Baltijas drifta sezonas noslēgumā uzvar Bertāns, par Baltijas čempionu kļūst Jurka

 

Foto: Publicitātes foto

Elīne Berķe Bluša | 13.septembris 2023 8:38

Pagājušajā nedēļas nogalē, 9. un 10. septembrī, Biķernieku trases aizraujošajā “Raganas katla” konfigurācijā norisinājās Baltijas drifta sezonas noslēgums, kas vienlaikus bija arī Livonijas un Latvijas drifta čempionātu priekšpēdējais posms.

Uzvaru sacensībās izcīnīja Nikolass Bertāns, finālā pārspējot igauni Karelu Piiroja, savukārt trešā vieta Jānim Jurkam, kurš attiecīgi izcīnīja arī Baltijas čempiona titulu.

 

Visas sestdienas garumā trasē risinājās treniņi un kvalifikācijas braucieni, kuros uz starta izgāja gan PRO, gan Semi Pro klases sportisti. PRO klasē šoreiz piedalījās 27 dalībnieki no piecām valstīm, savukārt Semi Pro ieskaitē bija vērojams vēl kuplāks dalībnieku skaits – 32 piloti no visām trim Baltijas valstīm. Kvalifikācijā PRO klasē uzvaru izcīnīja Jānis Jurka, aiz sevis atstājot lietuvieti Benediktu Čirbu un Nikolasu Bertānu. Semi Pro klases kvalifikācijā pirmais Dāniels Lācis, pārspējot igauni Michael Reiljan un Mārtiņu Bērziņu.

Lai arī “Raganas katlā” sacensības notiek jau vairākus gadus un sportisti šo konfigurāciju jau labi pazīst, šoreiz gan treniņos un kvalifikācijā, gan arī finālbraucienos bija novērojami ļoti daudzi incidenti. Īpaši grūti dalībniekiem gāja ar pirmo pagriezienu, tomēr arī pārējos pagriezienos bija vērojamas izbraukšanas ārpus trases un kontakti ar riepu sienām un vaļņiem. Neraugoties uz to, abās dienās izdevās pabeigt sacensības līdz ar tumsas iestāšanos.

PRO klasē lielisku sniegumu demonstrēja jau iepriekš minētie Jurka un Bertāns, kuriem abiem izdevās aizcīnīties līdz pusfināliem. Jurkam pretī stājās pagājuša gada “Raganas katla” posma Semi Pro klases uzvarētājs, igaunis Karel Piiroja, savukārt Bertānam bija jācīnās pret spēcīgāko Lietuvas drifta pārstāvi Benediktas Čirbu. Jurkam ar Piiroju bija ļoti līdzīgi tandēmu braucieni, tomēr beigās tiesneši lēma par labu igaunim, savukārt otrajā pusfinālā Čirba pieļāva lielākas kļūdas un attiecīgi uzvara Bertānam.

Finālā Bertāns turpināja demonstrēt izcilus sekojošos braucienus, piebraucot tik tuvu konkurentiem kā neviens cits. Lai arī Piiroja sastādīja nopietnu konkurenci, šoreiz labāku sniegumu parādīja Bertāns, tādējādi izcīnot uzvaru Baltijas sezonas noslēdzošajā posmā. Neraugoties uz to, ka Bertāns šajā sezonā piedalījās vien četros no sešiem Baltijas posmiem, ar šo uzvaru sezonas noslēgumā viņam kopvērtējumā izdevās pakāpties uz trešo vietu. Cīņā par trešo vietu pārāks pār lietuvieti Čirbu bija Jānis Jurka, kuram ar to pietika, lai kļūtu par 2023. gada Baltijas drifta čempionu. Otrajā vietā kopvērtējumā palikušais armēnis Raman Kandratsenka sezonas noslēgumā izstājās jau TOP 16 kārtā, piekāpjoties lietuvietim Andriusam Vasiļiasukam.

Semi Pro klasē cīņas bija ne mazāk aizraujošas, arī šeit tandēmu braucienos notiekot daudziem starpgadījumiem. Bez tādiem šoreiz iztika kvalifikācijas uzvarētājs Dāniels Lācis, kurš ceļā uz pusfināliem spēja tikt galā ar diviem igauņu pārstāvjiem. Tur viņam pretī stājās Rūdolfs Salmanis, kurš arī pirms tam bija pārspējis divus igauņu braucējus. Šajā cīņā gan skaistāku sniegumu demonstrēja Lācis, tādējādi pirmo reizi šosezon iekļūstot finālā. Otrajā pusfinālā savā starpā tikās kopvērtējuma līderis Aleksandrs Vlasovs un igaunis Arti Kannisto, no kuriem labāks šoreiz gan bija igaunis.

Cīņā par trešo vietu Vlasovam izdevās pārspēt Salmani, tādējādi kāpjot uz goda pjedestāla trešā pakāpiena. Tāpat Vlasovam pirms noslēdzošā posma izdevies iekrāt arī labu pārsvaru kopvērtējumā, kur viņa tuvākie sekotāji ir igaunis Michael Reiljan un Ronalds Šaltens. Fināla cīņā šoreiz bez kļūdām iztika igaunis Kannisto, līdz ar to viņam uzvara, bet Lācim otrā vieta un pirmais pjedestāls šosezon. Jāatzīmē, ka Semi Pro klasē šī ir jau otrā uzvaru igauņiem pēc kārtas “Ragana katlā”, jo pagājušā gadā šeit triumfēja Karel Piiroja.

Latvijas un Livonijas sezonas noslēgums, kas vienlaikus būs arī Ziemeļeiropas čempionāta noslēdzošais posms, notiks pēc nepilna mēneša - 7.-8. oktobrī – Biķernieku trasē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 27

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti