Dāņu arhitekts iesaka Rīgā atteikties no plašām ielām, vairāk attīstot infrastruktūru velosipēdistiem un gājējiem 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.jūlijs 2017 23:36

Rīgā būtu jāatsakās no plašām ielām, īpaši, upes tuvumā, vairāk attīstot infrastruktūru gājējiem un velosipēdistiem, intervijā raidījumā "900 sekundes" sacīja dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls.

Viņš teica, ka Rīgai jau 2001.gadā tika ieteikts sašaurināt ielas, lai pilsētas centrs nebūtu tik pievilcīgs automašīnām, piemēram iela pie stacijas. Arī tuneļus vairs nevajadzētu būvēt, jo tādējādi cilvēks tiek novirzīts otrā plānā transportam, sacīja arhitekts. "Pilsētai ir jākalpo iedzīvotājiem. Jau pirms piecpadsmit gadiem teicu - izejiet no tuneļiem un padariet noslogotos ceļus par pilsētas bulvāriem ar kokiem, velojoslām, ietvēm," norādīja Gēls.

Arhitekts pauda, ka sabiedrība zaudē 17 centus katru reizi, kad kāds brauc ar sabiedrisko transportu, bet iegūst 25 centus par katru reizi, ko cilvēks nobrauc ar velosipēdu. Tomēr, raugoties plašākā aspektā, ir gudri būvēt sabiedriskā transporta sistēmas, kas kvalitatīvi pārņem privātā autotransporta sistēmas, sacīja Gēls.

"Redzu, ka Rīgā kaut kas ir atrisināts, redzu velojoslas dažās ielās, taču ne visās," uzsvēra Gēls, minot, ka Kopenhāgenu var pilnībā un droši šķērsot ar velosipēdu. "Jūs vēl tur neesat, bet esat sākuši," pauda arhitekts.

Tāpat esot redzams, kā sākts izmantot pilsētas vērtību - upes tuvumu. Daudzas pilsētas ir atteikušās no ūdens malu izmantošanas auto vajadzībām, viņš sacīja. "Rīgā lēnām tas ir sācies, bet es redzu, ka šo vērtību var izmantot vairāk," norādīja arhitekts.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 3.jūlijs 2017 1:13
7 2 Atbildēt

Vajadzētu tam dāņu arhitektam atbraukt, kādreiz, uz Latviju ziemā.

Pietiktu aplūkot pat mūsu vasaru...

viencexperc 3.jūlijs 2017 1:52
10 3 Atbildēt

Ko es, profesionāls experc, ieteiktu Dānijai un citām valstīm, kuras mokās ar pārāk lielu automobīļu blīvumu uz ielām.

Tā vietā, lai pārietu uz velosipēdiem, ieteiktu aiztriekt visus slaistus atpakaļ uz etniskām dzimtenēm. Un nemaksāt lieku naudu cilvēkiem, kuri nekur nestrādā. Tādā veidā viņi nevarētu atļauties automobīļus, un brauktu ar velosipēdiem, ielas atbrīvojot cilvēkiem, kuri cenšas dzīvē kaut ko sasniegt.

dg 3.jūlijs 2017 10:17
5 0 Atbildēt

ienaacu tikai lai izlasiitu tavu stulbo komentaaru, kuram noteikti te bija jaabuut

neesmu viilies! paldies!!

650 3.jūlijs 2017 2:40
0 0 Atbildēt

Šonedelj tak visi īstie x-perti un arhyjtekti Madrides pasākumā aizņemti, bet gan jau pec tam vēl kāds atbrauks- varbūt vel otru bibliotēku vai kādu saimniecības ēku te sarunās uzpirojektēt un taa...

kasinsh79 3.jūlijs 2017 7:30
13 8 Atbildēt

Man principā pat riebjas skandināviskā pieeja teju it visā. Katrā ziņā - pilnīgi noteikti ceru, ka mums tomēr nebūs tādas /pret auto - par velo/ kustības pilsētās, kā tur.

kasinsh79 3.jūlijs 2017 7:32
11 8 Atbildēt

No satiksmes viedokļa arī - klaja nepatika braukt auto pie stūres Skandināvijā (to es no savas pieredzes). Absolūti likumpaklausīgie un tikai pareizie mietpilsoņi, pēee :D

... 3.jūlijs 2017 9:51
4 2 Atbildēt

Dāņu arhitektam vispirms būs jātiek galā ar šejienes klimatu, neesamību kur galbāt riteņus pie mājas/darba/bodes.

Un tad - nāksies pinībā pārbūvēt cilvēku prātus (gribu šito redzēt), lai piespiestu tos braukt ar titeni 365 dienas gadā...

msh 3.jūlijs 2017 12:57
4 1 Atbildēt

Tieši tā, problēma ir galvās, nevis klimatā vai velosipēdos. Reku kasiņš ir labs piemērs. Dzīvo tajā dirsā, ko par rīgu sauc, bet grib tajā mocīties ar mašīnu, nevis braukt ar velosipēdu. Un tādu nav mazums. Problēmām ir jāpieiet konstruktīvi, nevis no tām ir jābēg - ja kaut kāda velosipēda īpašība neder kādiem apstākļiem, to var pielāgot vai mainīt. Riebjas skatīties uz sezonas braucējiem, kopš braucu ar velosipēdu, neesmu varējis viņus saprast - ziema velosipēdu ietekmē mazāk nekā mašīnu.

kasinsh79 3.jūlijs 2017 15:16
0 0 Atbildēt

Esmu labs piemērs? Kam?

Man, redzi, tāds darbs - pastāvīgi jābūt ar auto gatavam reaģēt diametrāli pretējās Rīgas pusēs. Vienmēr līdzi datorsoma ar datoru. Kāds vēl velo ikdienā? Braukt pie klienta ar vairākām somām paraugu, solīdi ģērbtam, bet esot iesvīdis - jo ar velo??? Nekad! Man velo - tikai izklaide, nevis braucamais no A-Z.

anonimikis 3.jūlijs 2017 16:16
1 0 Atbildēt

Elektrovelosipēdu vajag.

msh 3.jūlijs 2017 18:30
2 0 Atbildēt

Tu gan ar zvēru karali, gan prīmusu brauc darba darīšanās? Jeb vai tomēr prīmuss nejauši bija sievai, pielietojumam, no kura lielāko daļu sievietes, kurām naudu neviens virsū neber [lasīt, mašīnu nevar atļauties] spēj izveikt ar velosipēdiem?

Protams ka ir lietas, kurās mašīna ir ērtāka par velosipēdu, lielākoties gari gabali un ar pasažieriem bet nu mīcīšanās pa dižo pilsētu darba dienā, darba laikā - da labi - kreisais pagrieziens nav, braukt tikai taisni, vienvirziens, pāris kilometru līkums lai aizbrauktu uz vietu blakus, korķis, maksas stāvvieta ar foršu izcenojumu, vai vispār nav kur nolikt, utt.

Reku anonīmiķis nosauca - šī kā reiz ir tā situācija, kur es, elektrovelosipēdu noliedzējs, varētu piekrist ka te tas verķis noderētu. Ar normālu elektrovelosipēdu tu varētu stiept uz kādiem 30 kmph bez iesvīšanas.

kasinsh79 3.jūlijs 2017 22:08
0 0 Atbildēt

Darbos braucu ar Peugeot. Prius ir otrs auto - ikdienā ar to brauc sieva, brīvdienās - mēs visi (jo, man tas auto tiešām patīk). Nekādu velo ar mazu bērnu - jāvadā ratus, somas utt.

Par komfortu esam ar mieru maksāt. Un pat nepukstam par Rīgas korķiem utt.

iuziite 3.jūlijs 2017 18:07
1 0 Atbildēt

msh, Tu esi labs piemērs tam, ka nepielec, ka visi nedzīvo pie darba, visiem skolas, bērnudārzi nav 3-5km attālumā. Ļoti patīkami pavadīt 1,5 -2h uz velo, pirms darba, ar junioru, aizvest uz skolu/bērnudārzu (un ne jau nu ar tukšām rokām) un tad mīties uz otru Rīgas galu uz darbu. Sabiedriskais transports +/- 2h, kamēr to izbraukā. Ja brauktu pa taisno no mājām uz darbu ar sab.tr., tad 1h, ar auto - 17 minūtes. Un tas ir dzīvojot, strādājot Rīgā. Bet diezvai Tev saprast, kā vienpatim, bez ģimenes, bez bērniem, kurš iet kur un kad grib :/

Kamēr te nebūs jēdzīga sabiedriskā transporta (un bez metro vai tramvaja līnijām tas visticamāk nebūs iespējams), ar kuru var nokļūt jebkur un pietiekoši īsā laikā, tikmēr brauks ar auto.

msh 3.jūlijs 2017 18:42
7 0 Atbildēt

Secinājums - nav ko dzīvot dižajā pilsētā, ja tur ir tādas problēmas. Laukos bērnus autobuss salasa - mana darbavieta ir 2 km no manām mājām, un kripatu tālāk no skolas - skolas laikā katru rītu netālu no darba redzu divus sīkos gaidām busiņu. Bet tavas nosauktās problēmas ir vai nu dēļ bērnu dārzu bardaka, vai dēļ tā, ka vecāki iedomājas ka bērns ir tik īpašs, ka jāved uz krutu skolu dižās pilsētas otrā galā.

Par vienpati vari nefilosofēt; šī situācija drīz izmainīsies un tāpēc arī golfu laikam beidzot nāksies sagāzēt - kamēr tev mašīna ir iegribu vai bardaka dēļ, man ir reāla vajadzība pēc transporta līdzekļa, kurš spēj ar 95 kmph pārvarēt 50 km - vai 350 km - atkarībā no galamērķa - un sabiedriskais vai nu ir ļoti neērts, vai vispār neeksistējošs. Kamēr ja man tiešām kaut kas tāds notiktu, ka nāktos dzīvot un strādāt dižajā pilsētā, tad uzreiz bez vārda runas mašīna paliktu par pagātni - priekš kam tās mokas.

čerta osedlosti 3.jūlijs 2017 10:38
2 0 Atbildēt

Pilnībā atbalstu.Pārcelt valdību ar visām ministrijām,parlamentu uz laukiem.

aigi 3.jūlijs 2017 12:00
5 0 Atbildēt

Daļēji piekrītu. Centram jābūt max brīvam no auto. Ar velo vai ar saprātīgu sab.transportu. atbrauc novieto auto park&ride un brauc ar transvaju (ideālā gadījumā) uz centru. Tas nav nekas ārkārtejs visās puslīdz normalās pilsētās tā ir ierasta lieta.

Guzis 4.jūlijs 2017 9:56
3 0 Atbildēt

Par centru piekrītu. Arī tagad to var izstaigāt kājām. Problēma jau ir ka centru nemaz nevajag visiem. Vai arī - vajag uz 5 min, pēc tam jādodas tālāk uz Pārdaugavu/Purvciemu utt. Bet, 70% tranzīta ielas iet caur centru, jo vēsturiski tieši tur ir tilti. Kamēr nav reālu apvedceļu nekādas ielu šaurināšanas centrā, un it sevišķi - pie stacijas nav iespējamas. Dienvidu tilta gali jau tagad nespēj novadīt visu plūsmu, ne uz vienu, ne otru pusi.

650 3.jūlijs 2017 12:20
7 0 Atbildēt

Izrādās ka ir speciāla pieeja no otras puses- lai sakārtotu autokustības jautājumu, vajag radīt apstākļus lai vispār nevar pabraukt.Savu idiotu ir par maz, vel citus vajag piesaukt. Nebrīnos ja kādu satiksmes drošības specianālistu no krievijas atsauks vai varbūt atbildīgajiem Locekļiem kkur uz Zanzibāru ekskursijā vajag aizlidot, pieredzi apmainīt kādi tur koki aug un/vai pilsētas vispār ir un taa

Monro 3.jūlijs 2017 12:20
7 0 Atbildēt

OK., Izvāciet auto no centra. Bet tad ari visas iestādes, uz kurām brauc ne-rīdzinieki, pārvietojiet tur, kur var normāli piebraukt ar auto. Simtu gadu man nevajadzētu kulties iekšā centrā.

anonimikis 3.jūlijs 2017 14:30
1 1 Atbildēt

Kas tās par iestādēm centrā ir, uz kurām jābrauc no pāķiem pat?

GB12 3.jūlijs 2017 18:34
4 0 Atbildēt

Zemkopības ministrija, piemēram. Un vispār, lielākā daļa ministriju. FKTK, Latvijas Banka, Kaut vai no skolām, tā pati LU galvenā māja un ekonomikas fakultāte, RTU elektrības vai kā tur viņu sauc - ja studē neklātienē, bet dzīvo kaut kur tālāk, tā jau ir problēma.

hhh 3.jūlijs 2017 13:14
5 0 Atbildēt

sakārtojiet iespēju normāli apbraukt centru, tad var arī auto palēnām izvākt no centra.

No Jūrmalas puses uz otru Rīgas pusi, kas nav Pļavnieki, bet vairāk uz augšu, citu variantu kā caur centru braukt, nepastāv, diemžēl tādēļ acur centru braucu katru dienu 2 reizes

kasinsh79 3.jūlijs 2017 15:19
4 0 Atbildēt

Diezgan netālu - Warszawa. Ar tādu vairākjoslu apvedceļu, kur ļauts braukt ar ātrumu 120 :) Ik pa laikam zīmes, kur nogriezties - Targowek, Bemowo, Ochota, Wola utt. Kā Rīgā būtu - Zolitūde, Imanta, Ziepniekkalns, centrs, Purvciems utt.

Easy!

650 3.jūlijs 2017 15:18
5 0 Atbildēt

Tikai mieru, Mēs, nerīgas kundziņi, taču varam piecelties piecos:am un nolikt auto jebkur ceļa malā vai juglasezera krastā vai kādā nepsargātā laukumā (vai aizliegtā vietā;)pie sliedēm utt.Var arī maksas stāvvietā pa čiriku uz visu dienu.Plus, etalons mums tak ir par velti.Paēst pa piečuku arī nav obligāti utt.Var arī velo vadāt līdzi uz jumta vai slēpes ziemā (jumta stiprinājumus uz ielas tak neviens nekad nezog...) utttt.Skaties kurā cohumā gribi- valstiski ekonomiski pamatots pasākums jebkuram(pat ne ikdienas..) darījumu braucienam uz Rīgu.Viens jaunizveidots veloass to visu ar uzviju atpelna.

Edgars 4.jūlijs 2017 1:15
2 3 Atbildēt

Man liekas, ka vajadzētu kādu joslu arī slēpotājiem paredzēt, jo reāla vasara mums ir tikpat normāla parādība kā sniegs ziemā. Vajadzētu pārstāt ziemā kaisīt ielas, lai slēpes labāk slīd. Vēl varētu Brīvības ielā izvietot autostāvvietas labajā joslā un slēpošanas joslu pa vidu (pēc Lāčplēša ielas parauga). Principā Rīgā velojoslas tiek izveidotas , lai RS varētu savas stāvvietas paplašināt, bet stulbie riteņbraucēji turpina braukt pa ietvēm, jo viņiem bail no autobusiem, ka nenobrauc. Man šķiet, ka to sabiedrisko transportu arī vajadzētu pamazām likvidēt, citādi galīgi vairs nevar paslēpot un pabraukt ar velo tajās abās vasarīgajas nedēļās, kuras Rīgā ir.

P.s. Es uzskatu, ka velosipēda vieta lielpilsētas satiksmē ir uz auto jumta bagāžnieka (ceļā uz tam paredzētu parka taku)

Akmentiņš 18.augusts 2017 1:53
0 0 Atbildēt

Auto vieta ir uz treilera, pārvietojot to uz kādu trasi, kur pabraukāties

Rīga 4.jūlijs 2017 10:46
4 0 Atbildēt

Pirmais, ko vajadzētu darīt ir atbrīvot jau tā šaurās Vecrīgas ielas no n-tajām dažāda izmēra dzertuvēm. Nesen biju iebraucis Vecrīgā darba darīšanās ar auto, tas ir pipec. Terase pie terases, krogs pie kroga. Visi rij un kož. Skats kā kautkādā miskastes beachpārtijā. Sajūta tāda, ka Vecrīga ir pārvērsta par lētā alus no dārgās taras dzeršanas vietu. Īsti pat to vēsturi nevar saskatīt aiz visiem tiem zontiem un nojumēm. Tad jau agrākās belašu un čebureku tirdzniecības vietas bija vienkārši skaistas.

Lauki 18.augusts 2017 1:58
0 0 Atbildēt

Nākamreiz, kad būsi miskastes beachpartijā darba darīšanās, atceries, ka bez tie pļēguri maksā par Tavām darba darīšanām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti