Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Anita, 21.jūnijs 2012 22:17
Labdien! Lizinga iegadata automasina komplektacija naca lidzi viena parasta aizdedzes atslega un viena atslega ar pulti. ir irginalais imobilaizers. Kasko apdrosinasanu nokartoja lizinga kompanija mums nekad informacija sniegta netika iznemot to ka pie ikmenesa maksajuma jamaksa ari maksajums par kasko. Masinai nebija nekada skanas signalizacija. Tagad masinu nozaga no daudzdzivoklu majas pagalma nakts laika. Masina tradas un var skaidri redzet ka masinu nav varejusi palaist un tapec aplaupijusi un pametusi (masinu nozaga aizvelkot). Pie manis atradas tas pats atslegu komplekts ko sanemu pie masinas pirkuma. No pazinam izskan versijas ka atlidzibu nesanemsim jo nav 2 pulsu un nav signalizacijas. Bet kapec tad masinu apdrosinaja? Apdrosinatajiem tika iesniegtas tas pasas atslegas kas ari man bija. Kasko apdrosinats Gjensidige. Nekur noteikumos nevaru atrast kur butu minets ka nepieciesamas tiesi 2 pulsu atslegas un signalizacija. Vai mums ir ceriba sanemt atlidzibu?
Ēriks Griģis:

Pēc rakstītā, manuprāt, ir cerības!
Vajadzētu apdrošinātājam (AS) sakārtot Jūsu rakstīto tā, lai apdrošinātājs to saprot.
1. A/m, apdrošinot to KASKO, bija viena pults un viena atslēga. Kad Jūs vaicājāt, vai var apdrošināt KASKO ar vienu pulti un atslēgu, tad apdrošinātāji to apstiprināja, izrakstīja un noslēdza ar Jums līgumu. Arī citi lieto auto no rūpnicas ar vienu pulti un atslēgu. Ja ir nepieciešama otra pults, tad atsevišķiem modeļiem tā ir jāpieprasa pie iegādes, ja komplektā tāda nav paredzēta. Atslēgu komplektāciju var uzzināt pie dīlera vai ielūkojoties atslēgu komplektācijas katalogā.
2. Skaņas signalizāciju KASKO apdrošināšanā ne vienmēr pieprasa KASKO AS.
3. Par to liecina fakts, ka auto nevarēja nozagt ar imobilaizera drošības sistēmu.
4. Svarīgi, kas rakstīts KASKO AS noteikumos par atlīdzības saņemšanu apzagšanas gadījumā. Ne visas AS šo risku piedāvā savā KASKO paketē.
Lai Jums izdodas saņemt atlīdzību!
Artis, 20.jūnijs 2012 19:21
Vai motorollerim 49 cm3 ir jāiet tehniskā apskate???
Ēriks Griģis:

Vai Jūsu motorollers ir motocikls vai mopēds - tas Jums jānosaka pašam.

No MK noteikumi Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" :
"...
2. Valsts tehniskā apskate netiek veikta mopēdiem un sniega motocikliem.
..."
www.likumi.lv/doc.php?id=88101&v...
Anna, 20.jūnijs 2012 10:19
Pagalmā stavēja mana mašina, ta nebija apdrošināta, jo beidzas octa un man nevajadzeja braukt nekur kādu laiku, kādu dienu tajā ietriecas cita mašina. Ko darīt tādos gadījumos? Vai var sastadīt saskaņoto paziņojumu? Vai es varēšu saņemt kompensaciju? Kur vērsties tada gadijumā? Paldies!!!
Ēriks Griģis:

1. Saskaņoto paziņojumu nav aizliegts sastādīt dēļ tā, ka kāds no CSNg iesaistītajiem nav noslēdzis OCTA apdrošinājuma līgumu. Ir citi nosacījumi, kas to aizliedz.
2. Kompensāciju OCTA likums neparedz atteikt Jūsu aprakstītajā situācijā, ja nav blakus apstākļi, ko noklusējāt.
3. Jāgriežas pie zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātāja.
Arnolds, 14.jūnijs 2012 8:39
Braucu ar tālsatiskmes autobusu. Tahogrāfam (šaibiniekam) ir tikai trīs pozīcijas - gultiņa, āmuri un aploksne (dežūra). Stūre vispār nav. Kāds režīms tad man jāuzliek, kad vadu busu?
Ēriks Griģis:
1. Braukšanas režīmu - [stūrīti] automātiski ieslēgs jebkurš tahogrāfs, kad autobuss sāks kustēties. Tāpēc ir analogie tahogrāfi, kuriem piktogramma [stūrīte] manuālai ieslēgšanai nav paredzēta.
2. Kad auto apstāsies, sekojiet līdzi piktogrammai, kas ieslēgsies. Te nu Jums ar roku būs jāpagriež slēdzis uz to piktogrammu, kuras režīmu ievērosiet. Pieturvietās, pie krustojumiem tie būs citi darbi - divi sakrustoti āmurīši!
3. Ir analogie tahogrāfi, kuriem pēc braukšanas apstājoties ieslēdzas pirmsbraukšanas režīms. Tad nepieciešams ieslēgt izpildāmo režīmu un turpmāk autobusam apstājoties tahogrāfs ieslēgs uzstādīto.
4. Ir citi tahogrāfi, kuriem pēc braukšanas apstājoties ieslēdzas tikai piktogramma -[āmurīši] citi darbi. Ja nepieciešams, atkal jāveic manuāla korekcija pārslēdzot režīmu slēdzi.
5. No jebkura režīma uzsākot braukt, automātiski tahogrāfs ieslēgs braukšanas režīmu - [stūrīti].

Pieteikties lekcijām profesionālo vadītāju apmācībām, zvanot pa tālruni 29720001
Marika, 12.jūnijs 2012 21:51
Braukšana bez apdrošināšanas, kāds īsti ir soda apmērs 30-50vai 60-80?? ir paredzēts arī brīinājums?vai var kaut kā apstrīdēt šo sodu?
Ēriks Griģis:

Privāti ar personīgo auto sods ir no 60 līdz 80 Ls. Brīdinājums nav paredzēts.
No LAPK:
"... 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no sešdesmit līdz astoņdesmit latiem.
Par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekli, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, no divsimt līdz trīssimt latiem.
..."
Anafilaktiskais šox, 9.jūnijs 2012 22:41
Regula nosaka [..Ja tiek ņemts saīsinātais iknedēļas atpūtas periods, to kompensē ar ATBILSTOŠI ILGU atpūtu, pieskaitot to citam atpūtas laikam, kas nav mazāks par 9 h..]

Citiem vārdiem, ātrāk par 24 h iknedēļas "atstoju" pārtraukt nedrīkst. Tātad, jākompensē 21 stunda, ko jāpieskaita 9, 11, citām 24 vai citām 45 stundām. No regulas tieši neizriet, ka "kompensācijas" laiku drīkstētu dalīt kā smalkāk. Drīzāk otrādi, - to nevar dalīt.
Ēriks Griģis:

Pareizi, kompensāciju nedala. To atradu vienā aprakstā par praksi Vācijā.
No Regulas vācu valodā saprotu, ka reducējums (saīsinājums) ir jāizlīdzina ar līdzvērtīgu atpūtas laiku:
Artikel 8
(6) In zwei jeweils aufeinander folgenden Wochen hat der Fahrer mindestens folgende Ruhezeiten einzuhalten:
- zwei regelmäßige wöchentliche Ruhezeiten oder
- eine regelmäßige wöchentliche Ruhezeit und eine reduzierte wöchentliche Ruhezeit von mindestens 24 Stunden. Dabei wird jedoch die Reduzierung durch eine gleichwertige Ruhepause ausgeglichen, die ohne Unterbrechung vor dem Ende der dritten Woche nach der betreffenden Woche genommen werden muss
Rudik, 9.jūnijs 2012 16:38
Ja ceļa posmā (nevis krustojumā) ir ceļa zīme "Braukšanas virzieni joslās", un 2 joslas ir mūsu virziena taisnī, bet treša josla ir preteja virziena josla, tad mēs varam nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai preteja virzienā no kreisas malējas joslas mūsu virzienā vai nē?
Ēriks Griģis:

Virzienu rādītāju un informācijas zīme "Braukšanas virzieni joslās" informē vadītāju par joslu skaitu katrā virzienā ceļu posmā un joslu skaitu.
CSN 305.12.
Manevrus - nogiešanās blakus teritorijā vai apgriešanās ceļa posmā, pirms kura uzstādīta 718. ceļa zīme, šī zīme neaizliedz! Braukšanas virzienu maiņas kārtību nosaka CSN 7. nodaļa no 70. līdz 94. punktam.
Iespējams, ka dotajā ceļu posmā darbojas citi satiksmes organizācijas līdzekļi - ceļu zīmes vai ceļu apzīmējumi.
Par manevriem krustojumos - autovadītāju kvalifikācijas apmācībās lasu savās lekcijās.
Rudolfs, 3.jūnijs 2012 22:01
sveiki, taads jautaajums. Notika celju satiksmes negadiijums, kuraa par vainiigo tika atziits otra iesaistiita tranporta liidzeklja vadiitaajs, auto tika nogaadaats maajaas, naakamajaa diena ieradaas ekperts, kursh apsaktiija auto un teica, ka auto ir norakstaams. Kaa apdroshinaashanas kompaanija nosaka auto veertiibu pirms celju satiksmes negadiijuma, jo tirgus cena shim auto ir no 700ls liidz 2000ls kaa riikoties taadaa gadiijumaa, ja par izmaksaato summu es newaru iegaadaaties liidzveertiigu auto?
Ēriks Griģis:

1. Pirmsavārijas vērtību nosaka pēc Transportlīdzekļu vērtību kataloga. Par sertificēto ekspertu piekļuvi katalogam vērsties LTAB pa tālruni 67114328; 67114332
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
2. Auto vērtību nosaka atbilstoši noteiktajam LTAB
„Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”
www.ltab.lv/data/articles/451/42...
3. Metodikas noteikumi neparedza, ka par automobiļa zaudējuma atlīdzības summu būtu jāiegādājas līdzvērtīgs auto.
Zane, 3.jūnijs 2012 21:31
Vai apdrošinātāju kompānija sniedz ziņas Csdd, par ceļu satiksmes negadījumu, ja sastādīts saskaņotais paziņojums par negadījumu. Negadījuma laikā mašīnas tehniskā apskate bija beigusies pirms divām nedēļām, un negadījumā radīties bojājumu nebija saistīti ar mašīnas tehnisko stāvokli.Interesē kāda būs turpmākā kārtība, jo šajā gadījumā esmu vainīgā persona. Kā arī ja sniedz ziņas, tad kādi ir soda mēri, par šada veida pārkāpumu.
Ēriks Griģis:

1. CSDD ziņas nesniedz, jo Saskaņotais paziņojums nav paredzēts vainas noteikšanai. Ziņas tiek ievadītas apdrošinātāju datu bāzē. Atbildīgais īpašnieks saņem bonus/malus klasi, kas palielina turpmāko gadu OCTA prēmijas apjomus.
www.ltab.lv/lv/bonus-malus/bonus...
2. Skaidroju ar tehnisko apskati saistīto!
No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
... 2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
... d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,
..."
Tas nozīmē un tāda varētu būt arī turpmākā kārtība:
> ja apdrošinātājs pierādīs, ka ceļu satiksmes negadījumā cietušajam radītais un atlīdzinātais zaudējums ir saistāms ar Jūsu automobiļa tehnisko stāvokli, piem., gaisa spiediens riepās nav atbilstošs izgatavotāja noteiktajam, bremžu efektivitāte kreisajam un labajam ritenim ir atšķirīga, kas veicināja uzbraukumu cietušajam, tā īpašumam vai transportlīdzeklim,
> tad Jūsu OCTA apdrošinātājs trīs gadu laikā no atlīdzības izmaksas dienas ir tiesīgs Jums piestādīt regresa prasību par izmaksāto atlīdzības summu un ar to saistītajiem blakus izdevumiem.

3. Soda mēri, kā jau rakstīju, būs OCTA prēmijas palielinājums nākošajiem OCTA līgumiem 3 līdz 5 turpmāko gadu laikā un regresa prasība, kuru Jums var piestādīt trīs gadu laikā, skaitot no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.
Regresu var arī nepiestādīt, ja, piem., cietušajam atlīdzība nav izmaksāta, automobiļa tehniskā stāvokļa cēloniskā ietekme uz negadījumā radīto zaudējumu cietušajam nav noteikta vai nav nosakāma.
Jelena, 3.jūnijs 2012 18:57
Vai ir vajadzīga kaut kada pilnvara uz vieglo auto, kura reģistrēta Latvijā, braucot no Latvijas uz Vāciju, ja auto ir pierakstīta uz manu vīru, bet es braukšu viena? Paldies.
Ēriks Griģis:

Nē, par prasību pēc pilnvaras nav dzirdēts.
Agrāk pilnvaru prasīja iebraucot Polijā. Tad šo prasību atcēla.
Informācija par Poliju: Polijas Republikas diplomātiskā pātstāvniecība, Mednieku iela 6B, Rīga, t. 67031500 vai 67031510

Lai Jums veiksmīgs brauciens!
vārds, 2.jūnijs 2012 10:55
Par darba un atpūtas laikiem. Ja vadītājs ir ņēmis saīsināto iknedēļas atpūtu, tad šo atpūtu jākompensē līdz 3 nedēļas beigām. Bet vai var kompensēt pa daļām pieskaitot piemēram 9 stundu atpūtai 2 stundas un tādā veidā salasīt tās kompensējamās stundas? Vai obligāti visas stundas vienā reizē jākompensē?
Ēriks Griģis:

Nav rakstīts, ka obligāti jākompensē vienā reizē.
Iesaku kompensēt vienā reizē, jo Vācijā neizmantotās iknedēļas atpūtas stundas pieskaita ikdienas, vismaz 9 stundu, vai iknedēļas atpūtai vienā reizē!
iepriekšējam jautātājam, 1.jūnijs 2012 21:50
vai persona kas tiek saukta pie kriminālatbildības vai viņai var atņemt autovadītāja apliecību? (c)

Var atņemt tiesības vadīt transportlīdzekli (nevis apliecību) gadījumā, ja attiecīgā Krimināllikuma panta sankcijā kā sods ir paredzēta transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšana.
Ēriks Griģis:

Var teikt arī tā!
vārds, 1.jūnijs 2012 21:04
Labvakar,vai persona kas tiek saukta pie kriminālatbildības vai viņai var atņemt autovadītāja apliecību?
Ēriks Griģis:

Ar vai bez tiesību atņemšanas - to lemj tiesa.
Bonifācijs, 30.maijs 2012 1:06
Labvakar!
Jautājums par atpūtas un darba laikiem autovadītājiem.
Situācija šāda - vairāki vadītāji strādā uz 2 automašīnām, viens auto aprīkots ar digitālo tahogrāfu - otrs ar analogo tahogrāfu. Vadītāji strādā maiņās, līdz ar to sanāk ka vienā maiņā brauc ar auto kam digitālais tahogrāfs, citā maiņā brauc ar auto kam analogais tahogrāfs. Kas vadītājam jāuzrāda ceļu policijai, ja tiek pieprasīta informācija par darba un atpūtas laiku pēdējo 28 dienu periodā?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja vadītājam ir, tad policijas kontrolei par iepriekšējām 28 dienām un tekošo dienu jāuzrāda:
1. Tahogrammas
2. Bojātā tahogramma kopā ar rakstiski aizpildīto
3. Brīvdienu tahogrammas
4. Vadītāja karte ("čips")
5. Vecā vadītāja karte, ja ir saņemta jaunā
6. Uzņēmuma apliecinājums
7. Ar roku aizpildītais iknedēļas braucienu uzskaitījums, ja ir bijis "izņēmuma" brauciens, maršruts, norīkojums
8. Izdrukas ar skaidrojuma aprakstu otrajā pusē par atkāpēm atbilstoši EK 561/2006 pielikumiem 1-6
9. Policijas pārbaudes apliecinājums, protokols (Latvijā - zaļā veidlapa vai protokols)
10. Pietiekošs skaits izdrukas papīra jauni rullīši, atbilstoši tahogrāfa markai un modelim
11. Atbilstošo dienestu rakstiski apliecinājumi par neparedzētām novirzēm laikā vai maršrutā, satiksmes negadījumiem, avārijām, zemestrīcēm, liegumiem
12. Policijas personalizēts apliecinājums ar zīmogu uz tahogrammas par analogā tahogrāfa atvēršanu 28 dienu periodā vai maršrutā
13. Līdz 7 dienām ar roku aizpildīta laiku uzskaite tahogrāfa bojājuma gadījumā
14. Ar roku aizpildīta laika uzskaite vadītāja kartes nozaudēšanas gadījumā līdz 15 dienām, vai maršruta beigām, ja tas nerada draudus satiksmes drošībai
15. Iepriekšējā gadījumā atzīme, ka vadītājs pirmajās 7 dienās par notikušo ir paziņojis savai ATD nodaļai
16. Kajītes, kupejas vai viesnīcas biļete/rēķins, kas apliecina vadītāja atpūtu.
vārdam nav nozīmes, 24.maijs 2012 19:07
Labdien!
Atvainojos, ka jautājums nav gluži par ekspertīzi un apdrošināšanu, bet varbūt varat man, ja ne sniegt atbildi, tad vismaz parādīt virzienu, kur atbildi meklēt.
Mani interesē, vai ir obligāta tahogrāfa lietošana gadījumā, ja tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi tepat Latvijas teritorijā?
Ēriks Griģis:

Ir izņēmums, kad autobusa vadītājs reģistrē manuāli. Parasti autobusa vadītājam jāreģistrē vadītāja darbu un atpūtas laiki ar tahogrāfu.
Reģistrēšanas kārtību un izņēmumus nosaka Regula EK 561/2006

Transportlīdzekļu vadītāju sociālie nosacījumi Eiropas tiesību aktos:
1. Padomes 1985.gada 20.decebmra Regula (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
2. Padomes 1998.gada 24.septembra Regula (EK) Nr. 2135/98 ar ko groza Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā un Direktīvu 88/599/EEC par Regulas (EEK) Nr.3820/85 un Regulas (EEK) Nr.3821/85 piemērošanu
3. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85
4. Komisijas 2009.gada 23.janvāra Regula (EK) Nr.68/2009, ar kuru devīto reizi tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
5. Komisijas 2009. gada 16. decembra Regula (EK) Nr.1226/2009 ar kuru tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
6. Padomes 2009.gada 21.oktobra Regula Nr. 1071/2009 ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem (piemēro no 2011.gada 4.decembra)
7. Komisijas 2010. gada 1. jūlija Regula Nr. 581/2010 par maksimālajiem termiņiem, kuros jāveic attiecīgo datu lejupielāde no transportlīdzekļa datu saglabāšanas ierīces un vadītāja kartes.
Par instruktoru, 22.maijs 2012 9:57
Vēlos mācīties par instruktoru. Kad sāksies otrā pusgada apmācības kursi? Paldies!
Ēriks Griģis:

05.06.2012. plkst. 10:00
WilliBetz vadītājs, 18.maijs 2012 23:42
Kāpēc Krustpils-Katlakalna ielu krustojumā no Slāvju apļa braucot ir tāds sastrēgums?
Ēriks Griģis:

Atbildīgajiem trūkst zināšanas un prasmes!
Tur nepieciešama papildsekcija, kas ļauj braukt taisni pie luksofora sarkanā signāla.
Pēteris, 18.maijs 2012 17:13
Labdien!
Vai man ir iespēja iegūt 95 kodu, ja man uz šo brīdi ir atņemta autovadītāja apliecība un ir soda punkti?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nē nevar!
Jo Latvijā [95] koda iegūšana ir saistīta ar vadītāja apliecības maiņu.

No MK noteikumiem Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība":
"...
11. Aizliegts izsniegt jebkādu vadītāja apliecību un atļauju personai:
11.1. kurai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības (vai noteikts aizliegums tās iegūt);
11.2. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai vai kura nav veikusi veselības pirmstermiņa pārbaudi 45 dienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas;
11.3. kura uzlikto naudas sodu par administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē nav samaksājusi normatīvajos aktos noteiktajā termiņā;
11.4. kurai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir piemērots ietekmēšanas līdzeklis – transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
..."
No Satiksmes ministrijas, 2.maijs 2012 13:53
Vai Profesionālās kompetences sertifikāts, kuru ieguvu pēc divu nedēļu mācībām un eksāmeniem Satiksmes ministrijā, ir derīgs CSDD [95] koda iegūšanai?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Nē, nav derīgs!
CSDD nepieciešams autoskolas apliecinājums (reģistrācija CSDD grupā un sertifikāts) par periodiskām apmācībām pēc 35 stundu programmas tiem vadītājiem, uz kuriem tas attiecas!
Autoskola, 28.aprīlis 2012 9:36
Vai ir kādas izmaiņas grupu reģistrācijā CSDD autoskolām? Kāpē par to nekur nav rakstīts? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir gan!
1. Jebkura mācību grupa (piemēram, A,B,BE,CE,C,D, [95] kods u.c.) CSDD reģistrējama pirms apmācības uzsākšanas, vēlākais apmācības uzsākšanas pirmajā dienā.
2. Pēc mācību grupas reģistrēšanas divu darba dienu laikā ir iespējams veikt izmaiņas reģistrētajā grupas sastāvā dalībnieku datos vai kādu izslēdzot no saraksta.
3. Šo divu darba dienu laikā nedrīkst grupā piereģistrēt jaunas apmācāmās personas.
5. CSDD informatīvās vēstules norādījumi sājas spēkā ar 07.05.2012.
6. No MK noteikumiem Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām
"...
4.2. Mācību grupu reģistrācija
39. Mācību grupas autoskola elektroniski reģistrē CSDD. Izmaiņas mācību grupas sastāvā atļauts veikt ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc mācību uzsākšanas.
40. Mācību grupā nereģistrē personu:
40.1. kurai piemērots administratīvais sods – aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
40.2. kurai ir transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums;
40.3. kura nav sasniegusi attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībai atļauto vecumu;
40.4. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai;
40.5. kurai nav tiesību uzturēties Latvijā ilgāk par 185 dienām kalendāra gadā.
41. Pēc mācību grupas reģistrācijas tajā neiekļauj jaunas apmācāmās personas.
42. Ja mācību grupā reģistrētā persona neapmeklē nodarbības, autoskola saskaņā ar šo noteikumu 36.punktā minēto līgumu to atskaita no mācību grupas un svītro no mācību grupas žurnāla. Par atskaitīto personu autoskola informē CSDD.
43. Ja tiek mainīts teorētisko priekšmetu nodarbību grafiks vai pasniedzēji, autoskola par to iepriekš informē CSDD.
... "

Lasītākie raksti

Jaunie raksti