Un poļiem tas dod ļoti lielu grūdienu attīstībai - visi tie bāņu miljoni paliek Polijā (būvmateriālu ražošanā, algās un nodokļos) plus vēl loģistikas attīstība (līdz ar to citu nozaru), jo visi pārvadājumi notiek daudz ātrāk.
Pirms pāris gadiem bija, ka vairākas Austrumeiropas valstis (ar LV priekšgalā) nebija apguvušas prāvu naudas summu no EU fondiem, visus tos eiro kā papildus finansējumu novirzīja poļiem. Mēs no pieejamajiem EU fondiem izņemam labi ja pusi, kamēr poļi izgrābj visu sev pieejamo un tad vēl gaida rindā uz to, ko mēs neņemam.
Par reģionālajiem ceļiem PL - nav tik traki, tos viņi arī remontē, katrā ziņā tie, lielākoties , ir labākā stāvoklī kā LV. Ir pavisam mazie ceļi, kas ir ielāpu ielāpiem, bet LV tādas nozīmes ceļiem vispār nav seguma.
2013.gadā Daugavpilī garāžu kooperatīva teritorijā bija līdzīgs statiks. Nebiju vēl pat īsti apstājies, kad jau sākās uzpilde.
Vēl par DD aizvietotājiem - pazīstu zemnieku, kurš audzē rapsi un pats spiež eļļu. Ikdienā braukā ar veco pasātu jau kuro gadu. Pasākums gan sezonāls - pie pirmajiem mīnusiņiem visa sistēma ir ciet. Toties pilsētā viņu pēc smaržas var atpazīt - pēc pankūkām smaržo.
Nesen saskāros ar vienu shēmiņu. Runa gan ne par auto, bet par dzīvokli, bet shēma varētu būt pielietojama arī auto gadījumā. Redzu ss.lv , ka tirgo dzīvokli (bildēs viss ļoti pat labi) par labu cenu 12k laikam bija . Zvanu - džeks saka, šodien parādīt nevaru, davai pēc divām dienām. Pārprasu par cenu - esot tāda, kā sludinājumā. Pēc divām dienām zvanu, sarunājam vakarā tikties. Pirms braucu sktīties, paskatos vēlreiz ss.lv. Četras minūtes pēc mūsu sarunas sludinājumā dzīvoklis ieguvis jaunu cenu - tagad tas maksā 20k. Nebraucu.
Pēc pāris dienām cena atkal nokritās, atkal pa 12900 tirgo
Būs ļoti interesanti šādu pašu grafiku apskatīt kādā 2022.gadā. Tad būs īstenojies mūsu iepriekšējās valdības veiktais (lasi - NEveiktais) ceļu būves finansēšanas plāns laika posmam divu gadu garumā, kad nebūs pieejama EU struktūrfondu nauda. Patreiz EU mums finansē 85% ceļu būvi, tātad apjomi nokritīsies līdz aptuveni 15% no patreiz būvētā. Saprotot, ka arī patreizējais finansējums ir krietni par mazu, pēdējos gados neremontētie ceļu posmi kļūs ļoti pat nebraucami.
GB12 rakstīja: Ar Nestes dīzeli, kuru agrāk lēju, kad tas tanks bija pa ceļam, arī problēmu nebija. Tāpat, kolēģe pildās Nestē, bet 95., arī viss ir OK. Līdz ar to, es pieļauju, ka problēma ir tikai ar 98.
Laikam piekritīšu. Ar Nestes DD vispār nekādu problēmu nav bijis , kamēr darba auto leju circle DD un šoziem divas reizes bija, ka slikti lec un apgriezieni ir paaugstināti un peld.
Nestē pildu DD savam auto un 95 sievas citronam. Kādu nepilnu gadu atpakaļ iepildīju 98 un ,kamēr to izbrauca bija sliktāka iedarbināšana un raustījās arī.
Reizēm gadās ka jaunas mašīnas nonāk kaut kādā vietā, kur tās netiek lietotas. Man vienreiz pirms kāda laiciņa parādīja mk3 golfu, kurš uz ceļa atrodas mazāk par 10 gadiem - esot jauns nonācis kādā izstādē vai hvz kur, rezultātā pirmā reģistrācija 2008. gads. Žēl ka īpašniekam nepaprasīju kā viņam ir ar TA un ceļa nodokli - vai uz mašīnu, kas pirmo reizi reģistrēta 2008. gadā piemēro tādus noteikumus kā 2008. gadā ražotām mašīnām, vai tomēr pieļauj izņēmumu un piemēro tādus noteikumus, kā, hvz, 1995. gadā ražotai mašīnai...
Bērnībā dzīvoju mazpilsētā pie pilsētas pirts. Pirtnieks bija kara invalīds un astoņdesmito gadu beigās aizgāja pa skuju taku. Starp pirti un mūsu māju atradās liels malkas šķūnis, kur glabājās malka pirtij. 90.tajos gados pirts bija pamesta, tad pašvaldība saņēmās un pirti atjaunoja , bet šķūni nojauca. Zem gadiem ilgi stāvējušās malkas šķūņa tālākajā stūrī atrada ar sienu nopakotus auto - moskviču, laikam 412 un invalīdu vāģi. Moskvičam numurs bija , bet uz odometra nepilns 1000km. Invaļidka vispār nebija braukta, bez numura.
Tā laikam arī ir. Iepriekšējais Volvo bija ar 2,4 D5 120KW un tam cēliens bija uzreiz no minimālajiem apgriezieniem. Jaunajam Volvo arī 120 KW, bet sāk celt no 1800 apgr. Ja gribu strauji paātrināties apdzīšanai, jāpārmet zemākā robā, kā benzīnnieks. Pa bāni gan to nejūt, jo tur 140 km/h ir kā reiz tie 1800 apgr., kā uzmin, tā aiziet. Un vecais D5 ēda arī mazāk...
Divus gadus regulāri (vidēji divos mēnešos reizi) braukāju no PL uz LV, 40km aiz Waršavas dzīvoju. Parasti 7-8 stundas , bet tad vēl nebija bānis cauri Varšavai un no Ostrow Mazowiecki arī nebija un LT Kaunas - Mariampole arī nebija. Kolēģis pāris reizes ar aero mēģināja - kamēr Varšavā iekšā tiek , kamēr iečekojas, lido, Rīgā visu sagaida un ar taksi līdz Maskačkai - 6 stundas kā minimums. Man gan līdz Rīgai nebija jābrauc...
Suwalku apvedceļš pagaidām laika ziņā neko nedod un nedos arī pēc otrās kārtas atvēršanas, jo pie Augustowas tas pagaidām ieved nekurienē un tad 20km līdz Augustowas apļiem jābrauc pa parasto ceļu. Ātrāk sanāk pa veco ceļu cauri Augustowai, jo tur tagad satiksme nekāda - fūres iet pa apvedceļu.
Braucu pirms Ziemassvētkiem caur PL uz DE. Ja agrāk īsti nesapratu tos, kas met līkumu caur Bialystoku, tad tagad tas ir OK, jo no Bialystok sākas S klases ceļš, tagad jau ir tālāk cauri visai PL Berlīnes virzienā. Lēnākie posmi vairs tikai no LT/PL robežas līdz Suwalkiem un no Augustowas līdz Bialystokai palikuši. Atpakaļ no DE pirms Jaunā gada braucu un tad no Ostrow Mazowiecki caur Lomžu - ceļš kā izmiris bija, tā aizrāvos ar braukšanu, ka kaut kurā miestiņā pat nofotografējos. Cerams, ka paniem slinkums būs sūtīt foto uz LV.
Labākais, ko esmu redzējis - Polijā uz A2 bāņa aiz Varšavas iepretīm Grodzisk Mazowiecki - velā vakarā (pustumsā) sākās štau. Abas joslas pilnas, satiksme 20km/h. Pēc apm 40 minūtēm tiku līdz traucēklim. Pa bāni cēli laida kombains !!!! Piedevām ar plato hederi, reāli apdzīt viņu varēja tikai vieglie un arī tad tas prasīja izmanību.
Un vēl - kad saaukstējās tantes vīrs, viņa to ārstēja ar tām tabletēm, kurām beidzies uzglabāšanas termiņš. Konkrētā gadījumā angina tika ārstēta ar nošpu, kas , laikam ir zāles gremošanas traktam. Onka gandrīz nolika ķelli no tādas ārstēšanas.
Ne par fanu, bet par taupīgumu gan _ personīgi pazīstu kundzīti gados, kas pēc tam, kad namu pārvalde viņas dzīvoklī uzstādīja ūdens skaitītāju, aizstiepa uz tirgu un mēģināja notirgot savas visas trīs puķes, kas stāvēja uz palodzes puķu podos. Tas tāpēc, lai netērētos ūdens laistīšanai. Piebildīšu, ka divos no trim podiem auga kaktusi....
Vēlēšanās nepiedalīšos. Esmu deklarējies savā nekustāmajā īpašumā kādā Sēlijas mazpilsētā, kur arī būtu jāvēl, bet slinkums tamdēļ vien dzīties brīvdienā liekus 300km. Bez tam tur pašvaldībā ir tāda sistēma, ka nekas nemainīsies, neatkarīgi no vēlešanu rezultāta. Novads sastāv no trīs pagastiem, katrā pagastā savā laikā bija sava pagstvecene. Tagad vēlēšanās pieteikti trīs saraksti, katrs no sava pagasta un neatkarīgi no tā, kurš dabūs vairāk balsu, pārstāvēti dome būs visi pagasti. Un novada domes vadones katrā sasaukumā ir no cita pagasta - rotācijas kārtībā. Es jau tagad ar 90% pārliecību zinu, kas būs jaunā sasaukuma priekšsēde. Bet tas nav slikti, jo novadā pa lielām šaibām viss ir ok. Vakar pat izlasīju, ka mans novads (neskatoties uz to, ka ir viens no mazākajiem) valstī pirmajā desmitniekā EU struktūrfondu piesaistē un izmantošanā, Un to var arī pilsētā redzēt.
kasinsh79 rakstīja: Gandrīz noteikti - Baltijā un pat Austrumeiropā turpināsim dzīvot mierīgi. Varbūt ne tik "attīstīti", kā citur - bet mierīgi
Es pats sāku nopietni apsvērt ceļojumus pa Poliju (jo, nekas īsti tur nav redzēts - lai arī valsts milzīga), Čehiju, Slovākiju.
Tas pats faktors uzrunā arī Spāniju, Portugāli, Horvātiju, lielāko daļu Itālijas u.c. Patlaban (par laimi) vairāk ir to vietu, kur var ceļot bez bažām, nevis otrādi.
Polijā ir daudz foršu vietu. Pats Polijā netālu aiz Varšavas esmu divas gadus strādājis , līdz ar to PL ir izbraukāta diezgan. Ir tur zināmās vietas - Veļičkas sāls raktuves, Hitlera "Vilka midzenis", Zakopane utt. Un ir daudz tādu vietu, par kurām daudzi pat nenojauš - esmu redzējis mežā pamestos kara laika vilcienu bunkurus, nepabeigto kanālu uz Baltijas jūru, kur slūžas atrodas klajā laukā trīsdesmit metru augstumā. Aizsardzības līnija pazemē ar simt kilometru garu dzelzceļu, vācu militārās rūpnīcas, kas atrodas zem kalna utt.
Braucu ar auto gadā 2-3 reizes pa 7-12 dienām. Pabūts ir ļoti daudz kur, Eiropā tikai pāris valstīs nav sanācis iebraukt. Ir pāris reizes ar lidmašīnu lidots, bet kaut kā ne pārāk patika (man pašam laikam tāpēc, ka ne tās labākās atmiņas ir - divreiz esmu piedzīvojis avārijas nosēšanos, gan vēl 90-to sākumā, kad mans darbs bija saistīts ar regulāri lidošanu pa RUS). Ar savu auto tomēr labāk, kaut vai tāpēc, ka var vīniņu no IT vai ESP neierobežotā daudzumā atvest .
Un poļiem tas dod ļoti lielu grūdienu attīstībai - visi tie bāņu miljoni paliek Polijā (būvmateriālu ražošanā, algās un nodokļos) plus vēl loģistikas attīstība (līdz ar to citu nozaru), jo visi pārvadājumi notiek daudz ātrāk.
Pirms pāris gadiem bija, ka vairākas Austrumeiropas valstis (ar LV priekšgalā) nebija apguvušas prāvu naudas summu no EU fondiem, visus tos eiro kā papildus finansējumu novirzīja poļiem. Mēs no pieejamajiem EU fondiem izņemam labi ja pusi, kamēr poļi izgrābj visu sev pieejamo un tad vēl gaida rindā uz to, ko mēs neņemam.
Par reģionālajiem ceļiem PL - nav tik traki, tos viņi arī remontē, katrā ziņā tie, lielākoties , ir labākā stāvoklī kā LV. Ir pavisam mazie ceļi, kas ir ielāpu ielāpiem, bet LV tādas nozīmes ceļiem vispār nav seguma.