Latvijas autovadītāji sāk pievērst lielāku uzmanību drošībai uz ceļa sliktos laika apstākļos 4

 

Foto: Publicitātes foto

Goodyear Dunlop Baltic | 15.aprīlis 2014 10:05

Lietainās dienās autovadītājiem ir jābūt īpaši piesardzīgiem - ja vien automašīna nav aprīkota ar augstas kvalitātes riepām, apstāšanās distance uz slapja ceļa seguma var sasniegt pat 20 metrus. Šāds attālums ir pietiekoši liels, lai novestu pie nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka 2012. gadā Latvijā tika reģistrēti 825 ceļu satiksmes negadījumi, kuri notikuši uz slapjiem ceļa posmiem, savukārt 2013.gadā situācija nedaudz uzlabojās un avāriju skaits samazinājās līdz 748.

Saskaņā ar riepu ražotāju GoodYear un Dunlop rīcībā esošo informāciju, pavisam neliela daļa autovadītāju, pēc tam kad ir izmēģinājuši augstākās kvalitātes riepu sniegumu ārkārtas situācijās, piemēram, akvaplanēšanas gadījuma, atgriežas pie zemākas kvalitātes produkta. Zemas kvalitātes riepām apstāšanās distance var būt ievērojami garāka nekā premium klases riepām. Uz slapja ceļa seguma pie braukšanas ātruma 50 – 60 km/h apstāšanās distance var sasniegt no 3-5 metriem, savukārt braucot ārpus pilsētām ar tam atbilstošu ātrumu, apstāšanās distance var palielināties līdz pat 20 metriem.

Foto: Publicitātes foto

Autovadītājiem lietus laikā ir jābūt īpaši piesardzīgiem

„Akvaplanēšana ir ļoti bīstama un var novest pie smagiem ceļu satiksmes negadījumiem. Bīstamā situācija izveidojas brīdī, kad riepa vairs nav spējīga pilnvērtīgi izkliedēt lieko ūdeni, kā rezultātā automašīnai zūd saķere ar ceļa virsmu. Akvaplanēšanu ietekmē trīs būtiski faktori - riepu stāvoklis, ieskaitot protektora dziļumu un spiedienu riepās, braukšanas ātrums un ūdens daudzums uz ceļa. Autovadītājs var novērst divus akvaplanēšanu izraisošu faktorus – izvēloties sezonai atbilstošas riepas un regulāri kontrolējot spiedienu riepās. Pamanot trešo faktoru – slapjo brauktuvi, autovadītājam vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un ievērot papildus uzmanību, sevišķi braucot pa līkumotu ceļu,” stāsta Drošas braukšanas skolas (DBS) instruktors Arturs Priednieks.

Lai veiksmīgi izkļūtu no akvaplanēšanas, DBS iesaka izvairīties no straujām stūres kustībām un samazināt braukšanas ātrumu, pārslēdzoties uz zemākiem pārnesumiem. Savukārt, ja nevar izvairīties no bremzēšanas ar darba bremzēm, tad darīt to lēni un ar vieglām, pulsējošām kustībām.

Foto: Publicitātes foto

Jāvadās pēc objektīviem kritērijiem – testiem un marķējuma

Premium klases riepu ražotāji konsekventi iegulda savas produkcijas modernizēšanā, kā rezultātā parādās jauni un uzlaboti riepu modeļi. Tiek pilnveidots ne tikai riepas protektors, bet arī gumijas sastāvs. Savukārt budžeta riepas var atrasties apritē desmitiem gadu, ja ne ilgāk, un to kvalitāte būs atbilstoša piedāvātajai cenai.

„Riepas ir viens no galvenajiem automašīnas drošības pamatprincipiem. Aprīkojot automašīnu ar „parastajām riepām”, autovadītājs spēlējas ar savu drošību. Drošība, komforts un plašas izvēles iespējas ir uzticamu riepu ražotāju galvenās vadlīnijas,” stāsta GoodYear produkcijas speciālists Baltijas un Ziemeļu reģionos Ernestas Čejauskas.

Neatkarīgie riepu testi ir viens no visuzticamākajiem veidiem, kā noteikt produkta kvalitāti. Šajos testos pārliecinoši dominē premium klases riepas. „Arī zemākas klases riepu ražotājiem laiku pa laikam gadās izveidot patiesi labu produktu, taču savas pozīcijas starp Top10 labākajām riepām nosargāt šādam ražotājam ir grūti,” uzsver Čejauskas.

Lai atvieglotu riepu iegādi un gūtu objektīvu viedokli par tām, eksperti iesaka vadīties pēc Eiropas Savienības noteiktajām riepu marķējuma uzlīmēm, kuras patērētājam sniedz informāciju par riepu saķeri ar slapju ceļu, degvielas patēriņu un ārējo rites troksni. Vairākums premium segmenta riepu saņem BA marķējumu (B par saķeri uz slapjas ceļa virsmas un A par degvielas patēriņu).

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Drudzis Denge 15.aprīlis 2014 12:41
1 0 Atbildēt

Ikdienā jāsastopos ar tādiem "gudrīšiem", kas citādāk nemaz nezina "STŪRĒT" kā tikai pa to ūdensreni!!!, aizlejot logus citiem blakus joslā...Bet VAR taču braukt pa sauso līniju....Diemžēl prātiņš nez kur atpaliek, bet "mētā kruto draiveri"....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti