Pārmaiņas pēc paejot nost no politiskajām tēmām uztaisīšu tīri auto foruma topiku.
Tātad mans esošais auto - Opel Vectra pēc 8 gadu uzticamas kalpošanas beidzot ir sasniedzis to izmaksu slieksni kad remontēt ar jaunām detaļām vairs neatmaksājas, bet rakt šrotus man nav laika. Pēc izmēriem šobrīd skatos uz kaut ko hečbek/universālveidīgu ar 4 durvīm, pašreiz divi modeļi:
Opel Astra - ir pieredze ar šiem auto, nekas īpašs, bet uz priekšu iet + par manu budžetu sanāk tīri pajauni varianti.
Seat Leon - jau ilgi patīk marka un dizains, itkā VW grupa līdz ar to servisos tauta puslīdz saprot kas tas tāds ir, pašam gan pieredzes ar jaunākajiem modeļiem īsti nav.
Teorētiski vēl ir arī Škoda Octavia, bet man nezināmu iemeslu dēļ minētais modelis īsti nesajūsmina, un VW Golf, kas parasti ir dārgāki par analogiem tīri bļembas dēļ un arī Opel Insignia, bet tur jau auto izmēri un nobraukumi ir lielāki, nezinu vai es atkal gribu vadāt tik daudz tukša gaisa.
Aptuvenais budžets -7000-8000Eur. Finanses atļauj vairāk, bet ir citas vietas kur ieguldīt naudu. Izskatu gan benzīna gan dīzeļa variantus, uz mazajiem motora tilpumiem (ala 1.4) gan skatos uz aizdomām, un šo loteriju īsti nevēlos spēlēt, it sevišķi jau kā 3-4 pircējs. Attiecīgi der viss no 1.6 līdz 2.0 gan benzīna gan dīzeļa izpildījumā.
Vai kādam ir kāda reālāka pieredze ar 2012-2017 gada Astrām un 2009-15 gada Seat Leon, biežākie gļuki, varianti no kuriem jau startā izvairīties, utt?. Abi varianti faktiski nosedz divas modeļu paaudzes abām markām.
7000 eiro pirmā iemaksa. 13tk uz 7 gadiem kredīts. Panem jaunu un brauc bez bēdu. Vēl var mēģināt kādu demo vai akcijas auto meklēt tādu līdz 1 gadu vecu, ja neinteresē izbaudīt pirmās nakts priekus, jo tie prieki parasti maksā pāris tūkstošus. Katrā ziņā tas būs sakarīgāks pirkums nekā 5gadīgs opelis.
Ok, tad jautājums - kādi ir papildus izdevumi, kas jāparedz un cik tas gadā maksā un kāds man sanāk mēneša kopējais maksājums ar šiem papildizdevumiem par jaunu auto? Vai arī uz jaunu auto neattiecas ne apdrošināšanas ne nodokļi ne riepu iegāde? Paņemu, braucu 7 gadus un maksāju tikai kredītu?
Ko var paņemt JAUNU par 20k eur?Nu kko tādu cilvēka cienīgu, par SAVU naudu???? Un kādam LOHAM jābūt,lai tā suuuda iegādei visoār vel ņemtu ktedītu.Maksātu nonstopā par kkādu suuuudu- labāk nodzer tos 7k un brauc ar boltu.
Man bija 2006. gada Leons ar 2.0 TFSI. Ērts un stilīgs auto ar izcili labu vadāmību. Jaudas ziņā īsta raķete. Bet dzinējam beigas pienāca pie 260k. Tas tā - viela pārdomām, lai gan tevis skatītajā modelī jau ir jaunākas paaudzes dzinējs, iespējams tur pirmo TFSI konstruktīvās kļūdas ir novērstas.
Vag-s tās savas tfsi problēmas aktīvi "novērš" jau kādus gadus 20.Šobrīd tas laikam beidzot būs "izdevies", jo to hlamu ražošana iespējams (beidzot) ir pārtraukta.Teju visi esošie tfsi ir ar netīri/melniem nokvēpušiem izpūtējiem un bez problēmām praktiski nav neviena- ņem tu kaut ar 100, kaut ar 200kkm.Ja nu kāds atrodas tiešām "bez problēmām"- tādu diez vai kāds metīsies tagad pārdot un mēģinās pats vēl kādus pārdesmit kkm novilkt.
Ar piekari problēmu nebija vispār nekādu (kaut kādus pāris standarta sīkumus tiku mainījis), rūsa bija tikai sliekšņos, bet nu tā pa nopietno. Tas gan padsmit gadus Latvijā brauktai mašīnai varētu arī tikt uzskatīts par normu. Dēļ aizsērējušas lietus drenāžas vienu brīdi kompī un uz vadiem gāja ūdens, kas izraisīja dažus elektronikas gļukus, kuri, novēršot ūdens problēmu, pārgāja paši no sevis. Tad vēl tādi sīkumi kā tekoši logu šķidruma savienojumi, sarūsējis logu tīrīšanas mehānisms, kurš vienā brīdī vienkārši apstājās (pēc izjaukšanas, iztīrīšanas un saeļļošanas atsāka strādāt)... Turbīnu nācās restaurēt, jo pastiprināti dzina eļļu. Vairāk neko tādu traku neatceros.
Es vairāk par pašu motoru.Viens ir, ja pats ko sajēdz no uzturēšanas vai pat remontēšanas, bet jau cits, kad/ja lietotājs ir vienkāršs ierindas lohs, kurš kādu apstākļu dēļ to ir savā īpašumā ieguvis- tad iepējamās auzas ir par krietnu kārtu iespējamākas.Plus vēl (arī!) TAS, kādā stāvoklī un kam viņš to pārdos "tālāk".
Ļoti labi, ka (jau nezkuro..) reizi ir pacelts retoriskais jautājums/Par! lietota auto iesmērēšanu bojātā stāvoklī.Lohi šūmējas, taču "spečoki" ij nedomā mīszt- jo taču skaidrs, ka tālāk par izkladzinātu fufeli te netiks tikts arī šoreiz (pārāk daudz ieinteresēto).
Tālu nebraukt un mainīt eļļu ik pa 5kkm.Plus vēl rezerves pudeli vadāt līdzi.Ar cerību,ka iepriekšējais tas tur 1-2-3rokas lohs būs bijis tikpat sirsnīgs.
Viņš taču neteica ,ka viņam vajag auto ar ko braukt sēnēs, Domāju ja izvēlās leonu, tad laikam ieteiktu 2.0 dīzeli, bendzīnieki ir wagam diezgan problemātiski. Sen atpakaļ bija leona analogs altea ar 2litru dīzeli un 140zs.6 pak. manualis, par uzticamību neko sliktu nevarēju teikt, pirku demo auto pārdevu viņu ,kad bija aptuveni 205tukst, dzinējam bez apkopēm neko neatceros ,ka būtu bijis jadara, arī par transmisijas , ritosam arī kaut kādu man šķiet buksi vai pirkstu mainīju un protams bremžu diskus. Bet tā ,ka maz bij nobraukts tad tas laikam par ātru lai kaut kādas baigās vainas līstu ārā. ļoti žiperīgs,lai gan jāatzīst ka tomēr paskaļš, brālis golfiņš tomēr klusāks. Vēl neapmierināja konforts kaut kā baigi kratās , bet tas visām kompaktklases mašīnām, tas arī bija iemesls kapēc pārdevu jo pēc a6 tā arī nevarēju pierast un prasījās vairāk konforta. Es gan skatītos tomēr vidējas klases auto , degvielas patrērinš diži neatšķirsies ja izvvēlēsies vienādus dzinējus, un arī nodoklis pie vienādiem dzinējiem būs līdzīgs. tapēc es izvēlētos,ja jau opelis bijis kaut to pašu insigniju, superbu ,passātu, varbūtās mondeo,
Ja būtu jāvadā vairāk kā divi cilvēki gan jau paliktu pie vidējās klases un skatītos minētos Superbus, Insignijas, utt., bet izvērtējot tuvākā laika vajadzības sapratu, ka Astra vai Leon pēc izmēriem ir pilnīgi pietiekams. Laukos arī tagad ir piekabe + džips un ir drusku pazudis pamatojums vidējās klases auto. Iepriekš varēju teikt, ka ērti kaut ko lielāku pārvadāt, tagad principā sanāktu tikai savu pēcpusi ērti pārvadāt. 😄 Šobrīd vairāk velk paņemt kaut ko mazāku bet ņiprāku
sen nebiju skatījis kompaktklases man šķiet, ka tie palikuši lētāki, par Tevis iecerēto summu ja vēl biki pakaulē sanāk jaunākas paaudzes 2015 g leons,ka arī tā gada astras, un pat septīto golpiņu var sameklēt. Ja grib a3 tad gan laikam 12 gadu nekas jaunāks nesanāks. Un ja gribas kaut kas ņipraksd tad laikam mazāk par 2l nav jēgas skatīties
to gadu 2 litru dīzelis kas man bija iekš Škoda Yeti ir ļoti labs, un līdz manis nobrauktajiem 350000 km nekādas problēmas neradīja. To gadu gan škodas, gan folksvāgeni toties rūsē kā spaiņi.
skodām parsvarā tā ir visrspusēja vizuāla aprūsēšana, protams vizuāli nav pievilcīgi, un pārsvarā aprūsē maināmās detaļas. bet tas ir pārsvarā visiem, varbūtās ar frančiem biki labāka situācija. Vissapīgāk ar rūsu ir aziātiem, tur jau prasās metināšanas darbi ,ja vien ir ko vairs metināt.
MMX rakstīja: Ok, tad jautājums - kādi ir papildus izdevumi, kas jāparedz un cik tas gadā maksā un kāds man sanāk mēneša kopējais maksājums ar šiem papildizdevumiem par jaunu auto? Vai arī uz jaunu auto neattiecas ne apdrošināšanas ne nodokļi ne riepu iegāde? Paņemu, braucu 7 gadus un maksāju tikai kredītu?
Reiz biju jau par šo gatavojis divus rakstus. Raksti seni, bet domāju, ka joprojām +/- aktuāli. Te būs linki:
Kā ilggadējs iAuto lasītājs pirms reģistrēšanās es labi atceros šos rakstus un uz tiem arī balstu savus aprēķinus par auto lietošanu tuvākajos gados. Tā jau labi izklausās - paņem jaunu auto pa 200Eur mēnesī, bet kad sāc likt kopā pārējās izmaksas, tad tie cipari kļūst pavisam citi. Attiecīgi, kā jau minēju, neplānoju ņemt neko tādu, kas pārsniedz manu maksātspēju, jo viena lieta ir kredīts, bet ir vēl kaudze papildizdevumu kurus neviens nav atcēlis un kuri vienalga būs jāsedz. Robeža 7000-8000Eur arī ir izvēlēta izejot no pieredzes ar tiem pašiem Vektras remontiem un saistītajiem izdevumiem. Būs mazāk izdevumu, lieliski, varēšu iekrāt nākošajam auto. Būs lielāki izdevumi, sāpīgi, bet rezerve bija ierēķināta.
eidis rakstīja: Kāda ir TFSI speciālās uzturēšanas prasības / ieteikumi?
Es pat nezinu, ko tur var ieteikt, ja nu vienīgi ik pēc 50k to motoru pilnībā izjaukt, iztīrīt, izpucēt un salikt atpakaļ. Galvenā viņa problēma ir eļļošana, kad, aizsērējot kanāliem, atsevišķas komponentes pārstāj eļļoties, kaut kas sāk dilt, pa motoru sāk peldēt skaidas, kas nodara vēl lielāku ļaunumu. Trakākais, ka tas principā nekādi nav pamanāms, kamēr ir iestājušās jau neatgriezeniskas auzas. Var jau būt, ka varētu līdzēt arī periodiska kaut kādu tīrošo eļļas piedevu iegāšana. Hvz.
Jā, youtube ir video un forumos pamācības kur čaļi pilnā nopietnībā rāda kā ik pa laikam to dzinēju atjaukt vaļā un iztīrīt. VW grupas pusē cilvēki to uzskata par pilnīgi normālu pasākumu. Lai kā arī mani interesētu šo dzinēju veiktspēja, ik pa laikam raut nost ieplūdes kolektoru lai tīrītu nost piedegumus izklausās drusku perversāk kā dīzelim tīrīt EGR vārstu (ko arī esmu darījis). Protams ja uz to brīdi būs labs piedāvājums tad varbūt būtu gatavs arī uz tādu variantu, bet nu tur jābūt ļoti labam piedāvājumam.
Pēc 50k vai pat pie 90k to neviens pat i nedomā tīrīt.To vienkārši pārdod/tālāk.Neskatoties uz tābrīža dramatisko vērtības kritumu.Nākamā "roka" to pērk ar domu,ka reku tak gandrīz jauns auto.Nu tagd tuvāko desmitgadi maukšu riktīg kā fīrers.
Eļļas piedevu lietošanu jau kopš seniem laikiem dažādi remonta speci sergēji un egongunāri ir morāli nodegradējuši ar galiem un šādus lietotājus tīšām visur sludina par lohiem.Kaut gan īstenībā paši ir vēl lielāki.Varbūt motoru viņi māk nomainīt,bet neba jau tos visus iepriekš aizdrirstos kanaālus iztīrīt,īpaši senākiem auto.To dara audicentrā,taču jau pēc laiciņa klāt atkal vecā dziesma.Uz ko sergējs pateiks ka po/uj,lej tik eļļu un tik mauc.Tā kļūda ir pie drsas,lai tur tā lampa dek..
Neesmu benzīna/gāzes fans. Papildus sistēmas rada papildus čakaru un papildus laika patēriņu meklējot servisus kas spēs palīdzēt. Iespēja nomest mašīnu jebkurā puslīdz sakarīgākā servisā ir viens no izvēles kritērijiem.
Gadā nobraucu no 10000 līdz 20000km, līdz ar to esmu tieši uz robežas starp benzīnu un dīzeli. Ikdienas maršruti pa darba dienām ir tīri pilsēta, brīvdienās garie gabali (Rīga-lauki, lauki -tuvējās pilsētas). Pēc motorstundām visticamāk ir 50/50
Padomā kā izskatīsies tava vecene pie kautkāda opeļa, škodas vai seat stūres! Tas taču ir apkaunojums. Tikai BMW, iesākumam, pēc tam pārsēdīsies uz MB un brauksi līdz mūža galam...
Kaut kā divaini izskatās. Daži stāsta, ka viņu vw norūsējis kapitāli, citi, ka motori pilni ar skaidām, vēl kāds to pašu saskatījies jūtubē, bet galu galā vienalga to sūdu nopērk, jo vw uber alles!
Vairākkārtīgi šeit esmu rakstījis, ka man darbs saistīts ar patiešām liela autoparka uzturēšanu. Lielāku sūdu par vw nav! Tāda paša gada kaut Mondeo, vai Focus, vai Avensis, vai Rav4 ir par kārtu lētāki un servisus apmeklē tikai apkopēm, nevis kaut kāda sūda čeku dzēšanai un visādu kasjaku novēršanai. Benzīntankā tas pats - visi citi pērk benzīnu un logu šķidrumu, vw uz katru otro bāku eļļas kannu. Gandrīz kā husītim, attiecība 1:50. Tā pat arī ar rūsu. Var jau stāstīt, ka Avensis vai Focus ir neredzami no apakšas norūsējis, bet tas vw ir norūsējis arī redzami, un pamatīgi! Kā var būt, ka nesistai mašīnai durvju vidū izrūsē caurums?!
darklight rakstīja: Es pat nezinu, ko tur var ieteikt, ja nu vienīgi ik pēc 50k to motoru pilnībā izjaukt, iztīrīt, izpucēt un salikt atpakaļ. Galvenā viņa problēma ir eļļošana, kad, aizsērējot kanāliem, atsevišķas komponentes pārstāj eļļoties, kaut kas sāk dilt, pa motoru sāk peldēt skaidas, kas nodara vēl lielāku ļaunumu. Trakākais, ka tas principā nekādi nav pamanāms, kamēr ir iestājušās jau neatgriezeniskas auzas. Var jau būt, ka varētu līdzēt arī periodiska kaut kādu tīrošo eļļas piedevu iegāšana. Hvz.
spainis rakstīja: Kaut kā divaini izskatās. Daži stāsta, ka viņu vw norūsējis kapitāli, citi, ka motori pilni ar skaidām, vēl kāds to pašu saskatījies jūtubē, bet galu galā vienalga to sūdu nopērk, jo vw uber alles!
Vairākkārtīgi šeit esmu rakstījis, ka man darbs saistīts ar patiešām liela autoparka uzturēšanu. Lielāku sūdu par vw nav! Tāda paša gada kaut Mondeo, vai Focus, vai Avensis, vai Rav4 ir par kārtu lētāki un servisus apmeklē tikai apkopēm, nevis kaut kāda sūda čeku dzēšanai un visādu kasjaku novēršanai. Benzīntankā tas pats - visi citi pērk benzīnu un logu šķidrumu, vw uz katru otro bāku eļļas kannu. Gandrīz kā husītim, attiecība 1:50. Tā pat arī ar rūsu. Var jau stāstīt, ka Avensis vai Focus ir neredzami no apakšas norūsējis, bet tas vw ir norūsējis arī redzami, un pamatīgi! Kā var būt, ka nesistai mašīnai durvju vidū izrūsē caurums?!
nezin ,kadus vw esat iepirkusi, ja tadas problemas, manejam tagad ir astoņi gadi vissu laiku pa Latviju rūsas nav nekur, arī ar dzinēju nekādu problēmu pie 240tūkst. nav bijis, laikam pa šo laiku samainīta viena kvēlsvece un kaut kāds temperaturas dačiks. Eļļa nav jauzlej līmenis no maiņas līdz maiņai. Apskates vissas pa nullēm. It ,kā pēc auto vecuma vajadzētu mainīt, bet kaut kā neredzu vajadzību to darīt jo viss kalpo lieliski. Vissticamāk,ka autoparkam tiek iepirkti auto pēc lētākās cenas , ar kaut kādiem 1.4 vai vēl mazākas kubatūras nemotoriem.
nekas nelūzt, nekādi kolektori jāskrūvē nost nav, un nekas arī nerūsē
hhaha, jā, nē paldies. Savās autobraucēja gaitās ir bijusi saskare ar Renault grupas lēto galu, tai skaitā to pašu Dacia Logan, un rezumē - tie ir labi auto ģedam laukos aizbraukt līdz pilsētai un atpakaļ vai arī firmai nopirkt jaunu un lietot līdz lūžņa stadijai. Nopietni izskatīt šos brīnumus ar mērķi nobraukt 5 gados ap 100k km ir samērā pagrūti. Jau piedāvājuma apjoms un cenas tajā pašā SS, pie tā cik šie auto tiek pirkti Latvijā jauni, liecina, ka vai nu Dacia ir tik labi auto, ka pirmais īpašnieks brauc visu mūžu, vai arī pirmais īpašnieks pārdod otrajam un otrais jau metāllūžņos.
Protams, ka otrreizējā tirgū šo ir maz - jo maz pērk, un ilgi lieto. Ilgi lieto nevis tāpēc, ka "nevar pārdot', bet tāpēc, ka tos pērk pragmatiski cilvji, kas nevēlas bieži un dārgi mainīt vāģus.
Man ir cita pieredze par lietošanu - nerūsē, nelūzt, un 5 gados esmu nobraucis 220 tūkst km. 1,5 d 110 zs dzinējs tērē maz, līdz 120 kmh iet kā vells, un pat 2000 kg piekabi spēj pavilkt itin raiti - pa labu ceļu.
Uzreiz jautājums - 5 gadi pa šoseju vai pilsētā/kombinētā satiksmē? Jo ja man nesanāktu braukt pa Rīgas fantastiskajiem apstākļiem - sāls, bedres, utt., visticamāk laukos vecais opelis vēl tiktu braukts pilnīgi mierīgi kādus gadus 5, līdz varbūt beidzot pie 25. gadu sliekšņa un kādiem 400+k km nodraukuma varētu uzreiz nodot šrotā. Mūsu lielās pilsētas vienkārši jebkuru transporta līdzekli ātri vien padara par lūzni.
Golf-Leon un Octavia jau no kāda 08 gada brauc ar vieniem un tiem pašiem motoriem/kārbām 1.6, 1.9 un 2.0 dīzeļi, 1,9 pumpedūzis, 1.6 ir atvasināts no 2.0 un attiecīgi abiem problēmas kā jau visiem dīzeļiem-sprauslas un DPF.
1.4 benzins ir visādās jaudas versijās, par konkrēti 122zs versiju vismazāk bēdu dzirdēts, ar līkumu 150zs variantam.
Astra tajos gados diezgan bezpersoniska no braukšanas viedokļā un pavisam skumīgu skaņas izolāciju. 1,6 dīzelim ķēdes, kas jāmaina pie ~200k, izmaksas ap tūkstoti. Divu litru dīzeļiem jāskatās pēc dzinēja koda DTH ja nav apkopts tad bumba ar laika degli un ņemams tikai sākot ar 2013 gadu. 1.4 turbo benzīns ar ekonomiju neizcēlās. Liekas ka bija arī kautkādi bezturbo benzīni.
No minētajiem ņemtu Insignia, brauc forši, liels tikai no ārpuses un degvielas patēriņs feislifta modelim ar 140zs dīzeli piepilsētas/šosejas braucienos būs tāds pats kā 7 golfam ar 1,6 dīzeli. Pilsētā kāds puslitrs vairāk.
Insignija teorētiski ir viens no variantiem, bet neskaitot tukšā gaisa problēmu, neesmu īsti pārliecināts arī par tiem dzinējiem. Tādi jaukti signāli - vieni brauc gadiem un neko, citi braukā no remonta uz remontu. Tas pats Astras 2.0 DTH iet arī Insignijām, bet laikam ka pēc facelift paliek tikai vienā versijā ar 163Zs. Cik dzirdēts forumos biežākā problēma esot kaut kāds gumijas gredzens karterī kas laika gaitā noārdās un ja neviens laicīgi to gredzenu nenomaina, tad dzinējs vienā brīdī nespēj nodrošināt eļļas spiedienu ar visām izrietušajām sekām. Līdzīga situācija attiecas arī uz pārējiem CDTI dzinējiem, bet ne katrā tā izceļās.
Nu loģika jau itkā saka ka Insignia ir variants un ģļukainās vietas jau arī itkā ir laicīgi zināmas, attiecīgi visu var jau startā novērst un nepist sev dzīvi, budžetā facelift modeļi arī mierīgi iekļaujās.
pieci gadi būtu tā ,kā drusku pa ātri rūsēšanai, tik ātri pat īsti Mazda nesāk rūsēt. Nobraukums arī 220 tūkst. priekš dīzeļa nav nekas daudz, tā knapi piebraukts. Par jauna tāda iegādi varbūtās vēl var izskatīt , ja nav prasības pēc konforta un braukšanas prieka, kad vienalga ar ko brauc, netraucē ,ka viņš paskaļš , ka tik jumts virs galvas. Sen tie laiki pagājuši ,ka jaunu Dacīti varēja nopirkt par 8 tūkst. Bet lietotu auto tirgū noteikti par to naudu var nopirkt daudz intresantākus auto ,kas sagādās vairāk prieka un kalpos ilgāk, kaut arī būs pāris gadus vecāki par Dacīti.
1)cilvēks teica, ka ikdienā vairāk par 2 cilvēki nebrauks un grib žiperīgu auto, ne gaisa pārvadātāju
2)no kurienes tas tev zināms, viņam nav tādu problēmu. Problēma viena ir, bet tā ir pavisam cita.
3)nu, tur arī ir Citroeni ar šādiem motoriem, bet tak paskaties aprīkojumu. Labāku variantu es vismaz neredzēju ātri pārskrienot ss
4)kā tas ir iespējams ar šādu aprīkojumu, tā tak nav plika bundža. Un par kādu tālākpārdošanas iet runa, ja taisās braukt 8 gadus? Vai būs liela starpība, ka notirgot varēs nevis par 2500 ,kā audi, bet par 1500?
eidis rakstīja: Kāda ir TFSI speciālās uzturēšanas prasības / ieteikumi?
Es pat nezinu, ko tur var ieteikt, ja nu vienīgi ik pēc 50k to motoru pilnībā izjaukt, iztīrīt, izpucēt un salikt atpakaļ. Galvenā viņa problēma ir eļļošana, kad, aizsērējot kanāliem, atsevišķas komponentes pārstāj eļļoties, kaut kas sāk dilt, pa motoru sāk peldēt skaidas, kas nodara vēl lielāku ļaunumu. Trakākais, ka tas principā nekādi nav pamanāms, kamēr ir iestājušās jau neatgriezeniskas auzas. Var jau būt, ka varētu līdzēt arī periodiska kaut kādu tīrošo eļļas piedevu iegāšana. Hvz.
Nopirku jau ar aizsērējušiem (apzināti). Iztīrīju, nomainiju virzuļus uz jaunākiem (izturīgāki eļļas gredzeni) un tgd jau 15k nekādu problēmu īsti neredz. Bet eļļu pamainīšu biežāk, jā.
650 rakstīja: Ko var paņemt JAUNU par 20k eur?Nu kko tādu cilvēka cienīgu, par SAVU naudu???? Un kādam LOHAM jābūt,lai tā suuuda iegādei visoār vel ņemtu ktedītu.Maksātu nonstopā par kkādu suuuudu- labāk nodzer tos 7k un brauc ar boltu.
Viņs grib pirkt OPELI par 7k. Tu to saproti? Tur jebkas jauns būs 100x labāks.
Un vispār te kaut kādi bomži pārņēmuši forumu, viņi pērk nobrauktu nojātu širpatrebu ar beigtu motoru un rūsunpa perimetru, jau ar domu, ka būs pa motoru jārakājās un jāpārkrāso, un tā esot norma. Es te lasu un huyeyu, kāda vēl virzuļu mainīšana 2023. gadā! Tas viss ir absolūti nerentabli mūsdienās. Tolmets un next! Rentabli ir nopirkt jaunu auto, ja brauc lidz 20k gadā, tad pat riepas tuvākos 5 gadus nevajadzēs mainīt.
Jā. Tieši tā. Un jautājums ir par to, kādēļ remontēt motoru, ja par motora remonta cenu gadu var braukt ar jaunu auto maksājot kredīta maksājumu katru mēnesi. Gadu, Karl!
Es tā arī neredzu Jūsu aprēķinus par kopējām auto izmaksām, kā atbildi uz manu jautājumu vai kredīta maksājums ir viss kas jāmaksā jaunam auto. Rekur nomiks augstāk iemeta veselu aprēķinu pierādot, ka praksē izmaksas neatšķiras, bet Jūs šeit vienkārši ieskrienat, iediršat un neko tālāk nepaskaidrojot dodaties tālāk.
Un ja jau šeit visi ir bomži tad kā tas iet kopā ar Jūsu loģiku, ka pirkt jaunu auto esot lētāk? Tipa visi ir bomži, bet spēj atļauties nomainīt grupas un pārlasīt dzinējus, bet Jūs, biezais būdams, pērkat jaunu auto, jo nevarat to atļauties? Tad Jūs esat biezais vai bomzis?
Neuztraucies, lūdzu. Cik cilvēku, tik viedokļu. Un, ja jau pats saki, ka meklē opeli vai folksvāgenu, tad jau tev priekš sevis viss ir skaidrs, ne? Tad ko gribēji, lai foruma kvorums korī apstiprina, ka opelis un folksvāgens ir tā pareizākā izvēle? Un, kolīdz tā nav, tā spuras gaisā?
Ja vēlies - te ir mans viedoklis par automašīnām un to iegādes principiem - mašīna jāpērk jauna vai gadu veca JA to var atļauties vai nu bez līzinga, vai ja līzings ir 10 - 15 % no (ģimenes) ienākumiem. Mašīna jābrauc 7 - 10 gadi, un nav jāuztraucās vai un kāds tai būs atlikušais vērtējums. Jebkurā gadījumā mašīna, ja to neizmanto biznesā, ir tikai un vienīgi izdevumu ailītē.
"Vai kādam ir kāda reālāka pieredze ar 2012-2017 gada Astrām un 2009-15 gada Seat Leon, biežākie gļuki, varianti no kuriem jau startā izvairīties, utt?"
Es neprasīju lai kāds man kaut ko apstiprina, es prasīju pieredzi ar konkrētiem auto un Jūs jau pirmajā komentārā iekraujat čupu par to ka man jāuzzīmē 7k Eur un vēl 13K jāpaņem krītā. Lai nu kurš, bet Jūs sākāt offtopic. Jūs pat nepiedāvājāt ne marku ne modeli, vienkārši "neesi bomzis". Ahujennijs ieteikums, tauta sajūsmā sit plaukstas
Man prieks par Jūsu konstruktīvo izklāstu par auto iegādes principiem, normālos apstākļos tiem pat varētu piekrist, taču šobrīd man finansiāli ir citas prioritātes, un kā jau Jūs pareizi minat, auto ir tikai izdevumu aile. Iepriekšējais auto man šajā ailē ar sastādīja 300Eur mēnesī, kuros bija iekļauta degviela, remonti, riepas, nodokļi, apdrošināšanas, utt. Šobrīd lai galīgi nesabotētu citas izdevumu pozīcijas, tajā pašā laikā nepērkot pilnīgāko lūzni, mans budžets ir tie 7-8k, kuri uz ikmēneša budžetu pārnesīs kredīta izmaksas ~150Eur+pārējos auto izdevumus.
Neņem to glumiķi pierē. Viņš jau 4 reizes no šejienes ir izbanots, un visu laiku lien te atpakaļ, lai ar šādiem bomžu tekstiem paaugstinātu savu zemo pašvērtējumu un kompensētu mazvērtības kompleksus.
Ko tu tur sniegpārsliņ atkal vaimanā. Kompleksi viennozimigi ir tev, saksim ar to ka brauc ar vecu bmw. Jaunu tu nopirkt nevari, jo esi nabags. Krāns tev ir galīgi mokroskopisks un galvā cāļa fēces. Nu pilns komplekts.
Es ar bmw jau sen nebraucu, ja kas... Bet tas, ka tev tik ļoti interesē mans krāns un tā izmēri, jau šo to par tevi liecina. Bet kādām cāļa fēcēm galvā jābūt, lai panāktu 4 banus un pēc tam līstu atpakaļ, lai izmisīgi dabūtu piekto?
Man šķiet ka astrai jaunais modelis parādījās 2015 gadaa, leonam un golfam 2012 gadā , droši vien nav jēgas izskatīt vecākos modeļus ,ja budžetā iekļaujas jaunākie. Es ieteiktu brīvdienā uztaisīt plaču apmeklējumu un izbraukt ar šiem auto modeļiem kurus uzskati par iespējamiem pirkšanai. Droši vien ja plāno par leonu ir vērts izbraukt arī ar golfiņu tas principā ir tas pats tikai būs biki kvalitatīvāks salonā, kas nav mazsvarīgi. Un cenas ziņā golfs no leona nemaz daudz neatšķirās. ja izvaletos wag tad noteikti tikai dizeli, labāk 2l bus biki patikamaka brauksana nekaa ar 1.6. Par tā gada astru dzinejiem isti neko nemācēšu teikt, kaut kad ir nacies biki pabraukt ar 1.6 dizeli, kaut ka neteiksu ka baigi patika, domaju ,ka golfinš ir konfortablāks
Lietota auto izvēle
Pārmaiņas pēc paejot nost no politiskajām tēmām uztaisīšu tīri auto foruma topiku.
Tātad mans esošais auto - Opel Vectra pēc 8 gadu uzticamas kalpošanas beidzot ir sasniedzis to izmaksu slieksni kad remontēt ar jaunām detaļām vairs neatmaksājas, bet rakt šrotus man nav laika. Pēc izmēriem šobrīd skatos uz kaut ko hečbek/universālveidīgu ar 4 durvīm, pašreiz divi modeļi:
Opel Astra - ir pieredze ar šiem auto, nekas īpašs, bet uz priekšu iet + par manu budžetu sanāk tīri pajauni varianti.
Seat Leon - jau ilgi patīk marka un dizains, itkā VW grupa līdz ar to servisos tauta puslīdz saprot kas tas tāds ir, pašam gan pieredzes ar jaunākajiem modeļiem īsti nav.
Teorētiski vēl ir arī Škoda Octavia, bet man nezināmu iemeslu dēļ minētais modelis īsti nesajūsmina, un VW Golf, kas parasti ir dārgāki par analogiem tīri bļembas dēļ un arī Opel Insignia, bet tur jau auto izmēri un nobraukumi ir lielāki, nezinu vai es atkal gribu vadāt tik daudz tukša gaisa.
Aptuvenais budžets -7000-8000Eur. Finanses atļauj vairāk, bet ir citas vietas kur ieguldīt naudu. Izskatu gan benzīna gan dīzeļa variantus, uz mazajiem motora tilpumiem (ala 1.4) gan skatos uz aizdomām, un šo loteriju īsti nevēlos spēlēt, it sevišķi jau kā 3-4 pircējs. Attiecīgi der viss no 1.6 līdz 2.0 gan benzīna gan dīzeļa izpildījumā.
Vai kādam ir kāda reālāka pieredze ar 2012-2017 gada Astrām un 2009-15 gada Seat Leon, biežākie gļuki, varianti no kuriem jau startā izvairīties, utt?. Abi varianti faktiski nosedz divas modeļu paaudzes abām markām.