Rīgas motormuzejs saņem dāvinājumu – 1961. gadā ražoto mini motociklu «Mikrons» 9

 
8.janvāris 2010 11:23

Šā gada sākumā Rīgas motormuzejs ir saņēmis dāvinājumu – 1961. gadā Rīgā uzbūvēto mini motociklu „Mikrons”. To muzejam ziedojis Valdis Eglītis, kura tēvs Teodors Eglītis bija šī motocikla konstruktors un izgatavotājs.


Attēlā: Valdis 1961. gada septembrī  izmēģina tēva Teodora Eglīša izgudroto mini motociklu

Motociklu izgudroja un vienā eksemplārā uzbūvēja VEF inženieris T.Eglītis. Tas ir veidots uz bērnu velosipēda (tā dēvētā „samokata”) bāzes, iebūvējot PSRS rūpnieciski ražoto „IRTIŠ” velosipēdu piekaramo motoru. Mazā, motorizētā braucamrīka svars bija 16 kilogrami, tas spēja attīstīt ātrumu līdz 30 km/h un patērēja maz benzīna. Mazo izmēru dēļ braucamrīks bija ērti pārvadājams un uzglabājams.

„Uz liliputu motocikla gana ērti varēja iekārtoties kā liels tā arī mazs. Mocīts skrēja labi,” atceras V.Eglītis. „Rīgas motormuzejs” ir īstā vieta, kur atrasties vēsturiskajam, mazajam spēkratam. Tā tiks atspoguļota transportlīdzekļu attīstības vēsture, kā arī saglabāta mana tēva- slavenā VEF konstruktora piemiņa”.

Apskatīt šo braucamo var Rīgas motormuzeja ekspozīcijā.

 

 
Visi komentāri
 
273838. viesis 8.janvāris 2010 11:38
0 0 Atbildēt

Pocketbike priekštecis

273839. viesis 8.janvāris 2010 11:38
0 0 Atbildēt

Bērnu velosipēds un samokats (aka skrejritenis) ir divas dažādas lietas !!! Ja jau raksta tad varbūt var kvalitatīvi nevis tikai tjap ljap skribelēt !!!

273843. viesis 8.janvāris 2010 11:58
0 0 Atbildēt

šitāds labs. Ja kāds sāktu šitādus ražot pa lētām naudām, pats labprāt tādus 2 gab nopirktu lai ir ar ko uz veikalu aizbraukt.

Vienīgi žēl, ka sākot šādus ražot latvijā, katrā ziņā par tādu, vietiejais bāleliņš gribētu uz katra moča kādus 200ls uzvārīt un beigās cena būtu kosmoss :D

273845. viesis 8.janvāris 2010 12:14
0 0 Atbildēt

Tgada jāspiež uz elektro mini braucamajiem !!! Ja visu veiksmīgi izdodas norealizēt, tad var aŗī ārpus Lv nostartēt ( dizains un lietošanas ērtums būs ļoti svarīgs, jo konkurences netrūkst)!!!

273847. viesis 8.janvāris 2010 12:55
0 0 Atbildēt

manuprāt, šo braucamo optimālākais piemērojums - mazus bērnus ievirzīt motosportā. Faktiski jau tas ir katra maza puikas sapnis - pēc "''skoļņik" velosipeda jau tikt pie motorizēta braucamā. Mani senči bija pret mopēdiem naidīgi noskaņoti, man nācās bez ši prieka bērnībā iztikt, bet PIRMO pozitivo piedzīvojumu skolas gados braucot ar Rīga 7 mopedu - atceros vēl šodien. Diemžēl, šodien lētos Rīgas mopēdus nopirkt nav iespējams, rolleri maksā salīdzinoši daudz. Šodien jauniešiem "motorizēties" ir visai problematiski. Pašlaik no malas skatoties, izskatās, ka viss tas process notiek uz vecu mocīšu dzelžu bāzes, kas tiek kaut kā atjaunoti un pielietoti braukšanai. Īpāši jau laukos.

273863. viesis 8.janvāris 2010 23:08
0 0 Atbildēt

Par protipu izmantotais velosipēds nav nekāds samokats, tas bija vienkārši bērnu velosipēds. Man ar tāds bija, ar pupējamām riepām. :D

273864. viesis 9.janvāris 2010 3:11
0 0 Atbildēt

uz bildes esošais ir "samokats"... bija man tāds, ar visām pumpējamām riepām...

273929. viesis 12.janvāris 2010 16:45
0 0 Atbildēt

Vispaar jau ar shitaadiem ritenjiem bija gan "samokati", gan velosipeedi, ja

pareizi atceros, Serpuhovas motoveloruupniicaa razhoja. Starp beernu braucamajiem

skaitiijaas "krutie" :-)))))))

Crankshaft

274060. viesis 18.janvāris 2010 8:39
0 0 Atbildēt

manam 4 ritenim ar bij šitādi pumpējami rati

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti