CSDD par tehnisko skati - gandrīz katrs otrais auto nav bijis tehniskajā kārtībā 36

 

Foto: iAuto.lv

CSDD | 8.marts 2017 10:14

Jaunākie apkopotie dati rāda, ka 2016. gadā tehnisko apskati ar pirmo reizi izgāja 59% automobiļu. Tas nozīmē, ka gandrīz katrs otrais auto nav bijis tehniskajā kārtībā.

Bojājumi ar vērtējumu "3", ar kuru tiek aizliegta auto tālāka pārvietošanās, jo tas apdraud gan apkērtējo vidi un cilvēku veselību, gan satiksmes drošību, pērn visbiežāk konstatēti bremžu sistēmā (61%), balstiekārtā (8%) un riepām (8%).

Joprojām tehniskajā apskatē ik dienu tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami fakti, piemēram, vidēji 13 auto dienā pārstāj darboties bremžu sistēma (plīst bremžu caurulītes un šļūtenes). Papildus tam ik dienu tiek atklātas nozīmīgas degvielas un eļļas noplūdes. Katru otro dienu apskatēs konstatēti bojājumi balstiekārtā, kas nozīmē, ka viens vai vairāki no auto balstiekārtas elementiem ir saplīsuši vai uz izjukšanas robežas.

Bojājumi ar vērtējumu "2", kad nav izieta tehniskā apskate, konstatēti automobiļu gaismas ierīču darbībā (21%), bremžu sistēmā (20%) un balstiekārtā (17%).

Faktiski tehniskās apskates laikā atklātie bojājumi ir novērsuši potenciālus ceļu satiksmes negadījumus, iespējams, pat ar traģiskām sekām, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības.

Ņemot vērā tehniskās apskates pieejamību un darbinieku profesionalitāti, arvien vairāk cilvēku uzticas šim CSDD pakalpojumam, jo uzlīme auto logā dod zināmu drošību par tā tehnisko stāvokli.

Latvijas autoparka raksturojums:
· kopā reģistrēti 868 tūkst. transportlīdzekļu, no kuriem tehniskā kārtībā esoši 752 tūkst.;
· vidējais transportlīdzekļa vecums 13,7 gadi (Eiropā vidēji 6-8 gadi);
· vidējais auto nobraukums 13 000 kilometru gadā.

Atgādinām, ka CSDD e-pakalpojumos e.csdd.lv var ērti un ātri veikt dažādas darbības, t.sk. maksāt par tehnisko apskati, iegūt pēdējās tehniskās apskates datus un noformēt vienas dienas atļauju piedalīties ceļu satiksmē. Tāpat e-CSDD var uzlikt atgādinājumu par tehniskās apskates termiņa beigām un iegūt informāciju par odometra rādījumiem.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
iJuris 8.marts 2017 11:37
6 0 Atbildēt

"CSDD pat tehnisko skati"

Kas šeit nav kārtībā?

Vēl CSDD varētu biežāk pārmest ceļu uzturētājiem, ka ceļi arī neatbilst drošai satiksmei un ir biežs iemesls bojātai ritošai daļai.

" jo uzlīme auto logā dod zināmu drošību par tā tehnisko stāvokli." bet ne garantiju.

rt 8.marts 2017 12:44
7 3 Atbildēt

Kas ir droša satiksme? Vai braukšanas ātrums saskaņā ar CSN nav jāizvēlas atbilstoši ceļa stāvoklim?

a100 8.marts 2017 16:47
5 0 Atbildēt

Protams, ka jāizvēlas atbilstošs ātrums, bet visu laiku un visu novelt tikai un vienīgi uz auto stāvokli un auto vadītāju arī nav pareizi. Sanāk, ka prasības ir tikai uz auto vadītāju, tai skaitā visu iespējamo nodokļu, nodevu u.t.t. nomaksa. Tas taču nav pareizi, ka jāmaksā par sliktu, brāķa preci vai arī par tādu preci/pakalpojumu kuru var izmantot tikai daļēji. Nez vai kāds gribētu maksāt pilnu summu par - piemēram nekvalitatīvu un 3/4 daudzumu degvielas .

viencexperc 8.marts 2017 20:09
0 1 Atbildēt

Kā tu uzzināji tādu gudrību? Krievijā taču neviens to neievēro.

iJuris 9.marts 2017 8:48
0 0 Atbildēt

Vai ceļu stāvoklim ir jāatbilst ātruma ierobežojumam?

Es varu tev sarakstu uzrakstīt ar lietām kuras diezgan tieši ietekmē satiksmes drošību, bet pieņemu ka pats zini.

A100 8.marts 2017 12:04
20 1 Atbildēt

Autoceļi gan mums Latvijā ir tehniskā kārtībā un droši, kā arī satiksmes drošībai atbilstoši.

Lai uztaisa pētījumu cik braucot pa bedrainu ceļu automašīnas riteņi ir saskarsmē ar ceļa segumu un cik lidojumā, kad ar atsitienu tas tiek sists ārā no bedres !

Šeit būs noteikti arī atbilde kāpēc tik bieži ir izregulējušās gaismas ierīces, t.i. luktura gaismas stara augstums.

rt 8.marts 2017 12:43
11 8 Atbildēt

Pasaki vēl, ka bedrēs var pārplēst bremžu šļaukas!

AnsisR 8.marts 2017 13:10
1 2 Atbildēt

Spriežot pēc šīs statistikas latvijā 13 gadus vecās automašīnas nerūsē. :D

Andrejs 8.marts 2017 14:19
8 5 Atbildēt

Var jau būt, ka daudzi auto ir pašvaki... Nesen bija diskusija par to, ka apskates varētu būt reizi divos gados. Tas krietni samazinātu CSDD peļņu. Tad nu izrokam šādus ''šokējošus'' faktus, lai uzkurinātu tautu. Diezgan bieži esmu dzirdējis, ka izbrāķē auto, jo esot aprūsējuši bremžu diski

(no stāvēšanas,jo reti brauc), kaut arī bremžu stendu iziet perfekti. Uzpulē un nāc vēl, un protams- maksā.

braucējs 8.marts 2017 14:32
4 0 Atbildēt

Kāpēc vēl joprojām atļauj braukt ar zilajām gaismām un bieži vien ar nepareizi noregulētām.Tad karina visur spīd'īgus pribambasus..un izrādās vis ir atļauts...Kāpēc111

Pēteris 8.marts 2017 15:34
2 0 Atbildēt

Te ir 3 legāli un vien nelegāls gadījums + iespējams, nenoregulēti lukturi.

+1. LED gaismas pie noteikta leņķa izstaro zilu gaismu

+2. Xenon, tas pats kas ar LED

+3. Halogēnās lampas ar zilu gaismu.

-4. Kreisie xenoni, nepareizs stars un tt

-5. nepariezi regulēti lukturi, darba kārtībā neesošs pašregulējošais mehānisms, vadītājs par slinku, vai nezin, ka pie piekrautas pēcpuses lukturus var un vajag "nolaist".

LED 8.marts 2017 16:55
2 5 Atbildēt

Kādēļ izliecies par muļķi? - lielākā daļa to zilo gaismu ir Ķīnas feiks nevis īstie ksenoni vai LEDi un 90% tās iebāztas veciem autiņiem, kas knapi turas kopā.

iciks 8.marts 2017 14:32
7 1 Atbildēt

2niekus dod arī par lērumu lietu, kas ar satiksmes drošību pat attāli nav saistītas. Kā vienmēr CSDD sevi reklamē.

pecis 8.marts 2017 14:36
7 2 Atbildēt

ar pirmo jau vispar skati iziet nau iespejams. izsvilpa skati del lukturiem kurus pusstundu pirms skates servisa parbaudiju. aizbraucu atpakal uz servisu atsaucu prieksniecibu bet tie smejas lai braucot otreiz uz skati. protams roku nepielika pe lukturim . ar otro reizi samaksajo par skati lukturi izradijas kartiba.

core 8.marts 2017 14:58
7 2 Atbildēt

Nu traki, tev. Es gan ar abām mašīnām jau gadiem skati izeju ar pirmo.

gunbox 8.marts 2017 17:30
1 0 Atbildēt

Kļūdīties ir cilvēcīgi. Ja vien CSDD nāk pretī pretī dēļ darbinieka kļūdas, tad viss ok. Lielākā problēma tehniskajā pārbaudē ir tā, ka nekad neesmu redzējis un dzirdējis, ka kādu uz fakta konstatēšanas brīdi pabrīdinātu par problēmu. Izlaiž caur pārbaudi un tikai beigās uzzini par nepilnībām. Bet nu es esmu izgājis ar pirmo reizi 15 un 17 gadus veciem autiņiem ar kādu nenozīmīgu vieninieku. Attiecīgi savu auto turu regulāri kārtībā un sekoju līdzi.

xxx 8.marts 2017 15:10
6 11 Atbildēt

Pēdējā reizē izmeta no skates ka prieks. Mans auto ir ar uzstādītu gāzes iekārtu un CO 0,2 vietā bija 1,2... Ārā... Nekas, ka dīzeļi ir ar 10 reizes lielakiem izmešiem. Iepriekšējā reizē, citam auto nevarēja nekur piekasīties, kamēr sāka bakstīt slieksni un uzgāja pavisam mazu caurumiņu, ko pats nebiju pamanījis - ārā... Tā statistika nekam nav derīga, ņemot vērā to, ka par atkārtoto skati visu naudu CSDD patur sev, tā ir atbilde kāpēc jāmet ārā. Es ļoti rūpīgi sekoju sava auto stāvoklim, jo nereti, pārredzamos posmos, radardetektora pavadībā mēdzu traukties arī ar 200-150km/h, man ir svarīgi nonākt arī mājās, bet šitie man baksta CO monitorā un rāda ar smaidu mazu, niecīgu caurumiņu. Es no 10 reizēm ar pirmo reizi esmu izgājis labi, ja 2-3, ņemot vērā, ka man ir 4 automašīnas.

Pļurkt 9.marts 2017 10:14
2 2 Atbildēt

Pabeidz kaut vai pamatskolu, tad lien komentēt!!

Kāds sakars dīzeļa izmešiem ar gāzenieku???

Šīm abām kategorijām mēra pavisam citas vielas, un kā reiz gāzeniekam mēra krietni vien kaitīgākās vielas.

p.s. es kopš 90-to gadu sākuma ar 2 transporta vienībām ar pirmo reizi neesmu izgājis TIKAI TRĪS reizes!! Pie kam 2 reizes sava slinkuma pēc, 1 reizi naturālā "inspektora" - praktikanta = mūjābeļa pēc, KAS SALAUZA TEHNIKU apskates laikā un svinīgi paziņot, ka iziet skati nevarēšu!

650 8.marts 2017 15:17
2 0 Atbildēt

Kāds nezin, vai pie csdd uz ielas pretim numuru salīdzināšanas šķūnim ir "atļauts" gaišā dienas laikā (ikkatru dienu) apstāties un (ilgstoši!) stāvēt (zem zīmes!) treileriem, kuri piekrauti ar atvestajiem auto? Tur kas ir- vai no 3mio peļņas nav iespēju noorganizēt apstāšanās vietu vai vienkārši tas ir po...?

veto 8.marts 2017 15:23
3 4 Atbildēt

Iebraucu, jau pasen skatē ar "kreisajiem" xrnoniem, (bet ņemot vērā, ka lampām ir lēcas, tad stars perfekts un pat pretī braucošos neapžilbina) zēns nāk pretī uz smaida, es saku, man po, iedod man divnieku, man vajag rīt braukt noteikti, pēc tam izņemšu un ielikšu pēc skates atpakaļ. Viņš saka - te ir jābūt ar pareizām lampiņām, tur aiz vartiem tu vari likt lampiņas, spoilerus, platos diskus utt, tur man ir vienalga. Ta kāda mārutka pēc ir vajadzīga tā skate? Pārbaudi riepas, stūri, bremzes (to, kas tieši var ietekmēt veselību un dzīvību0 un laid ārā, bet nē, bizness paliek bizness...

650 8.marts 2017 15:53
2 0 Atbildēt

Tev nevar būt "perfekts stars"- jo Tavi lukturi NAV domāti 3x intensīvākai gaismai un Tu nezini kādam vispār ir jāizskatās staram xenona gadījumā un ar ko tas atšķiras no halogēna stara. Ja piebraukt 5m pie sienas un pavērot- salīdzini simbolus: __/__/ (halogenam) un __--__-- (xenonam). Vai Tev nerodas kādas asociācijas, KĀPĒC tā ir ??

Tu iebāz 3x spilgtāku spuldzi tur, kur ir konfigurācija _/_/ un tu nejēdz, ka tā augšupejošā stara daļa ir tieši tas, kas konkrēti spīd citiem acīs. Halogena gadījumā tas stars nav bīstams,jo spuldzei ir 3x mazāka gaismasspēja un viņš vienkārši pats par sevi dabiskā ceļā kaut kur izbeidzas un nespīd tik tālu, kā iebāžot tur xenonu, kuram domātajā oem lukturī augšupejošā stara daļa ir par kādām 4/5 apgraizīta _--_ -- Tādēļ jau arī pajoliņiem ir tas izbrīns, ka daudzi lukturi ar to kreizo hrenonu spīd spožāk un tālāk, nekā citi pat ar rūpnīcas oriģinālo xenonu.

veto 9.marts 2017 8:52
3 0 Atbildēt

Nestāsti man teoriju par to kā darbojas lukturi, es pats to ļoti labi zinu, bet stars ar lēcu (bez lēcas ir spilgta bumba) ir arī 5m attālumā no sienas, bet ļoti spilgts. Tad jau Tu aizmirsi piebilst, ka jābūt auto korektoram un arī mazgātājiem. Protams, ka žilbina, protams, ka besī, kad to sapratu un sapratu diezgan ātri, uzreiz izņēmu. Stāsts bija par tekstu no skates zēna, kam ir vienalga ko mēs darām uz ielas, galvenais, ka angārā viss ir štokos.

Aivis 8.marts 2017 16:02
0 3 Atbildēt

Ar tik sliktiem statistikas datiem,nekoptām automašīnām,vajadzētu ierosināt 2x gadā iet tehnisko apskati!

Egucis 8.marts 2017 16:53
4 0 Atbildēt

Par Latvijas tehnisko apskati grūti teikt, bet nupat izgāju tehnisko savam auto Anglijā un trešo gadu pēc kārtas izeju bez mazākām problēmām un visus trīs gadus mašīnai nekas vairāk kā riepas/ eļļa / kluči / filtri nav mainīts. Laikam jau ceļu stāvoklis ir nosakošais kāpēc LV katru gadu bija jālabo ritošā.

Auto ir 2005 gada VW Touran ar noskrejienu virs 200 000 km

gunbox 8.marts 2017 17:35
1 5 Atbildēt

Un tagad iedomājieties, ja skati neiziet katrs otrais autiņš, tad cik nobrauktus lupatās un ar cik lētām detaļām remontētus auto pārdod LV tirgū? Pēc sava pašreizējā auto meklēšanas secinu, ka 90% virs 10 gadus veciem auto ir tolmeta stāvoklī.

Danimars 8.marts 2017 19:20
2 0 Atbildēt

Šī CSDD statistika un secinājums "Faktiski tehniskās apskates laikā atklātie bojājumi ir novērsuši potenciālus ceļu satiksmes negadījumus, iespējams, pat ar traģiskām sekām, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības" ir tukša muldēšana. Te klāt ir jāliek patiesi dati par avārijas cēloņiem, kur paredzu mazākais procents būs dēļ auto tehniskā stāvokļa. Un pat tur pārsvarā būs riepu protektora vai neatbilstības dēļ. Bet tās ja kas uz apskati var viegli uzmest...

viencexperc 8.marts 2017 20:12
0 2 Atbildēt

Es uzskatu, ka ja cilvēks divus gadus pēc kārtas pirmo reizi ejot dabū 3, tad viņam atņemt tiesības un likt no jauna mācīties ceļu satiksmes noteikumus un piedāvāt kursus par braukšanas drošību ( protams, pa paša naudu). Tad ātri vien izskaustu tos ekonomētājus.

viencexperc 8.marts 2017 20:15
0 7 Atbildēt

Daudzi iet uz apskati kā uz bezmaksas diagnostiku. Nejēdz, ka apskatē skatās auto drošību. Lai tas neizjūk pa ceļam, vai nesataisa avāriju, nevis veic diagnostiku.

Es nezinu, kādam lūznim ir jābūt auto, lai tas neizietu apskati ar pirmo reizi.

ID 8.marts 2017 21:02
13 1 Atbildēt

Vispār jaut tā ir maksas diagnostika, un kāpēc nenoskaidrot pirms tam, par ko piekasīsies un salabot to, neredzu neko sliktu. Servisa salabos visu ko vajag un nevajag nomainīs dubultā, bet tā ir skaidrs, kas tiešām iet uz beigām, jo CSDD nav ieinteresēti nomainīt pēc iespējas vairāk detaļas,kā to dara servisi.

ess 8.marts 2017 20:49
7 2 Atbildēt

Konkrēts gadījums no Valmieras CSDD apskates prakses. Pāris gadus atpakaļ ejot skati man instruktors ieraudzīja sērkociņa gala lieluma melnumiņu uz izpūtēja bunduļa. Tūlīt tika pagrābts riktīgs urķis (izskatījās pēc uzasinātas apaļās vīles) un ietriecot to izpūtējā un kārtīgi izvandot uz visām pusēm izplēsts caurums tur 2 cm diametrā... rezultātā atbraucu uz skati ar normālu izpūtēju, aizbraucu drausmīgi rūcošs. 2 nieks un atkārtota skate. Protams bunduli nomainīju un atkārtoto skati izgāju, bet kā to var saistīt ar drošību uz ceļa??? Manā uzskatā vienkārši naudas izspiešana.

Pļurkt 9.marts 2017 10:19
2 2 Atbildēt

Pilnīgi pareizi inspektors darīja!

Tieši tā arī IR jāatklāj caurrūsējušās vietas skates laikā.

Tas Tevis teiktais melnais "plankumiņš" bija vārga oksīdu kārtiņa, kas palikusi pāri no metāla. Un jau dažu dienu laikā pati būtu izkritusi ārā.

Ro 8.marts 2017 21:09
5 1 Atbildēt

Tas CSDD ir pilna huiņa, tā statistika nav objektīva, Tā ir CSDD nauda, ja tagad pateiks ka tikai 10% neiziet Tehnisko apskati ar pirmo reizi, tauta prasīs apskati reizi 2 gados. Paskaiti 800000 mašīnas reiz 25 euro , tur muļķim skaidrs kas pa varku, vēl jo vairāk ka tehniskā apskate ir privāts kantoris...., kā var būt..., ka smagais iziet Vācijā apskati, a Latvijā tomēr izpis, jo redz, Vācijā ir mudaki...., LV ir pilnīga banānu zeme, pilnīgs razvods,

Vācijā izvēles numurs CSDD maksā 5 euro, un tu vari paņemt kaut visu sēriju no 1 līdz 99

hpp 8.marts 2017 23:43
1 1 Atbildēt

un cik no tiem 59% ir izmesti par riepas neatbilstibu? man ar jauno am pasam pirmo reizi ejot skati (pirmo salons izgaja) ar nobraukumu pa 2g 60 stukas pat nebija aizdomas ka neiziesu. proverajushijs ar anglju mieru seja pie sava datora chubina un man liek parakstit pagaidu skati, zoklis atkaras prasu pa ko? vienai vasaras riepai protektora dzilums neatbilst.. taa ka tas bija svaigas autobaanjiem domatas riepas ar mazaku ka standarta protektoru tad jau piekasities var, tas nekas ka vinja dilst 5x lenak. ar chomu rudeni satikos, tads cemmigs, uz vaciju jabrauc ar pagaidu skati.. izradas ari ar 2 vasaras riepam ielidojis 3gadigai am. laikam riepu asociacija premijas par to dod

cl7lv 9.marts 2017 0:48
0 0 Atbildēt

Stāv sakarīgi led tuvajās gaismās, kas domātas halogēnam, Csdd rīkotajā akcijā, kur varēja pārbaudīt gaismas, teica, ka viss ir perfekti, nevaru izdomāt, uz TA doties ar LED, vai likt halogenu.

hg 9.marts 2017 7:56
4 0 Atbildēt

protams ja katrs meistars no rîtiem sañem izbiruma plàni cik dienà jabut atkartotie,un tas monopols vienreiz ir jalikvide ja tik tauta zinatu iekßejo virtuvi kas tur notiek

rolis 10.marts 2017 21:00
0 0 Atbildēt

labi ka komentāri nav aizgājuši virzienā vai auto ir vērts mazgāt ...

protams ka katrs saimnieks uzturēs savu zirgu sev atbilstošā stāvoklī....

Te lūk arī bēda...tehniskā apskate... vismaz kādi objektīvi drošības vērtējumi, regulāri... atceros tos gadus , kad to veica placī pie milicijas, vot tur gan bija visādā figņa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti