Cik ātri braucam? III daļa 60

 
Atis Jansons speciāli iAuto | 3.septembris 2014 21:38

Pagājušajā mācību gadā viena no populārākajām iAuto iedaļām bija AKADĒMIJA. Šajā rubrikā ievietotajam rakstam „Ātro un lēno konflikts” pat pieder visu laiku komentētākā tituls – vairāk nekā 400 atbalsu. Tādēļ – ar septembri atkal „Akadēmija” – atkal nopietnas sarunas par drošu braukšanu.

Viens no ātruma limitu paaugstināšanas pretinieku tradicionālajiem argumentiem ir šāds – jau tagad visi brauc ātrāk par atļauto. Ja limitu celsim, visi brauks vēl ātrāk, ātrāk par jauno limitu utt. Līdz bezgalībai. Esmu allaž pret šādu viedokli iebildis, argumentēdams ar citu valstu eksperimentiem, stāstīdams par „Gada auto” žūrijas braucieniem policijas nekontrolētā slēgtā trasē ( Biķernieki), kur pretēji gaidītajam absolūts pilotu vairākums pat ideāli drošos apstākļos, pat ar automobiļiem, kuru spēju robežskaitlis sākas ar divnieku, brauca vien tā ap 120 – 130. Oponenti nekad nav noticējuši. Latvijā limitus celt nedrīkstot. Sākšoties drausmīgs bardaks un traģēdiju plūdi.

Foto: Atis Jansons

Nu, nu. Šovasar „Valsts ceļi” pieņēma drosmīgu lēmumu. Vairākās vietās limits tika paaugstināts līdz 100. Rezultāti? Satiksmes drošības padomes sēdē ziņo ceļu policijas šefs Normunds Krapsis. Kopējie negadījumu statistikas rezultāti nav iepriecinoši. Bojā gājušo skaits nedaudz, tomēr audzis. Bet – ceļos ar paaugstinātu limitu negadījumu nav vairāk kā agrāk...

Ejam tālāk. Lūdzam vienīgo dienestu, kura rīcībā ir absolūti precīzi dati par Latvijas braucēju izvēlētajiem ātrumiem, salīdzināt vidējos ātrumus pērn un šogad tajās vietās, kur limits paaugstināts. Un saņemam sekojošu tabulu.

Vieglā transporta vidējais braukšanas ātrums mēnesī

Uzskaites vieta

2013

2014

Jūnijs

Jūlijs

Augusts

Jūnijs

Jūlijs

Augusts

A1_22 km (Saulkrastu apvedceļa sākums)

94,0

93,8

93,9

93,2

92,4

94,2

A1_45 km (Saulkrastu apvedceļa beigas)

88,3

88,6

89,0

90,3

89,7

90,1

A6_23 km (A4 -Saulkalne)

96,0

96,0

92,4

95,1

98,5

98,4

A8_28 km (Olaine - Dalbe)

96,3

96,3

96,7

98,1

98,8

98,6

A12_39 km  (Atašiene)

99,6

98,9

98,9

100,0

98,7

100,2

P80_44*km ( P32 - Koknese)

 

 

 

106,9

108,2

107,3

* SUP ierikots 2014. gada jūnijā

 

 

 

 

 

 

Ko nu, plānprātības un ātruma narkomānijas prognozētāji? Vidējais ātrums, limitu paaugstinot, praktiski nav audzis. Tātad absolūts vairākums braucēju ir gluži normāli cilvēki, kuri brauc tikai tik ātri, cik uzskata par savām un sava auto iespējām atbilstošu. Grib uzturēties sava komforta un savu ieradumu zonā.

Vienīgais, ko šeit devusi limitu paaugstināšana, ir noņemts nevajadzīgais stress, ko rada braukšana ar ātrumu 100 – 110, ja limits ir 90. Vai nav labi? Vai nevajag turpināt šādā garā?

 
Visi komentāri
 
VWfans 3.septembris 2014 22:01
13 114 Atbildēt

Ekonomiski izdevīgāk un daudz mierīgāk ir braukt ar 87-89 km/h vienā tempā ar fūrēm, jo vienmērīga braukšana ir baudījums, bet apdzīšana ik pa brīdim - darbs.

KillerMiller 11.septembris 2014 9:35
1 0 Atbildēt

Vietā, kur atļautais ir 90km/h braukt uz 87km/h vari ja esi vienīgais uz šosejas, citādi čakarē visiem smadzenes. Nav jau brīnums, ja pie tāda ātruma Tavam dīzelim ir jau 2300 apgriezienu. Normāli būtu, ja pie 90km/h motora apgriezieni zem 2000apgr/min.

kasinsh79 3.septembris 2014 22:02
9 11 Atbildēt

Godīgi, ātrums, ar kādu braucam - parasti +20km/h.

Pirmais iemesls, mazais sods. Otrais iemesls - vienkārši adekvāts ātrums mūsdienām. Vai, palielinot ātrumu uz 120km/h, visi sāks braukt ar 140km/h? Ļoti šaubos, jo:

- ne tik komfortabls brauciens ilgākā laika posmā (max reakcija)

- stipri palielināts degvielas patēriņš

Piemērs lai būtu Polijas jaunās autostrādes. Lai arī atļautais ātrums tur 130 km/h, liela daļa brauc, cik mašīna spēj :) Bet cita liela daļa brauc, ātrumu īpaši nepārkāpjot. Jo - tas ir gana ātri, netērējās tik daudz degvielas utt.

Ar visu to neesmu tur manījis lielas avārijas. Tātad, ātrums diezin vai nogalina :)

VWfans 3.septembris 2014 22:06
2 1 Atbildēt

Lūk, kā pieaug benzīna patēriņš, kāpinot ātrumu:

www.youtube.com/watch?v=93Y_fLq5ejl

VWfans 3.septembris 2014 22:14
5 3 Atbildēt

Autora ieliktajā tabulā par jauno Kokneses šoseju dati tomēr ir satraucoši. Vidējais ātrums 107-108 km/h ir pārāk liels.

iAuto 3.septembris 2014 23:00
0 0 Atbildēt

Kurš posms tas sanāk?

Kanibaals 5.septembris 2014 2:07
1 0 Atbildēt

Vienīgais drošais ātrums ir 0 km/h

D-irsis 8.septembris 2014 13:01
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt vien ir. Uz jaunā kokneses ceļa pa lēto tikt pie meža gaļas ir nieki vien. Tas žodziņš, kas gar meža malu vietām novilkts, spēj aizturēt tikai sētas kranci. Stirnas, brieži un aļņi iet tam pāri. Un tad slaidā lidojumā pāri arī metāla barjerai, tieši autiņa priekšā, kad nobremzēt vairs nav nekādu cerību. Un dzīvnieku tur apkārtnes mežos tiešām daudz. Labu apetīti!

VWfans 3.septembris 2014 22:16
7 2 Atbildēt

Pirms dažiem gadiem Igaunijā šur tur uz šosejām bez atdalošās joslas pa vidu lika atļauto ātrumu 100 km/h. Tagad vairs tā nedara, par to uzzināju ziņās un arī klātienē braucienā uz Tallinu šī gada jūnijā. Iemesls - esot pieaudzis avāriju ar smagām sekām skaits.

bobcat 3.septembris 2014 23:04
6 0 Atbildēt

Lietuvā uz autobāņa Kauņa Klaipēda atļautā 130 vietā var vairāk, bet pa lielam ilgi vilkt tiešām traucē degvielas patērinš un cena par litru. Šovasar vairkārtīgi pamēģināju, bet komforta zona bija max ap 120.

VWfans 3.septembris 2014 23:09
3 0 Atbildēt

Es uz tā bāņa šovasar biju patīkami pārsteigts, ka arī Škoda-Fabia 1,2 HTP pie 120-130 km/h vēl ir samērā stabila un nebūt ne skaļa.

kalfonso 3.septembris 2014 23:26
2 1 Atbildēt

zem 115 (pēc spidometra) pie 90 atļautā tāpat poliči neņem.

kāpēc?

+5 spidometram (lai tiesu procesi autorāžotājiem nedraudētu) un 3kmh radaru kļūda

tas nozīmē mazo sodu un cp nevēlmi spērēt papīrus ar brīdinājumu vai 7 eur sodu

VWfans 4.septembris 2014 7:13
10 4 Atbildēt

,,Mazais,, sods ir daudz par mazu, jo nemotivē nepārkāpt. Sodus jāceļ 3-5 reizes!

Kanibaals 5.septembris 2014 2:07
1 0 Atbildēt

Ceļot 3-5x reizes motivēs maksāt kukuļus to tu gribi?

Rallists 4.septembris 2014 0:42
4 9 Atbildēt

Atruma limiti ir domāti lai pat pensionārs ar pusizjukušu moskviču paliktu dzīvs. Ar kvalitatīvu, sezonai atbilstoši aprīkotu auto, un prasmīgu braucēju pie stūres arī 160km/h uz lv ceļiem nav bīstami...

VWfans 4.septembris 2014 7:12
7 1 Atbildēt

Ir gan bīstami, ja priekšā izskrien alnis!

ak 4.septembris 2014 7:49
4 7 Atbildēt

VWfan, ja alnis izskrien priekšā Tavai Škodai braucot uz 100 km/h, tas ir tik pat bīstami, kā, ja alnis izskrien priekšā A6, kurš brauc uz 160 km/h. Bet, ja A6 vadītājs alni, braucot uz 160 km/h laicīgi pamana, un apbrauc, tad vispār nav bīstami :)

VWfans 4.septembris 2014 7:56
6 2 Atbildēt

Škodas drošība ir ļoti augstā līmenī. Tā neatpaliek no 1998.-2003.gada modeļa Audi-A6 drošības. Bet ar jaunākiem Audi Latvijā reti kurš brauc.

Aigarcix 4.septembris 2014 23:14
0 0 Atbildēt

Braukt ir bīstami,tāpat kā dzīvot,vari nejauši atstiept kājas.Nu nebrauc labāk,bet pārējie gan sakārtosies uz ceļa.

D-irsis 8.septembris 2014 13:05
0 0 Atbildēt

Nu biš jau bīstami ir gan, ja pretī lēni brauc drošais rallists, ar absolūti drošiem 160 km/h. Es pieņemu, uz rallistu fizikas likumi nedarbojas...

Raivis 4.septembris 2014 8:20
8 7 Atbildēt

Noteikti jāceļ minimālie sodi, tur jau tā lieta, ka visi pārkāpj tos 10km/h, jo zina, ka par to nekas nebūs.

VWfans 4.septembris 2014 8:31
10 1 Atbildēt

Igaunijā lielāki sodi veiksmīgi attur autovadītājus no ātruma pārkāpšanas. Šā gada 13.jūnijā braucu no Tallinas un ar 95 km/h posmā Tallina-Pērnava biju ātrākais.

Ivars 4.septembris 2014 10:16
4 2 Atbildēt

Sodus jāsamazina, ja uzskati, ka 1OO līdz 12O ir bīstams ātrums, tad pie stūres Tev nav ko darīt, un iesaku tiesības noglabāt atvilktnē.

Vernons 4.septembris 2014 8:41
3 9 Atbildēt

Cik vietās ir ātruma samazināšanas joslas?

Cik vietās ir ieskrējiena joslas?

Kāpēc Rīgā ir "pieskrējiena" joslas slavenā Salu tilta kompleksā?

VWfans 4.septembris 2014 8:55
2 6 Atbildēt

Acīmredzot Salu tiltam ir nepārdomāts projekts bez skata nākotnē, ņemot vērā padomju laika mazo satiksmes intensitāti un neņemot vērā mūsdienu satiksmes intensitāti.

LMT 4.septembris 2014 9:24
0 2 Atbildēt

Galvenais ir savāk vismaz 401 komentāru, nožēlojami!

iAuto 4.septembris 2014 9:33
3 0 Atbildēt

Nē, tas nav galvenais. Tas parāda tēmas aktualitāti.

ak 4.septembris 2014 9:42
5 0 Atbildēt

Par ātrumu vienmēr var rakstīt, tūlīt būs mīzēji, kas kliegs, ka vajag lēnāk, un ātros sodīt stiprāk, un tādi, kuri grib braukt ātrāk, un lai viņiem ļauj to darīt legāli. Šo 2 starpā diskusijas ir mūžīgas, var pat novest līdz kautiņam, ja klātienē :)

Pareizi 8.septembris 2014 13:08
0 0 Atbildēt

Dabīgā atlase ir izcila lieta.

130 km/h 4.septembris 2014 10:43
65 2 Atbildēt

lēnajiem neviens nespiež ātri braukt, nevajag tracināt ātros ar lēnu braukšanu, un abiem būs labi, ātros braucējus - cik ātri ieraugu, tik ātri arī pazaudēju no skata - bet lēnie tik ilgi velkās un velkās, ka jau patiesi sāk noriebties, ja vien netiec ātri tiem garām

Vernons 4.septembris 2014 11:16
1 12 Atbildēt

Interesanti, kāda būs Jūsu reakcija uz manu akciju - "Braucu ar zirga pajūgu"! Jūs braucat pa šoseju 100 km/h, bet es 5km/h! Kādai ir jābūt manai rīcībai, lai Jūs justos droši un komfortabli???

Konflikts ir starp ātri un lēni braucošiem un viņu neadekvāto rīcību!

jātnieks 4.septembris 2014 11:34
84 2 Atbildēt

ar viena zirga (1 ZS) pajūgu jāčunčina tikai pa tukšajiem lauku celiņiem, bet uz šosejām mazāk par 80 zirgu (80 ZS) pajūgu nav ko rādīties, jo pa šosejām ar zirgiem ir jāauļo

ak 4.septembris 2014 13:29
9 0 Atbildēt

Būs normāla reakcija, ja Tu ar savu zirga pajūgu brauksi, kā pienākas, pa ceļa nomali. Varēs mierīgi pabraukt garām. Bet uz maģistrālēm tādi pajūgi nedrīkst būt. Un vēl-zirgs lai nenoliek kluci uz ceļa, tas var izraisīt avāriju.

Es pats 8.septembris 2014 8:31
0 0 Atbildēt

Tā kā tavam zirga pajūgam ir neadekvāti zemes ātrums, tad tam jābūt aprikotam ar avārijas trijs'turi, vai avārijas gaismām, tāpat ja izveidojas auto kolonna, tad ir jāapstājas uz ceļas nomales un jāpalaiž kolonna garām ... kaut gan ko es te bakstos, cik esmu ievērojis, tad ne jau es te citēju CSN

sarashkins 4.septembris 2014 12:04
122 1 Atbildēt

Nav problēmas apsteigt/apdzīt lēnos un palaist garām skrējējus, bet kaitina tie, kas piebrauc aizmugurē un ar 20m distanci velkas līdzi, tāpat tie, kas pa vairākjoslu brauktuvi brauc garām (apsteidz) ar ātruma starpību, kas pat mazāka kā gājējam. Rosinu ievērot distanci, intervālu un būs droši!

Vernons 4.septembris 2014 13:03
1 13 Atbildēt

Rosinu vienā virzienā braucošo sadursmēs pilsētā abus par vaiņīgiem, ja nevar uzrādīt vainīgo.

Bet ārpus apdzīvotām vietām viennozīmīgi vainīgs priekšā esošais! Tas ir tas pats 119. punkts, kurš saistībā ar 10. ir jāpilda, katram satiksmes dalībniekam!

Palaidniex 4.septembris 2014 13:59
5 1 Atbildēt

Vernon - tātad brauc cik ātri un kā gribi, pat paārtrinies lēnāk par aizmuguras braucošo, ja tas Tevi noķers uz šosejas ar bums, tad tāpat uzņemsies visu vainu? :D

Vernons 4.septembris 2014 15:30
2 2 Atbildēt

Es ceru kad Tu pirmo zīmogu esi saņēmis Ģintermuižā un tīšām nevienam virsū nebrauksi! Betona sienā taču neviens neskrien! Kas attiecas uz mani, tad braucu es ātri un gar labo ceļa malu. Starp mani un ass līniju paliek gandrīz 2 metri. Es nemaisos pa kājām tiem kas brauc par mani ātrāk! Bet kad man ir jāpamet ceļš, es iemanos to izdarīt Tev netraucējot un savlaicīgi brīdinot par to! Man auto dārgs ir no abiem galiem!

Palaidniex 4.septembris 2014 20:06
0 0 Atbildēt

Jutājums, kā Tu redzi betona sienu, bet transportlīdzekli, kurš nebrauc tik ātri kā Tu nespēj pamanīt?

Ja nespēj, tātad brauc virsū speciāli vai nu auto vadīšana nav priekš Tevis...

Kanibaals 5.septembris 2014 2:10
1 0 Atbildēt

Ej tu ieskrieties. Man stāvošam ielika pakaļā un ko tad? Es vainīgs, ka pēdējais sastrēgumā biju? Ievēro distanci un sadursmes nebūs.

Vernons 5.septembris 2014 11:35
0 0 Atbildēt

Un Tu esi "kristāltīrs", izpildīji visu pēc "grāmatas"!

Man nācās aizbēgt vārda tiešā nozīmē, kad Latvijas fūre Polijā nemaz negatavojās bremzēt! Bija ieslēgta avārijas signalizācija, kāja stāvēja uz bremžu pedāļa un mans skats bija pievērsts spogulim, aizmugurei. Stāvēju tuvu labai nomalai un pa nomali arī aizbraucu! Viss paldies Dievam beidzās labi!

aizejošais 5.septembris 2014 10:24
1 0 Atbildēt

Ko Tu, vadīdams savu autobusu, ar savām retardējošām bremzēm, darīsi, ja kāds ekonomiju pārostījies, sāks Tev braukt 3 metri no pakaļas, un priekšā radīsies bīstama situācija?

Vernons 5.septembris 2014 11:29
0 0 Atbildēt

Pilsētā brauc pat metru no pakaļas! Nerodas priekšā, ne no šā un ne no tā, bīstama situācija. Viss ir puslīdz prognozējams. Problēmas rodas no tīši radītas situācijas! Un pat tad, ja esi kaut cik necik spējīgs loģiski domāt, tad problēmu nav. Ja kāds veic darbību, ko aizliedz CSN tad par to samaksā arī viņa OCTA un Bonus Malus klase Viņam iestājs cita!

Pirms ikviena manevra un ātruma samazināšanas ir jābūt savlaicīgiem brīdinājuma signāliem, un pat tie nevienu neatbrīvo no atbildības un pienākuma palūkoties spoguļos, bet diemžēl dzīvē daudziem nākas vilties, jo to pašu minimumu, ko pasniedz CSN nezinām!

Par retarderi, hidrauliskā bremze uz kardāna, ir tāda problēma kad veselai viknei autobusu un arī smagajiem neiedegas STOP signāls! Bet ikviens ātruma samazinājums bez bremžu signāliem ir noziegums! Un pēdējais šajā rindā bremzē visstraujāk, jo viņš tiek nostādīts muļķa lomā! Un to neuzskata par problēmu! Ar savu rīcību ir jāgarantē drošība, ne tikai distance!

REXX 4.septembris 2014 13:26
1 0 Atbildēt

Ātrums ka tāds ir visai relatīva parādība, ja to apskata no konkretās distances veikšanai paterētā laika. Īpaši (jo katru dienu braucu, gan ar vieglo, gan smago) esmu pievērsis uzmanību jaunajam autoceļam Tīnūži- Koknese. Ja brauc ar max 120km/h (GPS, ne spidometrs), kas ir absolūti komfortabli, tad starp apli pie Kokneses un apli pie Tīnūžiem esošo attālumu var veikt apm.30-35 minūtēs, ja nav pārak daudz apdzenamo. Attiecīgi, ar 100km/h-apm.40+minūtēs, ar 90km/h- apm.45min. Laika ietaupījums max 15minūtes. Katram pašam jāpadomā, vai un kā braukt.

Krotow 5.septembris 2014 22:53
1 0 Atbildēt

15 minūtēs var paēst vai vēl ko citu izdarīt. Cita lieta, ka lielajai daļai mazmotoru auto atšķirība starp 90 kmh un 120 km sāk redzami atsaukties degvielas patēriņā. Īpaši tiem, kuriem nav 6. roba.

911 4.septembris 2014 13:56
15 3 Atbildēt

Es brīnos, ka cilvēki nesaprot, ka Latvijā nav atbilstošu ceļu un infrastruktūras, lai paaugstinātu atļauto braukšanas ātrumu uz 100 un vairāk.

Ir ļoti liela starpība novērst kādu nepatīkamu gadījumu uz ceļa braucot ar 90, vai braucot ar 120. Tā ir nereāla starpība.

Ja mums būtu autobāņi kā vācijā, kur katram sava josla, žogs, lai dzīvnieki neskrien pār ceļu, ieskrējienjoslas, riteņbraucēju liegumi utml. Tur tas ir iespējams, bet ne Latvijā.

stāvbremze 4.septembris 2014 22:53
5 2 Atbildēt

Eh, veči, veči! Nu uz kurieni jūs gribiet aizskriet pa mūsu neceļiem!? Tiešām pašsaglabāšanās instinkts nemaz nestrādā? Pamēģiniet būt godīgi paši pret sevi un uz sitiena, nemelojot sev, atbildiet, cik, piemēram, ir pilns apstāšanās ceļa garums no 120kmh līdz 0kmh, braucot pa slapju asfaltbetonu ar pusmūža 6mm riepām? Un turklāt ne pa vasarā uzkarsušu virsmu, bet pa rudenīgu, kurai faktiskā temperatūra nepielūdzami tuvojas kritiskajiem +4 pēc Celsija un vēl zemāk - nullei... Domāju, ka vēl joprojām atbildes nav, un daži ķer pēc akli pagrābtiem cipariem, jo, redz, aizvainots egoisms.

Vai esiet dziredējuši, cik sekundēs 1km transportlīdzeklis nobrauc ar ātrumu 80kmh, 90kmh, 100kmh utt? Deviņdesmitniekam un simtniekam starpība uz 1km ir 4sekundes. Rēķinam kopā - ja nobraucam 100km garu ceļa posmu ar konstantu ātrumu 100kmh, tad ieguvums pār 90kmh būs 400sekundes, respektīvi, 6,6minūtes. Tagad padomājam, vai mums Latvijā vispār ir ceļa posmi, kaut 50km gari, kurus var nojoņot ar nemainīgiem 100kmh? Nav! Tāda ir mūsu ceļu specifika un raksturs - nepārredzamu ceļa pagriezienu sasaistes un garenprofila lūzumi, starp kuriem Jūs mēģiniet apdzīt uz aklo - būs, nebūs! - un ir - bojāgājušo statistika aug ar katru nedēļu. Kurš vainīgs no trim savstarpēji konkurējušiem elementiem - ceļš, transportlīdzeklis un tā vadītājs? Ceļš, kāds ir, tāds ir, transportlīdzeklis arī, bet vadītājs individuāli pieņem apzinātu lēmumu braukt!, apdzīt!, ieskrieties!, nebremzēt!, nogriezt līkumu!...

BRAUCIET AR PRĀTU! Satiksmes drošības pamatā ir cilvēka CNS - centrāla nervu sistēma. Nomieriniet sevi ar domu, ka neesiet nekādi trenēti speci ar kosmisku reakciju un ka ar Jums nekad nekas nonotiks.

Rekomendēju izlasīt Volvo programmu 2020. gadam "Volvo vision 2020", kas izvirzījusi mega moto - neviens bojāgājušais un neviens smagi cietušais, braucot ar Volvo.

www.unece.org/fileadmin/DAM...ision_2020.pdf

Secinājums - gadsmita laikā cilvēks nav iemācījies droši pārvietoties ar transportlīdzekļiem pa autoceļiem un līdz ar to jāsamazina un jāizslēdz pavisam cilvēciskais faktors. Pavisam drīzā nākotnē visi būsim tikai pasažieri, ne autovadītāji.

Kasinsh 4.septembris 2014 23:58
6 1 Atbildēt

Par pārvietošanos ar prātu piekrītu!

Par aģitāciju liegt sev baudu izjust paātrinājumu un vietām - arī ātrumu - nepiekritīšu gan :)

Ja auto labs un drošs, neredzu problēmu.

Arī Latvijā!

Crankshaft 5.septembris 2014 8:00
3 0 Atbildēt

Rallists

Atruma limiti ir domāti lai pat pensionārs ar pusizjukušu moskviču paliktu dzīvs. Ar kvalitatīvu, sezonai atbilstoši aprīkotu auto, un prasmīgu braucēju pie stūres arī 160km/h uz lv ceļiem nav bīstami...

===================

Vai arī ātruma limiti "80" Rietumeiropā domāti pensionāriem

ar viņu "moskvičiem"? :-) :-) :-) Rallists tu neesi, tas ir skaidrs, jo nav tev ienācis prātā tas, ka bez "prasmīgā braucēja" uz ceļa atrodas arī citi satiksmes dalībnieki, kuriem ir 200% tiesības uzskatīt, ka spogulī ieraudzītais vai

pretī braucošais "prasmīgais" pārvietojas ar atļauto ātrumu + "astīti". Un kur vēl tie, kuri vēlas izgriezties no sānceļiem,

kāpēc tiem būtu jādomā, ka kreisajā pusē vairāku simtu m

attālumā redzamais "prasminieks" nebrauc vis ar "100", bet

160 un varbūt vairāk? Viņiem tas NAV jādara! Visādi meža zvēri un tamlīdzīgi "force majeure" jau ir cita opera, ja tam

zvēram sagribēsies, viņš nokļūs uz ceļa arī ar visiem žogiem utt. - savulaik 5 no rīta nācās novērot Lietuvā uz ceļa posma, kur ir tie žogi, vismaz 5 gabalos saraustītu stirnu ķermeņus, gabalā, kur tieši bija žogi abās pusēs tālu uz priekšu un atpakaļ ... Acīmredzot fūre ar "pilnu pedāli" :-(

stāvbremze 5.septembris 2014 9:18
1 1 Atbildēt

Citēju "Volvo Vision 2020":

"Important First Steps towards Zero

injuries and Fatalities:

Actions for:

Speed management

• Intelligent speed adaptation

• Support systems for assisting drivers

Increased belt usage

• Belt reminders

Preventing Driving While Intoxicated

• Alcohol interlocks"

"Speed Management

• Kinetic energy (speed) is the problem!

People are blind to kinetic energy!

• Humans have not been programmed

to understand risk with speed".

Ja vēl kādu laiku gribam vadīt auto, tad būs vien fizika ne tikai jāmācās, bet arī jāsaprot, lai autovadītājs nenonāk kognitīvās disonanses varā, situācijā, kad līdzšinējā pieredze uz ceļa nesakrīt ar pēkšņi radušos apdraudējumu vai apdraudējumu kombināciju, un nesaprot, ko ar to - nepieredzēto situāciju iesākt.

ātrumatkarība 5.septembris 2014 9:43
0 1 Atbildēt

krievu zaparožecam ar 40 ZS un A72-76 oktāna benzīnu 60 km/h pilsētā (toreiz) un 90 km/h ārpus bija pat ļoti OK, un ar 110 km/h pat varēja kādu pa retam vēl apdzīt; ja tos zaparus vēl turpinātu ražot, arī pie šodienas ātruma ierobežojumiem ar tiem braukt būtu tāda pat bauda kā toreiz, taču mūsdienu raķešu auto pie šādiem un vēl zemākiem ierobežojumiem jau kļūst nebaudāmi, jo tajos vairs nejūt ātrumu un nav vairs tāda kaifa, kā šādos ātrumos braucot ar ZAZ, un kaut ko līdzīgu šodien var izjust tikai braucot ar modernajiem auto jau 2x ātrāk nekā atļauts

stāvbremze 5.septembris 2014 11:11
0 0 Atbildēt

Gāžam svaru kausus apkārt un diskusijas lūzuma punktu ņemam par turpinājumu, proti, katrs no klātesošajiem var uzskaitīt kritērijus 1., 2., 3., kurus viņš definē sev kā autovadītājam, izvēloties savu drošu braukšanas ātrumu. Tādejādi būs redzama katra indivīda attieksme un attieksmes veidošana.

Pirmie atbild 120kmh, 130kmh cienītāji. Paldies!

130 km/h 5.septembris 2014 14:51
2 0 Atbildēt

1. gaiša laika un sausa, taisna, labi pārredzama un laba seguma ceļa apstākļi bez intensīvas satiksmes

2. tehniski labs auto ar labām riepām, labu uzrāvienu jeb paātrinājumu un labām bremzēm

3. labi izkopta ātras braukšanas tehnika un netraucēšana pārējiem braucējiem

Aigarcix 5.septembris 2014 19:10
2 0 Atbildēt

1. vidēji labs segums,minimums,laika apstākļi var būt ar mēreni lietains,ja auto ir ar atbilstošām gumijām nopakots(kuru uzvedību būtu vēlams k-kāda laika gaitā izbaudīt,lai nav pārsteigumu).

2.Auto var nebūt jauns,bet tehniski labā kārtībā gan,piekare bremzes amortizācija,motoram lielas nozīmes nav,jo ar mazāk jaudīgu ar var labi lidot,nevajag raustīties no ātrumu pārslēgšanas un max. apgriezieniem.

3.braukšanas iemaņas,čujam ar pakaļu ,ka k-kas nav kārtībā(ar laiku var izstrādāties.)Iemaņas nelūrēt uz meiteņu pakaļām ,bet uz ceļu,tas ari atiecas uz ārpilsētu,kustība ceļmalas zālē 300m priekšā var būt ar kāds kustonis utt ,visu ir grūti izskaidrot.Braukt ātri tas nav tikai k-kāda DBS beigšana,tas ir daudz kas vairāk,kas to neizprot ,parasti ar protestē.Nu īsumā,tā.

DidzisKalnietis 5.septembris 2014 23:17
3 0 Atbildēt

Tēma par drošu ātrumu ir, ja ne tik pat veca, kā pasaule, tad vismaz, kā forums atjaunotajā i-auto.

Esmu gatavs nosaukt tos trīs kritērijus, kas, manuprāt, nosaka katra indivīda drošo ātrumu:

1. Galva.

2. Braukšanas tehniskās iemaņas.

3. Automobiļa tehniskais stāvoklis.

Ja kādam vajag paskaidrojumus, ko domāju katrā no minētajiem kritērijiem - ar prieku izskaidrošu! :)

iAuto 6.septembris 2014 10:36
0 0 Atbildēt

Par šo var droši vairāk - 2. Braukšanas tehniskās iemaņas!

k442 6.septembris 2014 10:40
1 0 Atbildēt

Piekrītot beidzamajiem komentāriem par droša ātruma kritērijiem, gribētu piebilst, ka man personīgi no svara ir arī tas, vai braucu pa zināmu vai arī pa pilnīgi svešu ceļu (pauguru un pagirezienu kombinācijas,"slazdi" bedru vai asu pacēlumu veidā kādā nepārredzamā līkumā u.tml.), bet pamatmomenti jau it kā ir elementāri vienkārši - autiņam jābūt kārtībā, ceļš jājūt "ar pakaļu", bet jābrauc ar galvu...

Conqueror 6.septembris 2014 20:12
1 0 Atbildēt

ar interesi izlasīju ne tikai rakstu, bet arī komentārus :)

Chankaishi 8.septembris 2014 3:29
1 0 Atbildēt

Peec manaam domaam - nav nekaadu probleemu Latvijaa ar aatruma ierobezhojumiem un sodiem. Vieniigi noveeleejumi - 1. neuzskati, ka esi ideaals brauceejs - neviens taads nav! 2. neuzskati, ka tev ir tiesiibas kaadam kaut ko ar saviem manevriem uz celja maaciit. 3. ja tevi uztrauc leens brauceejs, fuure priekshaa, autobuss pakaljaa - tu esi biistams sev un visiem citiem satiksmes daliibniekiem, beidz aakstiities, paarvietojies ar sabiedrisko.

Dullais 29.novembris 2015 10:33
0 0 Atbildēt

Anglija tika veikts eksperiments,par lenajiem svetdienas braucejiem. Lielaka dala avarijas notiek leno brauceju del,jo tev ir stres un tu par katru cenu gribesi vinu apdzit. Lai ari brauksi tikai paris km/h atrak

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti