Bradypus rakstīja: Reālā laika balansēšana nozīmē momentānu ģenerācijas jaudas pieaugumu ..... kādam saules bateriju parkam uzkrīt mākoņa ēna.
Un ja lauku mājā ir gan parastais elektrotīkls, gan Saules baterija, tad pārslēgšanās sekundēs nav iespējama? Vai pat sekundes simtdaļās! Lādējot elektroauto.
"Un ja lauku mājā ir gan parastais elektrotīkls, gan Saules baterija, tad pārslēgšanās sekundēs nav iespējama? Vai pat sekundes simtdaļās! Lādējot elektroauto."
Sadabū kādas organizācijas norakstītu UPS, kam ir 2 ievadi. Tas pārslēgs pats. Vēl pastāv tāda lieta, kā ATS: Automatic Transfer Switch.
Būtībā UPS ir pat ideāls risinājums, jo tā baterijas pildīs stabilizējošo funkciju, gadījumam , ja "Saulei aiziet priekšā mākonis"
Tehniskā doma - zina tehnoloģiju pamatus un galveno tehnoloģiju pašreizējo attīstības līmeni un, tiklīdz tur kaut kas mainās, apzin problēmu risinājumus.
Patērētājs - tā, dodiet man gatavu, kur man te ko patērēt, uzreiz un vēl paskaidro, kas un kā.
Sekundes simtdaļā pārslēgties tieši to arī nozīmē - 50 hercu maiņstrāvas sinusa nulles punktā lādētājs darbojas vai nu no elektrotīkla, vai no Saules baterijas. Nu, tur vēl jāzin, kā to uzkonstruēt.
Konstruē, ja tev nav ko darīt. Hobijs nav slikta lieta, bet katru, kam hobijs ir savādāks, kā tev tādēļ nav jāsauc par "patērētāju" nicinošā nozīmē. Šim pasākumam ir gatavas iekārtas - saucas UPS, un ja mēģināsi konstruēt pats tādu, kas vēl mēģina kaut ko barot atpakaļ tīklā - ātri aplauzīsies, tavu paškonsturēto neviens pieslēgt šādā veidā tīklam neļaus. Tieši manis minētā iemesla dēļ - tava mājražošana ir apgrūtinājums tīklam, nevis palīdzība. Un ja vēl nespēsi sasinhronizēt frekvenci, vispār būs auzas.
Vispār jau lieliski. Nobrauc 60 km un tad pusi dienas lādē. Pilnīgs marasms, jo sevišķi tāpēc, ka litijs nav atrodams katrā grāvī un nolietoto bateriju pārstrāde vēl nav izgudrota.
Es ar vien vairāk sliecos uz Plug-In. Manuprāt, ideāli privātmājas īpašniekiem, īsie braucieni uz elektrību, ja vajag garākus, tad pa šoseju kruīzā ar mazu patēriņu.
Tērēt lauksaimniecības resursus degvielas "audzēšanai" jau sākumā bija acīmredzams marasms. Ceru ka no tā atteiksies jo ātrāk jo labāk. Pie kam izskatās ka tuvākajā desmitgadē lauksaimniecības zemi vajadzēs atpakaļ tieši pārtikas audzēšanai.
Cena ir atkarīga no komplektācijas. Izvēlējos sev vēlamo aprīkojumu. Pēc valsts piešķitās subsīdijas (4500 EUR) cena sanāks 32 050 EUR.
Jā, droši vien ierīkošu arī lādētāju savā mājas garāžā, lai gan patiesībā var lādēt arī no parastās 3 fāzu rozetes. Man vieta ir, nepieciešamā ievada jauda ir. Ierīci nopirkšu atsevišķi, jo tas ibūs būtiski lētāk.
Solītais range ir ap 320 km. Rēķinos, ka patiesais cipars varētu būt ap 250 km vasarā, un 170 km ziemā. To, kā būs patiesībā, redzēšu praksē.
Gan jau padalīšos ar savu pieredzi un novērojumiem, kā to vienmēr esmu darījis.
Varbūt meklējot auto ievēroji kādu izdevīgu piedāvājumu vidējai klasei, Savādāk skatos mazā klase daudz pārstāvēta, arī kompaktklase ir, bet ar vidējās klases auto tā pašvaki. Ideāli būtu vagons. Krossoveri arī nesaista, un droši vien arī premium klases auto nebūs paceļamas.
Tapēc jautāju, ka izskatās ar vidējās klases e-auto pavisam švaka izvēle, Mokka vienozīmigi par mazu , Ar e-Up esmu izbraucis līkumu , dinamika forša, kluss, mikro klases auto nekādi dižie izmēri nebūs.
šie isti neviens neder, nepieciešams būtu izmēros analogs passata varianta vagonam, galvenais uzsvars uz vagonu. Vēl bažas māc par e-auto ilgmūzību vai nebūs švakāka par dīzeli. cik ilgi baterija tur?. Nobraaucu aptuveni 50. tūkst gadā. Ideāli būtu ja kādus 15gadus varētu ripināt. Esošais auti drīz to slieksni un 700 tūkst km būs sasniedzis, it ka tehniski vēl viss ir ok bet saules mūžu jau neies tapēc nesateidzīgi sāku meklēt aizvietotāju. Tagadējās degvielas cenas rod pamudinmājumu izskatīt arī e-variantu.
Par ilgmūžību , 8 gadi EV baterijas kalpo bez sāpēm, ja nav ražošanas defektu, ja ir defekti, tad tehniski būtu jābūt garantijai.
Ja 50K gadā, tad jāskatas uz elektro motora tipu, jo daži ir konstruktīvi nepiemēroti lieliem nobraukumiem.
Tālāk jau tikai jautājums, vai spēj atrast virsbūvi kas tev der, un vai par to cenu dabūsi tādu auto ar kuru nebūs visa dzīve un braukšana jāpakārto tam BEV ...
BTW tas pat jaunais VW Bulli aerodinamikas ziņā ir labāks par Passat universāli ;)
vai tad baterijas garantijai arii nav nobraukuma ierobezojums, kaut kur redzeju ka tas ir tikai 150tukst, kas vispar ir knapi piebraukts auto. Es ceru ,ka videjas klases auto parsvaraa ir konstrueti uz lielāku nobraukumu , 50tūkst. gadaa nav arī nemaz tik daudz apmeram 150km dienaa orient. ko nobraucu. Tapēc uzdevu jautājumu par intresējošo virsbūvi, par cenu runajot tapec arī laikam premium neizskatīšu ,jo negribu būt auto vergs, ir tomēr lielakas prioritātes kur naudu ieguldīt.
Es konfortablāk jūtos braucot kad auto ir zemāka sēdpozīcija sēdpozīcija , Arī priekš manīm konfortablāka braukšana ja klīrenss ir zemāks, tapēc arī krossoveri ar laikam nebūs topā. Ar to jauno vw brīnumu nav nācies pabraukt, tik pa gabalu redzēt, bet izskatās ,ka līdzīgs sharanam, ar sharanu ir nacies braukt, tas jau braukšanas ziņā līdzinās bussam, kas man isti nepatiik. Tomēr pēc garas darba dienas diezgan attālā mājupceļā gribās lai brauciens priekš manis ir līgans un konfortabls. Es nesaku ,ka man vajag passatu, tas vairāk minēts, kā piemērs virsbūvei. Jā vēl velme lai skaņas izolācija un salona apdare puslīdz normāla, kas ir jauniem auto otra problema.
Nu nevis nobraukuma ierobežojums (kaut arī iespējams kāds tā to "mārketē" ), bet gan tas cik reižu tev tā bača jālādē. Un protams ka var sarēķinat, vai bača spēj novilkt tos X Kkm, ja max nobraucamais attālums ar vienu uzlādi ir Y km ....
Par to pārējo - labi saprotu, ka der, tas kas der, to minēju tik kā piemēru, ar domu ka nevajag mākslīgi ierobežot "izvēles kopu" ...
vissticamāk ,ka nāktos lādēt katru dienu, pareizāk katru nakti, tā lielākā problēma,ka visspār neko neesmu atradis ko būtu vērts izskatīt, laikam par maz esmu meklējis, kaut kas lidzigaks varētu būt Hyundai Ioniq, bet diemžēl tam nav vagona versijas. izskatās ,ka e -mobīli vairāk pieejami tikai tadi stila mobīļi , bet praktiskā puses auto izvēle stipri ierobežota.
Nu bet tak elementāri - atšķirībā no tevis, kas mašīnas pērk lai pistu un slavētu un tad kratītos no tām vaļā, nomiks mašīnas pērk lietošanai. Attiecīgi nopērkot zvēru karali kam rūsas zibens uz restes, viņš vismaz būs nopircis mašīnu kuru vajadzības gadījumā ar evakuatoru varēs vest uz netālo dīlerservisu, nevis pie Vasjas uz kaktu servisu vai vest uz citas valsts dīlerservisu. Pontu trūkums nomika sievai visdrīzāk nebūs no svara, un tās mokas akumulators noteikti izvilks maršrutu Olaine - Rīga - Olaine arī ziemā - tajā pašā laikā tādas lietas kā vispārējā mašinas kvalitāte varētu būt labākas...
40 pakas un ponti nav savienojams jēdziens? Tad kāpēc tu pirki teslu? Visi interneta elektrokastu fanuzēni jūsmo par teslām jo tās ir, tieši izsakoties, bomžu lambo - tačka brutāliem kapeikpisējiem [ja vien tie spēj nolocīt daždesmit pakas zaļo] kura par spīti tam reizi desmit minūtēs spēj līdz simtam ieskrieties kā lambo vai ferrari - un tu to nopirki kāda cita iemesla dēļ? Tesla neražo nevienu normālu mašīnu; visām iekšā ir ponts iebūvēts - neadekvāti liels motors[i] lai varētu papontot no krustojuma, jo nekāda cita pamatojuma tām jaudām nav.
Skauž? Man tev ir sliktas ziņas. Man pagalmā stāv arī galīgi jauns džips ar dīzeļdzinēju, nobraukums vēl pat nav 9 tūkstoši. Tie visi ir ponti, pa to naudu varētu nopirkt 20 atkritumu urnas uz riteņiem un 50 velosipēdus
Kāpēc lai man kaut kas skaustu? Man tevis ir žēl - naudu par ko varētu nopirkt kaut ko lietderīgu, tu izmet miskastē lai papontotu ar jaunām lētā gala mašīnām. Reku es ar golfu kuram tikko palika 33 gadi esmu nobraucis jau pāri par 6 gadiem un virs 100k, un vienīgais kas plānojas , neskaitot dažus remontdarbus ko vajadzēja izdarīt 2-3 gadus atpakaļ, ir jaudīgāks motors, nevis kā tev - atkal jauna tačka tikai tāpēc lai nedod Dievs esošo vajadzētu kādreiz aizbraukt uz servisu...
Kas, tavuprāt, ir lietderīgs? Ja cilvēkam viss ir - labs darbs (hvz kur Šīrs strādā, bet nabags viņš noteikti nav), māja ar zemi un visu nepieciešamo tehniku, auto ar ICE, tad kāpēc nepaņemt Teslu?
Tas, ka tev patīk dzīvot trūcībā jau gadiem ilgi, nenozīmē ka tā ir visiem. Ir cilvēki kam ir ambīcijas, mērķi un idejas par to kā dzīvot un viņi uz to tiecās. Tu esi turpat, kur 10 gadus atpakaļ.
Lai cik jocīgi to nebūtu atzīt, lielākajai daļai msh apgalvojumu es piekrītu.
Par to kvalitāti un servisa apmeklējumiem droši vien varēs objektīvi spriest, kad sākšu to ilgtermiņā lietot.
Man ir pieredze ar diviem opeļiem - Zafira (2.0 CDTI, 2013) un Corsa (1,3 Benz./LPG, 2016). Ne par vienu, ne otru nevaru pateikt kaut ko sliktu. Visproblemātiskākais auto, kāds man jebkad ir piederējis (bijis lietošanā), ir tieši Volkswagen.
Diez vai tepat forumā kādam ir tik liela pieredze ar ekektroopeli, lai būtu pamatoti izteikt apgalvojumus par konkrētā auto kvalitāti.
Runājot par Tesla. Jā, joprojām man šķiet, ka tieši Tesla ir nice to have kategorijā. Esmu braucis, Lielisks auto. Jaunu atļauties nevaru, lietotu - negribu. Turklāt liels mīnuss ir autorizēta dealership neesamība Latvijā (tuvākais, cik saprotu, ir Somijā). Esmu lasījis, ka tieši Tesla ir lielas problēmas ar rūsu. Bet to es esmu lasījis nevis pats piedzīvojis, tā kā tas ir variants, kur "viena tante teica".
Tam opelim tev tas serviss nafig nebūs vajadzīgs. Tas ir jauns auto un ko tu taisies apkopt, tur nav ko apkopt.
Vienigais, ka tu diemžēl braucot uz Liepāju pie Grobiņas varēsi meklēt kur piespraust, jo ziemā pat vienā virzienā līdz galam netiksi. Man ar teslu teiksim nav problemu pat ziemā nobraukt 300km bez uzlādes, tas īpaši nedomājot par patēriņu. Tev savukārt zupīte izbeigsies pie 170km ar garantiju, jo ziemā bez 25kw uz 100km baigi nekas nenotiek, tie pārdevēji kuri saka 18 utt smagi tirš un izskatās ka tu esi uzķēries.
1) Par gandrīz divreiz mazāku range ziemā man ir pilnīga skaidrība un sapratne. Ar to rēķinos. Tāpat kā rēķinos, ka solītie 15kw/100 km arī ir drīzāk mīts. Domāju, ka būs 18-19 vismaz.
2) šis auto nebūs paredzēts, lai brauktu uz Liepāju. Starp citu, ar to nelepojos, bet Liepājā es tā arī joprojām īsti neesmu bijis, tikai sen kaut kad braucot cauri uz Lietuvu, kā arī pirms 3 gadiem biju tur sporta centrā, kad bērniem bija koncerts tur.
3) range 160 km ir ok ikdienas maršŗutam, jo Olaine - Rīga - Olaine ir +/- 60 km. Tātad divas dienas ar vienu uzlādi var droši braukt. Uzlādes iespēja mājas garāžā galīgi nebūs problēma.
Par manu izvēli nav jēgas diskutēt. Tā ir mana izvēle, kas izdarīta, vadoties no maniem aprēķiniem, vajadzībām, iespējām un jā, arī gaumes.
Ja kādam patīk cits auto - bet lūdzu! Tikai ļoti novērtētu, ja arī tepat forumā kādreiz padalītos ar savu pieredzi.
Starp citu, es patiešām labprāt izlasītu Shiira rakstu par viņa pieredzi ar savu Teslu. Jo īpaši par apkopoju veikšanas iespējām, gļukiem (ja tādi ir bijuši), kas patīk, kas nē, utt. Shiiri, plīīīīz!
Nav nekas bijis un nekas nav tur ko rakstīt. Besī lietus sensors, pilnigs mēsls un nestrādā kā vajag, un vins ari nekad ok nestrādās, jo konstrukcija gaļimā.
A tā vienīgais gļuks kas ir bijis 1x lukturi izregulējās pēc update, bet tā nav problēma Nekas cits nav tur ko rakstīt, es īpaši nedomāju, tikai braucu. Patīkami ka var uzrakstit tesla suportam un vini reali megina risinat, piemeram tagad arī Latvijā strādā battery preconditioning ievadot navigācijā csdd uzlādes staciju un baterija uzrriz ir gatava uzņemt pilnus kW, pirms tam tikai uz tesla čārdžeriem strādāja.
Ir daudz patīkamu lietu kas nav parastajos auto. Vai ottreiz pirktu? 100%.
Speciali prieks iauto nekadas slavas dziesmas nerakstišu, man par to neviens nemaksās, te tapat nebus tesla auditorijas.
Divi jautajumi kurus man uzdod. Cik var nobraukt? Dahuja var nobraukt, ziema pie mīnusiem 300+ vasara 450+ Ja brauksi kā debīls retards, tad tikai 180km var nobraukt ja pirms tam nebusi jau nosities, ho man ir dual motors versija un vina lidz 100kmh paatrinas 4 sekundēs, bet bremzes viņai ir sūds.
Man jau ir tāda braucu jau 2 gadud, citreiz jau ar to 75kw bateriju ziemā ir par īsu, man vēl skaitas long range, ja tālāk jābrauc un nākas izmantot lohuzlādes stacijas. Negribu iedomāties kas būtu ar 2x mazāku baču.
Ouch... Tehniski atzīstu savu nezināšanu. Paskatījos, ka tiešām tāds ir un kas tas tāds. Bet nu šī auto eksistence pati par sevi ir apvainojums veselajam saprātam.
Vienīgais iespējamais cenu neatšķirības veids ir tāds kurā elektrobraukšana ir dārgāka. Jā, protams, var vēl sakruķīt degvielai cenu uz augšu, un daudz - tajā pašā laikā elektrokastēm pagaidām iztrūkst daudz nodokļu un maksājumu, un elektrībai ir vēl daudz kur kāpt.
Vai pasaule varēs tik ātri elektrificēt savu vieglo auto parku?
Pētījums: izejvielas elektromobiļu ražošanai beigsies ātrāk nekā gaidīts iauto.lv/zinas/pasaule/39808-petijums-izejvielas-elektromobilu-razosanai-beigsies-atrak-neka-gaidits via @iAutolv