Jubilejas rallijā “Gulbis” uzvar Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 2

9.augusts 2004 8:30

Sestdien Gulbenē risinājās Latvijas standartauto rallija čempionāta 5. etaps. Rallijā “Gulbis”, kas šogad atzīmēja 30. jubileju, pilnpiedziņas klasē ātrākie izrādījās Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), grupā virs 1620 kub.cm triumfēja Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”), bet klasē līdz 1620 kub.cm. uzvarēja Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”). Komandu vērtējumā jau piekto reizi šosezon labākā bija “Verners – V4 Motors”.

Nākamais meistarsacīkšu etaps 3. un 4. septembrī Cēsīs – rallijs “Milzis”.
Jau 30. reizi, sākot kopš 1975. gada, standartauto sportistus Gulbenē pulcē tradicionālais rallijs “Gulbis”. Gadu gaitā tehniskā progresa ietekmē krietni palielinājušies sportistu sasniegtie ātrumi, sekretariātā nodarbināto cilvēku skaits sarucis no 14 cilvēkiem līdz pāris, tomēr vienots ir palicis rallija organizatoru un dalībnieku azarts, kas ļāvis padarīt “Gulbi” par vecāko ralliju Latvijā, kurš notiek bez pārtraukumiem. Tā arī šosestdien 63 ekipāžas no starta pie Gulbenes kultūras centra O. Kalpaka ielā devās nepilnus 200 km garajā kārtējā, pēc skaita jau 30. “Gulbja” distancē.

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Pilnpiedziņas klasē
jau no pirmajiem ātrumposmiem izvērtās sīva cīņa starp Jāni Meieru/Jāni Krastiņu (“Subaru Impreza”) un brāļiem Robertu un Normundu Vuguļiem (“Audi S2”). Divcīņas atrisinājums diemžēl pienāca jau sacensību vidusdaļā – pirms septīta “dopa” brāļu “Audi S2” vairs nebija pierunājams doties trasē un viņi piedzīvoja jau otro izstāšanos pēc kārtas tehnisku iemeslu dēļ. Uz to brīdi Meiera/Krastiņa pārsvars bija tikai 4,3 sekundes. Rallija turpinājumā neviens cits nespēja apdraudēt Meiera ekipāžas līderpozīcijas, ļaujot tai izcīnīt trešo uzvaru pēc kārtas. Otrajā vietā ierindojās Andis Neļķe/Jānis Keterliņš (“Audi Coupe”), uzrādot par 22,9 sekundēm sliktāku rezultātu. Trešajā pozīcijā, līderiem piekāpjoties 49,3 sekundes, Mareks Švarcs-Švampāns/Zigmunds Nurža (“Audi 80”), kuri vienīgie sinhronās regularitātes posmu spēja veikt “pa nullēm”. Līdz pat pēdējai laika kontrolei trešais rezultāts bija Andrim un Sergejam Ušakoviem (“Audi 80”), tomēr stūŗmaņa kļūda maksāja divas soda minūtes un vienu pozīciju, dēla un tēva ekipāžu atmetot uz ceturto vietu. Tikai sestie šoreiz leģendārie “Aivari” -- Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (“Audi 80 Quattro”). Tomēr šāds rezultāts valdošajiem čempioniem ļāva saglabāt izredzes, lai arī niecīgas, aizstāvēt savu titulu arī šosezon. Lai tā notiktu, “Aivariem” abos atlikušajos etapos jāuzvar un jācer, ka pārliecinošie kopvērtējuma līderi Meiers/Krastiņš nefinišēs augstāk par sesto vietu.

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Klasē virs 1620 kub.cm. pēdējos etapos vērojama interesanta tendence – atsevišķos ātrumposmos ļoti ātras ir daudzas jaunās ekipāžās, tomēr rallija noslēgumā laurus plūc pieredzējušākie sāncenši. Izņēmums nebija arī “Gulbis” – Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadet”) uzrādīja ātrāko rezultātu tikai divos no deviņiem “dopiem”, taču summā izrādījās pārāki par visiem 27 konkurentiem. 12,2 sekundes sliktāku rezultātu nekā uzvarētāji uzrādīja otrās vietas ieguvēji Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (“Opel Kadett”). Absolūti vienādu rezultātu rallija finišā sasniedza divas ģimenes ekipāžas -- brāļi Raivo un Andris Pikke (“VW Golf II”) un dēls ar tēvu Jānis un Andris Kārkliņi (“Honda Integra Type-R”). Fotofinišs (papildrādītāju izvērtējums) lēma, ka trešā vietā pienākas brāļiem Pikkēm, kam tā bija pirmā viesošanās uz goda pjedestāla. Atzīmēšanas vērts ir arī Aināra Brezinska/Gundara Rubeņa sniegums, kuri ar ne visai sportisko “Opel Ascona” hečbeku izcīnīja piekto vietu, uzvarētājiem zaudējot 38,3 sekundes. Melnā diena bija spēcīgajam duetam Kārlim Volanskim/Gatim Zasam (“Toyota Celica”) – rezultāti “dopos” bija vāji, par trases ierobežojumu aizskaršanu tika sapelnītas 20 soda sekundes, bet par laika kontroles neievērošanu vēl 8 soda minūtes, tāpēc galarezultātā kurzemniekiem tikai 21. vieta. Rallija noslēgumā vairākas ekipāžas varēja rēķināt “kā būtu, ja būtu…”. Tā, sestās vietas ieguvēji Rolands Lebedoks/Edmunds Biša (“Opel Vectra”) bez soda minūtes par laika kontroles apsteigumu būtu bijuši otrie, tikai 1,7 sekundes aiz uzvarētājiem, bet Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis (“VW Golf II”) bez divām soda minūtēm par analogu pārkāpumu varēja pretendēt uz trešo pozīciju. Kopvērtējuma vadībā pēc uzvaras “Gulbī” nostiprinājušies Freibergs/Siliņš, taču vēl četras ekipāžas saglabā vismaz teorētiskas izredzes apsteigt šābrīža līderus.

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Klasē līdz 1620 kub.cm. goda pjedestālu sadalīja šīs sezonas ierastais līderu trio. Jau ceturto reizi 10 punktus, kas pienākas par pirmo vietu, izcīnīja ventspilnieki Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”). Viņi trasē bija tik ātri, ka sasniedza otro labāko rezultātu starp vienas ass piedziņas automašīnām. Otrajā vietā ierindojās, sasniedzot sezonas labāko rezultātu, Edgars Trūps/Jānis Čaune (“Rover GTI BT”), kuri uzvarētājiem piekāpās 18,3 sekundes. Vēl par 5,5 sekundēm lēnāki izrādījās Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”), izcīnot trešo pozīciju. Tikai sestā šoreiz vietējā ekipāža Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (“VAZ 2108”), kuri bija uzvarētāju godā Gulbenes ziemas rallijā “Sarma”. Vairākos ātrumposmos labāko rezultātu uzrādīja ziemas daudzcīņas speciālisti Jānis Liepiņš/Ronalds Mūsiņš (“VW Golf II”), tomēr ieņemt augstu vietu viņiem liedza daudzās saņemtās soda sekundes par neprecizitātēm distances veikšanā -- galarezultātā ar rozā “golfiņu” braucošā ekipāža tikai devītā. Šajā klasē startēja vienīgie Igaunijas pārstāvji rallijā Koits Repnau/Olivers Peebo (“VW Golf I”). Sasniedzot viduvējus rezultātus pirmajos ātrumposmos igauņi izstājās jau pēc ceturtā “dopa”. Uz kopvērtējuma pirmo pozīciju mazajā klasē vairs pretendē tikai divas ekipāžas –izdevīgākā situācijā ir Andiņš/Ešmanis, kuri iekrājusi sešu punktu pārsvaru pār Sāviču/Blumbergu.

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Komandu ieskaitē šosezon nepārspējama ir “Verners-V4 motors” (Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls), uzvarot jau piektajā etapā pēc kārtas. Otrajā vietā šoreiz “444”, bet trešā – “AFT Rally team Rīga”. “Verners-V4 motors” ir pussoli no čempionu nosaukuma izcīnīšanas – lai tā notiktu, vienai no trim komandas ekipāžām kādā no atlikušajiem diviem etapiem jāierindojas vismaz ceturtajā vietā.

Latvijas standartauto rallija čempionāta nākamais etaps paredzēts 3. un 4. septembrī Cēsīs – rallijs “Milzis 2004”. Tas vienlaicīgi būs arī Igaunijas meistarsacīkšu posms.


Latvijas standartauto rallija čempionāts

5.etaps, rallijs “Gulbis 2004”, Gulbene
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) 10:26,9, A. Neļķe/J. Keterliņš (“Audi Coupe”) +22,9 sekundes, M. Švarcs-Švampāns/Z. Nurža (“Audi 80”) +49,3, A. Ušakovs/S. Ušakovs (“Audi 80”) +2:24,2, L. Aizderdzis/V. Freijs (“Toyota Celica”) +2:24,9, A. Maļavkins/A. Šilabrits (“Audi 80 Quattro”) +3:05,5, R. Dūcis/J. Kaupmanis (“Audi 90”) +3:05,9, D. Blūms/A. Rencis (“Mitsubishi Galant”) +3:39,1.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš (“Opel Kadet”) 11:06,0, E. Poriņš/Ģ. Roļskijs (“Opel Kadett”) +12,2, R. Pikke/A. Pikke (“VW Golf II”) +27,2, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš (“Honda Integra Type-R”) +27,2, A. Brezinskis/G. Rubenis (“Opel Ascona”) +38,3, R. Lebedoks/E. Biša (“Opel Vectra”) +1:01,7, P. Šudjajevs/I .Aperāne (“VW Golf”) +1:14,6, U. Briedis/I. Palma (“VW Golf II”) +1:24,1.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis (“VW Golf II”) 11:17,8, E. Trūps/J. Čaune (“Rover GTI BT”) +18,3, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs (“Peugeot 205”) +23,8, A. Ludboržs/J. Gutāns (“Toyota Corolla”) +51,1, O. Ošāns/G. Fjodorovs (“Toyota Corolla”) +53,5, Z. Kalniņš/Ģ. Dombrovskis (“VAZ 2108”) +1:14,3, A .Bērze/R. Dreimanis (“VW Golf II”) +1:20,3, E .Biele/J. Karašnieks (“Peugeot 205”) +1:47,7.
Brīvā klase
R. Kalniņš/E. Strauts (“Audi quattro”).
Komandas
“Verners-V4 motors” (R. Vuguls/N. Vuguls, J. Meiers/J. Krastiņš, M. Freibergs/I. Siliņš), “444” (A. Neļķe/J. Keterliņš, M. Švarcs-Švampāns/Z. Nurža, A. Brezinskis/G. Rubenis), “AFT Rally team Rīga” (R. Dūcis/J. Dūcis, E. Trūps/J. Čaune, L. Aizderdzis/V. Freijs).

Kopvērtējums pēc 5. etapa
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 44, A. Maļavkins/A. Šilabrits 27, R. Vuguls/N. Vuguls 24, A.Ušakovs 18.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 36, E. Poriņš 28, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 27, R. Pikke/A. Pikke 20.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 46, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 40, E. Trūps/J. Čaune 28, O. Ošāns 18.
Komandas
“Verners-V4 motors” 90, “Kurzeme” 66, “AFT Rally Team – Rīga” 39.
 
Visi komentāri
 
135092. viesis 9.augusts 2004 10:28
0 0 Atbildēt

Kur ir rezultaati? Veelviens Gulbja organizatoru gljuks?

135187. viesis 9.augusts 2004 17:23
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 6

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk