Sretsked rakstīja: Ierosinājums izveidot sabiedrisku organizāciju vai ko tamlīdzīgu, lai beidzot mēs paši varētu kaut nedaudz sākt ietekmēt to,kas notiek vai nenotiek uz Latvijas ceļiem.
Ceļu uzraugi kaut ko uzzīmē, kaut kā kaut ko sabūvē, citur ļoti labi, citur pilnīgi garām. Tur, kur sabūvēts nepreizi un vadītāji spiesti pārkāpt,lai satiksme virzītos loģiski, uzreiz ir klāt vīriņi dzeltenās vestītēs un iekasē naudu.
Kāpēc jāstāv 20 sek pie sarkanā luksofora signāla, ja vilciens jau sen aizbraucis ??
Katrs par sevi mēs kaut ko burkšķam, nofotografējam, saprotam , ka kaut kas nav labi ar to visu, bet tas nemainās un nemainās.
Varbūt padomājam kopā, ko un kā mēs kaut nedaudz varam ietekmēt ?
PN... Pēdējās divās dienā pārbraucu 4x pārbarauktuvi pie sarkanās gaismas. Jo automātikas zonā remontvilciens kaut ko remontēja - un pēc idejas stāvi kaut līdz vakaram. Mans optimisms par iespēju kaut ko mainīt latvijas (ar mazo!) dzīvē, kamēr neapmirs (vai netiks apšauts) pensionāru elektorāts, ir miris. VOT.
nebuutu jau slikti, ja paveeļu deveeji un izpildiitaaji zinaatu, ka var uzrauties arii uz kompetentu cilveeku kurš ne tikai nedos pieciiti honoraaraa, bet veel noraadiis uz nepilniibaam.
Pirmais rakstīja: varbūt jauncepamā SO varētu painteresēties cik banānijā maksā kvadrātmetrs kvalitatīva ceļa.... un kā jamais tiek būvēts
un tad zigis varētu to pašu procedūru izveikt turklandē
daži būtu dikti pārsteigti par tiem cipariem
Dafai, ka tomēr ne turklandē vai norvēģijā. Citādi būs kā ar Dienvidu tiltu - kur visi salīdzina tilta garumu ar visa pirmās kārtas kompleksa izmaksām. Un rezultātā aiz "pasaulē dārgākā tilta" slavināšanas pazaudē patiesību par to, kas un ko ir ievilcis nāsīs. Tāpat ar ceļu - neaizmirsīsim pirms salīdzinšānas, ka mums ir slapjas ziemas ar biežu +/- pāreju un kūdra, nevis klints ceļa pamatnē.
Ar to negribēju teikt, ka mums ar ceļu būvi viss ir kārtībā. Bet gan to, ka šādu salīdzinājumu ir beidzot jāveic objektīvi, nevis dzeltenās preses līmenī, kā tas vienmēr ir darīts līdz šim.
tagad daži umniki smilts tirgo pa 5 saņiem kubā.... savukārt ir arī talanti, kuriem šķembas maksā tādu ciparu, ka lētāk pirkt zviedru.... savukārt Ventspilī joprojām izdevīgāk pirkt Zviedru granīta šķembas, nekā vest no Plaviņām...
pēdējās tendences būvniecībā nav labas - būvniekiem fiziski nav līdzekļu, bet uz kredīta šiem neko nedod... ES maksā 64 dienu laika par paveikto.... Valsts Kase - to li vienu, to li divas reizes mēnesī... kas kopumā lietu padara vel "jautrāku", līdz ar to šobrīd neredzu pamatu runām par kvalitāti, kamēr neizmirs liela daļa mazo uzņēmumu, savukārt lielie varēs ņemt objektu par daudz maz sakarīgu cenu, kuru regulēs valsts.
cita problēma, ka valsts ne vienmēr izmanto savas tiesības... lai dabūt sakarīgu cenu...
PS. Nezinu kurš bija tas gudrais, kurš izdomāja ka neparedzētiem darbiem pietiks ar 600-1200 Ls - pusmiljona vērtajām objektam... un tā tipo varēs vareni baigi ietaupīt valsts līdzekļus...
, kamēr neizmirs liela daļa mazo uzņēmumu, savukārt lielie varēs ņemt objektu par daudz maz sakarīgu cenu, kuru regulēs valsts.
Tu takš esi dīvains. Ja izmirs mazie, un paliks tikai pāris lielie, kuri dalīs objektus 5dienas vakarā pirtī pie konjaka pudeles,tad mēs atkal atgriezīsimies pie izmaksas 1milj par 1km asfalta ceļa.(par viduvēji sūdīgas kvalitātes ceļu kā piem. Jēkabpils-Varakļāni)
Tev nauda kabatu spiež, ka gribas to dot visādiem shēmotājiem?
Jeb tomēr labāk būtu ja uzvar zemākā cena.Un attīstās mazie vietējie uzņēmumi.
Starp citu arī mazie spēj būvēt kvalitatīvi. Ja ir labs projekts un būvuzraugs nav uzpikrts, problēmu nekad nav. Patiesībā tie paši lielie kā ACB un SC dara arī daudz brāķa.
Vismaz konkurence ir novedusi pie tā, ka nu mēs mākam buvēt ceļus lētāk kā vācijā . piem. Kolkas-V-pils grants ceļš tiks pārvērsts par asfalta šoseju par 100+ štukām uz 1km, kaut kāds kalnains līkumains grants ceļa pie Dagdas pārbūve par asfalta ceļu sarežģītības dēļ maksās veselus 200 tk uz 1km. Šada lietu kaºtība mani apmioerina un ticu ka arī kvalitāte būs laba.
Eh kur tie laiki, kad esošo šoseju ceļa virskārtas un nesošos slāņus mainīja par 1milj/km ;D
ValdisM rakstīja: dalīs objektus 5dienas vakarā pirtī pie konjaka pudeles
a kā dala tagad?
Lielos objektus (Tīnūži-Koknese) droši vien tāpat, bet par maziem objektiem uzņēmēji plēšanas ne pa jokam, pārsūdz rezultātus, pa tiesām valkājas, tāpēc jau izmaksas nokrita līdz 100 līdz 200 tk par 1km kas uz visu opbjektu kopā veido 1 līdz 2 milj.
Sretsked rakstīja: Ierosinājums izveidot sabiedrisku organizāciju vai ko tamlīdzīgu, lai beidzot mēs paši varētu kaut nedaudz sākt ietekmēt to,kas notiek vai nenotiek uz Latvijas ceļiem.
Varbūt padomājam kopā, ko un kā mēs kaut nedaudz varam ietekmēt ?
ko ietekmēt? ar publisko pārvaldinoslēgto būvniecības līgumu izpildi (iepirkumu kontroli), likumdošanu? ceļu kvalitāti, dibinot fondu un remontējot ceļus uz savu roku..? kontrolēt policistu darbu?
varētu lūgt, kaut vienu piemēru iespējamajai aktivitātei
Kāpēc nobraucot no Dienvidu tilta Pārdaugavas virzienā, tiek uzlauzts abās joslās pagājušajā gadā ieklātā ļooti biezā asfalta kārta un mainītas kaut kādas caurules ?? Kas par to maksā, ka tiek 2x asfaltēts viens ceļa posms,kāpēc nesataisīja uzreiz un nenoasfaltēja 1x ?????????????
Tāpēc, ka uz bieza asfalta ekskavators ir daudz stabilāks nekā uz šķidras grunts.
Kaksis rakstīja: Tā jau man likās, šitā SO ir kārtējā kāpēcīšu SO!
Kāpēc, kāpēc, kāpēc... jautājumu daudz (uzdot māk), bet atbilžu, risinājumu - tu tūuu (nav).
Kārtējā tālu skanošā tukšā muca...
Tieši tā, tāpēc cilvēki sanāk kopā un izdomā, ko darīt, lai nebūtu visu laiku jābrīnās. Es nezinu,kā pareizi uzbūvēt ceļu, bet zinu, ka rakt pagājušajā gadā tūkstošus izmaksājušu asfaltu ir absurds.
Pašu rokās ir oi oi cik lielas iespējas ietekmēt procesus. Kaksi, tev š;kiet, ka viss noteik pareizi ?? Protams, kad sakārtosies sistēma,kas neļaus braukt ar pārkrautiem baļķvedējiem, tev tas nepatiks....
pareizi jau ir.. jebkuru darbu darot, sakumā definē mērķi un problēmu, tad uzdevumus un tad risinājumus meklē..
Kaksis taču nav aizgājis uz darbu un tad sāk domāt - nafik vispār tas..
droši vien sākumā izdomā, ka gribas ēst, tad saprot, ka jāiet strādāt un tad meklē darbu un strādā
Kaksis rakstīja: Tā jau man likās, šitā SO ir kārtējā kāpēcīšu SO!
Kāpēc, kāpēc, kāpēc... jautājumu daudz (uzdot māk), bet atbilžu, risinājumu - tu tūuu (nav).
Kārtējā tālu skanošā tukšā muca...
Tieši tā, tāpēc cilvēki sanāk kopā un izdomā, ko darīt, lai nebūtu visu laiku jābrīnās. Es nezinu,kā pareizi uzbūvēt ceļu, bet zinu, ka rakt pagājušajā gadā tūkstošus izmaksājušu asfaltu ir absurds.
Pašu rokās ir oi oi cik lielas iespējas ietekmēt procesus. Kaksi, tev š;kiet, ka viss noteik pareizi ?? Protams, kad sakārtosies sistēma,kas neļaus braukt ar pārkrautiem baļķvedējiem, tev tas nepatiks....
pareizi jau ir.. jebkuru darbu darot, sakumā definē mērķi un problēmu, tad uzdevumus un tad risinājumus meklē..
Kaksis taču nav aizgājis uz darbu un tad sāk domāt - nafik vispār tas..
droši vien sākumā izdomā, ka gribas ēst, tad saprot, ka jāiet strādāt un tad meklē darbu un strādā
Tur jau ir tā problēma, ka lai paēstu ir jāiet strādāt. Bet kāpēc strādāt, ja var nestrādāt vai ēst uz citu rēķina?
nu ja.. mērķis ir sāts, problema izsalkums.. tad ceļi un veidi kā to risina ir dāžādi..
arī te - mērķsi ir sakārtoti ceļi un sistēma ap tiem.. problema - figļi migļi ceļu būvē un apsaimniekošanā un CP utt..
vireālāk es saskatu ceļu kvalitātes kontroli un CP darba kontroli
1) piemēram, biedrība piesaista ekspertu. Notiek iepirkums, ir zināms kas, pa kādu naudu, ko un ar kādām tehnoloģijām veiks.. un ar kādām garantijām..
ok.. vienkāršāks varinats - uz ceļa bedrīte - dienas laikā ir iespējams nosakidrot, kas apsaimieko ceļu, kas veica ceļu būvi un remontu un ar kādiem nosacījujumiem.. līdz ar to, kas par bedri ir atbildīgs un kam to būtu jaremontē..
esmu pārliecināts, ka vairumā gadījumu tā ir pašvaldību nolaidība, kontrolējot saistību izpildi
SO Par kārtību uz ceļiem
Sretsked rakstīja: Ierosinājums izveidot sabiedrisku organizāciju vai ko tamlīdzīgu, lai beidzot mēs paši varētu kaut nedaudz sākt ietekmēt to,kas notiek vai nenotiek uz Latvijas ceļiem.
Ceļu uzraugi kaut ko uzzīmē, kaut kā kaut ko sabūvē, citur ļoti labi, citur pilnīgi garām. Tur, kur sabūvēts nepreizi un vadītāji spiesti pārkāpt,lai satiksme virzītos loģiski, uzreiz ir klāt vīriņi dzeltenās vestītēs un iekasē naudu.
Kāpēc jāstāv 20 sek pie sarkanā luksofora signāla, ja vilciens jau sen aizbraucis ??
Katrs par sevi mēs kaut ko burkšķam, nofotografējam, saprotam , ka kaut kas nav labi ar to visu, bet tas nemainās un nemainās.
Varbūt padomājam kopā, ko un kā mēs kaut nedaudz varam ietekmēt ?
PN... Pēdējās divās dienā pārbraucu 4x pārbarauktuvi pie sarkanās gaismas. Jo automātikas zonā remontvilciens kaut ko remontēja - un pēc idejas stāvi kaut līdz vakaram. Mans optimisms par iespēju kaut ko mainīt latvijas (ar mazo!) dzīvē, kamēr neapmirs (vai netiks apšauts) pensionāru elektorāts, ir miris. VOT.