CSDD: aizmugures sēdeklī piesprādzējas vien katrs trešais pasažieris 1

 

Foto: Publicitātes foto

CSDD | 29.augusts 2016 12:19

Lai arī atrodoties automašīnas priekšējā sēdeklī drošības jostas lieto lielākā daļa jeb 81% autovadītāju un pasažieru, sēžot aizmugurē sprādzējas vien katrs trešais.

Turklāt, kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) veiktais pētījums, piektā daļa jeb 18% vecāku atzīst, ka pārvadā savus bērnus, neizmantojot drošības jostas. Tuvojoties jaunajam mācību gadam, CSDD par drošības jostu lietošanas nepieciešamību atgādina ar kampaņas “Dzīvības josta” palīdzību. Tikai konsekventi ievērojot drošības pasākumus, avārijas brīdī var tikt glābtas cilvēku dzīvības.

Aizmugures sēdeklī Latvijā sprādzējas 2,5 reizes retāk kā citās Eiropas valstīs
Kā liecina statistikas dati, kopumā situācija pēdējos gados Latvijā ir uzlabojusies un drošības jostas automašīnās lieto arvien vairāk cilvēku, tomēr 17% autovadītāju joprojām uzskata, ka sprādzēšanās vispār nav nepieciešama. Turklāt īpaši kritiska situācija ir drošības jostu lietošanā sēžot aizmugurē – citās Eiropas valstīs, piemēram, Dānijā, Lielbritānijā un Slovēnijā, auto aizmugurē sprādzējas lielākā daļa jeb 88% iedzīvotāju, tad Latvijā to dara vien 33%.

Nepiesprādzējies pasažieris – bumba ar laika degli
Šī gada pirmajos septiņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 42 autovadītāji un pasažieri, bet ievainojumus vieglajā transportlīdzeklī guvuši gandrīz 1300 cilvēku. Nopietnus ievainojumus guvušas arī vairāk nekā 300 nepilngadīgas personas, diemžēl augusta sākumā ceļu satiksmes negadījumos 2 bērni - pasažieri gājuši bojā.

Avārijas brīdī aizsprādzēta drošības josta ir būtisks faktors vadītāja un pasažieru dzīvības glābšanā. “Daudzi autovadītāji neapzinās, ka pārvadāt nepiesprādzētus pasažierus aizmugures sēdeklī ir tas pats, kas līdzi vest bumbu ar laika degli. Brīdī, kad notiek ceļu satiksmes negadījums, šī bumba var būt nāvējoša kā pašam, tā arī citiem automašīnas pasažieriem. Absurda ir situācija, ka sēžot pie stūres, drošības jostas lieto teju visi šoferīši (89,6%), taču, kļūstot par pasažieriem, sprādzējas tikai puse autovadītāju,” norāda CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Latgalē – 86% pasažieri aizmugures sēdekļos pārvietojas bez drošības jostām
Tāpat pētījums rāda, ka drošības jostu lietošanas paradumiem ir lielas reģionālās atšķirības. Galvaspilsētas iedzīvotāji ir kļuvuši krietni apzinīgāki - drošības jostas aizmugures sēdeklī lieto 58% Rīgas iedzīvotāji. Taču ārpus Rīgas situācija ir kritiskāka, piemēram, Rēzeknē piesprādzējas vien 14% aizmugurē sēdošo pasažieru un tikai puse no visiem bērniem tiek pārvadāti atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem.

Situācija nebūt nav uzlabojusies
Kā liecina Valsts policijas apkopotie dati, pērn laika posmā no 1.janvāra līdz 25.augustam ceļu satiksmes negadījumos cietuši 314, bet bojā gājuši deviņi bērni. Savukārt šogad tādā pašā laika posmā cietuši 346 bērni, bet bojā gājuši divi bērni vecumā līdz 14 gadiem. Pēc šiem datiem diemžēl nākas secināt, ka situācija nebūt nav uzlabojusies. Kaut arī negadījumos bojā gājušo bērnu skaits ir sarucis, tomēr cietušo bērnu skaits ir audzis.

Tāpat nākas secināt, ka daļa vecāku, pārvadājot bērnus automašīnās, vēl aizvien nedomā par viņu drošību. Negadījumi notiek kā pilsētās, tā arī ārpus tām. Valsts policija atgādina, ka bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm, automašīnā drīkst pārvest tikai un vienīgi bērna vecumam un svaram piemērotā sēdeklītī vai uz bērna svaram atbilstoša paliktņa. Bērnam obligāti jābūt piesprādzētam ar drošības jostu.

Līdz ar to visā Latvijas teritorijā ceļu policijas darbinieki rīkos masveida reidus, lai pastiprināti uzmanītu, vai tiek lietoti bērnu pārvadāšanai paredzētie drošības līdzekļi – sēdeklīši vai paliktņi, kā arī to, vai bērns ir piesprādzēts ar drošības jostu. Īpaša uzmanība tiks pievērsta arī automašīnas aizmugurējos sēdekļos sēdošajiem pasažieriem, jo nereti aizmugurē sēdošie pasažieri neuzskata par vajadzīgu piesprādzēties.

“Auto drošības jostu lietošanai nereti ir izšķiroša nozīme. Lai gan novērots, ka piesprādzējas arvien vairāk šoferu, diemžēl jāatzīst, ka arī apdrošinātāju darbā nākas saskarties ar situācijām, kur novērots, ka attieksme pret aizmugurē sēdošo un arī bērnu piesprādzēšanu joprojām ir bezatbildīga un pakļauti riskam ir visi šādā gadījumā, arī auto vadītājs,” norāda kampaņas partnera apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijā Ingrīda Ķirse.

Tieši, sēžot aizmugures sēdeklī, pasažieriem drošības jostu lietošana nav ieradums, jo vienmēr piesprādzējas tikai 32,4% cilvēku, dažreiz to dara 37%, bet vispār nesprādzējas katrs trešais Latvijas iedzīvotājs. Sākoties jaunajam mācību gadam, satiksme paliks ar vien intensīvāka, tādēļ CSDD atgādina, ka ikvienam ir jārūpējas par savu un pasažieru drošību, bet it īpaši jāuzmana mūsu jaunā paaudze!

 
Visi komentāri
 
Hans 30.augusts 2016 18:57
0 0 Atbildēt

Lai uzliek kādu video no taču salona kamerām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 4

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Škoda Kodiaq (+VIDEO) 2

No šīgada Škoda jaunumiem mūsu tirgum svarīgākais ir jaunais Kodiaq. TV Autoziņas devās uz Spāniju, lai tuvāk iepazītos ar lielākā Škodas krosovera otro izlaidumu. Lasīt vairāk

 

Audi Q6L e-tron – Ķīnā ražots, Ķīnas tirgum (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Vācijas autobūves uzņēmums Audi nodemonstrējis Audi Q6L e-tron – globāļā tirgus modeļa Q6 e-tron pagarināto modifikāciju, kas paredzēta Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 8

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti