118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē „ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari.
Nevajag par mani padomāt, ka uz tiem 70 km/h es lidoju gar māju durvīm pagalmos, skolām, vai pa Vecrīgu.
Tomēr Lokomatīves ielas posms starp agrāko Slāvu tiltu un Lukoil automātu (tur mani paņēma), kur nekad nav neviena kājāmgājēja, jo vienā puse ir Keramikas betona sēta, bet otrā pusē sēta pie dzelzceļa un grāvis - šeit jau nu laikam man grūti ir pārmest neapdomību.
Tur 70 zīmi izdzēsa pēc 3 krašungiem, kad šmigaini pacani trennuškās sastādija behas un mērces stabos…
Tur 70 zīmi izdzēsa pēc 3 krašungiem, kad šmigaini pacani trennuškās sastādija behas un mērces stabos…
Es neesmu neviens no tiem īpatņiem. Vispār tur avārijas neesmu redzējis, lai gan braucu ikdienā.
P.S. Tur avārijas situācijas rodas tajos gadījumos, ja vienlaicīgi abos virzienos divi vieglie pa pusei apsteidz, pa pusei apdzen kādu platākuku tr.līdzekli, piemēram trolejbusu. Neliels līkums iepretīm Lukoilam bojā redzamību un tāpēc tur tā gadās.
nē, tur tā gadās tāpēc, ka mums ir papilnam braucēju kuriem zīme 70 nozīmē, ka tas ir minimālais šajā vietā pieļaujamais ātrums un jebkas, kas pārvietojas lēnāk, ir agresīvs bremzētājs vai sēne (kaut vai trolis)
Rēzekne - Rīga (pilsētu robežas) 225km 2h 25min pa Daugavas kreiso krastu. Nevilkos, nelidoju, nekur ātrāk par 110km/h un pilsētās 60. Jaunjelgavas ceļa remonts prasīja 6 min.
Vispār kreisais Daugavas krasts ir ideāls braucieniem Latgales virzienā. Maza satiksme, nekādu šķeršļu, vienīgi aiz Lindes parka tas bedrainais posms. Sen jau ir pierādīts, ka pārkāpjot atļauto ātrumu iegūt var gaužām maz. Ja arī kāds grib palaist ātrāk, lai. Taču lai to darot netiek traucēta apkārtējo kustība.
xx89 rakstīja: Sen jau ir pierādīts, ka pārkāpjot atļauto ātrumu iegūt var gaužām maz.
Esmu mēģinājis pilsēta pārvietoties ar atļauto... Kaut man būtu VW Fana lēnība un izturība.
Problēma tāda, ka braucot ne ātrāk par 50 km/h, es sāku žāvāties, skatīties uz blakussēdošās sievas īsajiem bruncīšiem, pētīt piedāvājumus skatlogos, vai pat apbrīnot arhitektūras nianses ielu malās. Rezultātā ik pa brīdim attopos, ka vairs nepievēršu nekādu uzmanību ceļam un satiksmes drošībai vispār. Nerunājot par to, kādu traucējumu es radu plūsmai, kas visi kustās ātrāk par mani.
- Redzu vienu kaut cik nopietnu argumentu par labu limitiem. Tas ir mēģinājums radīt plūsmu, kurā pietiekami droši justos pat visvājākie, kurā nebūtu apdzīšanu, stresa. Taču šis mēģinājums var būt rezultatīvs tikai tad, ja kontrole ir pastāvīga, visur esoša, ja sodi ir bargi jau nelielas atkāpes gadījumā. Mums nav ne viena, ne otra. Radars uz Ventspils šosejas sastopams divreiz gadā, uz ceļa Talsi – Dundaga reizi 30 gados. Sods par +15 km/h nav nekāds sods.
Plūsma nerodas. Turklāt – kurš var pamatoti, statistiski, zinātniski pierādīt, ka rāma straume ir drošākais pārvietošanās veids? Tās dalībnieki taču snauž, viņi ir nepamatotas drošības sajūtas ieaijāti, un, situācijai pēkšņi mainoties, kļūdīsies. Atšķirībā no tiem, kuri brauc ātrāk, bet ir modri un mobilizēti.
- Redzu vienu kaut cik nopietnu argumentu par labu limitiem. Tas ir mēģinājums radīt plūsmu, kurā pietiekami droši justos pat visvājākie, kurā nebūtu apdzīšanu, stresa…
Par labu limitiem runā statistika.
Limiti ir tāpēc ka tehnika ir dažāda, uzvedības modeļi ir dažādi, reakcijas ātrumi dažādi un arī ķibeles ir dažādas. Kāpēc tas vai cits auto brauc ar 40, tur kur atļauts ar 50 nav zināms nevienam izņemot pašu stūrētāju. Aizliegt braukt ar 40 nevar. Tam auto kas brauc ar 40 arī nav jāinformē pārējie – kāpēc viņš tā brauc. Nu nav viņam jāliek uz jumta LCD monitors ar skrejošo rindu «PIDODIET, BET MAN IZBEIDZĀS 3. ĀTRUMS UN ES BRAUCU UZ SERVISU» vai «VEDU PLĪSTOŠU KRAVU».
Tam, kurš brauc ātrāk ir jādomā un jāmāk braukt un jāmāk apdzīt. Ja to nemāk, tad sēdi malā un nebuksē uz lēnāk braucošiem, jo pats esi nepraša, ka viņi tev traucē…
Ja nevari pārvietoties ar atļauto ātrumu(tātad'brauc lēnāk kā pārējie)tehnisku problēmu dēļ vajag ieslēgt avārījas signālu un nav jāliek monitors uz jumta. Visi pamanīs un laicīgi noreaģēs.
Par to plūsmu. Ja pa šoseju ilgstoši brauc vilcieniņā ap 80, tad tiešām zūd koncentrēšanās. Koncentrēšanās nodrošina ātru un adekvātu rīcību. Pretējā gadījumā braucēja rīcībā var izrādīties nepārdomāta, kas var radīt bīstamas situācijas uz ceļiem. Ne jau ātrums ir galvenais vaininieks, bet neapdomīga rīcība. Ātri var, taču jāizvērtē situācija uz ceļa un visi iespējamie riski.
xx89 rakstīja: Ja nevari pārvietoties ar atļauto ātrumu(tātad'brauc lēnāk kā pārējie)tehnisku problēmu dēļ vajag ieslēgt avārījas signālu un nav jāliek monitors uz jumta. Visi pamanīs un laicīgi noreaģēs.
Ir atlajutais maksimaalais aatrums, tas nenoziimee, ka obligaati jaabrauc uz 90km/st. Vispaar jau nu dereetu uzlikt arii minimaalaa aatruma ierobezhojumu, teiksim - ne mazaak kaa 80-90% no maksimaali atljautaa, vismaz uz asfalteetajiem celjiem. Gribi vai nepiecieshams braukt leenaak - tikai ar avaarijas signaaliem un pa pashu celja malu.
Tagad notiek ceļa remonts uz Jelgavas šosejas - apmēram 10 kilometru garumā ātruma ierobežojums ir 50 km/h. Braucu tur tikko ar 55-58 km/h, bet vienalga citi nevarēja paciesties un noteikti bija jāapdzen, lai gan tas ir aizliegts. Labi, es vēl saprotu kravas busiņa vadītāju - ja viņš brauks lēni, tad šefs viņu drāzīs. Bet vieglo auto vadītāji - kur tiem brīvdienā jāskrien?
VWfans rakstīja: Tagad notiek ceļa remonts uz Jelgavas šosejas - apmēram 10 kilometru garumā ātruma ierobežojums ir 50 km/h. Braucu tur tikko ar 55-58 km/h, bet vienalga citi nevarēja paciesties un noteikti bija jāapdzen, lai gan tas ir aizliegts. Labi, es vēl saprotu kravas busiņa vadītāju - ja viņš brauks lēni, tad šefs viņu drāzīs. Bet vieglo auto vadītāji - kur tiem brīvdienā jāskrien?
Nezinu, cik labs ceļš remonta laikā ir Tevis aprakstītajā posmā.
Zinu, ka tajos gadījumos, kad uz ceļa, pa kuru es un mans auto spētu droši pārvietoties kā minimums 100 km/h, bet īpaši uzmanīgu zīmju izvietotāju dēļ jāievēro ātruma ierobežojums 50 vai 30 km/h ilgāk par par pāris minbūtēm, man "viss iekšā sāk vārīties". Varbūt man būtu jādomā par psihiskā stāvokļa apārstēšanu, tomēr savu draugu un paziņu lokā ir līdzīga nostāja.
Bucefals rakstīja: man "viss iekšā sāk vārīties". Varbūt man būtu jādomā par psihiskā stāvokļa apārstēšanu, tomēr savu draugu un paziņu lokā ir līdzīga nostāja.
Tā ir alkohola lietošanas negatīvā ietekme, sāc ar to, ko reklamē TV - Magne B6 un Nervostrong, plus regulāras fiziskas aktivitātes svaigā gaisā tev palīdzēs.
VWfans rakstīja: Tagad notiek ceļa remonts uz Jelgavas šosejas - apmēram 10 kilometru garumā ātruma ierobežojums ir 50 km/h. Braucu tur tikko ar 55-58 km/h, bet vienalga citi nevarēja paciesties un noteikti bija jāapdzen, lai gan tas ir aizliegts. Labi, es vēl saprotu kravas busiņa vadītāju - ja viņš brauks lēni, tad šefs viņu drāzīs. Bet vieglo auto vadītāji - kur tiem brīvdienā jāskrien?
Taadi nu mees te, Latvijaa, esam. Pirms dazhiem gadiem Igaunijaa liidziigaa situaacijaa pat pabriiniijos, ka visi igaunji brauc uz 50, kaut arii mieriigi vareetu vairaak - naacaas pieskanjoties, neeerti kaut kaa apdziit. Nu bet pie mums - veesaa mieraa! Lai gan beidzamaa laikaa arii censhos iipashi nepaarkaapt, arii uz taas pashas Jelgavas shosejas.
Novērots fenomens — Dzīvojamā zonā ar 20 km/h brauc tikai katrs desmitais. Gājējiem priekšroku dod katrs divdesmitais. Ar smago virs 7,5 tonām pa dzīvojamo zonu bez vajadzības vizinās 1 smagais nedēļā. Mācību braukšanu Dzīvojamā zonā izveic katrs 30. instruktors.
Ir izteikti melnie punkti, viena vieta, kur no Bauskas ielas pagrieziens pāri tramvaja sliedēm uz Skaistkalnes ielu. Tur kāds nostāv minūtes 2-3 bez kustības un izvalbītām acīm
Vēl trakāka vieta ir grūts krustojums Putnu ielai ar Graudu ielu. Ja pamanu rindu ar mācībniekiem, uzreiz meklēju alternatīvas apbraukt to krustojumu pa Sīpolu un Kartupeļu ielām, jo ir nācies saskarties ar situāciju, kad esi spiests stāvēt pie krustojuma minūtes 5-7 (!!!), kamēr visi beidzot izbrauc.
Par topiku kā tādu, principā, jau man traucē maz, protu ātri tikt garām lēnajam un miers! Kas reāli tracina - ja kāds lēnais brauc pa Jūrmalas, Jelgavas, Ogres u.c šosejām pat lēnāk nekā atļauts, bet - PA KREISO JOSLU ILGSTOŠI! Uzskatu, ka tādus jāārstē ar pilnu sparu, tos reāli sodot no CP puses.
Citādi, droši vien, ka nekad nebūs sodāma lēnāka braukšana nekā atļauts, daudz faktoru tam utt. Cita lieta - esot reāli lēnam uz ceļa, nav taču grūti nobraukt malā, palaist visus citus garām un tad dudināt tālāk
Nu tik traki ar letiņiem nav!Braucu Dānija pa šoseju ar atļauto ātrumu 110,te priekšā ceļu remonts un zīme 70,nometu ātrumu uz 70.Es biju vienīgais kas brauca uz 70,dāņi kā gāja uz 110 tā aizgāja.
Lēnāk braucošie gandrīz nekad netraucē, atskaitot uz divu un vairāk joslu šosejām, kad sāk vilkties pa kreiso joslu. Un nevācas malā pat tad, ja uzmidžini ar tālajiem. Kas reāli nostāda mani stulbā situācijā - vai nu turpināt braukt ar 85, vai arī veikt bīstamu manevru/pārkāpt noteikumus. Tādus vajag sodīt.
Citādi gan nesaredzu problēmu. Man patīk braukt ātrāk, nekā atļauts (parasti ārpus pilsētas braucu ap 105-115 pēc GPS), bet ja kāds brauc ar 80, nesaredzu problēmu apdzīt. Ja nemāki apdzīt, tad varbūt arī nevajag steigties tik traki. Un ja nespēj tās divas vai piecas minūtes pagaidīt, ja nav iespējas uzreiz tikt garām, varbūt laiks aiziet pie daktera pēc nervu zālēm?
Lēnie pārkāpj noteikumus
CSN teikts:
AIZLIEGTS
...
118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē „ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari.