Jaunākie apkopotie dati rāda, ka 2016. gadā tehnisko apskati ar pirmo reizi izgāja 59% automobiļu. Tas nozīmē, ka gandrīz katrs otrais auto nav bijis tehniskajā kārtībā.
Bojājumi ar vērtējumu "3", ar kuru tiek aizliegta auto tālāka pārvietošanās, jo tas apdraud gan apkērtējo vidi un cilvēku veselību, gan satiksmes drošību, pērn visbiežāk konstatēti bremžu sistēmā (61%), balstiekārtā (8%) un riepām (8%).
Joprojām tehniskajā apskatē ik dienu tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami fakti, piemēram, vidēji 13 auto dienā pārstāj darboties bremžu sistēma (plīst bremžu caurulītes un šļūtenes). Papildus tam ik dienu tiek atklātas nozīmīgas degvielas un eļļas noplūdes. Katru otro dienu apskatēs konstatēti bojājumi balstiekārtā, kas nozīmē, ka viens vai vairāki no auto balstiekārtas elementiem ir saplīsuši vai uz izjukšanas robežas.
Bojājumi ar vērtējumu "2", kad nav izieta tehniskā apskate, konstatēti automobiļu gaismas ierīču darbībā (21%), bremžu sistēmā (20%) un balstiekārtā (17%).
Faktiski tehniskās apskates laikā atklātie bojājumi ir novērsuši potenciālus ceļu satiksmes negadījumus, iespējams, pat ar traģiskām sekām, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības.
Ņemot vērā tehniskās apskates pieejamību un darbinieku profesionalitāti, arvien vairāk cilvēku uzticas šim CSDD pakalpojumam, jo uzlīme auto logā dod zināmu drošību par tā tehnisko stāvokli.
Latvijas autoparka raksturojums:
· kopā reģistrēti 868 tūkst. transportlīdzekļu, no kuriem tehniskā kārtībā esoši 752 tūkst.;
· vidējais transportlīdzekļa vecums 13,7 gadi (Eiropā vidēji 6-8 gadi);
· vidējais auto nobraukums 13 000 kilometru gadā.
Atgādinām, ka CSDD e-pakalpojumos e.csdd.lv var ērti un ātri veikt dažādas darbības, t.sk. maksāt par tehnisko apskati, iegūt pēdējās tehniskās apskates datus un noformēt vienas dienas atļauju piedalīties ceļu satiksmē. Tāpat e-CSDD var uzlikt atgādinājumu par tehniskās apskates termiņa beigām un iegūt informāciju par odometra rādījumiem.
"CSDD pat tehnisko skati"
Kas šeit nav kārtībā?
Vēl CSDD varētu biežāk pārmest ceļu uzturētājiem, ka ceļi arī neatbilst drošai satiksmei un ir biežs iemesls bojātai ritošai daļai.
" jo uzlīme auto logā dod zināmu drošību par tā tehnisko stāvokli." bet ne garantiju.
Kas ir droša satiksme? Vai braukšanas ātrums saskaņā ar CSN nav jāizvēlas atbilstoši ceļa stāvoklim?
Protams, ka jāizvēlas atbilstošs ātrums, bet visu laiku un visu novelt tikai un vienīgi uz auto stāvokli un auto vadītāju arī nav pareizi. Sanāk, ka prasības ir tikai uz auto vadītāju, tai skaitā visu iespējamo nodokļu, nodevu u.t.t. nomaksa. Tas taču nav pareizi, ka jāmaksā par sliktu, brāķa preci vai arī par tādu preci/pakalpojumu kuru var izmantot tikai daļēji. Nez vai kāds gribētu maksāt pilnu summu par - piemēram nekvalitatīvu un 3/4 daudzumu degvielas .
Kā tu uzzināji tādu gudrību? Krievijā taču neviens to neievēro.
Vai ceļu stāvoklim ir jāatbilst ātruma ierobežojumam?
Es varu tev sarakstu uzrakstīt ar lietām kuras diezgan tieši ietekmē satiksmes drošību, bet pieņemu ka pats zini.