Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Denis, 17.aprīlis 2012 18:39
Labdien,ja izņemu digitālo tahogrāfa karti ATD un ja sāku strādāt pēc mēneša vai man ir jāveic kāda uzskaite par to laiku kad neesmu vēl braucis?
Ēriks Griģis:

Nepieciešama darbības apliecinājuma veidlapa no darba devēja ar diviem parakstiem!
www.likumi.lv/doc.php?id=160663
www.atd.lv/lat/normativieakti/mi...
Gunārs, 17.aprīlis 2012 18:35
Labdien,vēlētos uzzināt kur var uzzināt informāciju par iebraukšanas atļaujām Krievijā ar fūri?
Ēriks Griģis:

Krievijas vēstniecības Konsulārā nodaļā Dzirnavu ielā 57, Rīgā.
Konsulārās nodaļas vienotais uzziņu tālrunis: +371 67212579
e-pasts: ruskons@apollo.lv
vārds Juris, 17.aprīlis 2012 13:58
Četrvirzienu krustojumā divi virzieni ne vienmēr pieder galvenajam ceļam, piemēram ja krustojums ir vienādas nozīmes. Tas, ka jebkādā krustojumā tranvajam ir priekšroka pret auto, ja tie tuvojas no viena virziena (virziena nevis nozīmes) ceļa ir fakts.
Ēriks Griģis:

Vienādas nozīmes krustojumā tramvajam ir priekšroka! Tas salasāmi ir ierakstīts CSN.
vārds Juris, 16.aprīlis 2012 17:12
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.

Pilnībā piekrītu abu kungu augstāk teiktajam (kā āmurs uz naglas).

Tomēr tolkojot šo normu gramatiski (patreizējā redakcijā) - sanāk, ka tranvajam nav priekroka!
P.S. N0 viena virziena nevar tulkot - kā vienādos apstākļos, krustojumā (ja tas nav trīsvirziena krustojums) ir tomēr četri dažādi braukšanas virzieni.
Ēriks Griģis:

Četrvirzienu krustojumā divi virzieni pieder galvenajam ceļam. Atlikušajos divos virzienos ir vienādas nozīmes brauktuve, kur tramvajam ir priekšroka! Arī gadījumā, ja krustojumam tramvajs ar auto tuvojas no viena virziena. Pat jebkura veida krustojumā.
Tev būs vien jāpiekrīt šim secinājumam, ja ne redakcionālajam tekstam satiksmes noteikumos!
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:45
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:29
"Vienādos apstākļos" (uz tādas pašas nozīmes ceļa) neregulējamam nevienādas nozīmes krustojumam var tuvoties arī no dažādiem virzieniem.

CSN 148.: "nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam [..] ir priekšroka...". Tātad, ja mēs īpaši iceļam tramvaja tiesības konkrētajos apstākļos, tad citos apstākļos tramvajam tiesību nav.

Te pietiek ar parasto gramatiskas interpretācijas metodi, lai saprastu teikuma un normas jēgu. Tā ir propozicionālā (izteicienu) loģika virknējumos "ja - tad" (piem.: 1) "cilvēki ir mirstīgi", 2) "JA esmu cilvēks - TAD esmu mirstīgs" ;)

Juridisko fakultāšu pirmais semestris. Izskatās, tie (tas), kuri (kurš) raksta LR satiksmes noteikumus, ir vāji (vājš) formālās loģikas pazinēji (-s), lai rakstītu likuma normas.
Ēriks Griģis:

Satiksmes noteikumos nav loģikas! Tajos ir nauda valsts budžetam un cietušo asinis.
TRAM, 15.aprīlis 2012 0:11
Tad kāda nozīme vārdiem "no viena virziena"? Kāpēc tas jāizceļ īpaši?
Ēriks Griģis:

Tas jāuzsver, lai lasītājs saprastu, ka abi transportlīdzekļi vienādos apstākļos tuvojas nevienādas nozīmes ceļu krustojumam.
TRAM, 14.aprīlis 2012 8:25
Bet nu tad IR vai NAV priekšroka PRETIMBRAUCOŠAJAM tramvajam nevienādas nozīmes ceļu kurstojuma???!!!
Ēriks Griģis:

IR, ja tramvajs brauc pretī automobilim pa tādas pašas nozīmes ceļu, kā automobilis tam tuvojas!
Mārtiņš, 11.aprīlis 2012 19:55
Sveiki, jautājums par BE kategoriju.
šodien velkot uz objektu kompaktekskavatoru ,kurš atradās piekabē, kuras pilna masa ir 3500kg, mūs apturēja ceļu policija.
Pēc dokumentu uzrādīšanas policista kungs velējās sastādīt pārkāpuma protokolu. Auto vadītājam ir BE kategorijas vadītāja apliecība. Policists skaidroja, ka velkošā sastāva pilna masa pārsniedz 3500kg, un ir nepieciešama C1 E kategorija.
Vēlējos uzzināt, vai ar B kategorijas transporta līdzekli, kura pilna masa ir 3200kg, drīkst vilkt piekabi, kuras pilna masa ir 3500kg? Ja vadītājam ir BE kategorijas vadītāja apliecība.
Ēriks Griģis:

Ja valsts varas pārstāvis (policists) izmanto savas darba pilnvaras, lai manipulāciju ar tiesību aktiem vērstu pret indivīdu (transportlīdzekļa vadītāju), tad Jums ir pilsoņa pienākums par šo gadījumu (manipulācijas mēģinājumu) ziņot viņa nodaļas priekšniekam. Neziņošana būs vispārnosodāma, jo šādas manipulācijas pret sabiedrību var pārņemt citi policisti, tādējādi graujot sabiedrības uzticību valsts policijai kopumā.
Ja protokols netika sastādīts, tad ziņojumu priekšniekam paudiet konsultatīva jautājuma formā.
Saņemot atbildi rakstiski (vai mutiski), ticu, ka iegūsiet apstiprinājumu tam, ka notikušais ir padotā tiesību aktu pārpratums.

No MK noteikumiem Nr. 571
Vadītāja apliecību kategorijām atbilstošie transportlīdzekļi saistībā ar Jūsu jautājumu.
1. BE - B kategorijas vilcēja (ar pilnu masu līdz 3500 kg) savienojums ar piekabi, ja šāds savienojums neietilpst B kategorijā. Vadītājs ar tiesībām vadīt BE kategorijas transportlīdzekli drīkst vadīt Jūsu B kategorijas transportlīdzekli, kuram pilnā masa ir 3200 kg un ar to vilkt 3500 kg pilnas masas piekabi, ja vien sastāvam piekabes masas ierobežojumus nav noteicis automobiļa izgatavotājs.
2. C1 - mehāniskie transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 3500 kg, bet nepārsniedz 7500 kg un kuri neietilpst D kategorijā, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg.
Aleksandr, 7.aprīlis 2012 22:34
Paldies ka atbildējat, piedodiet ka uzrakstīju ne ta ka uzzīmēju, sajaucu sev un Jums galvu. Man jauc pratu ta daļa "no viena virziena". Es laikam stulbs esmu, no viena virziena es saprotu ka pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam vai transportlīdzekļu braukšanas virzienā, bet ka es tagad sapratu šajā 148. CSN punktā virziens domajams ka galvenais vai mazāk svarīgais ceļš. Vispar putra galvā...
Ēriks Griģis:

No palīgteikumiem tā putra rodas, ja tos lasa visus reizē, nevis vienu pēc otra.

Jaukus Lieldienas svētkus!
guntis, 7.aprīlis 2012 12:27
Labdien!
Vai Jūs lūdzu varētu pateikt,kurā vietā tieši aprakstīta fotoradaru konstatēto sodu uzlikšanas kārtība un to piemērošana.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Sodi

Par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, pārkāpumu uzskaites punkti netiek piešķirti.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma (CSL) 43.6.panta 2.daļu, vadītājam tiek piemērots paredzētais minimālais naudas sods. Naudas soda apmērs ir atkarīgs no tā, par cik pārsniegts atļautais braukšanas ātrums. Konkrētie soda apmēri noteikti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 149.8 pantā.

No 22.08.2006. MK noteikumiem Nr.694 Tehnisko līdzekļu (fotoiekārtu vai videoiekārtu) izmantošanas kārtība:
"...
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izmanto tehniskos līdzekļus (fotoiekārtas vai videoiekārtas), lai fiksētu pārkāpumus ceļu satiksmē, neapturot transportlīdzekli.
2. Pārkāpumu fiksēšanai rūpnieciski izgatavoti tehniskie līdzekļi (fotoiekārtas vai videoiekārtas) ir šādi:
2.1. stacionāri tehniskie līdzekļi;
2.2. pārvietojami tehniskie līdzekļi.
3. Stacionāros tehniskos līdzekļus to īpašnieks (valdītājs, turētājs) izvieto Valsts policijas priekšnieka, Valsts policijas teritoriālās struktūrvienības vadītāja vai viņu pilnvarotu amatpersonu (turpmāk - atbildīgā Valsts policijas amatpersona) norādītajā vietā un laikā.
4. Stacionāro tehnisko līdzekļu izvietošana tiek noformēta ar aktu. Aktā norāda stacionārā tehniskā līdzekļa precīzu atrašanās vietu un novietošanas laiku, kā arī atbildīgās Valsts policijas amatpersonas norādītos ceļu satiksmes kārtības kritērijus (piemēram, atļautais braukšanas ātrums, aizliegtie manevri), kuru pārkāpšana tiks fiksēta ar tehniskajiem līdzekļiem.
5. Šo noteikumu 4.punktā minēto aktu sastāda un paraksta persona, kas izvieto un noņem stacionāros tehniskos līdzekļus, un atbildīgā Valsts policijas amatpersona. Noņemot stacionāros tehniskos līdzekļus, šo noteikumu 4.punktā minētajā aktā izdara atzīmi par to noņemšanas laiku.
6. Pārvietojamo tehnisko līdzekļu izmantošanas laiku un vietu nosaka atbildīgā Valsts policijas amatpersona.
7. Ar tehniskiem līdzekļiem fiksēto informāciju nodod atbildīgajai Valsts policijas amatpersonai tiešsaistes datu pārraides režīmā vai ne retāk kā reizi diennaktī.
8. Valsts policijas amatpersona, kas pieņem lēmumu par naudas soda piemērošanu, izskata ar tehniskiem līdzekļiem fiksēto informāciju un pārbauda informāciju par transportlīdzekli un tā īpašnieku (turētāju, valdītāju) transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
9. Informāciju par pieņemto lēmumu ievada transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
10. Pēc informācijas apstrādes un lēmuma pieņemšanas informāciju, kas fiksēta ar tehniskajiem līdzekļiem, glabā, kamēr stājas spēkā pieņemtais lēmums, taču ne mazāk kā sešus mēnešus no informācijas fiksēšanas brīža.
11. Tehniskos līdzekļus verificē normatīvajos aktos par mērījumu vienotību noteiktajā kārtībā un termiņos. Par tehnisko līdzekļu verifikāciju ir atbildīgs to īpašnieks (valdītājs, turētājs).
..."
guntis, 7.aprīlis 2012 12:21
Labdien!
Vai Jūs lūdzu varētu pateikt,kurā vietā tieši aprakstīta fotoradaru konstatēto sodu uzlikšanas kārtība un to piemērošana.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma (CSL) 43.6panta 5.daļu, protokols - lēmums ne vēlāk kā triju darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas tiek nosūtīts transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītajam turētājam vai, ja turētājs nav norādīts, - transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam).
Īpatnības administratīvajā procesā attiecībā uz pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, noteiktas CSL 43.6pantā.
No CSL:
"...
43.6 pants. Īpatnības administratīvajā procesā attiecībā uz pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli
(1) Pārkāpumus var fiksēt ar tehniskiem līdzekļiem (fotoiekārtas vai videoiekārtas), neapturot transportlīdzekli. Kārtību, kādā izmanto tehniskos līdzekļus (fotoiekārtas vai videoiekārtas), nosaka Ministru kabinets.
(2) Par pārkāpumu, kas fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoiekārtas vai videoiekārtas), neapturot transportlīdzekli, piemēro tikai vadītājam paredzēto minimālo naudas sodu.
(3) Ja pārkāpums fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoiekārtas vai videoiekārtas), neapturot transportlīdzekli, par to bez transportlīdzekļa vadītāja klātbūtnes tiek sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols — lēmums, kurā norādāma šāda informācija:
1) protokola — lēmuma sastādīšanas datums;
2) institūcija, kuras amatpersona uzlikusi sodu, un attiecīgās amatpersonas amats, vārds un uzvārds;
3) pārkāpuma konstatēšanas datums un laiks;
4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese);
5) transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;
6) norāde uz pārkāptajām tiesību normām (normatīvā akta pants, tā daļa, punkts vai apakšpunkts);
7) lēmums par naudas soda uzlikšanu un naudas soda apmērs;
8) naudas soda samaksas termiņš;
9) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;
10) pieņemtā lēmuma apstrīdēšanas (pārsūdzēšanas) kārtība;
11) informācija par sekām, kādas iestājas, ja naudas sods netiek samaksāts;
12) fotogrāfija, kurā redzams trans­portlīdzeklis un valsts reģistrācijas numura zīme.
(4) Informāciju par pieņemto lēmumu Valsts policija ievada transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā.
(5) Protokolu–lēmumu ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tā pieņemšanas nosūta transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītajam turētājam vai, ja turētājs nav norādīts, — transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam).
Ja pārkāpums izdarīts ar transportlīdzekli, kas pastāvīgi reģistrēts ārvalstī, bet tā izmantošanai Latvijā šā likuma 9.panta piektajā daļā noteiktajos gadījumos ir saņemta atļauja, protokolu–lēmumu nosūta personai, kura saņēmusi atļauju.
Ja pārkāpums izdarīts ar transportlīdzekli, kas nodots tirdzniecībai (tam uzstādītas tirdzniecības valsts reģistrācijas numura zīmes vai transportlīdzeklis reģistrēts tirdzniecības reģistrā), protokolu–lēmumu nosūta komersantam, kurš veic attiecīgā transportlīdzekļa tirdzniecību. Protokols–lēmums ir derīgs bez sodu piemērojušās amatpersonas paraksta. Protokols–lēmums stājas spēkā septītajā dienā no tā nodošanas pastā.
(5.1) Valsts policija ar Ceļu satiksmes drošības direkciju var noslēgt deleģēšanas līgumu, kurā paredz, ka Ceļu satiksmes drošības direkcija transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā savas kompetences ietvaros apstrādā to informāciju, kas par attiecīgo pārkāpumu saņemta no tehniskajiem līdzekļiem, sagatavo šā panta trešajā daļā minētā protokola—lēmuma projektu, kuru nosūta Valsts policijai izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai, kā arī pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas minēto protokolu—lēmumu nosūta šā panta piektās daļas pirmajā teikumā minētajai personai.
Ministru kabinets noteic tās atlīdzības apmēru un piešķiršanas kārtību, kuru Ceļu satiksmes drošības direkcija saņem par šīs daļas pirmajā teikumā minētajiem pakalpojumiem.
(5.2) Ja šā panta piektās daļas pirmajā, otrajā un trešajā teikumā minētā persona nav vadījusi transportlīdzekli pārkāpuma izdarīšanas brīdī, tā protokolu–lēmumu nodod (nosūta) transportlīdzekļa vadītājam, kurš pārkāpuma fiksēšanas brīdī vadīja transportlīdzekli.
(5.3) Protokolu–lēmumu var apstrīdēt un pārsūdzēt transportlīdzekļa vadītājs, kurš pārkāpuma fiksēšanas brīdī vadīja transportlīdzekli.
(6) Uzliktais naudas sods samaksājams Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.
(7) Ja uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā izdara atzīmi par aizliegumu līdz naudas soda samaksai veikt valsts tehnisko apskati transportlīdzeklim, ar kuru izdarīts pārkāpums, un reģistrēt to transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā. Šādu atzīmi par aizliegumu veikt tehnisko apskati transportlīdzeklim neizdara vai arī izdarīto atzīmi dzēš, ja tiek konstatēts, ka pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzeklis nav atradies īpašnieka (turētāja, valdītāja) valdījumā citas personas prettiesisku darbību dēļ.
(8) Ja par pārkāpumu, kas fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoiekārtas vai videoiekārtas), neapturot transportlīdzekli, uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, tas piedzenams no transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītā turētāja vai, ja turētājs nav norādīts, — no transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja), izņemot gadījumu, kad pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzeklis nav atradies īpašnieka (turētāja, valdītāja) valdījumā citas personas prettiesisku darbību dēļ.
(26.05.2005. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005., 15.02.2007., 19.02.2009., 13.05.2010., 15.12.2011. un 23.02.2012. likumu, kas stājas spēkā 27.03.2012.)
..."
Aleksandr, 7.aprīlis 2012 1:10
Labdien, man te ir jautajums sakara ar 148. CSN punktu.
148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja
transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena
ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
(Grozīts ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1028)
Man interese ta daļa "ja
transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena
ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem." Tatad sanak ja auto brauc no preteja virziena taisni, bet tramvajam janogriežas pa kreisi, auto vadītajam ir priekšrocība? Pieliku shēmu, paldies par atbildi! img823.imageshack.us/img823/9026...
Ēriks Griģis:

Nav tā, kā jautāji un uzzīmēji!
Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
To nosaka CSN 148. punkts.

CSN 148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Lasi tā, kā to skaidroju autoskolā un klausītāji var saprast uzrakstīto:
1) Vienādas nozīmes ceļu krustojumā,
2) kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena,
3) tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Tātad:
1. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
2. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
Павел, 6.aprīlis 2012 14:04
Vai izbraukšana no dzīvojamās zonas (529. c/z) uz koplietošanas ceļa ir vai nav "krustojums"? Paldies
Ēriks Griģis:

1. Ja izbrauc no blakusteritorijas, kur beidzas dzīvojamā zona (CSN 1.24.) , tad tas nav krustojums, tikai, visticamāk, tā būs izbraukšana uz galvenā ceļa ar nosacījumu, ka izbraucot no dzīvojamās zonas blakusteritorijā ir jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem (CSN 157.).
2. Izbraucot no dzīvojamās zonas (CSN 1.16.) pa ceļu, kas veido krustojumu ar ceļu atbilstoši CSN 1.24. norādītajai vietai, notiek izbraukšana krustojumā.
CSN 157. punkts krustojumā joprojām ir spēkā!
Eriks, 4.aprīlis 2012 22:10
Vai autoinstruktoram (pasniedzējam) ir jābūt piesaistitam konkrētajai autoskolai? Kur ta ir teikts (ja ta tas ir)? Paldies!!!
Ēriks Griģis:

No Darba likuma:
"... 2.pants. Darba tiesiskās attiecības regulējošo likumu spēks attiecībā uz personām
(1) Šis likums un citi normatīvie akti, kas regulē darba tiesiskās attiecības, ir saistoši visiem darba devējiem neatkarīgi no to tiesiskā statusa un darbiniekiem, ja darba devēju un darbinieku savstarpējās tiesiskās attiecības dibinātas uz darba līguma pamata.
..."
www.likumi.lv/doc.php?id=26019

1. Ja piesaiste ir līgums, tad pasniedzējam atbilstoši Darba likumam noteikti ir jāslēdz darba līgums ar autoskolu un līdz ar to ir piesaiste skolai.
2. Instruktoram, kurš nevēlas būt darba attiecībās, nav obligāti jābūt piesaistei - līgumam ar autoskolu. Toties ar līgumu-piesaisti skolai instruktors no tās saņems audzēkņus apmācībai.
3. Autoskolai apmācības kartē ir jāuzrāda instruktori, kas gatavos audzēkņus. Tiem jābūt piesaistītiem autoskolai ar darba līgumu. Bez līguma-piesaistes šādas darba attiecības nav iedomājamas.

Darba un apmācības attiecības tiesiski pareizi būs noformētas ar šadiem līgumiem:
1) autoskola - pasniedzējs;
2) autoskola - instruktors (pēc autoskolas izvēles);
3) autoskola - apmācāmais;
4) instruktors - apmācāmais.
Guntras , 3.aprīlis 2012 16:10
Labdien. Novietoju auto stāvvietā, kreisajā pusē ceļa zīmei 532 ar papildzīmi 837 invalīdu stāvvieta, citu papildzīmju par darbības zonu nav asfalts klāts ar biezu ledus sniega kārtu. Piebrauca pašvaldības policija novieto auto blakus ceļa zīmju labajā pusē un izraksta sodu. Kur tad ir zīmes darbības zona?
Ēriks Griģis:

Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes. Ja krustojuma nav, tad līdz CSN 298.26. punktā noteiktajām ceļa zīmēm. Ja ceļa zīme ir uzstādīta pret laukuma vai fasādes malu, tad papildzīme "Invalīdiem" 837. norāda, ka stāvlaukums vai tā daļa paredzēta transportlīdzekļiem, kas apzīmēti ar vadītāja - invalīda pazīšanās zīmi gadījumā, ja nav ceļa apzīmējumi, kas nosaka invalīdu stāvvietu skaitu vai robežas.

Piezīmes!
1. Par nenotīrītu brauktuves daļu ar regresu vērsties pret ceļa (laukuma uzturētāju) īpašnieku.
2. Vadāt līdzi lāpstu vai slotu, lai notīrot laukuma daļu nākošreiz pierādītu, ka nav pārkāpti zīmes ar papildzīmi prasības un samaksāt sodu.
kaspars, 3.aprīlis 2012 15:03
Labden. man ir tāda situācija. pirms mēnešā notika CSN. man krustojumā, sanā iebrauca sieviete. es braucu pa galveno, viņai bija zīme dodiet ceļu. no manas puses ir cietušie, sievai kas sēdēja aizmugurē, ir galvas trauma, dokumentēta slimnīca un tt. līdz ar to ir uzsākta kriminallieta. auto sasists. apdrošinataji ir novertējuši zaudējumus, bet atlīdzību neizmaksā, kamēr nebūs izbeigta lieta (zvanot apdrošinatājam man strikti pateica ka neko nemaksās kamēr nebūs atzinuma- tiesas sprieduma). cik noprotu, mūsu tiesu sistēma strādā diezgan lēni, un ja gadijumā tiesa būs pēc gada vai diviem, tad tikmēr atlīdzība auto remontam nebūs izmaksāta, un auto stāvēs sēta sasists.
kā es varētu rīkoties lai pasteidzinātu apdrošinatāju? konkrēti Giensidige.
ar cieņu.
Ēriks Griģis:

1. Jums varētu palīdzēt civilprasības celšana pret vainīgo personu.
2. Iespējams izlīgums krimināllietā, ja vainīgā puse samaksā prasīto zaudējuma summu.
vārds, 27.marts 2012 17:59
Labdien, Griģa kungs,
Gribēju jautāt kad sāksies instruktoru apmācības grupas un kādi ir nodarbību laiki ?
Paldies
ar cieņu, Kaspars.
Ēriks Griģis:

03.04. no plkst.10:00 līdz 14:00

t. 26322578
Uģis, 23.marts 2012 20:00
Sveiki,vēlētos uzzināt braucot ar vilcēju un puspiekabi kādas darbības ir viss bīstamākās?
Ēriks Griģis:

Profesionālajos vadītāju apmācības kursos veltu Jūsu jautājumam 35 stundas!
vārdsJuris, 20.marts 2012 9:58
Vai tiešam, jo:

Riteņu transportlīdzekļu klasifikācija, kategoriju definīcijas un noteikšanas kritēriji, transportlīdzekļu virsbūvju veidi un to definīcijas
(Pielikums MK 28.02.2012. noteikumu Nr.151 redakcijā):


M2 un M3 kategorijas transportlīdzekļus, kuros nav vairāk par 22 pasažieru vietām (neskaitot vadītāja vietu), iedala divās klasēs:

3.1. A klase – autobusi, kuros ir sēdvietas, bet kuru konstrukcija un aprīkojums paredz arī stāvošu pasažieru pārvadāšanu;

3.2. B klase – autobusi, kuros ir tikai sēdvietas un kuru konstrukcija neparedz stāvošu pasažieru pārvadāšanu.
Ēriks Griģis:

Kaut vai privātais autobuss uzsāk braukt no pieturas apdzīvotā vietā, citiem transportlīdzekļu vadītājiem ir jādod tam ceļš!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti