Autoceļu elektrificētā aprīkojuma pārvaldības sistēmas izveidē trīs gadu laikā plānots investēt 8,53 miljonus eiro 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 6.janvāris 2018 9:54

Vienotas valsts autoceļu elektrificētā aprīkojuma pārvaldības sistēmas izveidē investīcijas trīs gadu laikā plānotas 8 529 380 eiro apmērā, informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji

Tāda ir piedāvātā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), bet summa ar PVN ir 10 320 549 eiro.

Plānojot vienotas sistēmas izveidi, 2018.gadā esošo iekārtu uzturēšanai tika plānoti 520 000 eiro, bet investīcijām jaunu iekārtu iegādei un uzstādīšanai - 806 000 eiro, norādīja LVC pārstāvji. No konkursa rezultātiem secināms, ka 2018.gadā esošo iekārtu uzturēšanai būtu nepieciešami 1,16 miljoni eiro, bet investīcijām 1,62 miljoni eiro, kas būtiski pārsniedz plānotās izmaksas.

LVC informācija liecina, ka sākotnēji plānotā iepirkuma summa tika lēsta 3 351 000 eiro apmērā, bet iepirkuma rezultātā saņemtais piedāvājums pārsniedz šo summu par 5 179 000 eiro.

Atbilstoši iepirkuma nolikumam, LVC ir tiesīgs realizēt līgumu pieejamā finansējuma ietvaros, neizmantojot visu pielīgto summu.

Lai realizētu iecerētās pārmaiņas 2017.gadā tika izsludināts iepirkums "Elektrificētā autoceļu aprīkojuma kompleksā uzturēšana un attīstība trīs gadu periodā", kas paredz nodrošināt esošo elektrificēto iekārtu uzturēšanu, kā arī jaunu iekārtu iegādi un uzstādīšanu. Iepirkuma rezultātā plānots noslēgt līgumu ar piegādātāju uz trīs gadiem.

LVC tuvākajos gados vēlas izveidot vienotu valsts autoceļu elektrificētā aprīkojuma sistēmu, tajā iekļaujot apgaismojuma aprīkojumu, luksoforus, svēršanas iekārtas, meteostacijas, ātruma indikatorus un citas iekārtas. Līdz šim visu šo iekārtu uzturēšana bija sadrumstalota, tā notika vairāku atsevišķu līgumu ietvaros. Pērn tā tika nodrošināta 30 līgumu ietvaros. 2016.gadā tie bija 42 līgumi, bet 2015.gadā - 62 līgumi.

LVC pārstāvji uzsvēra, ka tādējādi esošās iekārtas nav savienojamas vienotā sistēmā, tās nav iespējams pārvaldīt un uzraudzīt attālināti, nodrošinot operatīvu servisu. Turklāt liela daļa aprīkojuma jau ir novecojusi un ir nepieciešamas investīcijas, kuras ir lietderīgi plānot kopā ar vienotas pārvaldības sistēmas izveidi.

Bez šādas vienotas sistēmas nav iespējams pilnvērtīgi izmantot mūsdienīgas IT iespējas, kā arī tiek nelietderīgi izmantoti administratīvie un finanšu resursi. Lai mainītu šo situāciju ir iecerēts veidot vienotu valsts autoceļu elektrificētā aprīkojuma pārvaldības sistēmu, kā arī veikt investīcijas, lai pakāpeniski nomainītu novecojošo aprīkojumu. Izmaiņu mērķis ir vienota pārvaldības sistēma, kas ļauj uzraudzīt un pārvaldīt visas elektrificētas iekārtas attālināti un nepieciešamības gadījumā operatīvi nodrošināt tehnisko atbalstu. Šajā sistēmā plānots iekļaut arī iekārtas, kas tiks uzstādītas uz šosejas "VIA Baltica" Latvijas un Igaunijas kopprojekta "SMART 67" ietvaros.

Apvienojot visu elektrificēto autoceļu aprīkojuma uzturēšanas un attīstības darbus vienotā līgumā LVC iegūs iekārtas, kuras savstarpēji ir saderīgas un veido savstarpēji savietojamu un efektīvu, racionāli uzturamu un ilgtermiņā attīstāmu sistēmu un vieglāk administrējamu līguma izpildi.

Lai veiktu detalizētu piedāvājumu cenu analīzi, pretendentam tika pieprasīti skaidrojumi par cenu veidošanos un izvērtētas to iesniegtās izmaksu kalkulācijas būtiskākajām pozīcijām. Tika piesaistīts eksperts, kas salīdzināja piedāvājumā norādītās vienību cenas ar tirgus situāciju.

Secināts, ka piedāvājumā iekļautās darbu izmaksas ir samērīgas un tirgus situācijai atbilstošas, jo iepirkumā paredzētie darba uzdevumi pretendentam būs jāveic trīs gadu periodā, veicamie darbi ir daudzveidīgi un specifiski un pretendentam piedāvātajā cenā jāierēķina visi iespējamie nākotnes materiālu un darba izmaksu izmaiņu riski. Sākotnējā prognoze, nosakot paredzamo līgumcenu ir bijusi neprecīza.

Veicot pilnu piedāvājuma izvērtējumu, iepirkuma komisija pieņēma lēmumu par iepirkuma uzvarētāju pasludināt SIA "Reck". Tomēr gala lēmums par to, vai ar konkursa uzvarētāju tiks noslēgts līgums būs atkarīgs no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma, kā arī no tā, vai būs iespējams budžetā paredzēt nepieciešamos līdzekļus, norādīja LVC pārstāvji.

Otrs pretendents, kas bija iesniedzis savu piedāvājumu - "PS Fima Group" tika izslēgts no vērtēšanas, jo neatbilda nolikumā definētajām kvalifikācijas prasībām. "PS Fima Group" pārsūdzēja iepirkuma komisijas lēmumu IUB, kas arī pieņems galīgo lēmumu. Sūdzību par iepirkuma rezultātiem iesniegusi arī SIA "Kemek Engineering", kas pati nav pretendents šajā iepirkumā.

Pretendentu kvalifikācijas prasības ir definētas iepirkuma nolikumā. Lai gan iepirkuma konkursa laikā nolikumā minētās prasības tika pārsūdzētas četras reizes, tikai vienā gadījumā pasūtītājam tika uzdots precizēt nolikumu, no tā izslēdzot specifisku darba daļu, savukārt pārejos trijos gadījumos pasūtītāja izvirzītās prasības tika atzītas par pamatotām.

Kā uzsvēra LVC pārstāvji, mūsdienīgai autoceļu aprīkojuma pārvaldības sistēmai ir liela nozīme satiksmes organizācijā un satiksmes drošības uzlabošanā. No tā, cik operatīvi pārvaldītājs saņem signālus par bojājumiem luksoforos, apgaismojumā, kā arī citu iekārtu darbībā, un šos bojājumus novērš, ir atkarīga satiksmes organizācija un drošība valsts ceļu tīkla posmos.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 6.janvāris 2018 22:55
5 0 Atbildēt

Galvenais, blakus nelikt bmw, citādi var notikt tā:

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti