Papēži, svārki un gari mati – TOP 3 traucēkļi autovadītājām 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Ergo | 7.marts 2017 10:53

Augstpapēžu kurpes, gari svārki un caurvējā plandoši mati – lietas, kas nereti ir cēlonis ceļu satiksmes negadījumiem, traucējot sievietēm droši vadīt auto vai novēršot uzmanību

Tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO atlīdzību speciālistu novērojumi, analizējot atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem.

“Atbilstoši apavi un apģērbs, vadot automašīnu, reizēm ir ļoti būtiski. Arī ERGO klientu praksē ir bijuši tādi gadījumi, kad tieši apģērbs vai aksesuāri ir bijis cēlonis ceļu satiksmes negadījumam, novēršot uzmanību no ceļa un drošas auto vadīšanas. Tas var būt pat dažu sekunžu jautājums, kuru laikā var notikt negadījums,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Kā tipisku piemēru viņš min situāciju, kad autovadītājas kurpes papēdis ieķēries paklājiņā zem pedāļiem, traucējot manevrēšanu vai bremzēšanu.

Braukšanai piemēroti apavi nodrošina nepieciešamo reakciju bremzēšanas brīdī, ērtu ātrumu pārslēgšanu un akseleratora jeb sajūga pedāļa lietošanu. Tajā pašā laikā arī tā dēvētās iešļūcenes un apavi, ko aizsprādzē ap potīti, nav piemēroti, jo nesatur pēdu, un tas var izraisīt kājas noslīdēšanu no pedāļa. Uzmanīgām jābūt autovadītājām ar platām biksēm un gariem svārkiem, kas var kļūt par traucēkli, vadot automašīnu, sapinoties pedāļos vai ap kājām.

“Kādreiz, iekārtojoties pie stūres un aizcērtot durvis, garo svārku vai mēteļa mala paliek ārpusē. Tas attiecas tikpat labi uz sievietēm kā arī vīriešiem. Auto vadīšanu šis apstāklis pats par sevi īpaši netraucē. Taču, konstatējot to, kad braukšana jau uzsākta, un cenšoties atbrīvot apģērba gabalu, lai pasargātu no sasmērēšanās vai sabojāšanas, autovadītāji pakļauj sevi riskam. Tas ir brīdis, kad uzmanība tiek novērsta no ceļa un var notikt negadījums,” brīdina Ivars Vismanis.

Tāpat ERGO speciālisti ir saskārušies ar situācijām, kad avārijas cēlonis bijuši caurvējā plandoši gari mati. Atverot vairākus automašīnas logus vienlaicīgi, izlaisti mati kļūst nekontrolējami un aizsedz seju un līdz ar to ceļu skatienam. “Nebūs lieki vēlreiz atgādināt dāmām arī par krāsošanos pie stūres. Pat tad, ja to dara, stāvot pie sarkanās gaismas. Autovadītāja uzmanībai jābūt pastāvīgi vērstai uz ceļu satiksmi, un jebkādi blakus apstākļi ir risks izraisīt vai iekļūt ceļu satiksmes negadījumā,” rezumē Ivars Vismanis.

 
Visi komentāri
 
felix65 7.marts 2017 14:09
0 1 Atbildēt

Viss tas ir apkopojams vienā traucēklī un tas atrodas galvā.

viencexperc 7.marts 2017 18:03
0 0 Atbildēt

Un kā gari svārki traucē parkoties atpakaļgaitā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Saeima palielina sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem 20

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem tiek palielināti sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā. Lasīt vairāk

 

No 10 līdz 80 procentiem 10 minūtēs: Polestar testē super ātru uzlādi 13

Inženieriem izdevies atrast risinājumu īpaši ātram uzlādes procesam, kas ievērojami samazinās laiku, kas šobrīd jāpatērē gaidot kamēr uzlādēsies jūsu elektroautomobiļa akumulators tālākajam ceļam. Lasīt vairāk

 

Gaisa pilis vai reāls plāns? - EM izvirzījusi mērķi līdz 2035.gadam Latvijas IKP palielināt līdz 83 miljardiem eiro 9

Ekonomikas ministrija (EM) ir izvirzījusi mērķi līdz 2035.gadam panākt, lai Latvijas IKP sasniegtu 83 miljardus eiro, teikts Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātajā informatīvajā ziņojumā par Latvijas ekonomikas attīstību, ko otrdien konceptuāli skata valdībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti