Vārdadienas svin:
Arta, Minjona






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Cik maksa iziet tehnisko apskatiVW VENTO.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tehniskās apskates izmaksas:
www.csdd.lv/...


kā atslēgt volvo 850 .95.g.signalizāciju,jo pults nestrādā ?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Zvaniet VOLVO remontservisam!


sakiet ludzu, vai var noformet lizingu uz mashinu, kuru es pats esmu atradis interneta?? ar cienju Olegs
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pēc labvēlīgas savstarpējas vienošanās ar līzinga sabiedrību - var!


Vai pastāv iespēja apstrīdēt BTA tahogrammu eksperta slēdzienu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja pamatoti, tad, protams, ka var!


sveiki!es gribeju pajautat,vai ka paraksta masinu ir jamaksa nodoklis,un cik jamaksa pa pārakstisau>Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir jāmaksā.
Nodoklis sastāv no vairākām pozīcijām. Ar tām atsevišķi Jūs iepazīstina CSDD mājas lapas sadaļa "cenrādis"> "transportlīdzekļu reģistrācija".

www.csdd.lv/...


Sveiki!

Esmu dzirdejis, ka ir kkada nepopulara octa apdrosinasanas firma, kur ir visletak apdrosinaat autinnu!?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ierakstot reģistrācijas numurzīmi, reģistrācijas apliecības numuru un apdrošināšanas periodu var izvēlēties nepopulāras firmas un lētus piedāvājumus!
www.octas.lv/...


Labdien!

Pieteicu Kasko gadījumu. Saņēmu atteikumu par riepu radzēm! Pr.kr. - 7.7mm M+S; pr.lb. - 8.5mm M+S; aizm.kr. - 4.5mm Z ar radzēm; izm.lb. - 4.5mm Z ar radzēm.
Saprotu, ka MK noteikumos ir punkti par riepu protektoru dziļumu, bet neatradu puktu MK noteikumos par radzēm! Vai tāds vispār pastāv?
Jau iepriekš, paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Latvijā tādu nav!




Labdien, man ir viens jautājums, vai no cilvēka var pieprasīt kautkādu naudas summu, ja viņš CSDD braukšanas eksāmenā ir izraisījis avāriju, vai vienkārši apskādējis automobīli, piebilde ( ja nav CSDD mācību mašīna) jau iepriekš paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pieprasīt jau var!
1. Ir jānosaka tiesiskais regulējums par risku.
CSDD braukšanas eksāmena laikā eksaminējamais ir transportlīdzekļa vadītājs. Eksāmena laikā vadītājam blakus atrodas inspektors, kas dod komandas braukšanas iemaņu pārbaudes laikā, kurš ir īpaši apmācīts izvairīties no bīstamības ceļu satiksmē, vēl vairāk - mācīts paredzēt to, kuram ir dubultais pedāļu komplekts, lai pārņemtu automobiļa vadību izvairīšanās manevra laikā, atbilstoši CSN 113. punkta pirmās daļas gadījumā!
2. Ir jāidentificē tiesiskais regulējums par šo risku .
2.1. Eksāmena laikā CSNg rezultātā nodarot zaudējumus trešajai personai, automobiļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs sedz zaudējumus cietušajam.
2.2. Līdz ar to arī pašam eksāmenā izmantojamam automobilim ir nodarīti zaudējumi, kurus atlīdzina KASKO apdrošinātājs.
2.3. Ja nav noslēgts KASKO līgums, tad, nododot to valsts eksāmena kārtošanai CSDD rīcībā, automobiļa īpašnieks slēdz vienošanos ar CSDD un eksaminējamo vadītāju par to, kā sadalīt atbildību un segt zaudējumus par eksāmena laikā automobilim nodarītajiem zaudējumiem, ko apdrošinātāji neatlīdzina.
3. Zaudējumu atlīdzināšana īpašniekam par šo risku.
Vienošanās tiek ietverts, ka:
3.1. eksaminējamais sedz zaudējumus, ja viņa rupjas neuzmanības, ļauna nolūka vai ļaunprātīgas rīcības dusmu, apvainojuma vai stresa rezultātā tiek vadīts automobilis, kas izraisa zaudējumus tā, ka inspektoram nebija iespējas pamanīt un/vai mainīt situāciju un izvairīties no negadījuma;
3.2. CSDD sedz zaudējumus, ja inspektors spēja pamanīt bīstamo šķērsli vai citas briesmas un viņam bija tehniskas iespējas izvairīties, bet viņš necentās to darīt vai pārāk vēlu to uzsāka.

P/S/
Līdzīga kārtība būtu jāievēro savstarpēju pretenziju gadījumā vai prasības iesniegšanai izskatīšanā tiesā gadījumā, ja vienošanās tas netika paredzēts vai vienošanās netika noslēgta.


noskatiju auto SS AUDI 80 bet esot norakstits ,vai var atjaunot ,uzlikt uzskaitē .
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Norakstīts ir norakstīts, nevar!
2. Ir izņēmums.
Jāraksta iesniegums, jānorāda iemesls, kāpēc.
Tad iemeslu izvērtēs un atbildēs. Ja iemesls nepārliecinās, kāpēc nav iespējams nopirkt lētāk un vienkāršāk lietotu automobili, nekā tieši to, kas ir nodots lūžņos, tad atbilde būs noraidoša!
3. Informācijas CSDD tālrunis par procedūru - 67025777



Sveiki.

Man ir B,C, un D1 kategorijas. Nolemu macities uz "E" kat,
1. kad noliksu dabusu BE, CE un D1E?
2. .. un ja velak bus "D" kategorija, tad bus "DE" ?

paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā!
Mācību veids būs CE,
nosacījums - jābūt viena gada stāžam ar C.




Gribu pirkt Audu A3 1,9 TDI. Veletos uzinat kada ir masinas eksplutacijas cenas videjas vai nau parak dargi jo tai masinai bus ari jabrauc pa zemes celiem diezgan daudz ka ari ikdiena dabus palielus gabalus braukat. Vai tai ir izsturiga ritosa dala. Kads ari ir videjs degvielas paterins?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nevaru zināt izmaksas, jo esmu auto tikai izmēģinājis.

Mans Audi 3 salīdzinājums ar Golf 5!
Augstākas klases sporta mašīna Audi salīdzinājumā ar līdzīgu, bet zemākas klases nesporta auto - VW Golfu.
1. Izmaksas būs augstākas, ja neņemsiet sporta Golfu,
2. izmaksas jebkurā gadījumā būs augstākas, jo Golfs nav AUDI :)
Ja tirgū šo modeli vairs nepiedāvās, tad izmaksas dīlera remontservisā kļūs vēl lielākas.
Savukārt, nemarķētās detaļas var kļūt lētākas.
Automobilis izturīgs, pēc trīs gadu lietošanas pa Latvijas ceļiem pa riktīgam nobraucot ap 60 000 km, tehniskais stāvoklis apkopēs neprasīja papildus ieguldījumus, salīdzinājumā ar Toyota un Golfu.
Kāpēc vajag tik spēcīgu motoru Latvijā?
Braucot Vācijā - pieņemami!
Ja nobraukums kļūst divkārt lielāks, tad gan censtos iegādāties jaunāku A4.
Jebkurā gadījumā - lai ripo uz ūsiņu!


Labdien,

Bija apdrošināšanas gadījums, pēc apdrošinātāja noteiktā servisa veiktā remonta, konstatēju, ka remonts nav veikt pienācīgā kvalitātē un detaļas nav nomainītas atbilstoši LTAB noteiktajai metodikai (bija jāliek jaunas, nevis lietotas).
Apdrošinātājs izvēlējās servisu, kurš atrodas Tukumā. Atbrauca evakuātors uz paņēma auto uz remontu no Rīgas. Lai veiktu atkārtotu diagnostiku apdrošinātājs sūta uz Tukumu jau par saviem līdzekļiem, vienkārši, lai stūrējot ar auto uz servisu. Konstatētie nepienācīgas kvalitātes darbi redzami tikai, ja auto tiek pacelts uz pacēlāja, taču ierodoties uz diagnostiku pie paša apdrošinātāja auto nemaz netika celts uz pacēlāja un reāli skatīta darbu kvalitāte, vien pēc 3 nedēļām atsūtot atbildi, ka defekti netika konstatēti un lai braucot tomēr uz Tukumu un, ja tur tiks atklāti nekvalitatīvi veikti darbi, tad serviss tos novērsīs. Defekts, kas atklājās pēc remonta ir stūres brīvkustība, telefoniski servisa pārstāvis pastāv uz to, ka tā ir dabīga nolietojuma pazīme un to viņi neremontēšot, lai es mēģinu vienoties ar apdrošinātāju. Apdrošinātāja eksperts bez auto celšanas caur atvērtu logu pagrozīja stūri pa labi pa kreisi un noteica, ka viss kārtībā un tas nemaz nav defekts. Pēc nobrauktiem 200km parādījās krakšķi stūres iekārtā. No visa aprakstītā rodas 2 jautājumi:
1) Cik pamatoti ir sūtīt uz Tukumu diagnostikas veikšanai par auto īpašnieka līdzekļiem, (degvielas izmaksas). Un, ja auto būtu remontēts, piem., Lietuvā, jo tā ir bijis lētāk apdrošinātājam, tad arī auto īpašniekam būtu jābrauc uz Lietuvu diagnostikas veikšanai, ja atklātos nekvalitatīvi veikti darbi?
2) Pēc kādas metodikas var noteikt CSN laikā gūtos defektus, kas bijuši slēptie defekti, vai tas ir tikai eksperta interpretācijas metode. Kā nosaka dabīgo nolietojumu uz ko „spiež” manā gadījumā?

Paldies jau iepriekš!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Tā kā ne OCTA likumā, ne MK noteikumos Nr.251 «Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" nav paredzēti papildus izdevumi, kas ietekmē īpašnieka izmaksas par braukšanu/vešanu ne uz tuvāko servisu, tad izdevumi, kas šī iemesla dēļ rodas, ir jāpārņem nosūtītājam - apdrošinātājam.
2. Diagnostika pēc remonta servisā ir paša īpašnieka ziņā. Protams, ka pēcremonta diagnostiku ieteicams veikt ne tajā pat servisā, kur automobili remontēja. Pēc diagnostikas Jums nepieciešams no servisa saņemt reklamācijas aktu. Pamatojoties uz noteiktajiem pēcremonta bojājumiem, protestējiet pret remontservisa pakalpojumu kvalitāti Tukumā.
3. Par atkārtotu apskati, pretenzijām pret remontservisa darba kvalitāti vēršas/finansē pats cietušais īpašnieks. Ja pretenzija ir pamatota, tad visus īpašnieka izdevumus pārņem remontserviss.
4. Par to, ka apdrošinātājs nosūtīja Jūs remontēt savu automobili uz Tukumu, atbilstoši defektācijas aktam, ko saņēmāt no cita servisa, piestādiet prasību apdrošinātājam, iesniedziet prasību izskatīt papildus izdevumu atlīdzināšanu LTAB (www.ltab.lv)
un rakstiet sūdzību par apdrošinātāja darbu un ar to saistītiem Jums neparedzētiem izdevumiem Apdrošinātāju asociācijas ombudam
www.laa.lv/...
un, protams, TV "Bez Tabu" un citiem plašas saziņas līdzekļiem.
5. Ja vēlaties, sniedziet prasību tiesā, atlīdzināt visus remonta un citus ar to saistītos izdevumus, ko OCTA apdrošinātājs neatlīdzināja.
6. Slēptie defekti ir saistīti ar negadījumā attīstīto spēku triecienslodžu un impulsu iedarbi uz automobiļa detaļām, kas virspusēji nav redzami.
Laika gaitā un izmantošanas laikā radītie nolietojuma bojājumi ir nosakāmi, izjaucot automobili, agregātu vai mezglu.
Metodika pieļauj to pamatoti bet subjektīvi noteikt lietpratējam vai apdrošināšanas/servisa tehniskajam ekspertam/speciālistam. Strīdus gadījumā - pat vairākiem speciālistiem kopā esot.


esmu anglija ar savu latvijas masinu un latvijas parasto eiropas apdrosinasanu BTA man nozaga masinu te anglija vai latvijas apdrosinasana man atlidzinas? vai man vajadzeja kasko?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja parastā Eiropas apdrošināšana ir OCTA vai Zaļās kartes apdrošināšana, tad par nozagtu automobili BTA apdrošinātājs neko neatlīdzinās.
Lai saņemtu atlīdzību zādzību riska iestāšanās gadījumā, nepieciešams noslēgts un Eiropā darbojošs KASKO līgums.



labdien,ir šāds jautājums,dzīvoju Norvēģijā,uz LV tieku tikkai septembra sākumā,bet skate mašīnai beidzas augusta vidū,kas man jādara,lai varētu pārvietoties ar konkrēto auto no ostas Latvijā uz reģistrēto dzives vietu un vai šeit var uzlikt man sodu par to? paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Elektroniski ir iespējams saņemt vienas dienas atļauju, lai brauktu uz TA: e.csdd.lv/...
2. Lai to saņemtu, ir jābūt darbojošam OCTA līgumam. Ja OCTA līgums ir beidzies, tad internetā netrūkst piedāvājumu, lai to atjaunotu.


Sveiki! mani interesē vissezonas riepas no tieši no Vācijas, . varbūt ir kāda adrese, kur varētu izpētīt cenas un vietas, kur tās var nopirkt? mani vairāk interesē vairumtirdzniecība.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ar riepu tirdzniecību nenodarbojos.
Konsultēju transportlīdzekļu apdrošināšanas, to vadītāju apmācības un autotehnisko ekspertīžu jautājumos.


Sveiki!
Es vēlētos iegadāties vissezonas riepas, tomēr gribu zināt kādas cenas šādām riepām ir ārpus Latvijas robežām, kādā citā valstī. Un aptuveni cik tās izmaksā.
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Te būs lēto riepu cenu salīdzinājums:
www.billiger.de/...


Sveiki, man jautājums tāds, ja esmu nolicis C1 kategoriju 2007. gadā, un tagad nolieku C kategoriju, vai arī es varu iegūt profesionālo kategoriju tikai noklausoties kursus, vai arī man būtu jāliek eksāmens?

Varbūt ir zināmas adreses, kur var palasīt par C profesionālo kategoriju, nu jautājumus un atbildes?

Paldies jau iepriekš!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Jums ir abas iespējas:
1.1. Ar C1 - noklausīties 35 stundu kursu;
1.2. Iegūstot C kategoriju - gatavoties un kārtot otru valsts eksāmenu profesionālās kategorijas iegūšanai.
2. Adreses nav un ceru, ka nebūs, izņemot www.CSDD.lv
3. Visu, kas nepieciešams [95] koda iegūšanai, lasu savās profesionālās kvalifikācijas lekcijās. Pirmā lekcija paredzēta 05.03.

P/S/
Kas par to runāju ar TV, nezinu kāpēc, bet ierosinājumu TV atbildēt uz jautājumiem par profesionālās transportlīdzekļu kvalifikācijas iegūšanu noraidīja!


sveiki.notika CSN kurā esmu cietušais.auto kuru vadīju nav uz mana vārda un nav nekādu kontaktu ar īpašnieku.vai ir iespējams bez auto īpašnieka dabut apdrošināsanas atlīdzību;saremontēt auto servisā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tiesiski nav iespējams.



SVeiki, vai kāds nezin, kur var nopirkt lētākās logu tīrāmās slotiņas VWPassat 2007.gada? Kur var nopirkt uzreiz, nevis pasūtīt un gaidīt 10dienas? Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Mīļo Ilžuk!
Pēc Tava rakstītā nesaprotu, ko nozīmē "lētākās", ja es ar tām netirgojos?

Ieteikums.
Noskaidro, cik maksā tās, kuras Tu redzēji veikalā ar vai bez pasūtīšanas.
Uzraksti šo cenu, sava automobiļa datus, tad prasi, kas piedāvā lētāk par uzrakstīto cenu, un izsūti to autopiederumu tirdzniecības veikaliem.
Relatīvi lēti, bet mazāk kvalitatīvas slotiņas var nopirkt kādā no lielveikaliem, piem., DEPO!
Lai Tev izdodas atrast vislētākās slotiņas. Ja atradīsi, ceru, ka nenāksies "lētākās" pirkt ik nedēļu no jauna!


Dzinejs ed ellu!Ka var noteikt iemeslu nejaucot motoru?Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jautājiet to sava automobiļa remontservisa meistaram!