskaľā ar šo noteikumu pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem inspektors novērtē konstatētos trūkumus vai bojājumus un atkarībā no to nozīmīguma piešķir tiem kādu no šādiem vērtējumiem: 7.1. sīks trūkums vai bojājums, kas tieši neietekmē satiksmes drošību (turpmāk – 1.vērtējums); 7.2. būtisks trūkums vai bojājums, kas ietekmē apkārtējo vidi vai var ietekmēt satiksmes drošību (turpmāk – 2.vērtējums); 7.3. bīstams trūkums vai bojājums, kas apdraud apkārtējo vidi, cilvēku veselību, dzīvību vai satiksmes drošību (turpmāk – 3.vērtējums)..."

P.S.
Vai Jūs par inspektora darbu būtu neapmierināts arī tad, ja, nospiežot bremžu pedāli, inspektora kāja ar pedāli izspiestos cauri Jūsu automobiļa grīdai?


Ērik, meitene nesaprot, ka tas, kas stāv rindā pirmais, pie kases arī pirmais maksā. vai patīkamāk skanētu tā, kas pirmais brauc, tas pirmais maļ! Ja pirmais ir ātruma samazināšana, tad vispirms ir jāsamazina ātrums, kas bieži vien ir jāpierāda. Tikai tad nāk nākošais, kas ir pilnīga auto apturēšana. Kā trešā vadītāja rīcībā būtu šķēršļa apbraukšana, kam ir svarīgs nosacījums - neapbraukt šķērsli, bet braukt taisni virsū bremzējot, ja apbraukšana rada bīstamību citiem!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tā vadītāja rīcību pirms negadījuma arī vērtē apdrošinātāji, policija, tiesa.


Man ir komentārs -CSN 113. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc. Šajā pantā nav noteikts, ka bremzēšana ir noteikta par pirmo un vienīgo izvairīšanās manevru, tā ir likuma lasītāja interpretācija. Man tākā nav zināms, ka SCN būtu izdoti komentāri. Es izvēlējos manevru, lai tiešām neradītu bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Vai tiešām mūsu valstī ir jīnterpretē likumi, un man nedomājot par cilvēkiem, jābrauc bija taisni un jārada frontāla sadursme? Vai šis pants ir iestrādāts speciāli apdrošinātājiem par prieku? Vai , ja situācijā būtu cietušie, tas izmaksātu lētāk?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Neskaidrojot Jūsu komentāra jautājumus, uz visiem līdzīgajiem (Jūsu OCTA apdrošināšanas gadījumā) jautājumiem varu sniegt tikai vienu atbildi - JĀ.
Vai apdrošinātājam cietušie izmaksātu lētāk - mūs nevajadzētu interesēt lietas, kas attiecas tikai uz apdrošinātājiem.
Ja nu tomēr par apdrošinātājiem, tad transportlīdzekļu kontaktsadursmē apdrošinātājiem vienkāršāk būtu risināt zaudējumu atlīdzināšanas jautājumu tā, lai negadījumā iesaistītie to saprastu!

P.S.
Trīsdienu apmācības kursi par OCTA un satiksmes drošību CSDD kvalifikācijas kursos pēc iepriekšējas pieteikšanās pa tālruni 26322578.


Labdien!
Braucot pa galvenā ceļa kreiso joslu, man no mazsvarīgā ceļa labās puses izbrauca automašīna, kura šķērsoja jau labo joslu un turpināja virzienu kreisās joslas virzienā, redzot, ka auto nesamazina ātrumu es sāku bremzēt un, lai izvairītos no frontālās sadursmes apbraucu to un iebraucu sadalošās joslas salā. Vainīgās auto vadītājs savu vainu atzina, ka nav pamanījis no kreisās puses tuvojošos manu automašīnu. Bija izsaukta CP.
Apdrošinātāji pastāv uz 50%, izmaksu, jo notikusi bezkontaktu avārija, kā rezultātā es iebraucu šķērslī.
Vai šajā gadījumā ir izredzes iegūt 100% atlīdzību un kādas darbības būtu nepieciešamas? Cik tiesiski no apdrošinātāju eksperta puses ir teikt, ka "bija jābremzē taisnā ceļa virzienā"?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Nav izredzes iegūt 100% OCTA atlīdzību no apdrošinātāja, (ja vien Jums automobilī nebija uzstādīta videokamera, kas ierakstīja Jūsu centienus mazināt CSNg rezultātā personām nodarīto zaudējumu smagumu).
2. Ja vadītājs atzīst sevi par vainīgu negadījuma vietā, un viņš var Jums atlīdzināt radušos zaudējumus, tad ir iespēja atgūt 100% zaudējumus:
2.1. vai nu tikai no vadītāja;
2.2. vai kombinācijā - 50% apdrošinātājs, 50% nesaņemto atlīdzības daļu atlīdzina vainīgais vadītājs!
3. Apdrošinātāja ekspertam vajadzēja paskaidrot, ka nevis viņš saka, bet CSN 113. punktā bremzēšana ir noteikta par pirmo un vienīgo izvairīšanās manevru, ja apbraucot radušos šķērsli, vadītāja automobilis uztriecas citam šķērslim, tādējādi ne tikai radot bīstamību, bet pat izraisot CSNg un nodarot zaudējumus.


polija pirkta masina,kada apdrosinasana ir nepieciesama
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Zaļās kartes apdrošināšanas līgums Polijā tikai uz laiku līdz brīdim, kad Latvijā brauksiet uz tehnisko apskati.
2. Tehniskajā apskatē Jums būs jāuzrāda jau Latvijā noslēgtais OCTA apdrošināšanas standartlīgums.


Labdien! Situācija tāda,ka notika csn.Mana automobilja sanos ietriecas busiks.Vieniga automobilja vaditajam nebija apdrosinasanas. Atbrauca policija,aizpildijam saskanjoto pazinjojumu,vins pierakstija ka ir vainigs...Vinja automasina uz firmas. Vienojamies ka vinja firma visu apmaksas.Firma piekrit maksat...Ka to visu noformet?
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. iespēja.
Jūs vienojaties par servisu, kurā automobili remontēs. Firma servisam raksta garantijas vēstuli, ka apņemas piestādīto remonta rēķinu par Jūsu auto apmaksāt. Tad brauciet uz servisu, un sagatavoto remonta tāmi ar rēķinu piestādiet Firmai apmaksai. Remontu var sākt, kad rēķins ir apmaksāts.
2. iespēja.
Jūs nosauciet zaudējuma summu un vainīgais vadītājs (Firma) Jums to atlīdzina.


Labdien, cien. Ērik!
Sekojošs jautajums: vai pie CSNg saskaņotā paziņojuma sastadīšanas abām pusēm jāgriežas pie apdrošin. kompanijas ar savu paziņojuma eksemplāru (t.i. vai vainīgai pusei arī!?)?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jā.
Abiem iesaistītajiem savs eksemplārs personīgi ir jānogādā vainīgā apdrošinātājam!
No OCTA likuma:
"... 36.pants. Paziņošana par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos

(2) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums nekavējoties (tiklīdz tas iespējams) paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā:
{cietušais} 1) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu. Pieteikumam pievieno aizpildītu saskaņoto paziņojumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas;
{vainīgais} 2) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tāda nav, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam aizpildītu saskaņoto paziņojumu gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija.
(3) Ja transportlīdzekļa vadītājs {gan cietušais, gan vainīgais} nav paziņojis par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos, pienākums paziņot atbilstoši šā panta otrajai daļai ir transportlīdzekļa īpašniekam {gan cietušā, gan zaudējumus nodarījušā} vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmējam. ..."



Labdien...es gribeju jums pajautat, kadel avarijas gadijuma es sanemshu tikai 50% no apdrosinasanas maksas, jo es uzskatu, ka manas vainas taja pilnigi nebija.Vai var kaut kada veida panakt 100% apdrosinasanas maksas izmaksu?Jau ieprieks pateicos....
Atbilde: Ēriks Griģis:

50% no zaudējuma cietušais saņem gadījumā, ja par otriem 50% ir atbildīgs par CSNg nodarīto zaudējumu.
Šo katras CSNg iesaistītās personas atbildības pakāpi nosaka apdrošinātāji.

Ko varat darīt?
1. Viedoklis, ka Jums ir jāsaņem 100% atlīdzība, Jums ir jāpierāda apdrošinātājam vai tiesā.
2. Izmantojot politisko situāciju valstī, aktivizēt partijas un veikt izmaiņas tiesību aktos tā, ka rezultātā tiktu izveidota valstiska komisija, kas ārpus apdrošinātāju izveidotā biroja pārbaudītu apdrošinātāju darbības attiecībās ar CSNg iesaistītajām personām.
Ja pārbaudē komisijas speciālisti konstatētu apdrošinātāja pieļautās kļūdas, tad zaudējumus kopā ar saistītajām prasībām cietušajam atlīdzinātu apdrošinātājs.

Kur Jūs mācat drošību?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

CSDD autoskolu pasniedzēju un instruktoru apmācības un kvalifikācijas atjaunošanas grupās Bauskas ielā 86, Rīgā. Kontakttālrunis +371 26322578.