Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Sintija, 14.aprīlis 2010 20:07
Manai mašīnai ir noņemtas(nozagtas) dažas lietas - logtīrītāju birstītes un BMW zīmīte priekšā. Tas tika izdarīts laikā no svētdienas līdz otrdienai. Vēlētos zināt, vai tad, ja jau esmu paspējusi braukt ar to, vēl ir iespējams ziņot par to apdrošināšanas firmai, policijai? (pamanīju vakarā un tad vajadzēja izmantot mašīnu)
Ēriks Griģis:

Ir iespējams ziņot gan policijai, gan apdrošināšanas firmai. Jums būs jāpaskaidro, kāpēc nepaziņojāt uzreiz, pirms izbraukšanas.
Jānis, 14.aprīlis 2010 19:56
Labvakar! Vai var veikt teh. apskati ja uz mana auto sodīts cits vadītājs un viņš to nav samaksājis?
Ēriks Griģis:

Protams, ka var un ir jāveic apskate!
Tikai pirms apskates, veicot dokumentu pārbaudi un maksājot par apskati un gada nodokli, Jums vēl skaidrā naudā būs jāsamaksā par nesamaksāto pārkāpumu.
Janis, 14.aprīlis 2010 14:33
Labdien!
zinu, ka mazliet ne pa teemu, bet nu varbuut ir info:
vai atkaartoto tehnisko apskati es varu iziet jebkuraa tehniskajaa stacijaa, jeb tikai tajaa, kur gaaju pamata tehnisko apskati ( iedaliija 30 dienu atljauju, rupuchi...)
paldies jau ieprieksh!
Ēriks Griģis:

Var jebkurā.
No MK noteikumiem Nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
5. Tehniskā apskate veicama jebkurā transportlīdzekļa kategorijai un konstrukcijas parametriem atbilstošā tehniskās apskates stacijā neatkarīgi no transportlīdzekļa reģistrācijas un transportlīdzekļa īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas. ..."
incognito, 14.aprīlis 2010 14:12
Labdien!

Ir sekojoša lieta ar Gjensidige apdrošināšanas kompāniju:
Viņu klients izraisīja nelielu sadursmi, kā rezultātā mēs sastādījām saskaņoto paziņojumu. Bojājums sākumā šķita nebūtisks- nolauzts un pilnībā sadragāts vadītāja puses atpakaļskata spogulis. Problēma bija iekš tā, ka man pēc 2 nedeļām beidzas CSDD izsniegtā atļauja piedalīties ceļu satiksmē, jeb TA uzlīme. Lai to pagarinātu uz gadu, spogulis ir nepieciešams. Tā nu laika ekonomijas dēļ, izvēlējos servisu, kurā man solīja spoguli samainīt pret jaunu, servisa darbinieks nekavējoties apdrošināšanas ekspertam nosūtīja servisa tāmi 136 latu vērtībā. Tas tika darīts, jo sākotnēji eksperts solīja lietu izskatīt dažu darba dienu laikā, uz ko arī paļāvos. Diemžēl pagāja 2 nedēļas un nekas uz priekšu nekustēja. Es devos uz Gjensidige biroju un uzrakstīju iesniegumu, lai naudu man izmaksā kontā, jo servisa tāme nav apstiprināta un uz skati jābrauc, bet bez spoguļa ne kā. Par savu naudu savedu spoguli tādā stāvoklī, lai varētu izbraukt cauri tehniskās apskates stacijas vārtiem, principā tas kopā neturas, bet nu par laimi izgāja. Pēc nedēļas man kontā ieskaitīja 135 latus ar santīmiem. Sāku meklēt šo spoguli- kā izrādās, manam automobilim spogulis nekur nav atrodams, arī serviss, kurā sākotnēji tika solīts spogulis, vairs nevar sadabūt šādu spoguli, pēc 3 vai cik tur nedēļām šāda spoguļa vairs nav, jo tas arī bija vienīgais iespējamais variants. Kad apzvanīju visus „šortus”, kur piedāvā lietotas detaļas, visi kā viens pateica, ka tāda spoguļa nav un vēl jo vairāk- tāds kā ir man, vispār esot liels retums. Devos pie auto dīlera, lai noskaidrotu, cik tad maksā jauns spogulis- jauna spoguļa cena 275Ls bez krāsošanas un darba par uzstādīšanu. Devos pie apdrošinātājiem- viņi man saka, ka lai sazinos ar ekspertu un jauc iekšā to sākotnējo servisa tāmi, jo redz tur esot norādīts tā, uz manu atbildi, ka tāmei nav pamata, jo viņi laicīgi nevarēja to apstiprināt un tādu detaļu vairs nav, viņi rausta plecus un sūta tālāk. Zvanu ekspertam, lai uzzinātu, pēc kādām cenām viņš vadījās un kur tad ir tas mans spogulis nopērkams, jo kā apgalvoja Gjensidige: „Mēs maksājam ekspertiem par to, lai viņi klienta auto novestu līdz tādam stāvoklim, kāds tas bija pirms negadījuma!”. Diemžēl eksperts spoguli pats nekur nav atradis, vienkārši apstiprinājis to servisa tāmi, lai arī es viņam skaidri un gaiši telefoniski teicu- ka tāme vairs netiek ņemta vēra, ka es uzrakstīju iesniegumu par naudas saņemšanu. Kad mani sūtīja pie tā servisa meistara, teicu, viņiem vēlreiz apstiprināju, ka tās detaļas vairs nav.
Tā nu sanāk varbūt nedaudz piņķerīgi sarakstīts, bet tāda nu ir tā situācija, ka mans auto paliek bez spoguļa, bet apdrošinātāji, kuriem tas būtu jāsedz, atsakās palīdzēt- vien atbild: „rakstiet pretenziju- uz to mēs rakstiski atbildēsim!” Tas izklausījās ļoti nepārliecinoši un drīzāk pēc vēlmes mani dabūt prom no viņu biroja! Tā nu es tagad arī īsti nezinu ko darīt, vai man vispār ir iespējas piedzīt no viņiem spoguli, trūkstošo summu vai ko, nu nevar būt tā, ka cilvēka apjukuma dēļ (šāda situācija ir pirmo reizi) apdrošinātāji var mierīgi nesegt zaudējumus? Automašīna ir 2004.g. Volvo S60, ja tas ko maina.

PS
Pretenzijas rakstīšanas gadījumā, vai man ir tiesības uz visu dokumentu kopijām, kas ir viņu birojā, ko iesniegt juristam, lai būtu vieglāk uzrakstīt to pretenziju?

PSS
No pieredzes, vai vispār ir vērts cīnīties, vai beigās nesanāks tā, ka zaudējumi man būs vēl lielāki bet ieguvuma nekāda?

Jau iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

1. Jūsu izvēlēts serviss nosūta ekspertam tāmi.
2. Eksperts to apstiprina.
3. Jūs vēlaties atlīdzību saņemt naudā.
4. Jums to pārskaita.
5. Jūs parakstieties, ka atlīdzību esat saņēmis, kā to vēlējāties.

Tas viss tik tālu notiek ļoti reti!
Un, pēkšņi, Jūs vēl tikpat - pusotru simtiņu gribat pa virsu!

Jūsu paviršība ir vērtējama, nenoskaidrojot spoguļa patieso iegādes cenu un parakstot apstiprinājumu par piekrišanu atlīdzībai un to saņemot, neprecizējot pirmo, kā nelabojama.

6. Apdrošinātāja rīcībā ir visi nepieciešamie dokumenti, lai tiesā cīnītos pret Jums.
7. Tik nopietnam cīniņam vajadzēs lielākas izmaksas, lai pierādītu apdrošinātāja vēlmi Jūs apkrāpt, nekā maksā spogulis!
Cīniņš var būt arī nesekmīgs.
8. Uz kopijām Jūsu tiesības nav noteiktas. Jums ir iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem.
vārds, 12.aprīlis 2010 17:05
Labdien, gribēju uzzināt vai ja gājējs atrodas alkoholiskā reibuma stāvoklī, viņam var atņemt autovadītāja apliecību, ja ir pārsniegta norma, cik zinu tad tā ir 1.0 promile.
Ēriks Griģis:

Atņem, lai nepazaudētu! Citādi nav par ko atņemt!
Gājējs nav vadījis, nevada, nemācās vadīt transportlīdzekli!
Viņam nav vadītāja apliecības, kuru viņš neuzrāda personas identifikācijai!

NO LAPK:
"... 149.23 pants. Gājēju un pasažieru izdarītie pārkāpumi
Par pasažieriem noteikto pienākumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu pasažierim desmit latu apmērā.

Par gājējiem noteikto pienākumu pārkāpšanu —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu gājējam no pieciem līdz divdesmit latiem.
(08.02.2007. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 09.03.2007.)..."
vārds, 10.aprīlis 2010 21:41
Vai te kāds konsultē arī administratīvos jautājumus?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Par pārkāpumiem Satiksmes noteikumu, satiksmes drošības un kravas nostiprināšanas jautājumos - lūdzu, jautājiet!
Vineta, 5.aprīlis 2010 20:35
Biju nepaeizi noparkojusi mašīnu, saņēmu dzelteno administratīvā pārkāpuma protokolu-paziņojumu uz mašīnas stikla.
Gribu samaksāt, bet nevaru, jo uz protokola ir norādīts tikai saņēmējs Rīgas domes Finansu departaments. Taču konta numurs nav. Uz kādu kontu man jāmaksā?
Ēriks Griģis:

Informācijai Jums tālruņu numuri Rīgas domes Finansu departamenta mājas lapā:
www.riga.lv/LV/PostingData/News/...
uris, 3.aprīlis 2010 18:10
Cik ilgi drikst uztureties UK ar LV registretu auto, ko nepieciesams darit lai oficiali drikstetu uztureties veselu gadu?
Ēriks Griģis:

To aplūkojiet UK satiksmes departamenta mājas lapā.
vitalijs, 1.aprīlis 2010 18:14
sveicinati gribeju pajautat man ir mersedes 230e,,ir lielisks piedavajums nopirkt vasaras riepas kopa ar diskiem(dzelz)pa ljoti mazu cenu bet pashi diski neder mazliet pats aplis ir mazaks kadu milimetru vajag nogriezt ka to var izdarit vai kur to vispar dara,un cik tas var maksat
Ēriks Griģis:

Nezinu gan!
Bīstami!
Pēc novirpošanas var tikt izjaukts spēku līdzsvars diskā un tas var deformēties, ļodzīties vai izlūst vidējā daļa.
ivars, 31.marts 2010 21:10
vai vacijaa tiesam uz robezas maksaa par auto izvessanu no valsts ja taa tur iegaadaata
Ēriks Griģis:

Par izvešanu nemaksā, bet atgriež MwSt. (19,00%) nodokli, ja pārdevējs ir nodokļa maksātājs un nodoklis ir ietverts automobiļa pārdošanas cenā.
vārds, 31.marts 2010 13:07
Labdien, es vēlētos uzzināt par to profesionālo kodu, cik ātri var iegūt, cik maksā, un kādas ir perspektīvas ja braucu strādāt uz Lielbritāniju, jo cik zinu, tur var pamainīt tiesības pret angļu tiesībām pēc 200 dienām un vai vispār viņi sapratīs ka man ir tas Driver Certificate of Professional Competence ( CPC ) pie viņiem ir grūtāk nolikt , tātad man ir arī jautājums vai es vieglāk nevaru iegūt sertifikātus, aiziet nevis uz CSDD , bet pie notāra lai viņš man uztaisa angļu valodā tulkojumu un kopiju. ? Cik esmu dzirdējis , ja es eju kursos, tad man par vienu dienu iedod 1 sertifikātu, un kopumā vajag tādus piecus, un tad man ar tajiem sertifikātiem jāiet uz CSDD, vai es pareizi sapratu?
Ēriks Griģis:

1. Esiet sapratis pareizi. Latvijā patreiz dod vienu sertifikātu par piecām dienām, kurās esiet piedalījies, kopumā, 35 stundu lekcijās. Sertifikāts un derīga veselības uzziņa Jums ir jāuzrāda CSDD, lai samainītu savu vadītāja apliecību pret jaunu ar profesionālo [95] koda atzīmi tajā. Ja Jums ir vecā vadītāja apliecība C (C1, D1, D) kategorijas transportlīdzekļu vadīšanai, tad pēc samaksas par kursiem, Jums jānoklausās periodiskie profesionālās kvalifikācijas 5 dienu kursi. Parasti kursi aizņm piektdienu, sestdienu svētdienu un otrdienu, trešdienu. Pēc to noklausīšanās jāsaņem sertifikāts un tā kopija, tad jādodas uz CSDD mainīt vadītāja apliecību.
2. Anglijā un Īrijā Latvijā izdoto vadītāja apliecību Jums apmaina pret anglijas vai īrijas, ja tiek izpildīti uzturēšanās nosacījumi attiecīgajā valstī.
3. Citās valstīs sapratīs Latvijā iegūtās vadītāja jaunās apliecības ar [95] koda atzīmi tajā.
Latvijas sertifikātam citās valstīs šobrīd nav būtiskas nozīmes.
4. Anglijā vadītājam no Latvijas profesionālās kompetences apstiprinājums ir [95] koda atzīme vadītāja apliecības 12. kolonā, atbilstoši izņemta jauna ciparu tahogrāfa vadītāja karte un ADR kravu pārvadāšanai derīga apliecība.
5. Notāram nav nekāda sakara ar vadītāja apliecības maiņu ne Latvijā, ne Anglijā, ne profesionālā [95] koda atzīmi tajā.
Uzziņām t. +371 26322578
Hm, 30.marts 2010 10:11
Ko nozīmē "negadījumu autopsiju, ja tajos ir bojāgājušie"?
Ēriks Griģis:

Ja ir noticis ceļu satiksmes negadījums, kurā vadītājs, gājējs vai vadītājs un pasažieris ir gājuši bojā, tad pēc notikušā trūkst viena, kuru varētu uzklausīt.
Viena iesaistītā puse klusē.
Ja negadījumā ir iesaistīts otrs transportlīdzekļa vadītājs, tad bojāgājušo piederīgajiem, arī darba devējam ir svarīgi uzzināt, ko viņu piederīgais ir darījis, kāpēc rīkojies vai atteicies rīkoties, ka ir noticis nelabojamais.

Ceļu satiksmes negadījuma autopsija nozīmē bojāgājušo aizstāvību, ko viņi paši vairs nespēj. Autopsija nav tiesa, bet aizgājēja vēstījums par notikušo.
Uzzinot notikušā apstākļus un bojāgājušā lomu tajā, tiek sakārtotas attiecības starp aizgājēju un dzīvē palikušajiem. Piederīgie uzzina un ierauga to, ko viņiem aizgājējs nespēja pateikt. Vēlreiz redzēt un klausīties notikušajā ir nepieciešams turpmākai dzīvei. Un arī izvēlei - cīnīties vai apstāties.
mazda, 28.marts 2010 14:58
kur atrodas 626 mazdai degvielas sukna relejs salona jeb motortelpa
Ēriks Griģis:

Lūdzu, šeit uzstādiet jautājumus par transportlīdzekļu apdrošināšanu, CSNg ekspertīzēm un negadījumu autopsiju, ja tajos ir bojāgājušie!

P/S/
Jautājumus par automobiļu uzbūvi adresējiet attiecīgajam zīmola pārstāvim Latvijā.
salvis, 27.marts 2010 19:23
kura vieta interneta var apskatities masinas esosos sodus ???
Ēriks Griģis:

Vajadzētu būt šeit!
e.csdd.lv/

P/S/
Par neapmaksātiem sodiem, reģistrēto aizliegumu esamību vai neesamību variet uzzināt, zvanot 90004099
Edgars, 27.marts 2010 11:23
Sveiki!

Man te tāds jautājums - vai ir iespējams ārzemēs reģistrētam auto dabūt KASKO/OCTA polises no Latvijas apdrošināšanas kantoriem?
Ēriks Griģis:

1. Tehniski ir iespējams pie tās valsts apdrošinātāja [rezidenta] Latvijā, kurā automobilis reģistrēts.
2. Tehniski iespējams pie jebkura ārvalsts apdrošinātāja, ja šāds risks viņam liksies izdevīgs apdrošināšanai.
Marija, 24.marts 2010 13:09
Ja es vēlos braukt uz Krieviju, apdrošināšana man jāiegādājas uz robežas,bet vai ir iespējams to iegādāties arī Latvija un cik maksa? Paldies
Ēriks Griģis:

1. Krievijas vēstniecības vīzu departamenta ēkā apdrošināšanu uz Krieviju piedāvā BTA.
2. Vilciens, kravas auto vai autobuss, uz dienu, gadu vai palikšanu - ir dažādas cenas. Nē, nevaru Jums pateikt, cik maksā apdrošināšana uz Krieviju.
vārds ANDIS, 23.marts 2010 15:41
Vai var lūgt padomu sakarā ar incidentu kas noticis ar ceļu policiju ?29265358
Ēriks Griģis:

Jā! Zvaniet, lūdzu, man!
vārdsNN, 22.marts 2010 17:41
Labdien!
Pagājušā gada maijā neievērojot distanci ietriecos priekšā braucošajā auto. Tika aizpildīts saskaņotais protokols. Aizzsūtiju savu veidlapas daļu apdrošinātājiem, bet šodien saņēmu ierakstītu vēstuli ar brīdinājumu, ka es neesmu šādu veidlapu nosūtijis. Ir izteikts brīdinājums par tiesas procesa uzsākšanu... Ko darīt, ja mana vēstule nav sasniegusi galamērķi?
Ēriks Griģis:

1. Autovadītāju kvalifikācijas kursos es mācu saskaņoto paziņojumu nokopēt un, personīgi iesniedzot aizpildīto krāsaino apdrošinātājam, nevis nosūtot pa pastu, uz citas - melnbaltās kopijas lūgt apdrošinātāju atzīmēt saņemšanas/iesniegšanas datumu un apdrošinātāja pārstāvim, atšifrējot savu parakstu, parakstīties uz kopijas, ko iesniedzējs patur pie sevis kā apliecinājumu par paveikto.
2. Ja tas nav izdarīts, tad Jums ir jāizdomā cits paņēmiens, kā pierādīt apdrošinātājam, ka esat viņam nosūtījis bet viņš nav saņēmis saskaņotā paziņojuma Jūsu eksemplāru.
Es tādu nespēju izdomāt, ja vien Jums neienāca prātā izgatavot vienu kopiju ...
3. Ja nav iespējams pierādīt nosūtīšanas faktu, tad iestājas regresa prasība, kas atbilst OCTA likumā noteiktajam.
4. Tiesas procesu nevajadzētu pieļaut, jo, iespējams, Jums būs jāsedz tiesas izdevumi!
5. Tātad, Jums nepieciešams vienoties ar apdrošinātāju par pierādījumu uzrādīšanu vai apdrošinātāja regresa prasības apmierināšanu labprātīgi, ne tiesvedības ceļā.
Ingus, 22.marts 2010 14:57
Labdien!
Kur iespējams uzzināt sava auto vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļu vērtību katalogā (spēkā no 01.01.2010.)

www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
vārds Ināra, 22.marts 2010 9:52
lABDIEN!Mans vīrs nesen braucot reisā nogāja no ceļa sakarā ar slideno ceļu,firma novilka no viņa 500lv.naudas sodu par ceļa negadījumu,mašīnas ir apdrošinātas KASKO,vai tas ir likumigi un k'rīkoties šādās situācijās.Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Vispirms, vai līgumā ir rakstīts, ka viņam un kādā gadījumā ir jāsedz tehniskās izmaksas vai KASKO pašrisks?
2. Vai darba līgumā tāds sods ir noteikts?
3. KASKO apdrošinātājs šādu sodu vadītājam, kurš strādā pēc noslēgta darba līguma, neparedz.
4. Ja darba līgumā vai statūtos tas nav ierakstīts, tad tas nebūs likumīgi.
5. LAPK noteiktā kārtībā, ja CP vai ATI soda gan vadītāju, gan pārvadātāju.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti