Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Inga, 24.septembris 2012 12:19
Labdien!
Apdrošinātājs ir cēlis regresa prasību. Netiek apšaubīts prasības pamatojums, kas izriet no OCTA likuma (par notikuma vietas atstāšanu), bet prasības apjoms summā tomēr liekas neadekvāts nodarītajiem bojājumiem. Vērsos LTAB ar lūgumu sniegt atzinumu par regresa prasības apmēra pamatotību (pēc OCTA likuma 39.p. 5.daļas un 44.p. otrās daļas 15.punkta), bet LTAB paskaidroja, ka viņiem atzinums vainīgajai pusei nav jāsniedz. Es gan likumā neatradu, ka trešā puse, kurai ir tiesības prasīt LTAB atzinumu, ir tikai tā, kurai zaudējumi nodarīti un nekādā gadījumā tā, no kuras zaudējumi tiek piedzīti. Kā tur īsti ir ar LTAB kompetenci ? Paldies !
Ēriks Griģis:

LTAB izveidoja paši OCTA apdrošinātāji, lai aizsargātos pret tādiem kā Jūs!
Jūsu apdrošinātājs Jums piesūtīja regresa prasību un Jūsu apdrošinātājs uztur un atbalsta LTAB. Vai Jūsuprāt LTAB primāras būs Jūsu vai sava veidotāja un barotāja intereses?
Jums ir tiesības prasīt savam apdrošinātājam iepazīstināt Jūs ar atlīdzības lietas materiāliem un prasībā radušos summu, kas izmaksāta cietušajam. Ja izmaksātā un prasītā summa nav viena un tā pati, tad Jums jānoskaidro atšķirības cēlonis. Ja tas liksies pretlikumīgs, tad iesniedziet prasību tiesā apdrošinātājam samazināt regresa prasību pamatojoties uz to, ka Jūs noskaidrojāt sekojošo... vai tiesai atteikt regresa prasību.
Jums nepieciešams jurists vai advokāts, kuram ir kāda saprašana par OCTA un kurš nav strādājis policijā, apdrošināšanā un joprojām nestrādā apdrošināšanas sabiedrībā vai neaizstāv to intereses.
Aleksandr, 24.septembris 2012 11:10
Sveiki, es dzirdeju ka pirmas mediciniskas palidzibas kursu sertifikats tagad ir derigs tikai 5 gadus, man ir vel beztermiņa sertifikats, bet 5 gadi jau ir pagajuši, un es gribu kārtot D kategorijas eksamenus, vai man ir atkal jaiet uz pirmas mediciniskas palidzibas kursiem? Paldies!
Ēriks Griģis:

CSDD e-pakalpojumos redzēsiet sava MP sertifikāta derīgumu.
Māris, 18.septembris 2012 13:16
Par pirmspēdējo Andra jautājum? Kā tad tur īsti ir?
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums
10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa

(7) Šā panta sestās daļas nosacījumi neattiecas uz:

1) līzinga gadījumiem, ja transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais transportlīdzekļa turētājs kļūst par transportlīdzekļa īpašnieku vai transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks kļūst par transportlīdzekļa turētāju;

Vai tiešām OCTA ir jāiegādājas no jauna? Jo uz šo punktu atsaucās mans brokeris, kad man bija identiska situācija...
Ēriks Griģis:

Jāpērk nav no jauna, bet pārrakstīt polisi ir tikai laika jautājums! Latvijā ir amatpersonas, kas šo punktu nezin, jo nevienam, kas kontrolē vadītājus, pat prātā nav nācis ieskatīties OCTA likumā!
Rudolfs, 13.septembris 2012 17:16
Vai ir jaievēro maksimāla ātruma ierobežojuma ceļa zīmi ja ta ir uzstadīta ceļa kreisa pusē, bet ne laba?
Ēriks Griģis:

Veselības uzziņas robežās jā! Pat tad, ja zīmes fons ir dzeltenā krāsā!
Ja spējam ceļa zīmi pamanīt, saprast, ka tā attiecas uz mūsu brauktuvi, atcerēties, ka ceļa zīmju uzstādītāji ir zinoši un ne tik zinoši, ka tie, kuriem ceļa zīmes jānoņem, ar satiksmes noteikumiem nerēķinās, visbeidzot, iespējams, ka aiz tādas zīmes ir noslēpies Vitronic jaunās paaudzes pārstāvis, tad maksimālais ātruma ierobežojums ir jāievēro.
Tā kā ceļu satiksmes kropļojumi tiek radīti tikai un vienīgi valsts ekonomiskās interesēs, tad valstiski būtu ieteicams šādas ceļa zīmes ierobežojumu neievērot!
Andris, 13.septembris 2012 14:57
Labdien! Tehniskā pasē esmu ierakstīts kā turētājs, bet mašīnas īpašnieks ir viena kredītiestāde. Tagad kredītu būšu nomaksājis un braukšu pārrakstīt mašīnu savā īpašuma. Problēma tāda, ka pirms nedēļas nopirku OCTA apdrošināšanu un pārrakstot mašīnu:
1) man atkal tā būs jāpērk no jauna?
2) Vai nav iespējas paturēt šobrīdējo OCTA polisi?
Ēriks Griģis:

Nekādā ziņā nebrauciet ar veco OCTA polisi pēc īpašnieka maiņas. Šis ir gadījums, kad apdrošinātājam vajadzētu izrakstīt Jums jaunu polisi, bet par samaksu ieskaitīt iepriekšējo neizmantoto prēmijas daļu ar nelielu piemaksu vai bez tās, tikai tad uz īsāku termiņu.
Jums jādodas tieši pie tā apdrošinātāja (ja iespējams tajā pat vietā), kur slēdzāt iepriekšējo OCTA līgumu.
dairis, 12.septembris 2012 9:55
ja ir sods var masinu apdrosinat vai ne?
Ēriks Griģis:

Var apdrošināt.
ainars, 11.septembris 2012 12:26
labdien man interesee kas man buus ja es vadiisu aotomasiinu ar traktortehnikas tiesibam sod? un cik liels?
Ēriks Griģis:

Ja nav tiesības attiecīgās kategorijas transportlīdzekļus vadīt, tad LAPK 10. nodaļā 149. pantā sodi ir noteikti līdz 300 latiem! Automobilis nav traktors! Te policija nejokos!

No LAPK:
"...
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.

Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz trīssimt latiem.

Par transportlīdzekļa vadīšanu atkārtoti gada laikā, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros, — transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no piecām līdz piecpadsmit diennaktīm un uzliek naudas sodu četrsimt latu apmērā.
..."
www.likumi.lv/doc.php?id=89648
Andrejs, 10.septembris 2012 15:59
Sveiki!
Man ir sekojoša lieta!

Kādu laiku atpakaļ, savas neuzmanības un sliktu ceļa apstākļu dēļ sadauzīju firmas auto. Kā pēc tam izrādījās firmas mašīna nebija apdrošināta!!!

Jautājums sekojošs, vai darba devējam ir tiesību no manis pieprasīt segt remontu, ja reiz pats ir bijis tik skops un nav savas mašīnas apdrošinājis? Vēl jo vairāk, ja manā darba līgumā nebija ne vārda par kelkādu atbildību pret uzņēmuma auto.
Ēriks Griģis:

Tomēr katra atbildība par radīto zaudējumu ir noteikta Civillikumā. Pamatojoties uz to - viņam ir tādas tiesības.
Piemēram par zaudējumu atlīdzināšanu no Civillikuma
1779. Katram ir pienākums atlīdzināt zaudējumus, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību nodarījis.
1779.1 Zaudējumu nodarītājs atlīdzina zaudējumus tādā apmērā, kādu varēja saprātīgi paredzēt darījuma noslēgšanas laikā kā neizpildīšanas sagaidāmās sekas, ja vien neizpildīšana nav notikusi ļauna nolūka vai rupjas neuzmanības dēļ.
1792. Ja zaudējumu atlīdzības prasījums izriet nevis no līgumiskas saistības pārkāpuma, bet no darbības, kas pati par sevi bijusi prettiesīga, tad zaudējuma vērtējums samērojams ar priekšmeta vērtību zaudējuma nodarīšanas laikā.
Iespējams, ka līdz Civillikumam Jūsu darba devējs nenonāks, ja vien neskubināsiet viņu uz to!
Eva, 4.septembris 2012 21:56
Vainīgais adzina savu vainu saskaņotajā līgumā. Iesniedzu apdrošinātājiem. Vainīgais samaksā skādi bez apdrošināšanas iesaistīšanas. Es izņēmu saskaņoto no apdrošinātājiem.Jautājums ir vai vainīgajam ir vēl kādas problēmas ar apdrošinātājiem?Negribas, lai ir,lai visi varam mierīgi dzīvot tālāk.
Ēriks Griģis:

Nevajadzētu būt.
valdis, 4.septembris 2012 16:54
Svētdienas vakarā plkst 21-45 braucot pa Biķernieku ielu man priekšā uz gājēju pārejas ātri izbrauca velosipēdistu ģimene apm.10-gadīgs bērns ar vecākiem,nepaskatoties ne pa labi ne kreisi laimīgi aizbrauca.Kaut arī braucu atļautā ātruma robežās,drošības labad viegli piebremzēju. Vai tā nav bezatbildība un agresija no velobraucēju puses?
Ēriks Griģis:

IR!
Profesionālais vadītājs, 3.septembris 2012 15:26
Mani interesē, kad Jūs lasīsiet profesionālo 95. kodu autovadītājiem?
Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Periodiskās apmācības profesionālā 95. koda iegūšanai jaunai grupai pasniegšu sākot ar 14.09. 2012. Rīgā. Pieteikties pa tālruni 29900991
Kursi, 3.septembris 2012 15:24
Sakiet, vai šogad būs auto uzbūves pasniedzēju kursi?
Ēriks Griģis:

Jā! Pieteikšanās jau notiek pa tālruni 26322578
Albertiņš, 1.septembris 2012 0:14
Konkrētajā gadījumā (ar amaroku) bez BE varat vilkt 750 kg pilnas masas piekabi. Ne grama vairāk.
Ēriks Griģis:

Jautājums bija cits, bet papildus skaidrojums pareizs! Ar B kategoriju šajā gadījumā var braukt ar sastāva kopējo masu 3790 kg.
Dainis, 31.augusts 2012 15:38
Papildinu informāciju. Transportlīdzekļa MB Sprinter pilna masa=4.6t, vietas 18. Braucu es viens vai vedu tikai paziņas izbraucienā, nesaņemot par to naudu! Jālieto vai nav obligāti jālieto Tahogrāfs!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Pašpārvadājumos tahogrāfs ir jālieto! Regulā ir izņēmumi.
Kārlis, 31.augusts 2012 10:19
Atsaucoties uz ieprikšējo jautājumu.

Auto vw amarok (džips) pilna masa ir 3040kg pašmasa ir 1993kg
Drīkstot vilkt 3000kg piekabi.

punktu 195.10. nepārkāpjam, jo atļauj vilkt vairak.

Pamat jautājums ir vai šadam sastāvam vajadzīgs BE kategorija. Jo pilna masa pārsniegs 3500kg, bet nav piekabe.

Jo Ceļu satiksmes likuma 23.panta 5.punktā ir rakstīts "Piekabe", bet kā šis tehnooģiskās iekārtas, ir piekabe, vai ka atsevišķa katgorija uz kuram neatiecas šis likuma punkts. un var vilkt neskatoties uz to ka pārsniedz kopējo masu.

Un ja piemēra šī tehnoloģiskā iekārta būtu 1500kg ka šajā gadījumā.
Ēriks Griģis:

Vajag BE!
Mācības BE kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem sākšu rīt, 9:00
Pieteikties 29900991
Dainis, 30.augusts 2012 19:49
Vai man ir jālieto Tahogrāfs, ja es esmu viens šajā transportlīdz, vai vedu tikai savas paziņas izbraucienā, nesaņemot par to naudu! Transportlīdz. MB Sprinter ar 18 vietām!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Info ir pamaz, tāpēc drošākā atbilde ir >jālieto<
Karlis, 29.augusts 2012 13:37
Jautājums tāds vai var vilkt ar B kat iekārtu kurai nav numura, iekartas svars ap 2000kg Tas ko atradu likumos un Mk, bet netieku skaidrībā.

Ceļu satiksmes likums
1.pants. Likumā lietotie termini
18) piekabe (puspiekabe) — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai savienojumā ar mehānisko transportlīdzekli. Šis termins neattiecas uz motociklu blakusvāģiem;
23.pants. Transportlīdzekļu vadītāja apliecību kategorijas, kuras dod tiesības vadīt attiecīgus transportlīdzekļus
5) B — mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750kilogramus, kā arī B kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, ja šā savienojuma pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu;


Ministru kabineta noteikumi Nr.571 Ceļu satiksmes noteikumi

9. Braukšanas ātrums, distance un intervāls
117.3. velkot šo noteikumu 249.punktā minētos tehnoloģiskos agregātus - piekabes, - 40 km/h;
18. Transportlīdzekļu vilkšana
195. Aizliegts vilkt:
195.10. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu;
195.11. diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos - šo noteikumu 249.punktā minēto tehnoloģisko agregātu - piekabi;
249. Tehnoloģiskā agregāta – piekabes (piemēram, kompresori, ģeneratori, celtnieku dzīvojamie vagoniņi) īslaicīga pārvietošana pa ceļiem nozīmē tā pārvietošanu no viena objekta uz citu (neatkarīgi no attāluma), kur tas tiks izmantots paredzētajiem darbiem.
Ēriks Griģis:

Ne tur būs atbilde!
1. Cik pilna masa ir automobilim, ar kuru vilksiet?
2. Rokasgrāmatā par auto, ar kuru vilksiet, ir rakstīts, kādu maksimālas pilnas masas piekabi auto drīkst vilkt!
Andrej18, 28.augusts 2012 15:47
Vai ir jaievēro 207. ceļa zīmi "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts", ja ta ir uzstadīta pirms dzelzceļa parbrauktuves, ja nedeg aizliedzošais luksofora signāls?
Ēriks Griģis:

Jā, jāievēro un jāizpilda tās prasība.
andris, 27.augusts 2012 12:33
Labdien, gribetu uzzinat ja celu policija celu satiksmes negadijuma ir pienemusi lemu ka negadijums noticis abpusejas vai del , ir iespeja sanemt apdrosinasanas atlidzibu ja ir tad kada apmera,
Ēriks Griģis:

1. Policijas lēmums apdrošinātājiem tikai dod informāciju. Apdrošinātāji paši pieņem lēmumu par atbildības dalījumu un atlīdzības apjomu, vai pat nosaka tikai vienu atbildīgo par negadījumā radītajiem zaudējumiem, gadījumā ja policija lemj par abpusējo vainu.
2. Abpusējā vaina policijas lēmumā Jums ir jāpārbauda, jo jaunie policisti var nezināt satiksmes noteikumus, satiksmes drošību un autotransporta krimināllistikas pamatus, arī tehniskos noteikumus elektronisko iekārtu pielietojumā. Līdz ar to policijas pieņemtais lēmums ir pārbaudāms.
3. Sagatavojot atzinumu, apdrošināšanas speciālists ievēro, ka ir noteikti šādi transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpju sadalījumi:
3.1. 50% : 50% vai;
3.2. 40% : 60% vai;
3.3. 30% : 70% vai;
3.4. 25% : 75% vai;
3.5. 20% : 80% vai;
3.6. 10% : 90% un, protams, 100% : 0%
4. Pēc apdrošinātāju pieņemtā lēmuma Jums ir izredzes saņemt atlīdzību apjomā, par kuru atbild otrs negadījumā iesaistītais transporta vadītājs.
Piemēram, Jums apdrošinātājs nosaka atbildību 30%, otrajam - 70% par radītajiem zaudējumiem apdrošināšanas gadījumā (policijas protokolā - CSNg).
Jums ir izredzes saņemt atlīdzību 70% apmērā no Jums radītā zaudējuma (teiksim, automobiļa remonta izmaksām).
Toties bonus/malus klasē Jūsu pozīcija kritīsies uz leju, pilnībā palielinot nākošā OCTA līguma prēmijas apmēru.

Manuprāt ir lietderīgi iepazīties ar atzinuma sastādīšanas kārtību, atbilstoši Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja metodiskiem norādījumiem „Ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana”

5. Lai sagatavotu atzinumu, speciālists atbilstoši konkrētā CSNg situācijai saskaņā ar metodiskajiem norādījumiem:
5.1. izvēlas vienu CSNg pamatsituāciju grupu no metodisko norādījumu III daļas „Ceļu satiksmes negadījumu pamatsituācijas”;
5.2. no attiecīgās CSNg pamatsituāciju grupas izvēlas vienu CSNg pamatsituāciju, kas atbilst konkrētajam CSNg, par kuru tiek gatavots atzinums;
5.3. salīdzina konkrētā CSNg atbilstību metodisko norādījumu 5.2.apakšpunktā izvēlētās CSNg pamatsituācijas aprakstam;
5.4. ja konkrētais CSNg atbilst metodiskajos norādījumos ietvertajai pamatsituācijai, tad atbildības pakāpi nosaka atbilstoši pamatsituācijas apakšpunktos norādītajiem apstākļiem, ievērojot šādus nosacījumus:
5.4.1. ja nav fiksēts transportlīdzekļa bremzēšanas ceļš, jāpieņem, ka transportlīdzeklis pārvietojies ar maksimāli atļauto ātrumu;
5.4.2. ja nav iespējams noteikt, vai transportlīdzekļa vadītājam bija vai nebija tehniska iespēja apturēt savu vadīto transportlīdzekli līdz sadursmes vietai, jāpieņem, ka transportlīdzekļa vadītājam nav bijusi tehniska iespēja apturēt savu transportlīdzekli līdz sadursmes vietai;
5.5. ja konkrētais CSNg neatbilst metodiskajos norādījumos pamatsituāciju apakšpunktos norādītajiem apstākļiem, tad atbildības pakāpes noteikšanā kā informatīvu materiālu var izmantot CSNg situācijas šo metodisko norādījumu 1.pielikumā „Paskaidrojošie ilustratīvie materiāli”;
5.6. ja konkrētajā CSNg pastāv vēl citi apstākļi, kas nav minēti metodisko norādījumu pamatsituāciju grupā, tad atbildības pakāpi nosaka patstāvīgi, nepieciešamības gadījumā kā informatīvo materiālu izmantojot atbildības sadalījumu aprakstus un norādes, kas ievietotas šo metodisko norādījumu 1.pielikumā „Paskaidrojošie ilustratīvie materiāli”;
5.7. ja ir zināmas CSNg iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi saskaņā ar metodiskajiem norādījumiem, tad, atlīdzinot zaudējumus, pieņem, ka atbildības pakāpe CSNg iesaistītajām personām ir vienāda (Likuma 31.panta septītā daļa);
5.8. drīkst noteikt tikai tādus atbildības pakāpju lielumus, kādi minēti šīs nodaļas 4.punktā, ievērojot, ka tas piemērojams tikai gadījumos, ja ir noteikta iesaistīto CSNg dalībnieku rīcības neatbilstība ceļu satiksmes noteikumu prasībām;
5.9. ja atbilstoši Ceļu policijas lēmumam vai tiesas spriedumam par CSNg zaudējumus nodarījušām personām atzīti divi vai vairāki dalībnieki, tad metodiskajos norādījumos dotās CSNg situācijas ar norādi: ”Nav CSNg ar dalītu atbildību” var izmantot par pamatu atbildības pakāpju noteikšanai, tikai sastādot konkrētu pētījumu ar atsevišķu atzinumu par izkatāmo CSNg situāciju;
5.10. ja apdzīvotā vietā vai ārpus tās uz braukšanas priekšroku tiesīgajam transportlīdzekļa vadītājam ir bijusi tehniska iespēja novērst sadursmi, braucot ar atļauto kustības ātrumu, tad atbildības pakāpes noteikšanā, nosakot uz braukšanas priekšroku tiesīgā transportlīdzekļa vadītāja atbildības pakāpi atkarībā no maksimāli atļautā kustības ātruma pārsniegšanas lieluma, ievēro metodiskajos norādījumos iestrādātos principus, kas norādīti metodisko norādījumu 3.2 nodaļā „Galvenais ceļš / izbraukšana uz galvenā ceļa” aiz 2.1.pamatsituācijas tabulā „Skaidrojums pamatsituācijām, kad uz braukšanas priekšroku tiesīgā ātruma pārsniegšana – atrodas cēloniskā sakarā ar sadursmes sekām vai ar CSNg rašanos. Transportlīdzekļa braukšanas ātruma pārsniegumu līdz 5 km/h jāuzskata par aprēķinos pieļaujamo kļūdu, un līdz minētajai kustības ātruma vērtības robežai jāuzskata, ka vadītājs nav pārsniedzis maksimāli atļauto kustības ātrumu;
5.11. Izskatot CSNg situācijas, kurās konstatējama CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju rīcības neatbilstība ceļu satiksmes noteikumu prasībām, bet kurās, lai noteiktu precīzu CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpi, ar lietas materiāliem nav iespējams gūt konkrētu priekšstatu par CSNg rašanās apstākļiem, pieņem, ka CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpe par radītajiem zaudējumiem ir dalāma vienlīdzīgi, t.i. 50% : 50%, 33,3% : 33,3% : 33,3%.
6. Ja konkrētais CSNg nav ietverts metodiskajos norādījumos, sastādot atzinumu, speciālists:
6.1. nosaka patstāvīgi CSNg iesaistītās personas atbildības pakāpi, rūpīgi izvērtējot CSNg un tā apstākļus,
6.2. ja uzskata par nepieciešamu, nosūta CSNg materiālus (CSNg apraksts, shēma un atzinums par atbildības pakāpju sadalījumu) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam metodisko norādījumu papildināšanai.
7. Ja, sagatavojot atzinumu, speciālists ir izmantojis citu kompetentu speciālistu sastādītus dokumentus vai konsultācijas, tad to norāda atzinumā.
8. Atzinumu sagatavo vienā eksemplārā. Latvijas Republikā normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos tiek izsniegtas atzinuma kopijas, kuras jāapliecina Latvijas Republikā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
9. Atzinumu izmanto apdrošināšanas atlīdzības noteikšanai. Atzinums tiek pievienots atlīdzību lietai, un to uzglabā kopā ar atlīdzību lietu elektroniskā veidā.
10. Sagatavojot atzinumu, ja CSNg iesaistītajiem dalībniekiem ir atzīta dalīta atbildība, par šo CSNg jāinformē visas apdrošināšanas sabiedrības, kuras ir apdrošinājušas CSNg iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību un/vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja kāds no CSNg iesaistītajiem transportlīdzekļu īpašniekiem nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, nosūtot atzinumu saskaņošanai. Apdrošināšanas sabiedrībām saņemot atzinumu, saskaņojums ir jānosūta atpakaļ saskaņojuma pieprasītājam 10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas dienas. Ja cita apdrošināšanas sabiedrība nepiekrīt atzinumā noteiktajam atbildības sadalījumam, tai ir jāsniedz atzinuma saskaņojuma pieprasītājam konspektīvs nesaskaņošanas iemeslu paskaidrojums.
sanons, 26.augusts 2012 21:47
Nekaadiigi nevaru nekur atrast cik lielu piekabi kas apriikota ar bremzeem var vilkt ar C kategoriju. Piemeeram tas vareetu buut MB Atego 7490kg un piekabe
Ēriks Griģis:

Piekabes dati jāmeklē automobiļa instrukcijā (piem., MB Atego 815, Motorleistung - 152 PS (112 kW), Volumen - 4250 cm3, Zylinderanzahl - 4, Euro -4) vai pie izgatavotāja (tā pārstāvja Latvijā).
Vai piezvani kādam no auto lietotājiem un uzzini, piem.:
t. +31 (495) 54 32 27
www.schepens.trucks.nl/

Lasītākie raksti

Jaunie raksti