Vārdadienas svin:
Ikars






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien!

Apdrošinātājs atlīdzības lēmumā piedāvā 2 iespējas: 1) saņemt auto tirgus vērtību pirms CSN - 501 LS, vai 2) naudas summas vērtību, kas ir starpība starp pirms un pēc CSN - 381 LS. Tā kā man auto bija nepieciešams, veicu tās remontu, protams izmaksas pārsniedz auto vērtību, bet es, neizvairījos no nodokļu nomaksas un samksāju arī PVN par servisa pakalpojumiem. Vai apdrošinātājam ir pienākums atlīdzināt man PVN summu vismaz no tās vērtības, kuru viņi piedāvā atlīdzības lietas lēmumā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

PVN atlīdzina cietušajam, ja viņš ir PVN maksātājs ( sniedz remonta pakalpojumus) un pats remontē CSNg cietušo automobili.



kads sods ir ja brauc ar auto no citas valsts LVpilsonis
Atbilde:
Ēriks Griģis:

No LAPK:
"...
149.25 pants. Transportlīdzekļu reģistrācijas un numura zīmju lietošanas noteikumu pārkāpšana
...
Par tāda vieglā automobiļa izmantošanu ceļu satiksmē, kurš reģistrēts ārvalstīs un kura izmantošanai Latvijā nepieciešama atļauja, bet atļauja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nav saņemta, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no sešdesmit līdz astoņdesmit latiem.
..."


labdien, paldies pa iepriekšējo atbildi, vēlējos uzzināt velvienu lietu - esmu dzirdējis ja auto ir vecāks par 20 gadiem tad to var registrēt kā retro auto un ir jāmaksā daudz zemāka registrēšanas summa ( es domāju vedot auto no ārzemēm)
un kādās summās ir registrēšnas cena parastam auto...?
paldies jau iepriekš
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Tad Jums ir jākļūst par Antīko automobiļu kluba biedru un automobilis ir jāieraksta kluba reģistrā. Sīkāku informāciju saņemsiet klubā:
www.aak.lv/...

2. Transportlīdzekļu reģistrācijas izmaksas ir publicētas CSDD mājas lapā:
www.csdd.lv/...


Kada gadiju auto abdroshinashana ir letaka...
1.ja pat nau tiesibu?
2.J air pensjonars un tiesibam jau sen ir beidzies terminsh
3.Ja ir tiesibas ar stazu zem gada bet uz man registstreta auto ir avarija?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Lētāka apdrošināšana.

1. Invalīdam (I vai II klases, atbilstu jebkurš no Jūsu nosauktajiem).
2. Zemnieku saimniecībai (ticami, ka vairāk atbilstu pensionārs).
3. Ar 17. bonus/malus klasi (šai klasei varētu atbilst pensionārs).

Vadītāja apliecībai nav nozīmes.
Svarīgs ir reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieka statuss.


sveiki, vēlējos zināt kas man ir nepieciešms ja pats vēlos atvest auto no vācijas, ja es viņu tur iegādājos vai man ir iespējams viņu reģistrēt vai izņemt kādus pagaidu nr. lai atbrauktu līdz Latvijai un viņu reģistrētu LV ...? un vel vēlējos zināt vai man ir jāiegādājas kāda specjāla apdrošināšana??
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja automobili pirksiet pēc sludinājuma, tad izvēlēto auto īpašnieks noņem no uzskaites. To apstiprina ar zīmogu un datumu tehniskajā pasē. Tehnisko pasi un reģistrācijas apliecību saņem īpašnieks. Viņš par to arī samaksā.
2. Vācijā ir standarta formas pirkšanas-pārdošanas līgums. To pircējam un pārdevējam jāaizpilda, jāparaksta un vienu eksemplāru Jums jāpaņem sev.
3. Pēc noņemšanas no uzskaites, automobilim ir jāizņem tranzīta numurzīmes, uz kuras ir norādīts datums, līdz kuram drīkst piedalīties ceļu satiksmē. Par šo numurzīmi maksā pircējs, reizēm arī pārdevējs. Pircējs saņem automobiļa pasi un tehnisko apliecību ar atzīmēm par automobiļa noņemšanu no uzskaites.
4. Pēc tranzīta numurzīmes un reģistrācijas dokumentu saņemšanas ir jānoslēdz apdrošināšanas līgums - starptautiskais atbildības apdrošināšanas - Zaļās kartes līgums. Apdrošinātājs uz polises nedrīkst izstrīpot to valstu simbolus, kuru robežas Jūs šķērsosiet, lai nokļūtu mājās. Par šo apdrošināšanu maksā pircējs. Zaļās kartes līgums pēc automobiļa reģistrācijas Latvijā vairs nedarbosies.

Lai Jums izdodas!


Cik ilgi pēc CSNg smagajām automašīnām jāsaglabā tahogrāfa rādījums?Ņemot vērā ka smagā automašīna pieder Juridiskai personai.Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pie vadītāja jābūt datiem par iepriekšējām 28 dienām. Transportlīdzekļa īpašniekam jāglabā tahogrāfa dati divus gadus.




Labvakar!
Ja esmu izraisījusi CSN, par ko ir sastādīts saskaņotais paziņojums un abi iesaistītie vadītāji to iesnieguši manam apdrošinātājam, cik ilgi nevaru remontēt automašīnu, ja pēc divām nedēļām apdrošinātājs nav veicis manas automašīnas apskati un nav arī rakstveidā paziņojis par atteikumu apskatīt? Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājs Jūsu vadītājam iedeva atlīdzības lietas numuriņu un tālruņa numuru, kur zvanīt un interesēties par lietas gaitu. Protams, ka eksperts var arī neskatīties Jūsu automobili, ja Jūsu vadītājs ir atbildīgs par negadījumā radītajiem zaudējumiem. Tā kā sods apdrošinātājam par rakstisku nepaziņošanu nav paredzēts, tad no viņa variet neko negaidīt.
Tad Jums jānoskaita piecas darba dienas pēc tās, kad vadītājs iesniedza paziņojumu apdrošinātājam un uz kopijas saņēma zīmodziņu ar parakstu, ka šajā datumā paziņojumu apdrošinātājs ir saņēmis. Ja tā ir, tad sestajā dienā varat dot remontēt savu automobili.

Ieteikums.

Piezvaniet, lūdzu, savam apdrošinātājam un pajautājiet, vai varat jau remontēt savu automobili.


Braucu ar a/m bez TA.
Uzsāktā brauciena laikā vienas dienas laikā noķēra un sodīja pēc LAPK 149.24 panta 1.daļas divas reizes ar 1,5 st. intervālu.

CP inspektori pēc katras sodīšanas novēlēja LAIMĪGU CEĻU, tādējādi akceptējot brauciena turpināšanu.

Vērsos CP ar lūgumu to otro sodu atcelt, pamatojot, ka pārkāpums pēc būtības bija viens un tas pats, bet CP manu lūgumu noraidīja, uzskatot, ka esmu veicis 2 dažādus pārkāpumus.

Vai man ir izredzes panākt man labvēlīgu Administratīvās tiesas lēmumu par otrā soda atcelšanu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Braucot Jūs pārkāpjat vismaz divas reizes, jautājumus Jūs arī uzdodat divas reizes...
Saka, ka dubults jau neplīst, bet uz ceļa šo patiesību pārbauda citādi!





Braucu ar a/m bez TA.
Uzsāktā brauciena laikā vienas dienas laikā noķēra un sodīja pēc LAPK 149.24 panta 1.daļas divas reizes ar 1,5 st. intervālu.

CP inspektori pēc katras sodīšanas novēlēja LAIMĪGU CEĻU, tādējādi akceptējot brauciena turpināšanu.

Vērsos CP ar lūgumu to otro sodu atcelt, pamatojot, ka pārkāpums pēc būtības bija viens un tas pats, bet CP manu lūgumu noraidīja, uzskatot, ka esmu veicis 2 dažādus pārkāpumus.

Vai man ir izredzes panākt man labvēlīgu Administratīvās tiesas lēmumu par otrā soda atcelšanu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Akceptēja Jums laimīgu nonākšanu kopā ar savu automobili TA stacijā!

Nav svarīgi, cik ceļu satiksmes negadījumus un ar kādu intervālu Jūs izraisiet!
Nav svarīgi, cik reizes ignorējiet tiesību aktu un satiksmes noteikumu prasības!
Nav svarīgi, ka spējat veikt atkārtoti vienu un to pašu pārkāpumu ik pēc noteikta laika intervāla!
Pārkāpumi ir tik, cik reižu vadītājs ir rīkojies pret tiesību aktos noteikto!
Vadītāju soda tik reizes, cik reižu policija viņu ir apturējusi un konstatējusi pārkāpumu. Vadītāju soda tik reižu, cik viena aiz otra uzstādītā radarā ir uzrādīts noteiktā vadītāja braukšanas ātruma pārkāpums.

Jums nav izredžu panākt otrā soda atcelšanu.


sajaucu nedaudz, viirietis 1950. gadaa dzimis, un pirms 2 nedeeljaam vinjam bijusi nieres operaacija, varbuut tas vareeja ietekmeet vinja reakciju?? Un celju policija protokolaa bija uzraxtiijusi ka celjsh ir ljoti slidens, bet nekaadas briidinaajuma ziimes nebija, par slideno celju!
Man ir OCTA, bet vinjam KASKO!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Protams. Narkotisko vielu indikācijas no pretsāpju līdzekļiem var būt vēl mēnesi pēc operācijas.
2. Ceļa stāvoklis - slidens, ir jānosaka pašam vadītājam, bez policijas, bez ceļa zīmēm un bez sadursmes.
3. Ja Jums zaudējumus atlīdzina viņa OCTA, tad sūtiet vīrieti pie viņa OCTA apdrošinātāja, lai noskaidro, kas likumā ir ierakstīts attiecībā uz zaudējumiem, kurus atlīdzina un kurus neatlīdzina.


Sveiki!
27.01.2010. Iekļuvu nepatīkamā ceļa negadījumā , kur no notikuma vietas aizbrauca negadījuma izraisītājs un sakarā ar to ka nebīja negadījumā liecinieku šis ir Kasko gadījums. Momentāli rīkojos un notikuma vietā par notikušo telefoniski sazinājos ar savu Kasko kompāniu. Pēc divām dienām manu auto apskatīja norīkotais eksperts un mutiski jau izteicās ka te jau viss ir redzams , jo cietis nav tikai bagāžnieks un viena aizmugurējā durvs... Pagāja pusotra nedēļa un sāku intresētis par lietas gaitu savā Kasko kompānijā, jo zināju, ka no policijas visi dokumeni jau ir pie viņiem. Mani šokēja, ka man pajautāja vai eksperts ir redzējis manu mašīnu un kad? Pēc dienas arī bija eksperts nodevis savu slēdzienu , bet neviens neko konkrētu man neatbildēja, vai auto ir saglabājams, vai tiks izmaksāta kompensācija... Kad sazinājos ar ekspertu man viņš atbildēja, ka nav bojā gājuši 80% un mašīna ir remontējama.Un ka novērtējis to sākotnēji uz 4500 Ls. Bet tā kā man pašrisks ir 900 Ls, nevis -5% bojā ejas gadījumā. Kad tika pajautāts vai viņš brauktu ar tādu, kas bijusi grāvī uz jumta? Tad atbilde bija ļoti nomierinoša "Es jau ar tādu braucu" Bet kad teicu, ka es tādu atpakaļ neņemšu, viņš atbildēja, ka viņam ir zināms, kas to nemšot pa 500 LS. Te acīm redzamas savas intereses. Esmu jau šajā kompānijā daudzus gadus kliente, kurai labs statuss. Runa te ir par Mazda6- 2002 gads, standarta aprīkojums, kurai nav biji nevienas avārijas un nobraukums 110000km- vārdu sakot idēla mašīna līdz šim brīdim. Ko reāli es varu darīt un ko pieprasīt vispār no apdrošinātājiem? Vai varu apstrīdēt un iebilst eksperta viedoklim?Un vai tas viss neaizņem laiku, kas mērojams uz nenosakāmu...? Bija apdošinājusi uz 6000 LS ar pašrisku 900Ls, bojā ejas gadījumā 5%. Zinu, ka ne jau izskata te no apdrošinātās summas, bet gan no vidējā tirgus vērtības. Esmu lasījusi visus apakšpunktus, līgumā , bet ja mēs apdrošinātu izskatot visus šos punktus, tad jau noteikti varam rēķināties ar to, ka ne jau apdrošinām savu auto, bet gan norakstā.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. KASKO ir transportlīdzekļu Jūsu brīvprātīga apdrošināšana pēc noteikumiem, kas ir izdevīgi tikai un vienīgi vienai apdrošināšanas sabiedrībai. Ja Jūs esat izvēlējusies šo apdrošināšanas sabiedrību sava auto KASKO apdrošināšanai, tad KASKO noteikumi būs izdevīgi apdrošinātājam, bet Jums jākontrolē, lai apdrošinātājs rīkojas pēc saviem KASKO noteikumu punktiem. Tātad apdrošināšanas sabiedrības eksperts Jūsu automobili jau ir apskatījis un novērtējis.
2. Ticami, ka remonta un bojāejas robežas ir tuvu viena otrai, tāpēc gan ekspertam, gan atbildīgajam sabiedrībā ir ko padomāt, lai pieņemtu savai sabiedrībai izdevīgāko lēmumu, izvēlētos sev lētāko servisu, lielāko pašrisku, vienlaicīgi nezaudējot Jūs kā maksātspējīgu klientu.

Ieteikumi.

3. Ja Jums izdotos vienoties par atlieku nodošanu servisam, tad auto būtu gājis bojā. Pēc šāda rakstiska apliecinājuma saņemšanas, pastāviet uz 5% pašrisku.
4. Ja Jums izdotos atrast neatbilstību KASKO noteikumos aprakstītajam apdrošinātāja zaudējumu atlīdzināšanas procesā, eksperta aprēķinos vai servisa novērtējumā, tad varat prasīt palielināt remonta izmaksas. Auto tad tiktu uzskatīts par bojāgājušu un uz Jums attiektos 5% pašrisks.
5. Sūdzība, ja ir par ko sūdzēties un varēsiet to pierādīt, ir nosūtāma uz apdrošinātāju ombudu.

Komentārs.

Latvijas Apdrošinātāju asociācija, pamatojoties uz Eiropas Savienības rekomendācijām un Eiropas Komisijas 2003.gada 19.decembra lēmumu Nr. 298 “Klientu strīdu ar apdrošinātāju par apdrošināšanas atlīdzību izmaksu efektīvas ārpus tiesu izskatīšanas procedūras izstrādes ieteikumi”, ir izveidojusi Ombuda institūciju.
Ombuda institūcija tika izveidota, lai apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības par apdrošināšanas atlīdzību izmaksām varētu tikt efektīvi izskatītas ārpus tiesas procedūrā. Izmantojot šo institūciju, klientiem ir iespēja uzreiz nevērsties tiesā, kas ir dārgs un ilgstošs process, bet gan iesniegt sūdzību ombudam – pieredzējušai un kompetentai personai apdrošinātāju darbības jautājumos. Par sūdzību iesniegšanas kārtību variet iepazīties atverot Latvijas Apdrošinātāju asociācijas mājas lapā:
www.laa.lv/...


Sveiki! Es izraisiju avariju bija visi papiiri kaartiibaa un auto arii labaa tehniskaa kaariibaa, pirms 2 nedeeljaam bija pliisis uudensvads un liikums bija vienaa leduu, izsliideeja prieksha, pretii naaca mashiina, vinja bija apm. 50m no maniim es biju gandriiz apstaajies, bet 1970. gadaa dzimis kungs nemaz mani neieveeroja un notika csn. Tagad man cietushais piedzen 500 ls par moraalo kaiteejumu, kaut gan vinjam ir CASKO un visu remontu atmaksaa!! Veeleetos uzinaat, vai vinjam ir tiesiibas no maniim kautko piedziit un ko man veel gaidiit?? Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Gaidot ko sliktu, droši, ka sliktu arī sagaidīsiet!
2. Papīri un automobiļa tehniskā kārtība - tā īsti neviens jau nezina, kas tā kārtība ir!
3. Lūk, "gandrīz apstājies" jēdziens tiesību aktos, kas nosaka Jūsu rīcību piedaloties ceļu satiksmē, nu gan nav uzrakstīts.
Sieviete vai nu ir stāvoklī, vai nav! Un tikpat nepārprotamai ir jābūt Jūsu rīcībai ceļu satiksmē!
4. Ja Jūsu automobilis atradās kustībā situācijā, kur Jums bija jādod ceļš citam ceļu satiksmes dalībniekam (piem.,pretimbraucošajam), tad jau esat atbildīgs par negadījumā radītajiem zaudējumiem.
5. 1970. gadā dzimis - vai tam kāda nozīme? Jā, ja viņš Jūs neievēroja un brauca taisni virsū. Iespējams, ka sirds inarkts! Ticu, ka viņam nebija medicīniskā uzziņa par tiesībām vadīt automobili. Pārbaudiet to CSDD datu bāzē! Ja uzziņas nav - kāda "slimajam" drīkst būt prasība pēc morālā kaitējuma kompensācijas!
6. Par KASKO sapratu, bet kā ir ar OCTA?
Kuram no Jums OCTA apdrošinātājs atlīdzina CSNg gūtos zaudēumus?
7. Pieprasīt jau var visu ko!
Zaudējumu atlīdzināšanu nosaka tiesību akti - LAPK, OCTA, gan atbilstošie reglamenti un instrukcijas.
8. Detaļās tiesību aktu punktus komentēju savās lekcijās transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas nodarbībās.


Nekaadi nevaru atrast vw T4 Multivan , ruupniicas informatiivo plaaksniiti ,kur jaabut dzineeja kodam , kraasas kodam un veel informaacijai . Kur lai meklee preciizaak ? Skatiijos i pie vadiitaaja ,i aizmuguree , bet neatradu . Nu kur preciizi vajag skatiities ?Auto 1998 gada.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tehniskā informācija atrodama tehniskajā rokasgrāmatā!
Uzlīmi varat meklēt uz sānu sienas pedāļu kreisajā pusē, tad vēl uz motortelpas starpsienas aiz vai pirms pedāļiem zem paneļa, citam modelim ir drošinātāju bloka telpas kreisajā pusē.
Aprakstu un kur meklēt turpmāk līdzīgās vietās uzzināsiet, izlasot rakstiņu:
www.gaskutsche.de/...




1. Pašrisks bija jāuzņemas, jo tas ir iedrukāts līgumā kā papildus nosacījums bez tiesībām to mainīt no klienta puses.
2.Es nevaru vērsties pie viņu apdrošinātāja. Nipponauto no manis Ls 100 jau izspieda, jo citādi es nevarēju atgūt savas mašīnas atslēgas un pašu mašīnu.
Es saprotu tā, ka klientam nav tiesību mainīt līguma nosacījumus pat tad, ja tie ir nelabvēlīgi. Man nav iespējas veikt garantijas remontu citur, kā vien pie Nipponauto. Tāpēc man jāpieņem viņu uzspiestie noteikumi. Es saprotu, ka man ir taisnība, bet man ir jāmaksā :(
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Protams, Jums ir taisnība.
Vēl ir iespējams piestādīt 100 Ls prasību nama īpašniekam par nenotīrīto sniegu!


Paldies par atbildi!
Līgumā ar Nipponauto ir minēti visi riski. Polisē pašrisks Ls 100.
Problēma: pēc lielās snigšanas, iebraucot daudzstāvu mājas pagalmā "iesēdos" kupenā, kamēr meklēju palīgus un sniega lāpstu, no jumta uz mašīnas uzkrita sniegs, izveidojot iedobi mašīnas jumtā. Policijā atbild, ka jāgriežas tieši pie apdrošinātāja. Problēma ir apstāklī, ka šai situācijā nevaru piedzīt zaudējumus no formāli vainīgā.
Jautājums: kāpēc man jāuzņemas Nipponauto riski, ja viņi kā oficiālais Honda dīleris veic garantijas remontu manam auto, kamēr es viņiem nekādus riskus neuzspiežu.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Vispirms būtu bijis jānoskaidro, vai servisa automobilim ir tādi paši riski, kādi Jūsu remontējamam.
2. Par jumta bojājumu samaksās apdrošinātājs, vispirms piestādot Jums pašrisku samaksai. Ar šo varat vērsties pie Nipponauto ar prasību viņiem to apmaksāt.
3. Nipponauto tālāk šo pašrisku nodod apmaksai mājas īpašniekam/pārvaldītājam.

Garantijas remonta laikā Honda serviss iedeva mašīnu, līgumā vispārīgos noteikumos apņemoties "nodrošināt automašīnas pilnu apdrošināšanu pret ceļu...., dabas stihijām, utt.". Papildus noteikumu punktā bez iespējas to mainīt ir pierakstīts pašrisks līdz 150 latiem, kas ietverts viņu KASKO līgumā. Šie 2 punkti ir pretrunā viens ar otru. Vai man jāmaksā viņu pašrisks?
P.S. Manam auto pašrisks ir 0%
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Jums Jūsu auto remonta laikā ir iedots servisa automobilis ar citiem apdrošināšanas noteikumiem.

Komentārs.

Ja aizvietotajam automobilim apdrošināšanā ir citi noteikumi, tas par firmu neliecina to labāko.
Pozitīvs piemērs.
No Siguldas VW pārstāvniecības Auto Īle &Herbst saņēmu servisa automobili aizvietotāju ar precīzi tiem pašiem apdrošināšanas noteikumiem, tehniskās apskates un apkopes izmaksām, kas bija manā rīcībā esošajam!


2. Abi punkti nav pretrunā viens otram, bet otrais iepriekšējo precizē, nosakot Jums saistības.

Komentārs.

Jūsu rīcībā nodotais auto ir apdrošināts pilnībā - t.i. pret visiem ceļu satiksmes negadījuma un remonta riskiem, zādzības, apzagšanas un laupīšanas riskiem, kā arī dabas stihijas rezultātā nodarītajiem zaudējumiem.
Jūsu pašrisks ir 150,- Ls.

Neskaidrība.

- Jūs neminējāt tik daudz risku, kā es tos nosaucu! Ticu, ka apdrošināšanas polisē tie visi ir uzskaitīti!
- Honda servisa krāpšanās ar apdrošināšanas noteikumiem mazina uzticību firmas godaprātam, pēc kā ieteiktu Jums pārbaudīt apdrošinātos riskus vai pat apsvērt iespēju atteikties no šāda servisa pakalpojumiem!
- Jūs neuzrādījāt, uz kuru no riskiem attiecas 150,- Ls liels pašrisks.

Labdien!
Es dabūju C vadītāja tiesības novembrī 2009. Mani pieņēma darbā un iedeva kravas auto.
Vai drīkstu to vadīt?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir izņēmumi.
Ja tos neskaita, tad Jūs algotu darbu ar C kategorijas transportlīdzekli bez profesionālā [95] koda atzīmes vadītāja apliecībā strādāt nedrīkstat.
- Kāpēc policija to nekontrolē? - vaicāsiet.
Iespējams, ka gatavo šokējošu terapiju!
Sods vecajās Eiropas valstīs par šādu pārkāpumu jau ir noteikts:
- vadītājam, līdz 5000 eiro;
- darba devējam, līdz 20 000 eiro.
Ja šobrīd par vadīšanu bez attiecīgās kategorijas sods ir niecīgs, tad, manuprāt, tas būs šokējoši, kad gan vadītāju, gan darba devēju par šo pārkāpumu sodīs atbilstoši valsts budžeta papildināšanas nepieciešamībai!


Labdien!
Vai varu apstrīdēt servisa sastādīto tāmi par remontu (šos izdevumus apdrošinātājs regresa kārtībā vēlas piedzīt no manis), ja mašīnai bojājumi bija nodarīti mazāki, nekā nepieciešamie pēc tāmes. Nodarītie bojājumi fiksēti fotogrāfijā.
Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Protams, ka varat apstrīdēt!
Jums būs jāpamato, kāpēc apstrīdat, jāpierāda kļūdas iepriekšējā tāmē un ticamība jaunajai tāmei.
1. Ja tas pēc fotogrāfijām ir iespējams, tad var.
Komentārs.
Manā praksē bija viens gadījums, kad serviss bija sarēķinājis visu ko citu, tikai ne fotogrāfijās redzamos bojājumus. Tad, protams, regresa prasībai pievienoto servisa rēķinu un reizē arī regresa prasību tiesa noraidīja.
2. Ja serviss ir sastādījis tāmi pēc fotogrāfijām un to veic cits, profesionālāks serviss arī pēc tām pašām fotogrāfijām - ticami, ka Jums izdosies.
3. Ja serviss ir sastādījis tāmi, novērtējot bojājumus uz automobiļa, un atkārtotu kalkulāciju Jūs vēlaties iegūt pēc fotogrāfijām, - neticu, ka Jums izdosies.
4. Ja servisa tāmes kalkulācijā Jūs atradāt OCTA ekspertīzes metodikas noteikumu pārkāpumus vai apdrošinātāju krāpšanos, izmantojot servisa nepamatoti sastādītu kalkulāciju, Jums ir iespēja ar pēc fotogrāfijām veikto kalkulāciju panākt regresa prasības mazinājumu vai, iesniedzot prasību tiesā, regresa noraidījumu.

Komentārs.
Visparastākās kļūdas servisa tāmē ir uzrādītā peļņa, dubultā PVN likme par remontu kopā un detaļām atsevišķi, neuzrādītais un tāmē neierēķinātais detaļu nolietojums, dubultās tāmes un rēķina ar dažādām izmaksām sastādīšana.


Esmu runājis par šofera darbu Vācijā. Kas man būtu jāizdara, lai varētu to dabūt?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Vispārīgi.
1. Vispirms jāprot vāciski sazināties ar darba devēju, policistu vai ekspeditoru.
2. Jāsarunā ar darba devēju, lai vņš uzņemas nokārtot darba un uzturēšanās atļaujas.
3. Jāatrod naktsmājas.
4. Jāiepazīstas ar maksas ceļu (MAUT) izmantošanas kārtību.
5. Iemācīties lietot (uzstādīt un saprast) navigācijas sistēmu.
6. Jāpārlasa Vācijas satiksmes noteikumi (StVO).

Latvijā.
7. Jābūt derīgai medicīniskai uzziņai un pirmās palīdzības apliecībai.
8. Jāiegūst profesionālais [95] kods vadītāja apliecībā.
Jau no 04.01. 2010. zvanīja vadītāji (arī no Vācijas), kurus nepieņem darbā bez šī koda. Ja C vai D kategorija iegūta pirms 10.09.2008., tad tikai jānoklausās piecu dienu kursi, jāsaņem sertifikāts par kursu noklausīšanos un jāsamaina vadītāja apliecība pret jaunu.
9. Atbilstoši jaunajai vadītāja apliecībai jāpasūta un jāsaņem vadītāja ciparu tahogrāfa karte (čips).
10. Jāmācās, jānokārto valsts eksāmeni un jāsaņem vadītāja sertifikāts bīstamo kravu (ADR) pārvadāšanai. Ieteicams, arī pārvadājumiem ar cisternu.



Labdien!
Iekļuvu CSN kā cietušais. No labās puses puses uz ceļa priekšā izbrauca auto, kam bija zīme "dodiet ceļu". Mēģinot izvairīties no sadursmes, iebraucu ceļa kreisajā pusē ( pretīmbraucošu mašīnu nebija), tomēr no sadursmes izvairīties neizdevās. Tagad apdrošināšana negrib maksāt par zaudējumiem, jo sadursmes brīdī mašīna atradās pretējā braukšanas joslā. Vai apdrošināšan šijā gadījumā rīkojas atbilstoši?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Skaidrojums pēc LAPK (policijas vērtējums).
CSN 113.p. nosaka bremzēšanu braukšanas virzienā, t.i. braukšanu virsū bremzējot! Ja esat pagriezis stūri, lai izvairītos, kā rezultātā sadursme notiek, tad vairāk vai mazāk, bet esat vainojams zaudējumu izraisīšanā.
2. Skaidrojums pēc OCTA (apdrošinātāju vērtējums).
2.1. Esat atbildīgs par zaudējumu rašanos CSNg rezultātā, jo nebremzējāt un nebraucāt taisni virsū šķērslim.
Apdrošinātājam jāveic ekspertīze un par radītajiem zaudējumiem jānosaka atbildības pakāpe abiem iesaistītajiem vadītājiem.
2.2. Ja Jums ir iespēja pierādīt apdrošinātājam, ka sadursme notiktu arī pirmajā gadījumā, bet atgriežot automobili, Jūs samazinājāt zaudējumu smaguma pakāpi, tad varat cerēt uz atlīdzību pilnā tās apjomā.
3. Pierādījumu variantus, to ticamību un pārbaudes iespējas mācu apdrošinātājiem un autotehnisko ekspertu kvalifikācijas apmācībās.