No 23.jūnija - bargāki sodi par braukšanu reibumā 14

 
29.jūnijs 2010 0:00

2010.gada 23.jūnijā stājas spēkā grozījumi LAPK par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā. Sodi kļuvuši bargāki.

149.15 pants. Transportlīdzekļu vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē

Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles, bet nepārsniedz 0,5 promiles, -

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam, kura vadītāja stāžs mazāks par diviem gadiem, no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem.

<250>Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,0 promili, -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam trīsdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no trīssimt līdz četrsimt piecdesmit latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz vienu gadu.

Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles, -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam astoņdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no piecām līdz desmit diennaktīm, uzliek naudas sodu no sešsimt līdz astoņsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.

Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam simt divdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no desmit līdz piecpadsmit diennaktīm, uzliek naudas sodu no astoņsimt līdz tūkstoš latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz četriem gadiem.

Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam simt divdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no desmit līdz piecpadsmit diennaktīm, uzliek naudas sodu no astoņsimt līdz tūkstoš latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz četriem gadiem.

Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā, esot slimam vai tādā mērā nogurušam, ka tas ietekmē vadītāja darbspējas un ceļu satiksmes drošību, -

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.

Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad transportlīdzeklis tiek apturēts pēc policijas darbinieka, robežsarga (uz valsts robežas vai pierobežā) pieprasījuma, līdz pārbaudei, kas nosaka alkohola koncentrāciju asinīs vai konstatē narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmi, vai atbrīvošanai no šīs pārbaudes noteiktā kārtībā -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam simt divdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no desmit līdz piecpadsmit diennaktīm, uzliek naudas sodu no astoņsimt līdz tūkstoš latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz četriem gadiem.

Par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes -

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam simt divdesmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no desmit līdz piecpadsmit diennaktīm, uzliek naudas sodu no astoņsimt līdz tūkstoš latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz četriem gadiem.

 
Visi komentāri
 
277647. viesis 23.jūnijs 2010 16:16
0 0 Atbildēt

manuprāt būtu jāpapildina ar sekojošo - deputātiem, minstriju un iestāžu vadītājiem, policistiem un militāristiem par vairāk kā 0,5 promiles - tiesības uz mūžu, gads cietumā un 10 000 Ls soda nauda.

277650. viesis 25.jūnijs 2010 11:08
0 0 Atbildēt

viktoriem virs 0.2 prommilēm - 10 gadus dolomīta karjerā, tiesības nost uz mūžu visai ģimenei, pilnu mantas konfiskāciju un ikmēneša sodu 10 nopelnīto algu apmērā līdz mūža beigām.

277653. viesis 25.jūnijs 2010 18:38
0 0 Atbildēt

...un atņemt klaviatūru.

277654. viesis 25.jūnijs 2010 22:33
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka diezgan sakarīgi

277656. viesis 27.jūnijs 2010 11:49
0 0 Atbildēt

skan kā pantiņš, uzrakstīts arī... :D pat ar atskaņām...

tikai aizmirsuši vārdiņa "uzliek naudas sodu" vietā uzrakstīt "iekasē" :(

277667. viesis 28.jūnijs 2010 23:36
0 0 Atbildēt

Kā jau tas bija paredzams nekas nav mainījies:

2010 - 343 (35 733 pārbaudīti), jeb 0,9% dzērušo no pārbaudītajiem vadītājiem

2009 - 414(65 187 pārbaudīti), jeb 0,6% dzērušo

2008 - 329 (32 415 pārbaudīti), jeb 1%

2007 - 182 (33 827 pārbaudīti), jeb 0,5%

2006 - 240 (30 316 pārbaudīti), jeb 0,8%

2005 - 713 (41 776 pārbaudīti), jeb 1,7%

Arests tika ieviests 2005.gadā, ja pat tas neatturēja, tad arī lielais sods nelīdzēs

277669. viesis 29.jūnijs 2010 9:33
0 0 Atbildēt

Vajag ieviest neatgriezenisku auto konfiskāciju. Pravas nost, auto nost (uz izsoli vai Tolmetu), soda naudu un piespiedu darbu.

277678. viesis 29.jūnijs 2010 12:18
0 0 Atbildēt

da šie lielākā daļa brauc ar "nomas auto"

277680. viesis 29.jūnijs 2010 12:47
0 0 Atbildēt

Ja ar nomas auto saprot līzingotos, tad par tiem ir jāmaksā arī tad, ja pats auto sen vairs dabā neeksistē.

277685. viesis 29.jūnijs 2010 13:58
0 0 Atbildēt

un pieskaiti vēl tos, kas atpirkušies uz vietas :D

277686. viesis 29.jūnijs 2010 14:10
0 0 Atbildēt

sīņiem tagad nepietiek naudas lai uz vietas atpirktos (ja nu tikai saulaino paraujot), be pacaniem nav jāatpērkas, pietiek ar ksivu

287534. viesis 16.oktobris 2012 10:02
0 0 Atbildēt

mana masina ir atniemta un ievietota stavlaukuma bet es pats nebiju pie stures.Tagad man pateica kad tas cilveks samaksas sodu tad man atdos masinu. Par evakuatoru un stavlaukumu es varu pats samaksat.Bet vins savejos 600ls tik atri nevares samaksat.

Arturix 26.jūnijs 2015 15:36
0 0 Atbildēt

Pareizi ir - nav ko pārkāpjot noteikumus vadītājiem riskēt ar citu cilvēki dzīvībām...

nixp.lv/vaditaju-medi...ka-izzina.html

Arturix 26.jūnijs 2015 15:36
0 0 Atbildēt

interesants raksts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti