Pareizs autovadītāja sēdekļa novietojums

 

Foto: iAuto.lv

LEAD | 18.jūlijs 2014 10:00

Pareizi noregulēts galvas balsts, sēdekļa augstums, tā attālums no stūres un ērts roku novietojums — tas viss ietekmē drošību auto vadīšanas laikā.

Augstums

Vadītājam ir jānoregulē sēdeklis tādā augstumā, lai no tā varētu labi pārredzēt dzinēja pārsegu un zemi četrus metrus uz priekšu no automašīnas. Vienlaikus vadītāja galva nedrīkst atrasties pārāk tuvu jumtam — minimālais ieteicamais attālums ir 10 cm. „Sēdekļa augstums ietekmē autovadītāja drošību. Ja sēdeklis ir pārāk zems, ir ierobežota redzamība, savukārt, ja tas ir pārāk augsts, pastāv lielāks traumu risks avārijas gadījumā,” skaidro Renault autoskolas vadītājs Zbigņevs Veseli (Zbigniew Weseli).

Attālums

Attālums no vadītāja sēdekļa līdz stūrei ir jāregulē, nospiežot sajūga pedāli, jo tas ir tālākais punkts, līdz kuram braukšanas laikā sniedzas vadītāja kāja. Pedālis ir jānospiež ar visu pēdu, nevis tikai ar kājas pirkstiem. Turklāt celim ir jābūt nedaudz saliektam. Sēdekļa atzveltnei ir jābūt sasvērtai atpakaļ tādā leņķī, lai vadītājs ar plaukstas locītavu varētu pieskarties pulksteņa rādījumam 12 (iedomājoties, ka stūre ir pulksteņa ciparnīca), neatraujot muguru no atzveltnes. Šādi noregulēts sēdeklis nodrošina optimālu drošību un ērtības. „Ja sēdeklis ir aizbīdīts pārāk tālu uz priekšu, nav iespējams ērti un brīvi darboties ar stūri. Turklāt, atlaižot pedāli, vadītāja kāja var saskarties ar stūri, padarot braukšanu vēl neērtāku,” stāsta Renault autoskolas vadītājs.

Diametrs

Stūre ir jātur ar abām rokām pulksteņa rādījuma 9 un 3 pozīcijās, proti, stūres horizontālā diametra galos. Rokām nav jāatrodas virs plecu līmeņa, jo šāda pozīcija veicina nogurumu un apgrūtina manevrēšanu.

Ķermeņa augšdaļa

Vēl viens svarīgs drošības faktors ir galvas balsta regulējums. Galvas balsta centram ir jābūt vienā līmenī ar pakausi. „Avārijas gadījumā trieciena spēks vispirms virza automašīnā sēdošo ķermeņus uz priekšu, pēc tam triec tos atpakaļ. Galvas balsts ir vienīgais, kas šādos gadījumos var aizsargāt kakla skriemeļus no smagām traumām,” brīdina Zbigņevs Veseli.

Citi drošības līdzekļi, tajā skaitā spoguļi un drošības jostas, ir jāregulē tikai pēc tam, kad ir pareizi noregulēts vadītāja sēdeklis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti