Šodien sanāca nejauks pārsteigums - sen plānotā akumulatora maiņas atlikšana tik ļoti aizvainoja auto, ka tas atteicās pildīt savus pienākumus, bet šoreiz nav runa par to...
Lieta tāda, ka šogad esmu ticis pie dīzeļmotora un auto tiek turēts ārpusē + auto jābūt braukšanai gatavam 24/7, lai pilnvērtīgi varētu pildīt savus darba pienākumus. Šajā sakarā vēlējos lūgt efektīvus padomus, arī amizantus piegājienus no iauto lietotājiem par tēmu "Kā es uzturu pie dzīvības savu dīzeļzvēru arī ziemā"! Lai gan mans auto ir 2001. gada Audi, tomēr māc šaubas, ka labs akumulators, pareizais antifreez`s un eļļa spēs to noturēt pie dzīvības arī pie -20 vai pat -30, turot auto ārā.
Man jau sastāstīja par spuldzīšu turēšanu motortelpā pa nakti un vēl šo to, tomēr varbūt ir kas labāks...
Girc44 rakstīja: Manam Audi c4 2,5tdi ari problēmas. Auksts lec pie -20 bez problēmām. Bet kvēlsveces strādā tikai pilnīgi aukstam motoram, ja ir tikai pielaists un noslāpēts pēc tam grūti pielaižams, jo kvēlsveces tikai nomirgo un nesilda vairs. Nezinu vai tā jābūt, manuprāt motoram vismaz drusciņ jābūt uzsidītam lai kvēlsveces vairs nebūtu nepieciešamas.
šitas joks ir saistīts ar nepareizu aizdedzes momentu
pastāsti vēl kaut ko par aizdedzes momentiem dīzelim... vēl neesi no JG šmigas atgājis?
Girc44 rakstīja: Manam Audi c4 2,5tdi ari problēmas. Auksts lec pie -20 bez problēmām. Bet kvēlsveces strādā tikai pilnīgi aukstam motoram, ja ir tikai pielaists un noslāpēts pēc tam grūti pielaižams, jo kvēlsveces tikai nomirgo un nesilda vairs. Nezinu vai tā jābūt, manuprāt motoram vismaz drusciņ jābūt uzsidītam lai kvēlsveces vairs nebūtu nepieciešamas.
šitas joks ir saistīts ar nepareizu aizdedzes momentu
pastāsti vēl kaut ko par aizdedzes momentiem dīzelim... vēl neesi no JG šmigas atgājis?
Un ko tieši gribi zināt? To ka tāds IR? Ja jau tā jautā, tad acīmredzot līdz šim neesi to zinājis
Nu ja to hrņu kas atrodās metāla tvertnēs līdzīgi sarmai (parasti patukšās)sauc savādāk kā par kondensātu ok,bet ķīmijai kuru leju klāt tā ar ir rakstīts pie attiecīgā daudzuma vasaras soļarai tipa var maukt līdz -20,ziemas līdz -35,aptuveni.Jeņķu Hi-Gear.Loģiski autiņš atradās garažā,bet pēdējo reizi biju pildījis oktobra vidu~.Vēl tie normatīvi par bio piedevām nebija stājušies spēkā.Un lietoju ne pirmo gadu,Pierādīt jau te neko necenšos,katrs var izdarīt secinājumus ko ņemt ,ko liet un kur bāzt.
Šorīt knapi pieleca pēc vienas nakts stāvēšanas arā. Aķis jauns, Kurbulēju kādeas 5 reizes pa 10 sekundēm, kamēr aizgāja. Tālāk strādāja kā pulkstenis bez problēmām .
Vai tiešām ir jāmaina kvēlsveces? Kautkur biju lasījis, ka tās ejot gadiem bez problēmām.
Šorīt knapi pieleca pēc vienas nakts stāvēšanas arā. Aķis jauns, Kurbulēju kādeas 5 reizes pa 10 sekundēm, kamēr aizgāja. Tālāk strādāja kā pulkstenis bez problēmām .
Vai tiešām ir jāmaina kvēlsveces? Kautkur biju lasījis, ka tās ejot gadiem bez problēmām.
Šefam pāgājušogad S80 ar D5 bija līdzīgi, kad dažas kvēlsveces bija izdomājušas aiziet pensijā. Viņam gan komplektā nāca arī nevienmērīga(it kā ne uz visiem cilindriem) dzinēja darbība.
Sveces nomainījis, bet arī šogad esot drebināšanas, kaut arī lec normāli.
Es teiktu, ved uz diagnostiku, lai pasaka, kas ar tām svecēm darās.
Vēl jau var būt kaut kas noticis ar temperatūras devēju, kā rezultātā kompis varbūt nesilda tās sveces tik ilgi, cik vajadzētu.
Nezinu kā ir Volvo, bet, piemēram, VW šo var pārbaudīt ļoti vienkārši - norauj vadu no temperatūras devēja un tad skatās vai sveces silst. Auto kompis šajā gadījumā domā, ka ir ļoooti auksts un silda ilgi. Pēc tam gan kļūda jānodzēš.
Sretsked rakstīja: Es gan neieteiktu mūsdienu autiņiem iegrimt pašdarbībās ar nodarbēm 'norauj vadu un paskaties'... tas ir no sērijas 'paturi alu un paskaties,kā es māku maukt šitajā līkumā'
Ja ir vads, kompis, multimetrs un zināšanas, kāpēc ne?
Šādā veidā manam VW ļoti operatīvi ar multimetru atrada beigto sveci un uz vietas nomainīja. Pēc tam uzreiz arī t devēja kļūdu nodzēsa.
Nemāku teikt, ko tādā gadījumā darītu dīlerservisā, bet ir aizdoma, ka izmaksātu tas dārgāk.
brmbrmm rakstīja: Labi ka mūsdienu auto pagaidām vēl nav jābrauc uz servisu diagnosticēt spiedienu riepās.
Tu jau vari dzīvot alā,skraidīt apkārt ar bozi un aurot uz briežiem.
Tomēr daļa taisnības tajā visā ir - nekas tāds pārlieku sarežģīts tajos auto nav, un ja paskatās kādi "puņķutapas" grābstas gar tavu auto zin tad es spēju daudzas lietas izdarīt labāk, arī bez speciāliem instrumentiem.
Jautājums ir tikai par vēlmi un iespējām (t.i,. laiku un vietu).
jugasvilli rakstīja: Man šādā laikā opels, atšķirībā no saules un zaķa, lec labāk nekā, kad ir ap 0. Vienu brīdi vispār bija jāgriež diezgan ilgi, ka telmpertatūra bija 0-10 plusā.
brmbrmm rakstīja: Labi ka mūsdienu auto pagaidām vēl nav jābrauc uz servisu diagnosticēt spiedienu riepās.
Tu jau vari dzīvot alā,skraidīt apkārt ar bozi un aurot uz briežiem.
Tas nebija domāts kā uzbrauciens vai mājiens topika autoram, bet kā skepse par mūsdienu tehnikas "progresu"
Par progresu - tas pats par sevi nebūtu nekas traks, ja vien LV servisi spētu tikt tam līdzi, bet bieži vien ir tā, ka vai nu personāls par dumju, vai arī tehnika par daudz "progresējusi" - ka nav iespējama efektīva diagnostika, bet sākas visa kā mainīšana pēc kārtas, utt utjp.
\"Speciālisti uzsver, ka svarīgi ir mainīt visu kvēlsveču komplektu, nevis tikai vienu vai divas bojātās svecītes, kā tas nereti aiz skopuma tiek darīts. Kvēlsveces ir saslēgtas paralēli un, nomainot tikai vienu, tā ilgi nekalpos. Tas tādēļ, ka jaunajai kvēlsvecei būs lielāka pretestība. Arī motoru ar dažādas pretestības kvēlsvecēm sliktāk iedarbināt.\" autogalvuremonts.wordpress.com/...
Manam auto ir 2 vismaz 5 gadus vecas Beru sveces, viena pagājušogad nomainītā Febi Bilstein un viena nupat nomainītā Pimax - ko man tagad darīt?
Vispār jau absurds apgalvojums, ka svece nekalpos ilgi, jo tai lielāka pretestība - tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka lustrā 75w lampiņa ātrāk izdegs, jo visas pārējās ir 100w...
Vispār jau absurds apgalvojums, ka svece nekalpos ilgi, jo tai lielāka pretestība - tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka lustrā 75w lampiņa ātrāk izdegs, jo visas pārējās ir 100w...
Apgalvojums ir absurds formulējumā, bet nemaz tik absurds realitātē. Ar lustru vari salīdzināt kvēlsveces nu jau diezgan vecos auto. Ja tās kontrolē ECU, nevis vienkāršs relejs, tad jau situācija ar dažādas pretestības kvēlsvecēm var palikt neprognozējama - un pat ne tikai dažādas pretestības, bet arī vienādas, tikai atšķirīgas no paredzētās.
Vispār jau absurds apgalvojums, ka svece nekalpos ilgi, jo tai lielāka pretestība - tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka lustrā 75w lampiņa ātrāk izdegs, jo visas pārējās ir 100w...
Apgalvojums ir absurds formulējumā, bet nemaz tik absurds realitātē. Ar lustru vari salīdzināt kvēlsveces nu jau diezgan vecos auto. Ja tās kontrolē ECU, nevis vienkāršs relejs, tad jau situācija ar dažādas pretestības kvēlsvecēm var palikt neprognozējama - un pat ne tikai dažādas pretestības, bet arī vienādas, tikai atšķirīgas no paredzētās.
Vispār jau absurds apgalvojums, ka svece nekalpos ilgi, jo tai lielāka pretestība - tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka lustrā 75w lampiņa ātrāk izdegs, jo visas pārējās ir 100w...
Apgalvojums ir absurds formulējumā, bet nemaz tik absurds realitātē. Ar lustru vari salīdzināt kvēlsveces nu jau diezgan vecos auto. Ja tās kontrolē ECU, nevis vienkāršs relejs, tad jau situācija ar dažādas pretestības kvēlsvecēm var palikt neprognozējama - un pat ne tikai dažādas pretestības, bet arī vienādas, tikai atšķirīgas no paredzētās.
Pat, ja tur ECU kaut ko kontrolē, tad gadījumā, kad visas sveces savienotas paralēli, lielāka strāva plūdīs caur vecajām (kam mazāka pretestība; ja tā vispār taisnība). Jādomā, ka sildelementam lielāku "ļaunumu" nodara palielināta strāva, nevis samazināta.
Pat, ja tur ECU kaut ko kontrolē, tad gadījumā, kad visas sveces savienotas paralēli, lielāka strāva plūdīs caur vecajām (kam mazāka pretestība; ja tā vispār taisnība). Jādomā, ka sildelementam lielāku "ļaunumu" nodara palielināta strāva, nevis samazināta.
Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...
Izlasi šo gabaliņu (no Mitsu Oulander manuāļa) un padomā vai tiešām ar kvēlsvecēm ir tik vienkārši, kā gribi domāt.
"Glow control unit
The glow control unit receives the information for the glow function from the engine-ECU. The start of the glow period, the glow duration, actuation frequency and duty cycle for the glow plugs are thus determined by the engine-ECU. Based on this information, the function of glow control unit is shown in the following descriptions.
* Activation of glow plugs with PWM signal. When PWM signal is low, glow plugs are energized.
* Integrated overload and excess temperature cut-off.
* Individual glow plug monitoring for overload cut-off in glow circuit and self-diagnosis of glow plug electronics.
Pre-glow
When the engine-ECU receives the ignition switch ON signal at the engine coolant temperature under 14°C, the pre-glow is activated.
The engine-ECU sends the first PWM signal to the glow control unit. The glow plugs are also actuated thereafter with the next PWM signal from the glow control unit.
In the first phase of the pre-glow function, the glow plugs are supplied for a maximum of 2 seconds with a voltage of approximately 11 volts. Thereafter, the glow plugs are supplied with the necessary voltage for the relevant operating mode by the glow control unit (maximum 4.4 volts).
The information about the status of the glow plugs is sent to the engine-ECU by the glow control unit with regards to the power drawn by each glow plug.
With a repeated start procedure, the full glow plug output is available to the driver. This allows run-on monitoring. For the run-on monitoring, the information about the previous pre-glow duration is stored in the engine-ECU within 60 seconds after the engine is switched off."
Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...
21. (pēc Kristus dzimšanas).
Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.
Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...
21. (pēc Kristus dzimšanas).
Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.
Nu nekas... Tas jau laikam nekādi nemaina arī faktu, ka ECU, kas šo strāvu mēra un, vadoties pēc tās, kontrolē kvēlsveču darbību, juks prātā un labākajā gadījumā slikti sildīs vai sliktākajā nesapratīs, kad kvēlsveces ir jāatslēdz, lai tās nesadedzinātu.
Braucam ar dīzeli arī ziemā! :D
Šodien sanāca nejauks pārsteigums - sen plānotā akumulatora maiņas atlikšana tik ļoti aizvainoja auto, ka tas atteicās pildīt savus pienākumus, bet šoreiz nav runa par to...
Lieta tāda, ka šogad esmu ticis pie dīzeļmotora un auto tiek turēts ārpusē + auto jābūt braukšanai gatavam 24/7, lai pilnvērtīgi varētu pildīt savus darba pienākumus. Šajā sakarā vēlējos lūgt efektīvus padomus, arī amizantus piegājienus no iauto lietotājiem par tēmu "Kā es uzturu pie dzīvības savu dīzeļzvēru arī ziemā"! Lai gan mans auto ir 2001. gada Audi, tomēr māc šaubas, ka labs akumulators, pareizais antifreez`s un eļļa spēs to noturēt pie dzīvības arī pie -20 vai pat -30, turot auto ārā.
Man jau sastāstīja par spuldzīšu turēšanu motortelpā pa nakti un vēl šo to, tomēr varbūt ir kas labāks...
Ceru uz atsaucību un sapratni. =)