OCTA apdrošinātāji atlīdzinājuši zaudējumus 41,000 CSN negadījumos cietušo 9

 
4.decembris 2008 11:20

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, šogad deviņos mēnešos apdrošinātāji pieņēmuši 41,2 tūkstošus lēmumus par zaudējumu atlīdzību izmaksāšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Kopējā piekritušo atlīdzību prasību neto summa sastādīja 29,2 milj.latu, kas ir par 33% vairāk nekā pērn šajā pašā laika posmā.

Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu pieaudzis par 30% un no 607,78 latiem pērn deviņos mēnešos šogad sasniedzis jau 792,48 latus.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs: „Lai gan inflācija samazinās, turpina palielināties vidējā izmaksātā atlīdzība, kas sasniegusi līdz šim augstāko atzīmi - 792,48 latus. Tas saistīts ar ārstēšanās pakalpojumu sadārdzināšanos, kā arī ar transportlīdzekļu remonta izmaksu pieaugumu, ko veicināja pēdējo gadu tendence, ka ceļu satiksmē pieauga jaunu transportlīdzekļu īpatsvars, kuru remontizmaksas ir ievērojami dārgākas nekā vecākām automašīnām.”

Vislielāko daļu no kopējās zaudējumu atlīdzību summas veido transportlīdzekļiem nodarītie bojājumi un bojāeja - kopā 92%. Tad seko mantas bojājumi un ārstēšanās izdevumi.

Vislielākās atlīdzības izmaksātas par negadījumiem Itālijā

Par šogad deviņos mēnešos reģistrētajiem 1541 apdrošināšanas gadījumiem ārzemēs zaudējumu atlīdzībās apdrošinātāji izmaksājuši 4,2 milj.latus. Valstīs, kurās reģistrēts vislielākais apdrošināšanas gadījumu skaits, ir Vācija (301), Polija (231), Lietuva (215) un Igaunija (121). Vidējās atlīdzības lielums par negadījumu ārzemēs ir 2 tūkstoši latu.

J.Stengrevics: „Šogad divas vislielākās izmaksātās atlīdzības ir par mūsu iedzīvotāju transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, kas notikuši Itālijā: 118 tūkst.latu un 92 tūkst.latu. Abos šajos negadījumos vainīgie ir Latvijā reģistrētas kravas automašīnas. Trešā lielākā atlīdzība ir par negadījumu, kas noticis Latvijā un kuru izraisījusi vieglā automašīna. Par šo negadījumu kopējā atlīdzība veido 70 tūkstošus latus. Jāmin, ka, ja negadījuma izraisījušā transportlīdzekļa īpašniekam nebūtu OCTA, tad šādas summas sākotnēji tiktu izmaksātas no OCTA Garantijas fonda, bet vēlāk tās īpašniekam būtu jāatlīdzina no savas kabatas.”

Apdrošinātāju darbības zaudējumi sarukuši

Salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, šogad nopelnītās prēmijas ir pieaugušas par 65%, sastādot 41,5 milj.latu. Tas ir straujākais pieaugums pēdējo gadu laikā, kas ļāvis apdrošinātājiem samazināt zaudējumus līdz 700 tūkstošiem (2007.gada deviņos mēnešos tie bija 3,66 milj.latu).

J.Stengrevics: „Tas ir ļoti labs signāls, jo norāda uz OCTA nozares stabilitāti, kas ir īpaši nozīmīgs faktors, ņemot vērā šī brīža situāciju finanšu jomā pasaulē. Jācer, ka līdz gada beigām tie saruks vēl vairāk. Šobrīd zaudējumu samazināšanai ir atbilstošs laiks, jo mazinoties inflācijas rādītājiem, kas pēdējos gados bija kļuvuši nekontrolējami, apdrošinātājiem ir lielākas iespējas prognozēt varbūtējās atlīdzību izmaksas nākotnē un veikt atbilstošus pasākumus, lai uzlabotu finanšu rādītājus.”   

Uz šī gada 1.oktobri OCTA polises bija 728,6 tūkst. transportlīdzekļu, no kuriem 554,4 tūkst. bija vieglās automašīnas, 65,7 tūkst. kravas automobiļi, 10 tūkst. motociklu un pārējie – autobusi, tramvaji, trolejbusi, traktori, automobiļu un traktoru piekabes. Saglabājas tendence, ka apdrošināto transportlīdzekļu ir vairāk nekā to transportlīdzekļu, kuriem veikta ikgadējā tehniskā apskate.
 
Visi komentāri
 
264468. viesis 4.decembris 2008 12:01
0 0 Atbildēt

Tik ticami par tiem zaudējumiem :D

264471. viesis 4.decembris 2008 12:22
0 0 Atbildēt

Lai publicē peļņas datus... tad uz peļņas fona tas būs sūds... bel, kretinē šitie čīkstētaji.

Gan jau atkal gribēs kaut ko $ pacelt.

Arvien vairak būs tadu vadītaju, ka nemaz nepirks to zelta OCTA.

Brauks ar 2. golpu un pie tirsas.

264497. viesis 4.decembris 2008 15:07
0 0 Atbildēt

"... ja īpašniekam nebūtu OCTA, tad šādas summas sākotnēji tiktu izmaksātas no OCTA Garantijas fonda, bet vēlāk tās īpašniekam būtu jāatlīdzina no savas kabatas.”

Un kā tad regresa prasību prieki? Vai tik nebūs jāatlīdzina no savas kabatas šā kā tā, ar visu OCTU?

264499. viesis 4.decembris 2008 15:18
0 0 Atbildēt

29,2 milj.Ls izmaksāt.

cik viņi saņem? Kāds ir reālais transporta līdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē? - aptuveni miljons varbūt sanāk, reģistrēti pēc CSDD datiem gan ir vairāk.

Kāda ir vidējā OCTA polise vienam gadam? 50Ls domāju noteikti. Sareizinam abus šos lielumus un iegūstam aptuvenu nojausmu par ieņēmumiem no OCTA..

264510. viesis 4.decembris 2008 21:19
0 0 Atbildēt

Droši vien, kā jau 100to reizi saku, ka OCTAi bija jabūt valsts monopolam.

264537. viesis 5.decembris 2008 22:26
0 0 Atbildēt

Vai mums ir kads veids kā mēs, kā valsts iedzīvotāji varam pārņemt OCTAs pakalojumu valsts pārziņā, šobrīd tas ir acīmredzmas politisks lobijs, kur valsts kalpo Apdrošina kompāniju interesēm, sūtot aktīvā uzraudzībā Ceļu Policijas patruļas. Cilveki attopieties Jus maksajiet privatam biznesam kas nekad nakartos ceļus, neveicinās infrastruktūru, neattīstīs it neko jūsu bērnu un mazbērnu labā. Ceru ka var atrasties kads pašaizliedzīgs cilvēks vai grupa kas varetu šo jautājumu pacelt sabiedriskās diskusijas līmenī. Tad arī mazliet vairāk valstij būs naudas, un varbūt arī kāds beigs cjikstet par krizi. Es piesakos palīgā, stavet piketā, formet un iesniegt dokumentus lai varētu Valstij maksāt šo OCTAs pakalpojumu, tad vizmaz zināšu kam maksāju. Iededzies par Latviju ...

264547. viesis 6.decembris 2008 13:31
0 0 Atbildēt

PILNĪGS SVIEXTS! Kādi ir uz OCTA saliktie izdevumu posteņi? Vai to kāds var parādīt?

Cik liels ir pieteikto gadījumu skaits un kopējā summa, kuri netiek apstiprināti un akceptēti? Man ir bēdīga pieredze ar BTA. Negribam un nemaksājam (pareizāk velkam laiku). Varbūt krīzes apstākļos šo naudas kāstuvi vajadzētu slēgt? Jau šobrīd izdevīgāk ir pašiem vienoties uz ceļa, ja nevēlies 100 LVL skādes dēļ nākamajā gadā maksāt 200 LVL par OCTA polisi. Jautājums - KĀPĒC vajag šādu sistēmu, ja tā reāli nedarbojas (nu labi darbojas par 50%)? Es domāju par visu tautu kopumā, nevis par tiem kuriem tas ir izdevīgi.

:))

264579. viesis 8.decembris 2008 10:18
0 0 Atbildēt

Dīvaini, ka veselības apdrošināšana nav dārgāka nākošgad, ja šogad esmu slimojis.

264646. viesis 8.decembris 2008 15:45
0 0 Atbildēt

Laupītāju būšana un tikai. Ja tiec avārijā un atzīts par vainīgu, apdrošināšana nākošajam gadam x3. Ja esi braucis bez krashiem- nākošgad praktiski tas pats. Tad jau vajadzēja veidot uzkrājošo sistēmu, kad sasniedzot pensijas vecumu vari izņemt iemaksātās summas, protams, ja neesi avārijās notriecis:)))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti