Baisā realitāte uz ceļa: ar koka tapām aizdarināta bāka, ielūzusi balstiekārta un pilnībā nodilušas riepas (+ FOTO) 51

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 18.jūlijs 2018 16:38

Pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 10% avāriju cēlonis ir transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis. Gandrīz puse autovadītāju sava spēkrata remontu veic pirms došanās uz tehnisko apskati vai tikai pēc tās, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) veiktā aptauja*.

Saskaņā ar CSDD datiem ar pirmo reizi tehnisko apskati iziet 55% automobiļu. Tas liek secināt, ka lielai daļai automobiļu, kas ikdienā piedalās ceļu satiksmē, ir būtiski vai bīstami bojājumi.

Lai mudinātu autovadītājus ikdienā rūpēties par sava spēkrata tehnisko stāvokli un atgādinātu, ka katrs šoferis ir atbildīgs par sava auto drošību ceļu satiksmē, CSDD uzsāk kampaņu “Mēs par drošu auto!”.

“Viens no drošas satiksmes garantiem ir drošs auto. Diemžēl ir autovadītāji, kuri vai nu neapzinās situācijas nopietnību, esot ceļu satiksmē, vai vienkārši ir pavirši gan pret sava spēkrata tehnisko stāvokli, gan pret savu un citu satiksmes dalībnieku dzīvībām,” uzsver CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

“Saplēstas riepas un pilnībā nodiluši protektori, izrūsējuši caurumi auto virsbūvē un detaļās, ielauztas balstiekārtas – no tehniskajās apskatēs un kontrolēs uz ceļiem redzētā kļūst baisi, iedomājoties, ka šādas automašīnas brauc mums pretim. Vēl biedējošāki ir transportlīdzekļu vadītāji, kuri pašrocīgi veic dažādus “radošus uzlabojumus”, cenšoties novērst radušās problēmas. Piemēram, ar koka tapām aizdarina pilošo benzīna bāku vai ar savilcējiem piestiprina izrūsējušo un nost krītošo izpūtēju,” pārbaudēs pieredzēto komentē J. Liepiņš.

Eksperts norāda, ka šādu transportlīdzekļu dalība satiksmē ir bumba ar laika degli. Nelaime var notikt brīdī, kad nāksies strauji reaģēt negaidītā situācijā, kas galarezultātā var novest pie traģiskām sekām, iesaistot arī citus satiksmes dalībniekus.

CSDD veiktajās pārbaudēs uz ceļiem vidēji katram desmitajam automobilim tiek atklāti lielāki vai mazāki bojājumi, kas galvenokārt saistīti ar bremžu sistēmas un balstiekārtas darbību, kā arī neatbilstošām gaismām. Savukārt pēc CSDD tehniskās apskates datiem, dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmāka dalība ceļu satiksmē, no kuriem lielākajai daļai (62%) ir problēmas ar bremžu sistēmu.

CSDD aicina būt atbildīgam un gudram autovadītājam – uzturi savu auto kārtībā arī ikdienā, ne tikai pirms tehniskās apskates! Pat elementāru drošības pasākumu neievērošana var novest pie traģiskām sekām. Par vienkāršām drošības pārbaudēm var parūpēties ikviens pats:

pārliecinies, ka auto lukturi ir noregulēti un tie nežilbina pretimbraucējus, rūpējies, lai automašīnas lukturi ir notīrīti un darbotos, pirms došanās ceļā palūkojies, vai zem Tava auto nav eļļas, degvielas vai cita šķidruma pleķis, rūpīgi apskati riepas, vai tās ir atbilstošas braukšanai – nav saplaisājušas, deformētas vai nodilušas, negaidot nokrišņus, pārbaudi, vai vējstikla slotiņas nodrošina redzamību, pārbaudi spiedienu riepās, ievērojot norādes uz auto uzlīmes vai automašīnas lietotāja rokasgrāmatā, atceries – ja kaut kas grab vai klab, dodies pie sava meistara!

Ceļu satiksmes drošības kampaņu “Mēs par drošu auto!” organizē CSDD, to atbalsta apdrošināšanas sabiedrība ERGO.

*CSDD aptauja, kas veikta sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūru “Latvijas fakti”, norisinājās no šī gada 11. līdz 21. maijam. Kopumā tajā piedalījās 1017 autovadītāji no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 18.jūlijs 2018 18:16
34 2 Atbildēt

CSDD kā vienmēr operē ar viltus statistiku.

Maris 18.jūlijs 2018 19:10
1 1 Atbildēt

Ir tā bijis ar bezmaksas apskates apmeklējumu, saki kur šeit?

iciks 18.jūlijs 2018 23:15
9 0 Atbildēt

Ak, Māri, vai tad pirmo reizi lasi CSDD žēlabu rakstus?

1) "Saskaņā ar CSDD datiem ar pirmo reizi tehnisko apskati iziet 55% automobiļu". 45% neiziet, bet kur dati par tiem bojājumiem? Nezin kāpēc šādas detaļas NEKAD netiek publicētas. Piemēram, atgāzes - kādu bīstamību tas rada satiksmei? Te forumā viens bija norāvis 3nieku par rokasbremzi. Jā, 3nieku. Cik bīstams viņš ir sabiedrībai? u.t.t.

2) "CSDD veiktajās pārbaudēs uz ceļiem vidēji katram desmitajam automobilim tiek atklāti lielāki vai mazāki bojājumi" - objektivitātes dēļ vēlētos pajautāt, kā tad notiek šīs pārbaudes. Objektīvi būtu tad, ja tā vienkārši noturētu pirmo braucošo auto, pārbaudītu, palaistu, tad nākošo u.t.t. Praktiski visticamāk jauniem un spožiem auto neviens uzmanību nepievērš, jo nez vai tiem kas vainas - tik statistiku var sabojāt. Brauc pēc skata nojāts Audi 80 - nu būtu brīnums, ka kaut ko neatrastu.

Varbūt šīs skates tiešām notiek objektīvāk, bet es tam pārāk neticu - pārāk daudz jau CSDD tiešām nodarbojas ar skaitļu pasniegšanu sev vēlamā veidā (starp citu, Iauto varētu piedalīties kādā reidā un detalizēti aprakstīt, kā tad viss notiek. Cik jaunus S klases meršus vai 6os Audi noturēja).

3) "Savukārt pēc CSDD tehniskās apskates datiem, dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmāka dalība ceļu satiksmē" - vismaz dižajā pilsētā skati iet nejēdzīgi liels skaits pilsoņu un ir jau arī visa pārējā Latvija turklāt. Tie 13 uz visa fona nav nemaz tik daudz, pie kam par to 3nieku - skat. 1. punktu un rokasbremzi.

4) Piesaukt kaut kādu koka tapu bākā - nu zin, cik tādu gan ir? Vesels viens? Pie tam tas vēl ir diskutējami - gluži iespējams, ka to ir izdarījis lieliskais servismenis Vasja un pilsonis kā labticīgs pakalpojuma ņēmējs pat nenojauš par šādu radošu risinājumu.

"Pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 10% avāriju cēlonis ir transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis" - pirms laika labs cilvēks bija ļāvis man iepazīties ar Tīnūžu ceļa auditu, kurā bija analizēti negadījumi. Nezin kāpēc tehniskais stāvoklis diži nefigurēja. Daļa bija savas glupības dēļ (apdzina neskatoties, sapinās meistarībā, pārvērtēja spējas), daļa nelaimīgas sagadīšanās pēc (pārsvarā zvēri). Par to pēdējo vēl varētu varbūt diskutēt, jo teorētiski var gadīties, ka zvēru varētu ieraudzīt ātrāk ar labākiem lukturiem vai arī sabremzēt ar krietnākām riepām, taču tie zvēri ir visai neprognozējami un nereti izlec priekšā arī jauniem un glauniem auto, kas tāpat nespēj reaģēt.

s 18.jūlijs 2018 23:49
8 4 Atbildēt

Tikko privātam kantorim (kurš strādā dēļ peļņas savai kabatai) atļauj veikt publisku funkciju (tādu, kas ar likumu ir obligāta visiem iedzīvotājiem), tā tūlīt ir klāt trīs korupciju [zagšanu] balstoši vaļi - melošana visiem jebkādā veidā, manipulācijas ar noteikumiem, politiķu uzpirkšana.

Slima valsts.

Starp citu, LVC arī līdzīgi darbojas kā CSDD. Te, šajā mīļajā dzimtenē, ir slima valsts.

GB12 19.jūlijs 2018 10:00
2 3 Atbildēt

Pats tu esi slims. Tad brauc prom uz kādu veselu valsti, tādi īdētāji šeit nav vajadzīgi... Tikai izdomā, uz kurieni, jo daudzās Eiropas valstīs vispār apskati veic privāti servisi.

Palaidniex 19.jūlijs 2018 10:12
3 0 Atbildēt

ir liela atšķirība - obligāta valsts prasība, kuru nodrošina viens monopolists vai to nodrtošinā vairāki uzņēmēji...

pat baisi iedomāties, kas būtu, ja OCTA polise būtu jāpērk tikai vienā AAS...

GB12 19.jūlijs 2018 10:48
0 0 Atbildēt

Kā padomju laikā ar Gosstrah? Bet gan jau ka nebūtu tik traki - tad jau monopolistu uzraudzītu sab-pak. regulators.

Palaidniex 19.jūlijs 2018 11:06
0 0 Atbildēt

Visai bieži sab. pak., regulators ir visai bezzobains...

Tikko kaut kas ir jānodod monopolista rokās un jāregulē - tā momentā rodas dažnedažādākie korupcijas riski...

gh 19.jūlijs 2018 13:07
1 0 Atbildēt

ar šo lēmumu tagad galvenais, lai nepasliktinās jau tā sliktais auto stāvoklis uz LV ceļiem.

Un ļoti ceru, ka neizjuks šobrīd ļoti ērtā apskates sistēma... samaksā internetā, ja gribas var pierakstīties pat uz konkrētu laiku, un 20 min laikā esi ticis galā normālā iestādē.

Ļoti nepatik braukāt pa visādiem debīliem servisiem, kur nekas nenotiek laicīgi - aizbrauc uz sarunāto laiku, bet pie tavas mašīnas ķeras klāt tik pēc pusstundas un tad vēl velk garumā...

GB12 19.jūlijs 2018 13:07
0 1 Atbildēt

Nu jā... viens ņaudētājs sacepjas, ka esot netaisnīgi, ka apskati nodod privātam kantorim, kuru interesējot tikai peļņa un kurš tā dēļ uzpērkot politiķus (valstij piederošs SIA uzpērk savus saimniekus politiķus, lai varētu pelnīt... vot, pērle ), tad ieliek linku, kur teikts, ka nodos pat vairākiem, kuri, protams, strādā pretēji tirgu ekonomikas likumiem, un peļņa viņus neinteresē, tikai satiksmes drošība, un arī nekādu korupcijas risku, protams, nav... un es esot liekulis

Kanibaals 22.jūlijs 2018 13:29
0 0 Atbildēt

OCTA nozarē jau it kā strādā pretēji tirgus likumiem kāpēc gan arī apskatēs nevarētu būt tāpat?

jonux 18.jūlijs 2018 19:17
4 7 Atbildēt

Csdd dirš es ar tadam lamatam braukaju pratigi un uzmanigi ,bet ar tam masinam kas man laba stavokli braucu agresivi un pargalvigi , un vispar telefona lietosana pie stures ir bistamaka .

exCSDD 18.jūlijs 2018 19:21
7 0 Atbildēt

Kādreiz strādāju TA stacijā. Sliktākais kas varējs būt bija Ford Transit busi. Katro otro, reizēm pat no trijiem divus sūtīju mājās. Varēja pat neskatoties pateikt, ka TA neizies. Pat Gazeles bija labākā, daudz labākā stāvoklī.

šoffers 18.jūlijs 2018 19:28
58 3 Atbildēt

Kāpēc klusējat par ceļu drausmīgo stāvokli....kuru sekas ir miljoniem radīti zaudējumi auto īpašniekiem???????????????Transporta nodokli saņemat...bet izlietojiet pavisam citiem mērķiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sākat savu muldēšanu ar cēloņu novēršanu nevis sabiedrības baidīšanu ar saviem prātojumiem par auto tehnisko stāvokli!!!

Ar sūdainu koku jums jādod pa vietu,kur normāliem cilvēkiem ir smadzenes...

Laiks likvidēt šo "prātvēderu" kantori...kuri nerisina savus tiešos pienākumus un turpina daiem ilgo praksi...ČAKARĒT SABIEDRĪBU..

I D I O T I S M A kalngals

vietējais 18.jūlijs 2018 19:36
5 36 Atbildēt

Kur ir tie drausmīgie ceļi? Es kādu pusmiljonu esmu nobraucis pa Latvijas ceļiem, arī zemes ceļiem. Vienīgais ko esmu sabeidzis ceļa dēļ, ir viena riepa, ko pārsitu gonkojot pa granteni.

Tā kā iesaku stipri pārskatīt savu braukšanas stilu.

he 19.jūlijs 2018 9:25
5 1 Atbildēt

Klusē par ceļu stāvokli, jo CSDD par to nav atbildīgs.

Varbūt kādreiz vajadzētu padomāt pirms rakstīt. Par ceļu stāvokli ir atbildīgi Latvijas Valsts Ceļi un pašvaldības. Par finansējuma iedali ceļiem ir atbildīga Saeima un, par finansējumu pašvaldības atbildībā esošajiem ceļiem, arī pati pašvaldība.

Attiecīgi CSDD uzsver VIENU NO būtiskākajām problēmām, par ko viņi ir atbildīgi.

arī 19.jūlijs 2018 18:31
0 0 Atbildēt

Kādēļ klusējat par debesīs celto akcīzi smēķiem un šmigai?

WONDERWHY 18.jūlijs 2018 20:03
13 2 Atbildēt

CSDD daiļkakātājiem ieteiktu apdomāt 10x kāpēc Latvijā ir tā kā ir ar tām mašīnām. Un ne jau dēļ labas dzīves tas ir.

exCSDD 18.jūlijs 2018 20:08
4 5 Atbildēt

Ir tā kā ir dēļ tā, ka pieļauj reģistrēt citu valstu autoparku atkritumus. Bieži bija situācijas, kad uz treilera atved lūžņu kaudzi tikko no Vācijas un prasa to piereģistrēt.

Antons 18.jūlijs 2018 22:15
18 2 Atbildēt

ja tehniskajaa apskatee saak likt 2niekus, par dekoratiivaas restes bojaajumu (nokjerts akmens), kas tiek klasificeets kaa "buutisks aerodinamiska elementa bojaajums", tad man bez lamuvaardiem iisti nav pat ko pasaciit! Kropļi! Iespeejams, ka ir apraati, kuri turas uz draatiim, savilceejiem un shpakteles, bet nevajag irst, ka kopeejais LV auto staavoklis ir tik slikts, ka 45% tiek piešķirtas melnaas uzliimes! Tas ir tikai bizness, kur ar auto droshiibu uz celja ir mazs sakars!

s 18.jūlijs 2018 23:58
10 1 Atbildēt

Jā, CSDD ir bizness. Ļoti, ļoti amorāls bizness. Izmanto koruptīvā ceļā iegūtās tiesības veikt publisku funkciju (veikt tehniskās apskates, kas ir obligātas) savai peļņai, savai kabatai. Kontroles pār viņiem faktiski nekādas. Nopērk politisko atbalstu, un uz priekšu - Krievijas stila valsts pārvaldes virzinā. Aizsedzas ar Brežņevisma tipa saukļiem par rūpēšanos par satiksmes drošību. Nožēlojamie liekuļi! Alkatīgi, merkantili, liekulīgi, divkosīgi bezmorāles kampēji.

Protams, ierindas darbinieki nav tādi. Runa ir par tiem vadīmā, kuri kļūst miljonāri no šī publiskās funkcijas īstenošanas sev izdevīgā veidā..

GB12 19.jūlijs 2018 10:03
1 4 Atbildēt

Kur ir Tavs iesniegums KNABam, ja Tev ir informācija, ka tiesības veikt publisku funkciju ir nopirktas?

Kanibaals 19.jūlijs 2018 0:08
6 3 Atbildēt

Un dzirdēts ka priekšējie spārni no stiklšķiedras ietekmējot virsbūves stiprību muahahā. Laikam nepatīk ka tie nerūs un nevar ar skrūvgriezni pabakstīt.

Autekko&CSDD tandēms ir mafioza tīklveida struktūra kam ar satiksmes drošību ir attāls sakars.

taa 19.jūlijs 2018 9:29
1 2 Atbildēt

Kas tas par jaunumu?

Diezgan daudziem jauniem auto ir daudz stiklašķiedras detaļu, arī spārni.

Varbūt pie vainas kaut kādi paštaisīti stiklasšķiedras spārni, kas nav pārbaudīti...

Ar šāda tipa modifikācijām īstenībā jau vajadzētu kā Vācijā, tikai sertificētas detaļas.

s 19.jūlijs 2018 0:00
0 0 Atbildēt

vadībā

650 19.jūlijs 2018 2:35
4 0 Atbildēt

Kas pa ākstiem, ka statistika jāiegūst ar slepeni organizētām kaktu aptaujām? Vai kāds no lasītājiem 1reizi mūžā ir tādā piedalījies???Uz jūrmalas ceļa burtiski tepat csddd degungalā 6km bēdu ieleja, 30 gadus kā šoferis un vel pustikpat kā pasažieris tur braucu. Nekad nevienos laikos tur segums lietus laikā nav bijis tik bīstams, kā dažus beidzamos gadus.Bet karājas plakāti ar saukļiem un trekniem purniem.Ja uz ceļa konstatē šos 69x nojaatos pa visurieni izreklamētos dažus foto- tātad Vara nav spējīga garantēt pārējo pisloņu drošību.Tātad TA stacijas pat ar visu to bardzības ideju reāli ir lohu līmenī.Ja reiz uz ceļa ir šādi exemplāri noķerami- kapc to Ta ar visu to Bossu galgalī oficiāli nepārcelt uz ceļa? Kad beidzamais reids bijis, ka vieni un tie paši foto figurē tik bieži? Kurš no lasītājiem ir kaut 1reizi apstādināts šādā reidā? CIK ir šovasar to bargi/sodīto par mobilo ierīču lietošanu????

he 19.jūlijs 2018 9:39
4 0 Atbildēt

Par Jūrmalas šoseju runājot...

Regulāri (reizi gadā) rakstu uz LVC ar šo jautājumu

2reizes viņi man teica, ka nākamgad, bet pagājušajā gadā teica, ka 2019. gadam ir finansējums. Nu redzēsim.

Bet jāatzīst, ka arī LVC zemonts tikai daļēji palīdzēs, jo ļoti liela daļa šosejas, kas ir ļoti sliktā stāvoklī ir tieši Rīgas teritorijā... Bet ar Rīgas ielu remontiem mēs visi zinām kā ir

Es viņiem (RDSD) uzrakstīju par tām peļķēm kreisajā joslā uz Jūrmalas šosejas, lai nošķūrē lieko zāli, lai ir kur ūdenim palikt nevis aizpildīt vietām pat visu kreiso joslu.. Tie pamuļķi nošķūrēja zāli nevis visā posmā ko uzrakstīju (no Mežmalas ielas līdz tam dārza veikalam), bet tikai apmēram no Gaviezes ielas toties līdz pat Rīgas robežai. Tagad , protams, situācija ir krietni labāka, bet nu tas parāda līmeni.

Varbūt kāds vēlas uzrakstīt viņiem vēl kādu vēstuli par to nenošķurēto daļu? Lai redz, ka es neesmu vienīgais no 20 tūsktošiem autovadītāju, aks ikdienā brauc pa šo ceļu un kam uztrauc ceļa stāvoklis.

650 19.jūlijs 2018 13:21
4 0 Atbildēt

Ta tur vienkārši sirds sāp to poornogrāfiju skatoties.Jā, rīgas robežā no skaja, kur ne ta ka rises, bet tur lietus laikā līkumā plūst tā Upe pa trešo joslu.Ne to, ka tur zinātājs vai daudzmaz normāls braucējs nepabrauktu, bet pilnīgi jebkurš tur IR apdraudēts.Tajā skaitā tie visu ievērojošie, nekur neskrienošie un visu mākošie un ar visu samierināties (lasi- suuduseest..) gatavie.Tā tomēr savā ziņā ir "viena no galvenajām šosejām" , ar vienu no lielākajiem braucēju pūļiem.Tur mauc gan ikdienā nepieraduši kūrortpilsētas viesi,gan nepieredzējuši braucēji, kam var sagadīties dajebkas.Nerunājot pat par vējstikla totālu aizliešanu, kad/ja gluži negaidītā brīdī blakusbraucošs lohs sava dalbaēbisma un pofigisma dēļ nespēj pabraukt pa sauso vietu starp risēm.Ja to tur visu tā vērtējoši paskatīt uz tukša/p\ārredzama fona naktī pēc kārtīgas lietusgāzes- tas ir vnk ne tik ka ārprāts, bet Tiešs Spļāviens acī jebkuram šīs te varenās lielvalsts nodokļumaksātājam.Vieni totāli demagogi un lažas pljuutītāji.

Par TA un statistiku 19.jūlijs 2018 8:15
0 2 Atbildēt

Konkrēts gadījums, auto neizgāja skati ar pirmo reizi jo , biedrs TA inspektors sita motora vāku ciet ar tādu spēku , ka pārdega tuvās gaismas lampa, lai gan gaismas jau bija pārbaudītas un ok, komentāri lieki brauciet vēlreiz, tas nekas , ka pārējais viss kārtībā.

čalis 19.jūlijs 2018 9:44
7 0 Atbildēt

Kur jums visiem tās problēmas rodas?

Kad esmu braucis uz TA ar pavecu (nobrauktu) auto, tad atsevišķiem defektiem man ir ļauts kaut ko pielabot turpat, vai vienreiz, kad nestrādāja lukturu korektors, pat aizbraukt līdz servisam saremontēt un, ja viss būs ok, tad iedos uzlīmi (jo bija vienīgais defekts), ko arī izdarīju.

Visi 2nieki ir bijuši pa tēmu.

Es gan netraucēju TA darbiniekam strādāt. Paeju malā, lai viņš var brīvi darboties, pēc tam tieku pasaukts, ja kaut kas nav kārtībā. Autiņu arī cenšos uzturēt kārtībā.

Dāvis 19.jūlijs 2018 14:18
5 1 Atbildēt

Te lielākā daļa ir čikstētāji un foruma disrsēji.

Visiem vienas problēmas, kad jārunā par auto tad gan vienmēr var kaut, ko iedirst, jo redz visu zin, ar visu ir braukts, un tikai viņiem ir tie labākie auto. Kad jāiet skate, tad figu ar to savu lūzni nemaz nevar iziet, visi lohi, viss ir slikti utt.

Man ne reizi 18 gados, kopš eju TA nav bijušas prpblēmas nearvienu no darbiniekiem, esmu pat skati izgājis ar auto kuram ir migla lukturi, bet tie nedarbojas, bagāžnieka vāku nevar atvērt, radiātors piestiprināts ar diviem savilcējiem, visas lampas kustās jo aplauzsti stiprinājumi, aizmugurējasi krēsls nebiaj nostiprināts. (tas bija derības, teorētiski nevajadzētu izlaist cauri), bet tiku sveikā. Tādēļ, ka pret visiem cilvēkiem izturos ar cieņu. Uzsāc sarunu sasveicinoties, nevis kā 90% tie kuri iet TA ar otrādāk apveltiem dusmīgiem purniem - kjip atkal jāiet TA, ja nebūtu TA domāju šie visi nīdēji nemaz nesekotu auto tehniskajam stāvokli, bet sēdētu forumā un dirstu muļķības.

Par migliniekiem TA darbinieks toreiz teica tā - jā auto drausmīgā stāvoklī, bet tie milginieki labāk lai nedeg, nevis deg nepareizi...

viencexperc 19.jūlijs 2018 15:44
0 3 Atbildēt

Laikam piemirsās nosaukt pārējos defektus...

he 19.jūlijs 2018 9:18
3 1 Atbildēt

visu nelasīju, bet par atgāzēm gan vajadzētu likt 3 bez žēlastības un vēl tās normas padarīt stingrākas, lai tie kūpošie lūžņi aizvācas no ceļa. Ja nevari savest motoru kārtībā, tad nevajag braukt ar auto! Jāaelpo jau nav pašam braucējam, bet visiem, kas brauc aiz viņa. Tas ir ne tikai dabas piesārņojums, bet arī kaitējums veselībai.

he 19.jūlijs 2018 9:20
1 0 Atbildēt

šī bija atbalde uz iciks garo komentāru.

Nezinu, kādēļ atbildi nenopublicēja tur.

iciks 19.jūlijs 2018 9:51
0 2 Atbildēt

Tā nav tieša bīstamība. Tāda ir, teiksim, ļoti sliktas bremzes, nost krītošs ritenis vai vasarenes ziemā. Ar paaugstinātu CO vai lielāku dūmainību garāmbraucošs man virsū neuzbrauks, jo šī neatbilstība atgāzu normām nekādā veidā neietekmē šofera spēju kontrolēt auto kustību.

he 19.jūlijs 2018 10:02
2 1 Atbildēt

Nav tieša bīstamība, tam es piekrītu, bet es uzskatu, ka tas tomēr ir svarīgs faktors, ko nepieciešams regulāri pārbaudīt (jaunākiem dīzeļiem vajadzētu arī dpf filtru esamību pārbaudīt).

OK, ārpus pilsētas tādi kūpošie auto rada nepatīkamus apstākļus tikai tad, ja brauc kādus 100-200 metrus aiz viņa, bet pilsētā šis piesārņojums pirmkārt saglabājas krietni ilgāk, otrkārt, sastrēgumā aiz tāda auto pat nav, kur aizmukt, tie visi auto, kas ir aiz tā viena dūmojošā, ir spiesti elpot kaitīgos dūmus.

Tad Jūsuprāt atgazes nevajadzētu vispār pārbaudīt? Un, lai katrs kūpina, cik grib?

iciks 19.jūlijs 2018 11:07
0 2 Atbildēt

1) man ļoti nepatīk, ka šāda no drošības viedokļa nebūtiska lieta tiek pievienota pie tiem 45%, kas skati neiziet - CSDD ieskatā bīstamajiem.

2) manā ieskatā ar atgāzēm varētu šādi. Teiksim, 3 normas - samērā augsta, vidēja un nekāda. Sadalām Latviju 3 daļās - lielākas pilsētas, mazāk apdzīvotas teritorijas un visa pārējā daļa. Respektīvi, gribi uzturēties lielākās pilsētās - dabū 1. kategoriju. Gribi vairāk pa mazpilsētām un ciemiem - pietiek ar 2. Dzīvosies pa laukiem un tālāk nekur? Atgāzes nemērām vispār.

Gribi aizbraukt uz vietu, kur ar savu kategoriju netiec? Paņem 1 dienas atļauju.

To visu varētu kontrolēt CP nočekojot TA uzlīmi.

Tad vismaz lauku papam ar savu nobraukto autiņu nebūtu problēmas skatē un nav nekādu problēmu, ja pa ceļiem viņš dragā dūmojošs.

Palaidniex 19.jūlijs 2018 11:40
2 0 Atbildēt

Manuprāt - TA uzlīmei ir labākā gadījumā "kultūrvēsturiska pieminekļa" nozīme. Tās faktiskā jēga un nepieciešamība ir reāli NEKĀDA!

Lai pārbaudītu TA datus - pietiek ar valsts numurzīmi.

Un Vācijā visi zina kādām mašīnām ir kāda atgāzu klase, nesen pat attaisnoja pilsētas tiesības nelaist iekšā gaisa maitātājus...

stalkers 19.jūlijs 2018 11:18
0 0 Atbildēt

Braucu ar 30 un 25 gadīgiem autiņiem, kurus turu darba kārtībā, un diemžēl var secināt ka skatēs nevar izķert visādus eļļas kurinātājus, coal runnerus u.c. smirdinātājus, aiz kuriem pat pa šoseju ir pretīgi braukt, jo smird nonstopā - to skatē neizķer, toties, ja kāda eļļas plankums 1, ja pilīte 2.....pa lielam tā skate neko daudz arī nedod, jo lielu daļu defektus kas ir būtiski nenovēro (un pat nevar novērot), vēl ir moments, ka ir grūti ar miestariem, kas spēj identificēt tās pašas bukšu problēmas vēl pirms skates !

Mehs 19.jūlijs 2018 9:41
2 1 Atbildēt

Jautājums: Kas bīstamāks bojāts amortizators, ko skatē nepārbauda, vai brīvkustība stabilizatora stieņa buksēs?

Brauksi ar bojātiem amortizatoriem ar atļautajiem 90 km/h pa (ielāps uz ielāpa ne adatas dūriena) ceļu un ziemā līkumā pretējā joslā kā likts.

Savukārt lielāka kustība stabilizatora stienī neko vairāk par nelielu bungāšanu no auto apakšas neizsauks, bet par šo liek 2 nieku.

Kurš te runā par drošību?

Starp citu tā tapa bākā arī visai maz apdraud satiksmes drošību (ekoloģiju gan maitā), īpaši citu dalībnieku, tā ka to te pieminēt vajadzēja kā kuriozu, nevis reāli citus apdraudošu faktoru.

gh 19.jūlijs 2018 9:48
1 0 Atbildēt

par amortizatoru esmu dabūjis 2, jo tas suloja.

Ja viss šķidrums jau paspējis iztecēt vai aizbrauc slapjā laikā, tad gan to viņiem grūti redzēt.

Amortizatoru stends viņiem it kā noderētu - vienīgā problēma, ka uz stenda beigtus amortiņus var redzēt tikai, ja viņi ir pavisam beigti un funkciju pilnīgi vairs nepilda.

Malacis 19.jūlijs 2018 16:51
0 1 Atbildēt

NU caurums bākā tomēr ir satiksmi apdraudošs - ja degviela izlīst uz ceļa - īpaši dīzelis - tā vieta ir labu laiku izteikti slidena, par benzīnu neesmu meginājis slidināties, bet man šķiet ka arī ir tāds efekts it īpaši kopā ar ūdeni/lietu, tik benža man liekas ātrāk izgaro. Aizdegšanās riski arī ir.

bumeris 19.jūlijs 2018 10:03
31 4 Atbildēt

Es šos CSDD iesūdzēšu tiesā. Kāpēc viņi publicē mana auto bildi? Viņi man ZB jau. Katru reizi piepišas pie visādiem sīkumiem. Nu un, ka bāka tek? Vai tad tas rada draudus satiksmei? Vai hadene izļorkāta? Vienu reizi nepatika, ka bremzes slikti strādā. Amīšu mēsli ar savu klātbūtni vien rada lielākus draudus. Piemēram vakar, mani izkoda viens dodžs. Lai viņu mēģinātu panākt, man nācās radīt 4 avārijas situācijas, pat vienu reizi braucu pie sarkanās. Tas rada lielākus draudus satiksmei, kā hadene, bremzes vai caurums bākā... Tāpēc aizliegt visādus amīšu mēslus, un satiksme uzreiz uzlabosies.

Vernons 19.jūlijs 2018 11:16
0 0 Atbildēt

Galvenais, "Vēro Distanci"! Atbalstu!

jotkūigrekens 19.jūlijs 2018 11:39
1 0 Atbildēt

"...Lai viņu mēģinātu panākt, man nācās radīt 4 avārijas situācijas ..." Nemelo!Citi man radīja vismaz 4 avarījas situācijas, velti pūloties mani kavēt-tāda ir sūrā patiesība!

Chankaishi 19.jūlijs 2018 13:11
1 1 Atbildēt

Un buus veel trakaak, ja apskates uzticees privaatajiem, ne valsts iestaadei. Peec ES kaarteejaas regulas, taa esot negodiiga konkurence, ja valsts neljauj privaatajiem paarbaudiit auto tehnisko staavokli un izsniegt atljaujas to lietot. Buutu kaut vai uz Krieviju paskatiijushies, tur apskates talonu izdod apdroshinaataaji. Faktiski pietiek ar noteiktas naudas summas iemaksu, un tev apskate kabataa. Autinja tehniskais staavoklis pilniibaa tik atkariigs no taa saimnieka sapraata. Biezhi tiem sapraata ne vairaak kaa soffers! Tik suudainus kokus vicinaat

111 19.jūlijs 2018 13:35
0 1 Atbildēt

Es jau sen vairs neuzticu CSDD sava auto drošības pārbaudi - tehniskā apskate ir tikai uzlīme pie kuras katru gadu jātiek izpildot inspektoru prasības.

Kādēļ?

Tādēļ ka vairākkārt esmu izgājis tehnisko apskati ar būtiskiem defektiem, kurus CSDD inspektori nespēj konstatēt laika/pieredzes trūkuma dēļ. Par piemēriem varētu nosaukt sapuvušas bremžu trubas, beigtas aizmugurējās bukses un priekšējās šaras, riepa ar milzīgu pumpu, nestrādājošas aizm. drošības siksnas, eļļas noplūdes, sapuvuši sliekšņi zem plastmasas uzlikām u.t.t.

Es pavisam vienkārši atsakos uzticēt savu drošību tik nekompetentam kantorim, tādēļ pirms tehniskās apskates izeju cauri sarakstam ko inspektors skatīsies un tālāk veicu auto pārbaudi pie KOMPETENTA speciālista, kurš orientējas mana auto markā/modelī un spēj konstatēt defektus.

Viens inspektors nevar orientēties visu auto markās, modeļos! Piemēram, Saab 9-5 aizmugurējo bukšu defektus nevar konstatēt nepaceļot mašīnu uz pacēlāja. Kad es šo auto nopirku, uzkraujot bagāžnieku pie 90km/h mašīnas pakaļa "peldēja" pa ceļu un bija nevadāma. Skatē viss pa nullēm. Šis, manuprāt, ir krietni nozīmīgāks drauds satiksmei kā nedegoša gabarīta lampiņa. Un visi, kas strādā ar Saabiem, zin par šīm buksēm.

Ceļu satiksme uzlabotos tad, ja būtu iespēja uzlīmi dabūt pie dīlera/specializētā auto servisā!

650 19.jūlijs 2018 13:54
2 0 Atbildēt

Vai shitiem suudagabaliem tie pārlūzušie b-diski, aizbāztās bākas p;))))) un pārlūzušās piekares ir "ticami/nejauši radušās" akkurāt laikā kopš "beidzamās TA" ??? Vai ir kaut 1reiz izmeklēti kādi dati, kur un kad un kā tie hlami ir gājuši TA ? Kur mums ir to varoņu/inspektoru un viņu maiņas vadītāju vārdi (vai vismaz pseidonīmi vai niki) ?

BMW autovadītājs 19.jūlijs 2018 18:27
2 0 Atbildēt

Galvenais ir nemīzt!!!! Braucu bez skates no Janvāra, vēl viss kārtībā.

Atrisinājums 20.jūlijs 2018 10:03
0 0 Atbildēt

"Pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 10% avāriju cēlonis ir transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis."

Pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 90% Latvijas autoceļu tehniskais stāvoklis ir neatbilstošs braukšanai un pārvietošanās pa tādiem nav pieļaujama.

Paliek 10% sakārtotu ceļu - taisni tik daudz ir pievedceļi pie valdības un tai pietuvinātu cilvēku mājām, villām, vasarnīcām...

Brauksim tikai pa sakārtotajiem ceļiem, lai visi ceļi Latvijā ir vienādi...

Zemesgramata 20.jūlijs 2018 11:56
1 0 Atbildēt

Bildēs kaut kāda propaganda Krievijas stilā.

Neticu, ka kāds ir tik nabadzīgs,lai tik ļoti nodzītu riepas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti