Rīgā Brīvības gatvē ierīko sabiedriskā transporta joslu 5

18.augusts 2010 14:04

Sabiedriskā transporta satiksmes uzlabošanai divos Brīvības gatves posmos tiks ierīkotas sabiedriskā transporta joslas.

Brīvības gatvē no Lielvārdes ielas līdz Struktoru ielai virzienā uz centru un Brīvības gatvē no Biķernieku ielas līdz Lielvārdes ielai virzienā uz Berģiem tiek ierīkotas sabiedriskā transporta joslas.

Skatīt uz kartes »»

Šis Brīvības gatves posms ietilpst astoņos sabiedriskā transporta maršrutos. Pa to kursē četri pašvaldības autobusu maršruti, viens trolejbusu maršruts un 3 komercautobusu jeb mikroautobusu maršruti. Pēc RP SIA „Rīgas satiksme” sniegtās informācijas sabiedriskajam transportam paredzētais laiks šī Brīvības gatves posma šķērsošanai ir līdz 6 minūtēm. Bet augstas satiksmes intensitātes apstākļos sabiedriskā transporta kustības traucējumi iepriekšējo gadu laikā šajā Brīvības gatves posmā ir bijuši līdz pat 30 minūtēm.

Sabiedriskā transporta josla Brīvības gatvē tiek ierīkota pirmajā braukšanas joslā katrā virzienā.

Sabiedriskā transporta joslu šogad plānots ierīkot arī Maskavas ielas posmā no Plostu ielas līdz Slāvu ielai abos virzienos.

Sabiedriskā transporta joslu ieviešana kā viens no līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanai ir paredzēta Rīgas sabiedriskā transporta attīstības koncepcijā 2005. -2018. gadam.
Atsevišķu braukšanas joslu ierīkošana sabiedriskā transporta satiksmei ir viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai, kas ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas laiku. Sabiedriskā transporta joslas ilgtspējīgai mobilitātei un sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai tiek ierīkotas gan lielākajās Eiropas, gan Ziemeļamerikas pilsētās, lai risinātu automašīnu sastrēgumu radītās iedzīvotāju pārvietošanās problēmas, piedāvājot iedzīvotājiem alternatīvas pārvietošanās iespējas ar sabiedrisko transportu bez sastrēgumiem.

Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 850 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības.

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu, kas uzlabo sniegtā pakalpojuma kvalitāti pasažieriem.

Atgādinām, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem pa sabiedriskā transporta joslu drīkst braukt gan pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi, gan taksometri, kā arī operatīvais transports. Taču pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi drīkst izmantot arī pārējo transportlīdzekļu satiksmei paredzētās braukšanas joslas.

RD Satiksmes departaments

 
Visi komentāri
 
278308. viesis 19.augusts 2010 11:36
0 0 Atbildēt

šitais ir labs - nebija sastrēgumu, tagad būs! :(

278354. viesis 20.augusts 2010 16:35
0 0 Atbildēt

No joslas būtu jēga tad, ja tā būtu no Raiņa bulvāra līdz Berģiem.

278369. viesis 22.augusts 2010 10:18
0 0 Atbildēt

Ir sastrēgumi - ura ura urrāāāaā

278370. viesis 22.augusts 2010 18:36
0 0 Atbildēt

jā, bļ*ģ, izdomāja kārtējo h*iņu, tiešām gribās lamāties par to, kā tie lēmumpieņēmēji var vienmēr kaut ko sačakarēt.... kad jau šķiet , ka ir sakārtots, ka beidzot Juglas virzienu var izbraukt abos virzienos ātri - tad tagad vairs tas nav iespējams. PALDIES!!!!!

278396. viesis 24.augusts 2010 14:02
0 0 Atbildēt

Protams, priekš sabiedriskā transporta tas ir izdevīgi. Bet, dažķārt ši iemesla dēl pieaug parastie sastrēgumi(īpaši vakara stundās) , bet sab.transporta josla stāv tukša un neizmantota. Tādas situacijas itin bieži var manīt uz Kalpaka bulvara, arī uz Raiņa bulvara. Par brīvībeni nezinu, jo reti tur braucu. Elastīgāka pieeja būtu, ja sab.transporta zīmēm būtu klāt saprātīgi zīmes darbības laiki. Tādu pieeju esmu novērojis vairākās ārvalstīs.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1000 Zs un gara aste – McLaren P1 GT longtail versijā (+ FOTO)

Britu tūninga kompānija Lanzante prezentējusi varenauto McLaren P1 GT longtail versiju, kas atšķiras ar pagarinātu aizmugures daļu. Lasīt vairāk

 
 

"Streipuļojošs" Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā (+ VIDEO) 8

Ar autonomās braukšanas iekārtu aprīkots klasiskais 1965.gada Ford Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā ar mokām nobraucis plānoto distanci, brīžiem tik tikko neietriecoties siena ruļļos, kas nožogoja trases malas. Lasīt vairāk

 

Ar 550 Zs - Maserati parāda Levante GTS versiju (+ FOTO) 1

Itālijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Maserati Gūdvudas Ātruma festivālā parādījis jaunu krosovera Levante modifikāciju – GTS, kas būs otrs jaudīgākais modelis saimē, nostājoties aiz 590 Zs jaudīgā Trofeo. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti