Vārdadienas svin:
Cecīlija, Cilda






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien! AAS "Balta"ir atsūtījusi man regresa prasību par apdrošināšanas zaudējumu atlīdzības atmaksu kā gājējam, kurš ir vainojams ceļu satiksmes negadījumā. Viņi balstās uz policijas izziņu, kurā konstatēts, ka esmu vainīgs negadījumā, un man izteikts policijas brīdinājums. Pats ieguvu politraumu un ārstējos jau 5 mēnešus un joprojām esmu ar ierobežotām kustībām. Neuzskatu, ka būtu izraisījis sadursmi aiz rupjas neuzmanības, jo ielu šķērsoju gājēju takas turpinājumā, paskatoties pa kreisi, lai gan gājēju pārejas tur nav. Ielas vidū apstājos, lai palaistu garām no labās puses braucošu automašīnu, un tajā brīdī man uztriecās auto no kreisās puses.
Vai "Balta"ir tiesīga man pieprasīt apdrošināšanas kompensācijas atmaksu, ja viņiem nav speciālista slēdziena par rupju neuzmanību šajā gadījumā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jums bija jāpilda satiksmes noteikumu prasības attiecībā par brauktuves (ielas) šķērsošanu. Jūs pārkāpāt CSN 2. nodaļas prasības attiecībā par gājēju pienākumiem šķērsojot brauktuvi.
Nekad un nekur nav atļauts gājējam apstāties brauktuves vidū!

Apdrošinātājam būs jāpierāda Jūsu ļaunais nodoms un/vai rupjā neuzmanība. Bez speciālista atzinuma te neiztikt. Ticami, ka šādam atzinumam būtu jābūt.
Jums ir tiesības griezties tiesā ar prasību izskatīt BALTA prasības pamatotību.




Apdrošinātāji atteicās izmaksāt atlīdzibu pa CASKO. Kur varētu pasūtit CSNg datormodelēšanu, atveidojot sadursmes mehānismu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:


Ja jāstrīdās ar apdrošinātāju, iesaku par datormodelēšanu griezties POSTekspert mājas lapā www.postekspert.lv/...

Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir autotehniskās ekspertīzes, ceļu satiksmes negadījumu rekonstruēšana un modelēšana.
T. 29139502






Jūs mācījāt mūsu grupiņai kravas nostiprināšanu un izdales materiālos katram izsniedzāt MK 166 noteikumus no pagājušā gadsimta. Klāt bija pievienota eiropas standarta lapa kravas nostiprināšanai. Mūsu uzņēmuma vadībai ir vācu dekra izstrādāts materiāls, ko viņi mums - šoferiem nerāda, sakot, ka Latvijā Eiropas noteikumi nav svarīgi. Vai latviski Jūsu rādītais eiropas standarts kravas nostiprināšanā ir un vai citiem būs pieejams?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Latviešu un krievu valodās pēc šī Eiropas standarta prasībām lasu lekcijas kravas nostiprināšanā profesionālo autotransporta vadītāju periodiskajos kvalifikācijas kursos [95] koda iegūšanai, C un CE kategoriju vadītāju apmācībās, autoskolas pasniedzējiem kvalifikācijas apmācībās, muitas institūtā, esmu pieteicies lasīt šo kravas nostiprināšanas kursu augstskolās Rīgā un Jelgavā.
Patreiz pie Satiksmes ministrijas ministrs gatavo darba grupu jaunu noteikumu izstrādē, iepriekšējo harmonizācijā ar Eiropas prasībām kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē.


Sakiet, lūdzu, kad sākas uzņemšana CSDD autoskolas pasniedzēju apmācības grupā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Grupas saraksts tiek gatavots.
Pieteikšanās:
1) pa tālruni 26322578
2) personas dati jāatsūta uz e-pastu: [email protected]
3) prasības pasniedzēja pretendentam: jābūt augstākai izglītībai un vismaz trīs gadi braukšanas stāžs ar automobili
4) prasības instruktora pretendentam - vidējā izglītība un vismaz trīs gadi braukšanas stāžs ar automobili




Labdien!
Atkal mazliet ne pa teemu, bet, cik saprotu, arii shis temats ir tuvs juusu profdarbiibai.
lieku tagad eksaamenus lai dabuutu c prof kategoriju, un man ir dazhi jautaajumi shai sakaraa ( iex csdd lapas nekaadas info par to nav ).
1. cik reizes var likt braukshanas eksaamenu, un kaa tur ar likshanas kaartiibu vispaar ir? cik atceros, vecos laikos, bija ka ja ar 3 reizeem braukshanu nenoliek, tad pa jaunu jaaliek teorija atkal bij...?
un tas pats par d1 kat teoriju - cik saprotu, noliekot uz "c" kat, bet neiznjemot tiesiibas bij iespeeja d1 teoriju nolikt, un dabuut arii d1 kategoriju - kaa tur ir, ja to d1 teor ar pirmo vai pat otro reizi nenoliek? tikko ieguuto "c" kategoriju neanulee? ;)
paldies jau ieprieksh!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Nesekmīgo braukšanas eksāmenu skaits nav ierobežots. Pretendents maksā un kārto!
2. Neanulē. Ja teorijas eksāmens par vienu kategoriju ir sekmīgi nokārtots, tad citas kategorijas eksāmena rezultāts iepriekšējo neietekmē.

P.S.
Jums vēl būs jākārto profesionālais eksāmens C vai D1 kategorijā, lai iegūtu [95] kodu un ar to iespēju strādāt algotu darbu ar jauniegūtajām kategorijām.
Viens teorētiskais un braukšanas eksāmens attieksies uz visām esošajām vai no jauna iegūtajām kategorijām.





man ir labi saglabaajies 1984. gada volvo s70 2,3-motors. vareetu uzzinaat par kaadaam cenaam vareetu dabuut visus amiišus, tikai amiišus?

Piedodiet, sajaucu! Nekad neuzdošu šeit jautājumus par rezerves daļām un cenām!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Šeit uzdod citus jautājumus!




Sveiki!Pie mājas, parkojoties atpakaļgaitā, iebraucu kaimiņa automašīnā,nedaudz apskādējot bamperus.Automašīna(ir KASKO),kuru vadīju,nepieder man.Ar kaimiņu uzrakstījām saskaņoto paziņojumu, neizsaucot policiju.Jautājums-1.vai man kā autovadītājai būs jāmaksā sods par avārijas izraisīšanu šajā gadījumā?2.vai man var uzlikt soda punktus par šo gadījumu?3.vai man tiks sabojāta mana apdrošināšanas vēsture(bonus-malus klase)?vai arī tas iet uz mašīnas īpašnieku-manu draugu?jo man pašai ir arī savs auto!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Nebūs, jo saskaņotais paziņojums nav paredzēts vadītāja sodīšanai. Vēl vairāk - vadītājam sava vaina nav jāatzīst, rakstiski to dokumentējot uz saskaņotā paziņojuma veidlapas.
2. Līdz ar to nav LAPK kārtībā uzlikts sods un soda punktus dators nepiešķir.
3. Protams, Jūsu drauga B/M vēsture ir sabojāta. Malus klasē Jūsu draugs krīt pa 4 vai 5 klasēm uz leju. B/M klases attiecas uz īpašnieku/automobili. Ar Jums nepiederošo automobili izraisot CSNg Jūs savu B/M vēsturi neietekmējiet.




Kur varētu dabūt pa normālu cenu zobsiksnas maiņas pasākumam nepieciešamās detaļas,tas būtu;ūdensūknis,divi roļiki un pašu zobeni.
Auto B4,motors 2.6V
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sūknī un roļiku gultņos var ieberzties.
Ņemtu pie dīlera ar garantiju!


Cik ir patuvenas izmaksas lai adzitu auto no vacijas ??
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Treileris ņem ap 350 EURO par vieglo auto.


Sakiet, lūdzu, kas itekmē vilces spēku?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Vilces spēks ir transmisijas pārnestais griezes moments uz velkošajiem riteņiem dalīts ar riteņa rādiusu > Fv=M/r
Griezes moments un riteņu rādiuss ietekmē automobiļa vilces spēku.




Labdien. Lieta tāda ka pēc izraisītās avārijas kura notika manis
dēļ, cietušas īrēja auto kamēr viņa bija labošanā uz 400 ls pa mēnesi, jo nebija ar ko braukt un tagad vēlās no manis piedzīt to naudu, vai viņam tas izdosies?
Abiem bija OCTA un KASKO.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja viņš gribēja tikai braukt, tad nekas nesanāks.
2. Ja viņam auto bija vienīgais ienākumu gūšanas līdzeklis, tad sanāks, bet Jūs sūtiet viņu pie sava OCTA apdrošinātāja, jo šo zaudējumu paredz atlīdzināt OCTA.
3. Ja tiesas procesā vēl kāds gribēs tikt pie Jūsu naudas, tad tiesnesis jau neko no tā nesapratīs un cietušajam tas var izdoties. Uzstādiet pretargumentus - cik dienas viņš izmantoja īrēto auto? cik ilgi servisā remontēja auto? cik dienas apdrošinātājs novilcināja remontu? cik maksāja auto īre dienā? Un tad secinājumus - ka Jūsuprāt pamatota auto īre bija par X dienām, kurās serviss reāli remontēja bojāto auto, auto īre vidēji dienā maksā Y latus, kopumā piekrītat viņam atgriezt X*Y latus.
Lai Jums veicas!




Kas varētu būt pie vainas un ko pirmo jāskatās ja nedeg tuvās gaismas? ( spūldzītes un drosinātāji kārtībā) tālās deg!? varbūt kaut kasm bija līdzīgi? Auto: Audi 80 89.g.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pirmo jāskatās, kur atrodas autorizēts serviss!
Turp iesaku Jums doties un pārbaudīt sava automobiļa tehnisko stāvokli.



Sveiks Ērik.
Man ir sekojoÅ”s jautājums: Mans draugs drizumĆ„ brauks uz NorvÄ—Ä”iju ar auto, kuram es esmu turėtĆ„js ( auto ir lizingĆ„), kas ir tiesigs izsniegt pilvaru un vai lizingam tas ir jaazin?
IepriekÅ” paldies .
Gatis
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Labāk būtu, ja Jūsu draugs to nedarītu!
Lai līzings pārformē turētāju!
Kas jāzina līzinga devējam, par ko līzings ir jāinformē - tas ir uzrakstīts līzinga līgumā.

P.S.
No pieredzes. Līzinga automobilim ir KASKO. Apdrošināšanas līgumā ir ierakstīti visi vadītāji un teritorija vai valstis, kurās brauks automobilis. Tāpat ir norādīti īpašnieka/turētāja pieākumi, ja kas no rakstītā mainās.



Paldies par atbildi ! Cerams paredzētā jaunā sistēma, kad atlīdzības aizprasījums jāiesniedz savā apdrošināšanas firmā mainīs esošo sistēmu. Arī OCTA iesaistītās AAS varēs veselīgi konkurēt aizstāvot savu klientu tiesības, nevis kā patreiz - piedāvājot dempinga cenas uz atlīdzību rēķina.

Atbilde:
Ēriks Griģis:

Cerēsim!


Labdien !
Jautājums par OCTA gadījumu.
Manam auto tika nodarīts materiāls kaitējums. Pirms lēmuma par atlīdzības veidu apskatīju eksperta tāmi. Teicu, ka vēlos šo summu saņemt naudā. Man paskaidroja, ka naudas izmaksas gadījumā tāme tiks samazināta balstoties uz to ka izņems PVN ko maksā serviss un tamlīdzīgas muļķības. Iepazīstoties ar likumā noteikto kārtību secināju, ka tāmē norādīto summu var saņemt naudā. 8 mēnešu laikā uzrakstot pāris iesniegumus AAS un finālā LTAB tiku pie sev pienākošās atlīdzības pilnā apmērā.
Identiskā situācijā ir nonākuši mani draugi. Vienā gadījumā nebija laika cīnīties, jo auto ir vitāli nepieciešams, un piekrita mazakai atlīdzībai naudā. Bet otrajā gadījumā ir nolemts pacīnīties. Šobrīd eksperta tāme jau ir uztaisīta, bet AAS negrib dot tāmes kopiju, pamatojot, ka tāmes kopiju izniedz tikai pēc lēmuma pieņemšanas un ka lēmums par atlīdzību nevar tikt pieņemts kamēr cietušais nav norādījis atlīdzības veidu. LTAB saka tieši to pašu, turklāt tāme LTAB sistēmā nav reģistrēta, kas ļauj AAS kompānijām viegli manipulēt ar summām servisa vai naudas izmaksas gadījumos.
Vai varat sniegt kādu padomu, kā rīkoties un nodrošināties, lai naudā izmaksājamā summa atbilstu sākotnējā eksperta tāmē norādītajai. kā var piefiksēt sākotnējo tāmi ?
Paldies !
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Domāju, ka nekā!
Likums neparedz cietušajam nodrošināties, bet gan apdrošinātājam izpildīt likumā rakstīto. Kādā apjomā - tas ir tikai apdrošinātāja ziņā.
Likumu arī gatavoja paši apdrošinātāji, nevis negadījumos cietušie, kuru intereses tas aizstāv!


Sveicināti! Par iknedēļas atpūtas periodu: cik lielai un kad ir jābūt kompensācijai, ja pirmās nedēļas beigās ir 24h un nākošās secīgās nedēļas beigās ir 45h. Vai trešās secīgās nedēļas beigās jāstāv45+21+9=75h?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Trešās secīgās nedēļas beigās jāstāv > 21+45=66h vai
2. Trešā secīgajā nedēļā > 9+21=30h vai
3. Trešā secīgajā nedēļā > 11+21=33h


Sveiki!

Situācija ir tāda, ka Vecrīgā sastādīja protokolu(kuru gan neparakstīju) par to, ka braucu zem zīmes "Gājēju un velosipēdu ceļš". Zīme novietota ir uz ietves, identiski kā Mežaparkā uz māģistrālās ielas ietves. Tad nu gāju pie Pašvaldības Policijas priekšnieka un jautāju, kādēļ tā, ka vienā vietā braukt drīkstu un otrā nē? Uz ko sekoja atbilde: " Latvijas Republikā maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 90km/h. Vai visi tiek sodīti, kas pārkāpj šo ātrumu?"

Tad nu gribēju uzzināt vai un kur var izlasīt noteikumus par ceļa zīmju uzstādīšanu un darbības zonām. Konkrētāk par zīmi "Gājēju un velosipēdu ceļš"?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Ceļu satiksmes noteikumi.
415. cz. Gājēju un velosipēdu ceļš atļauj braukt velosipēdiem un pārvietoties gājējiem.

2. Ceļu satiksmes likums.
Ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas). Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, veloceliņi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi).

3. Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums Nr.2-1r “Par transportlīdzekļu satiksmi pa gājēju un velosipēdu ielām Vecrīgas teritorijā” ar grozījumiem no 13.01.2010.
paredz, ka no 2010. gada 13. janvāra transportlīdzekļiem, kas veic ar īpašumu apsaimniekošanu saistītus darbus un apkalpo tirdzniecības vai citus uzņēmumus, ir atļauts braukt un stāvēt gājēju un velosipēdu ielās Vecrīgas teritorijā darba dienās no pulksten 6.00 līdz 12.00, bet sestdienās, svētdienās un svētku dienās no pulksten 6.00 līdz 14.00 ar nosacījumu, ja nav citu piebraukšanas iespēju, netiek traucēta gājēju pārvietošanās, attiecīgo transportlīdzekļu pilna masa nepārsniedz piecas tonnas un transportlīdzeklis tiek novietots stāvēšanai ne ilgāk par vienu stundu.
Transportlīdzekļa salonā pie priekšējā stikla jābūt informācijai par laiku, kad transportlīdzeklis novietots.
Šis rīkojums attiecas uz satiksmi pa gājēju un velosipēdu ielām Vecrīgas teritorijā, kuras robežas noteiktas pa 11. novembra krastmalu, 13. janvāra ielu, Aspazijas bulvāri, Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri, Torņa ielu, Pils ielu un Krišjāņa Valdemāra ielu.






Sveiks!
Vēlētos iegādāties mašīnu lietuva, un gribu uzzināt cik man jāmaksā par pārvešanu uz latviju un pārrakstīšana un viss pārējais.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Te būs visi izcenojumi:
www.csdd.lv/...


Labdien! Lūdzu Jūsu konsultāciju sekojošā problēmā: neuzmanīga autovadītāja braucot atpakaļgaitā ietriecās manā stāvošajā a/m, neskatoties uz to ka signalizēju.Saskaņoto paziņojumu nevarēja sastādīt, jo viņa neatzina savu vainu.Izsauktā CP fiksēja sadursmes vietu, sastādīja shēmu un adm.protokolu uz sadursmes izraisītāju. Es iesniedzu KASKO pieteikumu, sastādīju servisā tāmi, ko apdrošinātāji saskaņoja un gaidu uz remontu. Šodien uzzinu, ka admin.lietvedība ir izbeigta, jo sakarā ar pretrunīgajiem paskaidrojumiem vainīgo sadursmē nevarot noteikt. Izrādās, ka dāma un viņas pasažieris bezkaunīgi sameloja paskaidrojumā, ka sadursme neesot notikusi.Apskatē bojājumi konstatēti tikai manai a/m, bet dāmas a/m vizuāli bojājumi nebija redzami, par cik a/m veca un bampers (gumijas) ar veciem skrāpējumiem.Apskatē netika izņemta un atspoguļota stikla lauska.Adm.protokols netika pievienots materiālam, kā norāda CP savos ziņojumos, jo dāma izrādījusies tiesnese, kuru nevar saukt pie adm.atbildības. No tā secinu, ka man apdrošinātāji pieprasīs segt KASKO pašrisku 100 Ls apmērā, kā to paredz līguma nosacījumi, ja CSNg izraisītājs nav noskaidrots, kā arī man tiks BONUS MALUS klase piemērota sliktāka!!! Kā man rīkoties? Vai SESSAM paši neizvērtē notikuma apstākļus un vadās tikai no CP lēmuma?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

SESSAM pašiem ir jāizvērtē neatkarīgi no citiem subjektīvajiem blakus apstākļiem, piem, otra vadītāja ieņemamais amats vai dienesta stāvoklis, kas vērtējumu var iespaidot.
OCTA apdrošinātājam ir vajdzīgs zaudējumus izraisījušais transportlīdzeklis, nevis vadītājs!


Vai tā ir normāla parādība ja autiņam stiprāk uzgāzējot pa izpūtēju gāžas ārā kondensāts kā no krāna ūdens? Varbūt ir tomēr kāda sūce jānovērš???
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sūce skan jautri! No kurienes Jūsu automobilī lai ūdens varētu iesūkties izpūtējā?
Ieteiktu griezties servisā, lai precizētu ūdens apjomu, kas "gāžas kā no krāna"!
Kondensātam tur būtu jābūt. Tā daudzumu ietekmē izpūtēja konstrukcija un iespējamie tā bojājumi.