Nākotnes apveidi - «Opel Flextreme GT/E» koncepts 3

19.februāris 2010 11:17

Ženēvas auto izstādē Opel atklās jauno Flextreme GT/E konceptauto – modeli, kas demonstrē Opel ceļu uz līdera statusu videi draudzīgu tehnoloģiju jomā.

Flextreme GT/E pārsteigs ar izteiksmīgu dizainu, kas apvienots ar ekoloģiskas piedziņas koncepciju un vācu tehnisko precizitāti.

<250>Opel stratēģija ir iegūt arvien lielāku neatkarību no fosilās degvielas un, lai sasniegtu šo mērķi, galvenā loma atvēlēta elektrībai. 4,7 metrus garais Flextreme GT/E konceptauto parāda, kā hibrīdpiedziņas E-REV (extended-range electric vehicle) tehnoloģijas var tikt izmantotas arī lielos vai vidējās klases automobiļos, kā arī kompaktklases automašīnās, piemēram, nākotnes auto Ampera, kura jau pavisam drīz mēros ceļu pie pircējiem. E-REV ir saīsinājums no nosaukuma Extended Range Electric Vehicle - elektrisks auto ar pagarinātu nobraucamo attālumu.

Virsbūves dizains: emocionāli pausts ekonomiskums

Flextreme GT/E zemās, kupejai līdzīgās proporcijas parāda visu Opel jaunās dizaina valodas potenciālu – tēlniecība satiekas ar vācu precizitāti zem apvalka, kas apveltīts ar izciliem aerodinamikas rādītājiem.

Pagarināto automobiļa priekšpuses dizainu pastiprina zemā motora pārsega līnija, kuru apkļauj raksturīgie bultas formā veidotie LED lukturi. Tie ir novietoti šķērsvirzienā dziļi priekšējos spārnos. Jaunā trapeces formas radiatora reste ir šaura, bet uzkrītoša. Izvirzītais bultas formas hromētais stienis apveltīts ar lielu Opel emblēmu, aiz kuras slēpjas Flextreme GT/E akumulatora uzlādēšanas kontaktligzda.

Radiatora restes augšdaļa tiek izmantota dzesēšanas gaisa ieplūdei, apakšējo daļu sedz caurspīdīgs panelis. Tā kā nav nepieciešamas papildu gaisa ieplūdes atveres, bija iespējams izveidot zemu automašīnas priekšpusi labākai aerodinamikai, pateicoties tam Flextreme GT/E jau tagad atbilst nākotnes kājāmgājēju drošības stingrajām prasībām. 

Skulpturālais priekšējais pārsegs ar Opel zīmi uz izcilnās viduslīnijas papildināts ar šaurām vertikālām gaisa izplūdes atverēm katrā pusē – tās ļauj no motortelpas izkļūt sakarsušajam gaisam. Muskuļotie spārni un riteņu arkas priecē ar harmonisku pāreju virsbūves sānos.



Profilā Flextreme GT/E visraksturīgākā iezīme ir inovatīvie masīvie C statņi. Šis plūstošais dizains ļauj jumta un logu līnijai stiepties vienmērīgi līdz automobiļa aizmugurei. Automobiļa dinamisko raksturu vēl vairāk uzsver Opel zīmes zibens motīva novatoriskā interpretācija – tagad tas kā kalta, stilizēta līnija virzās lejup no C statņa pamatiem, visbeidzot ietiecoties priekšējā spārna lejasdaļā. 

Iekļūšana salonā ir uzlabota, pievienojot aizmugurējās durvis ar virām aizmugurē – Opel FlexDoors koncepcija, kas izmantota jaunajā Meriva vienapjoma auto modelī, šeit ir tikusi attīstīta vēl tālāk. Lai saglabātu virsbūves formu skaidrību, visi durvju rokturi aizstāti ar gaismas sensoriem. Tie ļauj durvīm atvērties pēc vadītāja vai pasažiera rokas pieskāriena. Lai samazinātu gaisa pretestību, nav arī ārējo atpakaļskata spoguļu, tie aizstāti ar nelielām videokamerām A statņu apakšdaļā.

Aizmugurē spēcīga plecu līnija apkļauj skulpturālas riteņu arkas, tas vēl vairāk pastiprina Flextreme GT/E platā, zemei piekļautā stāva radīto iespaidu. Kupejai līdzīgo formu noslēdz stāvā aizmugure, kurā izvietoti ar priekšējām gaismām izskata ziņā saskaņoti bultas formas LED lukturi. Aizmugurējais vāks veidots pēc līdzīgiem principiem kā Insignia Sports Tourer – tas aptver visu aizmuguri trīs dimensijās, lai tādējādi atvieglotu bagāžas iekraušanu. Tumšais aizmugures stikls ir viegli izliekts un iesniedzas tālu jumtā, lai uzlabotu gaisa plūsmu.



Jumta vidū izvietots fiksēts stikla panelis, kura caurspīdīgums  adaptējas ārējiem apstākļiem – ziemas aukstumā tas ļauj salonu sasildīt saules stariem, bet vasarā tas kļūst tumšāks, lai nodrošinātu patīkamu atmosfēru salonā. Jumta aizmugurējā stūrī izvietota atvere, kas  paredzēta papildus akumulatora un elektronisko komponentu dzesēšanai.

{page}

Zems svars un optimāla aerodinamika

Flextreme GT/E ir ne tikai izteiksmīgais izskats, tā dizains ir arī ārkārtīgi efektīvs no degvielas izmaksu samazināšanas viedokļa. Mazā priekšpuse, zemais jumts (1308 mm) un plakanā, līdzenā apakšpuse ļauj automašīnai kustēties, neizjūtot īpašu gaisa pretestību.

Vesela pasākumu sērija uzlabo gaisa pretestības rādītājus. 21 collas vieglmetāla riteņi ir salīdzinoši šauri, tādējādi samazinot gaisa pretestību, tie ir aprīkoti ar 195/45 izmēra zemas rites pretestības riepām. Arī caurspīdīgo plakano dekoratīvo riteņu uzliku skaidrās līnijas samazina gaisa pretestību.  

Nelielā priekšējā gaisa ieplūdes atvere uzlabo gaisa applūšanu ap priekšpusi, bet automašīnas apakšdaļa aizmugurē izliecas uz augšu, tādējādi vēl vairāk samazinot gaisa pretestību – līdzīgi kā Venturi efekta gadījumā.

<250>Flextreme GT/E arī ir iespaidīgs paraugs, kā efektīvi izmantot aktīvās virsbūves komponentes. Ja ātrums pārsniedz 50 km/h, no gaisa izplūdes spraugas aizmugurē aiz katras riteņu arkas izbīdās vertikāls panelis. Šie 350 mm garie sānu spoileri novada liela ātruma radīto gaisa plūsmu gar automašīnas aizmugurējiem stūriem, tādējādi vēl vairāk samazinot gaisa satricinājumus.

Automobiļa masas samazināšanas pasākumos ietilpst viegla oglekļa kompozītmateriāla ārējo virsbūves paneļu izmantošana, polikarbonāta logu stikli un alumīnija lējumu strukturālie komponenti. Salīdzinājumā ar ierastajiem materiāliem, šie nodrošina automobiļa masas samazināšanu par 40 procentiem, kas vēl vairāk palīdz taupīt enerģiju un pagarināt ceļu, kas nobraucams ar noteiktu degvielas daudzumu.

Inovatīva piedziņa

Ekonomiskajā auto koncepcijā ietilpst arī GM novatoriskā E-REV hibrīdpiedziņas sistēma, kas jau tikusi izstrādāta modelim Opel Ampera. Flextreme GT/E savukārt pierāda, cik daudzpusīga šī sistēma var būt, demonstrējot to arī vidēji lielā automobilī. 

Neskatoties uz tā lielāko izmēru un maksimālo ātrumu, kas pārsniedz 200 kilometrus stundā, Flextreme GT/E ir radīts, lai sasniegtu rezultātus līdzīgus Ampera sniegumam: nobraucamais attālums ar akumulatora piedziņu ir līdz pat 60 km pilnībā bez CO2 izplūdes emisijām, bet  kopējais nobraucamais attālums ar vienu degvielas uzpildīšanas reizi -  vairāk par 500 km. Vidējais degvielas patēriņš tiek prognozēts aptuveni 1.6 l/100 km, CO2 emisijas mazākas par 40 g/km.

Nepavisam kā parastam hibrīda tipa auto, Flextreme GT/E piedziņa nepārtraukti norit elektriski. Tipiskajiem braucieniem, kas ilgst līdz 60 km, enerģiju piegādā T formas litija jonu baterija, kas atrodas zem grīdas pie aizmugurējā sēdekļa.

Taču atšķirībā no automašīnām, kas aprīkotas tikai ar akumulatora piedziņu, ar Flextreme GT/E nebūs jāvairās no tālākiem ceļa gabaliem, baidoties, ka akumulatora strāva var izbeigties un tikt uz priekšu vairs nav iespējams. Nelielais benzīna dzinējs – ģenerators nemanāmi strādā, lai nodrošinātu enerģiju, kad vien tā ir nepieciešama un baterijas krājumi beigušies. Šajā režīmā nobraucamais attālums pagarinās līdz 500 km, līdz brīdim, kad akumulators var tikt atkal uzlādēts vai automašīna tuvojas nākamajai degvielas uzpildes stacijai.

Motors elektriskajā piedziņas vienībā sasniedz ievērojamu 370 Nm griezes momentu, tādējādi nodrošinot dzīvīgu sniegumu un paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h mazāk nekā deviņās sekundēs. 

Flextreme GT/E konceptauto ir tālāks solis Opel automobiļa elektrifikācijas nelokāmajā stratēģijā, kurā ietilpst plašs klāsts automašīnu, kuros izmantoti akumulatori, elektriskā piedziņa ar pagarinātu nobraucamo distanci, hibrīdpiedziņa un ūdeņraža tehnoloģijas.

 
Visi komentāri
 
274953. viesis 19.februāris 2010 11:39
0 0 Atbildēt

Kautkā baigi atsit reno/citroen.

274968. viesis 19.februāris 2010 13:59
0 0 Atbildēt

ko nozīmē "emocionāli pausts ekonomiskums"?Tas ir tad, kad ar sarkanu seju un izvelbtām acīm bļāuj: taupām mēs taupām uz visu! :))

275004. viesis 20.februāris 2010 12:32
0 0 Atbildēt

Kāds ir drusku pārskatījies Alfa Romeo "konceptus", kas dragā pa ielām...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzinējs apgāžas uz jumta - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 2

Video autors nofilmē neveiksmīgu apdzīšanas manevru, kura rezultātā apdzinējs nobrauc no ceļa un apgāžas uz jumta (visi notikumi līdz 0:30). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 18 miljoni - pārdots retro "Ferrari" (+ foto) 3

"RM Sotheby’s izsolē" pārdots 1959.gada "Ferrari 250 GT California Spider Competizione", atnesot savam pēdējam īpašniekam gandrīz 18 miljonus dolāru. Lasīt vairāk

 

Uztriecas taksometram, kas brauc atpakaļgaitā (+ video) 5

Kravas auto nespēj nobremzēt un uztriecas taksometram, kura šoferis to vada atpakaļgaitā pa autoceļu ar intensīvu satiksmi. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti