Pārbaudīs autovadītāju gatavību braukšanai ziemā 5

 
1.novembris 2010 0:00

Iepriekšējās ziemas sezonas četros mēnešos notikuši vairāk nekā 14 tūkstoši ceļu satiksmes negadījumu, liecina sastādīto saskaņoto paziņojumu skaits un Ceļu policijas apkopotā statistika.

Biežākie avāriju iemesli, kā katru gadu, bijuši nesamērīga ātruma izvēle un pietiekamas distances neievērošana, secinājuši Drošas Braukšanas Skolas (DBS) eksperti. Lai sagatavotu autovadītājus ziemas sezonai, DBS un „Latvija Statoil” uzsāk īpašu akciju, kuras laikā ikviens interesents bez maksas varēs saņemt drošas braukšanas profesionāļu konsultācijas un uzzināt, cik morāli gatavs ir jaunajai ziemas sezonai.

Šīs akcijas laikā ikviens varēs iziet arī pavisam jaunu, īpašu “Vīnes testu”, ar kura palīdzību sertificēti satiksmes psihologi precīzi noteiks, cik sagatavots autovadītājs ir apgrūtinātajiem braukšanas apstākļiem ziemā. Lai arī vairākās Eiropas Savienības valstīs visiem jaunajiem autovadītājiem šis tests ir jāveic obligāti, Baltijas valstīs satiksmes psiholoģijai tiek pievērsta nepietiekama uzmanība. Ar Baltijas valstīs pagaidām vienīgā pieejamā testa aparāta palīdzību tiks izmērīts autovadītāju reakcijas ātrums uz kustību un gaismu, noteikta stresa tolerance un gatavība ekstremālām situācijām. Savukārt DBS instruktori sniegs padomus ne tikai par došu, bet arī ekonomisku braukšanu un drošu automobiļa tehnisko sagatavošanu ziemas sezonai.

„Ne tikai automašīnām, bet arī autovadītājiem ir jābūt sagatavotiem ziemas sezonai. Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu notiek tieši autovadītāju neuzmanības un zināšanu trūkuma dēļ. Lai izvairītos no avārijām, autovadītājam ir jābūt reakcijas gatavībā, katru sekundi jāseko līdzi notikumiem uz ceļa, jāievēro droša distance un jāizvēlas ceļu segumam adekvāts braukšanas ātrums,” ziemā justies droši aicina Artūrs Priednieks, DBS eksperts.

„Braukšanas apstākļi un ceļu seguma kvalitāte būtiski atšķiras apdzīvotās vietās un ārpus tām. Nākamās nedēļas laikā mācīties braukt droši un ekonomiski būs iespēja Rīgas, Vidzemes, Latgales un Kurzemes iedzīvotājiem,” nepalaist garām izdevību aicina Jana Rubīna, „Latvija Statoil” mārketinga vadītāja.

Akcijas norises vietas un laiki:

1. novembrī no 12:00 līdz 19:00 Rīgā - Statoil DUS Kārļa Ulmaņa gatvē 110
2. novembrī no 12:00 līdz 19:00 Valmierā, Statoil DUS Stacijas ielā 29
4. novembrī no 12:00 līdz 19:00 Liepājā, Statoil DUS Esperanto ielā 2/8
5. novembrī no 12:00 līdz 19:00 Jēkabpilī, Statoil DUS Rīgas ielā 218 G
6. novembrī no 12:00 līdz 17:00 Rīgā, Statoil DUS Lubānas iela 76a, Rīga

Tāpat ikvienam akcijas dalībniekam, kurš vēlēsies padziļināti apgūt ekonomiskas braukšanas principus DBS apmācību programmā „Statoil Eko Ceļš” vai drošas braukšanas ziemas kursu, tiks piedāvāta iespēja, apgūt ziemā neaizstājamos braukšanas principus divatā par vienu cenu.
 

 
Visi komentāri
 
279780. viesis 29.oktobris 2010 19:48
0 0 Atbildēt

...vairākās Eiropas Savienības valstīs visiem jaunajiem autovadītājiem šis tests ir jāveic obligāti...

Da nu nafig, kas par sviestu.

279784. viesis 30.oktobris 2010 3:35
0 0 Atbildēt

Nebūtu jau slikti, ja varētu apdrošināšanas maksu rēķināt atkarībā no cilvēka piemērotības auto vadīšanai. Varbūt atturētu dažus no sēšanās pie stūres. Jebkuram taču ir skaidrs, ka ne visi ir spējīgi būt autovadītāji, bet ej nu to zinātniski pierādi un mūsu liberālajā sabiedrībā ir neiedomājami "blondīnēm" un "atsaldeņiem" neļaut braukt pašiem tas taču pārkāptu cilvēktiesības uz brīvu pārvietošanos un tiesībām piesārņot gaisu .

279799. viesis 31.oktobris 2010 16:43
0 0 Atbildēt

Sretsked nesprēgā umņik, atšķirībā no tevis man pēdējo 10 gadu laikā nekādu problēmu pārvietoties ziemā nav bijis.

Es tikai saku, ka šādi testi ir pēdējās muļķības, kas nenoteiks to cik gatavs ziemas ceļiem ir autovadītājs. Var jau arī pie pirmās sānslīdes aiztaisīt acis un palaist vaļā stūri.

279807. viesis 31.oktobris 2010 23:46
0 0 Atbildēt

sviesc,

kapēc Ogrē nava nekā,

es gan gribu uzzināt svu braukšanas līmeni!

Tiko ir sniegs un no rita nav samaitāts ceļš ar sāli = pa sniegu darbā nonākam 10-15 min ātrāk nekā bez sniega laikā...

A_P

279836. viesis 2.novembris 2010 9:10
0 0 Atbildēt

279780. viesis pirms 4 dienām

... vairākās Eiropas Savienības valstīs visiem jaunajiem

autovadītājiem šis tests ir jāveic obligāti...

Da nu nafig, kas par sviestu.

---------------------------------

Ir taada lieta, piemeeram UKaa - vismaz stundu ilgs "winter

driving simulation" tests visiem jaunajiem vadiitaajiem liidz

21 gada vecumam, starp citu, arii Kanaadaa :-) Un tam ir

ciesha saikne ar auto apdroshinaashanas izmaksaam un

atliidziibaam ... :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti