Valdība šodien, 11. decembrī, no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķīra papildu finansējumu 6 533 771 euro apmērā zaudējumu kompensēšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem.
Lēmumu par papildu finanšu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” Ministru kabinets pieņēma, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas informatīvajā ziņojumā “Par papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai 2018. gadā” sniegto informāciju.
Valsts budžeta papildu finansējums līdzekļi 4 474 070 euro apmērā tiks piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar autobusiem un vilcieniem un republikas pilsētu pašvaldībām par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem 2018. gadā. Savukārt 2 059 701 euro tiks novirzīti AS “Pasažieru vilciens” par reģionālās nozīmes pārvadājumos sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem 2017. gadā.
Atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā noteiktajam, lai nodrošinātu iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, VSIA “Autotransporta direkcija” ir piešķīrusi tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus 2018. gadā par kopējo apjomu 85,63 miljoni kilometru. Kopumā valsts pasūtījumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā veic 26 pārvadātāji, ar kuriem noslēgti 60 līgumi par pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem un divi pārvadātāji, kas veic pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem kompensē zaudējumus, kas radušies, ja ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi saistītās nepieciešamās izmaksas pārsniedz gūtos ieņēmumus.
Nepieciešamība piešķirt papildu finansējumu radusies, jo kārtējam kalendārajam gadam piešķirtie valsts budžeta līdzekļi nav pietiekami. Pārvadātāju izdevumus palielinājušas izmaiņas nodokļu likumdošanā, personāla atalgojuma pieaugumā un izmaksas saistībā ar degvielas cenu pieaugumu.
parekini pats cik nopelna viens autobuss vienaa virzienaa... plus veel jaabrauc atpakal, ja jau braukaa ar autobusu tad zini cik videji cilveku brauc kkaados konkreetos laikos, tad pareizini ar biletes cenu un dabuu summu ko nopelna viens reizz... pastudee cik algaas sanem shoferi, cik amorticaazijaa aiziet, degvielaa utt., tad sapratiisi ka shis bizness ir loti netiirs... tb finansejums no valsts shai biznesaa nav nepiecieshams, sho situaciju vnk izmanto negodpraatiigi paarvadaataaji... ja jau var dabuut naudu - jaasavaac... kas ir pats interesantaakais, shai visaa... sanaak ka tie cilveki kuri nebrauc ar autobusiem, vilcieniem utt.... vnk finansee tos cilvekus kas regulaari braukaa ar sabiedrisko transportu... taada situacija nav pielaujama, kaapeec kaadam jaamaksaa par to ko neizmanto? Shii teema ir loti plasha un visu viena komentaaraa nesabaazt... ja nesi nodzeris praatu tad izrekinaasi pats ka shis bizness peec buutiibas ir loti ienesiigs un papildus finanseejums tipa zaudejumu segshanai ir krapnieciiba... zaudejumi ir saziimeeti... man varbuut veel sheemas aprakstiit? Tas ka ar sho valsti kkas nav kaartiibaa jau sen bija jaasaprot, kautvai ar taadiem nanouudenjiem un ex prezha "viesu namiem"