Vai kāds (pats vai kāds no draugu, paziņu, radu loka) kādreiz ir ko tādu darījis, dara vai plāno darīt? Es te pamazām ģenerēju ideju iegādāties kādu 10-15 gadīgu busu un pamazām, palēnām pārveidot par kemperveidīgu, ar ko vazāties pa Eiropu.
Mani arī tieši tāda pati doma jau daudzus gadus neliek mierā. Deviņdesmito gadu otrajā pusē bija man Fords Tranzīts, ar kuru daudz kur izbraukāju, dzīvošana gan tajā bija nosacīta - matracis uz grīdas un banānu kaste ar paiku un gāzes plītiņu. Toties varēju iebraukt visur, kur kemperiem iebraukt aizliegts.
Itālijā ir ļoti daudz stāvvietu pie tūrisma objektiem, kur parastajās stāvvietās kemperiem iebraukt aizliegts. Arī Francijā, Spānijā esmu tādas redzējis. Pēdējos gados arī Horvātijā un Slovēnijā.
pirms pieci, šeši gadi pašrocīgi pārtiasīju vecu Defender par divvietīgu kemperi. Reģistrēju Igaunijā. Jo pie mums CSDD nelaiž cauri bez mega pārbūves papīriem. Ieliku tam ūdens tvertnes zem grīdas, gan tīrajam, gan netīrajam ūdenim, un mazāko autogāzes balonu - plītij un āra grilam. Kā arī paceļamo jumtu.
Tagad plānā priekš cita busiņa uztaisīt max vienkāršu variantu - izņemamu kasti aizumugurē, kas atlokās par gultu, un vēl otru pie bīodāmajām durvīm, ar atviltknēm un plītiņu - a'la virtuves stūrīti. Arī izņemamu, un arī lai ar papīriem nav jākēpājas. Un lai ikdienā ir vienkārši pasažieru buss.
Bračka pārtaisīja paaugstināto kravas busu par kemperi un TA neko nepiesienas, ka uz tehnisko atbraucis ar iekrautu gultu un virtuves iekārtu. Vien vinjeti jāpērk, ja uz tranzīta ceļiem izbrauc.
Nu, lūk šis jau ir tāds, kā lai saka, klupšanas akmens tajā visā. Es tāpēc domāju par nevis pavisam lielo (Master, Crafter, Sprinter), jo tad tiešām - vai nu vinjete vai pārbūves projekta birokrātija, bet gan mazāku (Trafic, Vivaro, varbūt T5) - tovbiš, kaut ko ar PM līdz 3000 kg. Vienīgi nenāktu par sliktu atrast paaugstināto L2H2, bet tādi ir šaaaausmīgs retums.
Pieņemot ka tu taisies braukt ārpus Latvijas, atmet domu par kravinieku līdz 3T un skaties labāk uz "vieglais pasažieru" līdz 3,5T - tantes stāsta ka leišos vinjete ir visām kravas mašīnām, no svara atkarīga tikai vinjetes cena [konkrētajā situācijā stāsts bija par to ka LT28 kraviniekam kam pie mums vinjeti nevajag, tur vajag], kāpēc gan lai tāpat nebūtu vēl kādās valstīs?
Ne tikai tantes stāsta, tā ir. Pirms pāris gadiem nācās pirkt vinjeti, kad braucu ar kravas NV200 Nissanu uz leišiem. Tam PM bija kaut kur ap 2600-2700... neatceros, cik toreiz samaksāju - 15 euro lakam.
Bet jā, tur tev taisnība - par šo aspektu neiedomājos. Ja vien tas netiek pārbūvēts un reģistrēts kā dzīvojamais. Bet pasažierniekam varētu būt problēmas ar apskati.
Es nekritizēju. Katram savas intereses un hobiji. Agrāk, man patika kemperi, teltis, ugunskuri... Tagad, uz vecumu palieku par īstu urbanu. Patīk komforts,ērtības. Tāpēc tikai viesnīcu, vismaz 4 zvaigznes ( ja tā ir Eiropa), citur - 5.
Man čoms 2019.gadā ar moci izbrauca Dienvidameriku, tika līdz Panamai, tur moci nolika , atlidoja uz LV biznesa lietas sakārtot, ar domu, ka 2020.gada pavasarī izbrauks līdz Aļaskai un tad caur RU uz LV. Patreiz ir tā, ka džeks ņemas pa LV, bet mocis stāv Panamā, covid visu izčakarēja.
vāciešiem stāv uz vw, un L2 nez kāpēc galīgi nav populāri. Iespējams dēļ tā, ka biezi apdzīvotās vietās grūtāk parkojams - paralēlā parkošanās lielpilsētā praktiski ir neiespējama
Jā, tiešām "stāv". Es, kad vasarā braukāju pa Norvēģiju, satiku un parunājos ar vairākiem cilvēkiem, kas bija savus busus pārbūvējuši vai pārbūvē. Tie, kas bija ar vācu numuriem, pārsvarā bija Caravelles/Transporteri... vairums T5.
Par to busa plus pārbūves naudu, plus degvielu un uzturēšanu, diezgan daudz var braukt sabiedrisko (ļoteni, vilcienu) transportu plus galā viesnīciņu ar īres mašīnu.
Un būsi piesiets viesnīcai, reizem ar ierobežotu galamērķu "sasniedzamību", mēs Horvatijā pēc tāda principa 3 mājvietas nomainījām, un tāpat bija dienas ar 400+ km round trip, tad nu mizoju uz 130+ km/h visur kur vareju .
Nu nez. Laicīgi plānojot var saplānot katru nakti citā viesnīcā, lai visi plānotie apskates objekti sanāk, esmu tā darījis. Bet protams, ja grib braukt kur acis rāda, tad ok. Vienīgi var aplauzties, ka galā ar kemperi nedrīkst nakšņot. Un tad muhļīt un stāstīt policistam, ka šitas ir tikai buss, nevis kemperis utt., nav man.
Un kad nebrauc, tas kemperis kaut kur ir jāglabā. Un noslēgumā jātiek no viņa vaļā.
Te ir tas moments - katram savs. Man patīk ceļot ar auto un neba tikai tāpēc, ka bail no lidošanas. Bet tas, ko Wala raksta - tu neesi piesaistīts nevienai vietai, brauc, kur gribi, paliec, kur gribi. Atceros, kā pirms pieciem gadiem nācās no Dubrovnikas Horvātijā pārgurumā pa tumsu vairākas stundas braukt uz Kotaru (vai kā tur sauc to pilsētu blakus tam slavenajam serpentīnam) Melnkalnē diezgan blīvā satiksmē, jo tur bija viesnīca rezervēta, kuru īsti atcelt arī nevarēja, un līdz pusnaktij bija jāiečekojas.
auto izmaksas labāk mērogojas - 1-2 cilvēkiem avio + viesnīca + nomas auto ir izdevīgāk. Bet 5atā ar slēpēm vai velo aizlidot ir jābūt pa pusei oligarham.
Plus lielāka fleksibilitāte - ceļo kad gribi, kur gribi, mazāk jāplāno iepriekš.
Ne jau tā, bet bija ~2 ned . mērķis apskatit noteiktas vietas, kuras atradas praktiski dienas brauciena attālumā, pa vidu izmantoju gadijumu braucejus pasutīt un drusku ar veli (kads nu tur bija pie rokas) pabraukt pa kalniem utt.
Ar savu "kasti uz riteņiem" es paņemtu savus velo līdz + droši paņemtu vismaz vienu elektro kalninieku ... utml. protams ka ir gadijumi kad priekšrocības ar viesnīcu pasakumu, bet ir kur RV (wohnwagen) tupa ir ērtāks .
gran sasso NP bija atļauts wild camping kaut kādā milzīgā ielejā 2000m vjl ar zirgiem blakus brīvdabas ganībās. Daudz lielāks piedzīvojums, nekā viesnīcas istaba
Esmu vienu tādu sastapis kad dzīvoju ASV kaimiņos - cilvēkam priekšlaicīgi piedāvāja pensionēties no škiet inženiera darba - izmaksāja pilnu algu ko saņemtu līdz pensijai strādājot ( parasti 2 līdz 5 gadi palikuši līdz pensija) un visus bonusus ja līgums paredzēja, cilvis nopirka vien kārtīgu RV - un tad devās garā ceļojumā.
Gribēju komentēt par tehniskās apskates iziešanu. Pašrocīgi izbūvējām Renault Trafic (garā bāze, bet zemais jumts). Reģistrēts kā 3vietīgais kravas furgons. Tikko gājām TA, iekšā bija gan gulta, gan virsma, gan paštaisītā starpsiena, un apšūtās, siltinātās sienas, un problēmas tas neradīja.
kāpēc lai radītu problēmas kravas telpas saturs? Vieglā auto bagažniekā arī rūķītis neskatās.
Problēma būtu ar pasažieru versiju, kura ir pārbūvēta - jābūt visām sēdvietām, ja siltina utt - vairs nederēs oriģinālie krēsli, jostu stiprinājumi utt - tam visam jābūt sertificētam utt.
Furgona pārbūve par dzīvojamo busu
Vai kāds (pats vai kāds no draugu, paziņu, radu loka) kādreiz ir ko tādu darījis, dara vai plāno darīt? Es te pamazām ģenerēju ideju iegādāties kādu 10-15 gadīgu busu un pamazām, palēnām pārveidot par kemperveidīgu, ar ko vazāties pa Eiropu.