Problēma: Kam izdevīgi saskaņotie paziņojumi? 27

 
2.septembris 2004 0:14

Jau labu laiku medijos un paskastītēs nonāk reklāmas materiāli, kas aicina nelielu ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) dalībniekus neapgrūtināt policiju, bet gan aizpildīt „Saskaņoto paziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu” jeb „Eiropas ceļu satiksmes negadījuma paziņojumu”.

Šāda saskaņotā paziņojuma esamība, protams, ir apsveicama lieta. Eiropā tieši šādā veidā tiek atrisināts vairums CSNg. Reklāmas materiālos un saskaņotā paziņojuma pielikumā tiek apgalvots: „Ārzemniekam būs līdzīga veidlapa viņa valodā, un nav svarīgi, kura veidlapa tiek aizpildīta”.

Protams, šeit nav melots, jo ārzemniekam tiešām būs līdzīga veidlapa, izskata un krāsu ziņā, bet saturs būs atšķirīgs. Līdzīgs, bet savādāk saprotams, pārprotams.

Lietpratēji jau zinās, iesākumā saskaņotais paziņojums nederēja nekam. Tās bija trīs paškopējošās veidlapas, kuras neatbilda tobrīd spēkā esošajiem Latvijas ceļu satiksmes noteikumiem un Latvijas likumdošanas aktiem, kā arī veidlapa bija vairāk paredzēta tam, lai kāds no CSNg iesaistītajiem uzņemtos vainu un atbildību par notikušo. Pēc Eiropas paraugiem šāda situācija bija absurda, jo CSNg iesaistītajiem nav pilnvaras izlemt, kurš no ceļu satiksmes dalībniekiem ir izraisījis negadījumu. Saskaņotais paziņojums kalpo tikai kā notikuma apraksts CSNg, pēc kura apdrošinātājs, vai kāda cita pilnvarota iestāde, izvērtē CSNg apstākļus un izraisītājus.

Lai kaut nedaudz sakārtotu likumdošanu no šā gada 1.jūlija Latvijā stājās spēkā vairāki likuma grozījumi, kas saskaņoto paziņojumu padarīja par derīgu, kā arī noteica, ka nevienam no CSNg iesaistītajiem nav jāuzņemas vaina. Situācija kļuva vēl absurdāka, jo apgrozībā bija laists vesels kvantums saskaņotā paziņojuma veidlapu, kurās joprojām bija speciāla aile vainīgā autovadītāja parakstam. Tagad vecās veidlapas bija kļūdainas un mulsinošas, bet jaunās veidlapas vēl nebija nodrukātas.

Beidzot, nedaudz pēc plašās reklāmas akcijas, ieradās arī pirmās, „īstās” saskaņotā paziņojuma veidlapas. Tomēr to aizpildīšana var sagādāt dažādas grūtības. Turpinājumā viss nepieciešamais „Saskaņotā paziņojuma par ceļu satiksmes negadījumu” aizpildīšanai.

Prasmes un izglītība
Pirmkārt, lai aizpildītu saskaņoto paziņojumu, tas kaut kur ir jādabū. Šādas veidlapas iespējams iegūt pie apdrošinātājiem, bet tam būs nepieciešams nedaudz laika, jo ne visiem apdrošinātājiem tie ir pa rokai. Pēc paša pieredzes, nācās apstaigāt četrus apdrošināšanas kantorus, līdz tiku pie viedlapām. Svarīgi ir zināt, ka pastkastītēs nogādātie reklāmas materiāli arī nebūs derīgi. Daži jau paspējuši aizpildīt, mājās nogādātos, saskaņotā paziņojuma paraugus. Lieki teikt, ka apdrošinātāju kantoros, kuros šie aizpildītie paraugi nonāca, jautrība tā īsti nav rimusies vēl tagad.

Ar veidlapu vien nepietiek. Autovadītājam jābūt arī ceļu negadījumu ekspertam, lai izvērtētu, vai CSNg, kurā viņš iekļuvis, atbilst tām prasībām un likuma normām, kam paredzēts saskaņotais paziņojums. Pēc ceļu satiksmes noteikumu 51.punktu: „Ja ceļu satiksmes negadījumā nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt”, abi, negadījumā iesaistītie autovadītāji drīkst aizpildīt saskaņoto paziņojumu un par to neziņot policijai.

Pēc iepriekš minētā, autovadītājiem jābūt arī tehniskajiem ekspertiem, lai spētu izvērtēt automašīnu tehnisko stāvokli – vai tās varēs turpināt ceļu, vai tās vispār drīkstēja atrasties satiksmē. Ja vēlāk izrādīsies, ka kāda no atomašīnām pirms vai pēc negadījuma nedrīkstēja atrasties satiksmē, saskaņotajam paziņojumam nebūs nekādas vērtības.

Kā viena no svarīgākajām prasmēm, lai veiksmīgi aizpildītu derīgu CSNg saskaņoto paziņojumu, ir ļoti laba un vispusēja medicīnas pārzināšana. Vienkāršāk sakot, jums jābūt medicīnas ekspertam, kas nekavējoties spēj novērtēt, vai negadījumā nav cietušie. Tas var izrādīties visai sarežģīti, jo ne vienmēr CSNg gūtās traumas izpaužas uzreiz. Piemēram, smadzeņu satracinājums. Lai gan saskaņotā paziņojuma veidlapā jāatzīmē „ievainotie, iesk. viegli ievainotos”, šī veidlapa nebūs derīga, ja tiks ievilkts krustiņš pie atbildes „Jā”, jo pēc ceļu satiksmes noteikumiem, ja CSNg ir cietušie, nekavējoties jāizsauc policija un ātrā palīdzība.
Ja nu gadījumā, esat aizpildījis saskaņoto paziņojumu, bet pēc pāris dienām atklājat, ka negadījumā esat guvis kādu traumu, labāk klusējiet, lai, apdrošinātājam nogādātais, paziņojums automātiski nekļūtu par nederīgu.

Nebūt ne mazāk svarīgi ir pārzināt jaunākās izmaiņas Latvijas likumdošanā, kā no galvas citēt ceļu satiksmes noteikumus, katram teikumam galā pieliekot attiecīgā noteikuma punkta nummuru. Tātad, nelielas advokāta un jurista iemaņas neskādēs.

Ja esat pārliecināts, ka jums piemīt vismaz 50% no iepriekš minētajām prasmēm, varat mēģināt aizpildīt saskaņoto paziņojumu. Bet tā aizpildīšanai arī būs nepieciešams vesels lērums dažādu instrumentu.

Ekipējums
Viss tālāk minētais ir tikpat vitāli un obligāti nepieciešams kā aptieciņa un ugunsdzēšamais aparāts ejot auto tehnisko apskati.

Vismaz divi CSNg saskaņotā paziņojuma veidlapu komplekti, ja nu vienu aizpildiet nepareizi, vai kļūdaini. Saskaņotā paziņojuma veidlapā neko labot nedrīkst. Jebkurš labojums var kalpot par iemeslu, paziņojuma pasludināšanai par nederīgu.

Obligāti nepieciešams metramērs, lai izmērītu visus attālumus un mašīnu atrašanās vietas uz ceļa. Kā arī lineāls, lai precīzi un nepārprotami uzzīmētu CSNg shēmu veidlapā. Lai zīmējums būtu pēc iespējas saprotamāks, noderēs arī krāsaini zīmuļi vai pildspalvas, ar tiem var dažādās krāsās sazīmēt abu auto braukšanas trajektorijas un bremzēšanas ceļus.

Noderīga lieta ir arī krītiņi. Ar to palīdzību, uzreiz pēc negadījuma vajadzētu atzīmēt mašīnu atrašanās vietas uz ceļa, lai tādejādi atvieglotu saskaņotājā paziņojumā aizpildāmo CSNg shēmu.

Nevajadzētu aizmirst par fotoaparātu un visu tam nepieciešmo ekipējumu (baterijām, rezerves fotofilmiņu), jo CSNg fotoattēls var glābt jūs situācijā, ja CSNg saskaņotajā paziņojumā ieviesies kāds pārpratums vai kļūda, kas neļauj apdrošinātājam izvērtēt CSNg apstākļus. Ja iespējams, tad fotoattēlu savam apdrošinātājam iesniedziet kopā ar savu CSNg saskaņoto paziņojumu.

Aizpildot pievērsiet īpašu uzmanību:
Pirmkārt, pārliecinieties, vai otrs ceļu satiksmes negadījumā iesaistītais uzrāda patiesu informāciju par sevi, par apdrošināšanas polisi, par transportlīdzekli. Vēlams, otram vadītājam aizpildot veidlapu, skatīties tam pār plecu un lūgt uzrādīt autovadītāja tiesības, auto tehnisko pasi un apdrošināšanas līgumu.

Vispirms uzzīmējiet auto negadījuma skici/shēmu uz kādas tīras lapas. Ja gan jūs, gan otrs vadītājs piekrīt, un skice ir nepārprotama, tad tikai zīmējiet to veidlapā. Ieteicams savu mākslas darbu parādīt arī kādai CSNg neiesaistītai personai un palūgt viņam, lai tas izskaidro bildē redzamo.
Īpašu uzmanību pievērsiet negadījuma apstākļiem, kas doti testa formā.

Rūpīgi apdomājiet, pirms ievelciet kādā krustiņu. Šeit ir arī pāris viegli pārprotami punkti. Piemēram, „stāvēja/bija apstājies”, kuram klāt pievienots paskaidrojums: „nevajadzīgo svītrot”, tas protams jādara tikai tad, ja pie šīs izvēles tiek ievilkts apstiprinošais krustiņš. Šis punkts ir viens no maldinošākajiem, jo dažkārt, cilvēki šo punktu, pamatotu iemeslu dēļ, uztver kā apstāšanos pie krustojuma. Ja jau mašīna bija apstājusies, tātad stāvēja. Loģiski. Tomēr, apskatoties Saskaņotā paziņojuma orģinālu angļu valodā, konstatējam, ka stāvēja/bija apstājies, patiesībā nozīmē „Stāvēja (pie brauktuves malas)” jeb, tulkojot nepārprotamāk, „noparkojies (pie brauktuves malas). Tātad, ja pārprotam šo izvēli, saskaņotais paziņojums ir neprecīzs un apdrošinātājs, skatoties CSNg skicē un rakstiski atzīmētajos negadījuma apstākļos, secina, ka paziņojumā ir pretrunīga informācija par negadījumu. Līdz ar to, apdrošinātājs nevar izvērtēt CSNg apstākļus un izraisītāju. Parasti šādos gadījumos, apdrošinātājs, abiem CSNg iesaistītajiem sedz zaudējumus 50% apmērā.

Ieteikums
Ja neesat 100% pārliecināts, ka jūsu varēsiet aizpildīt „Saskaņoto paziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu” tā, lai nebūtu ne mazāko šaubu un nepilnību tajā, kas vēlāk var jums liegt iespēju saņemt apdrošināšanas kompensāciju, izsauciet ceļu policiju. Izsaucot policiju, jūs daļēji nometīsiet no saviem pleciem atbildību par CSNg. To izvērtēs apmācīti eksperti, kas vēlāk savu izziņu nosūtīs apdrošinātājam. Un policijas sniegtu izziņu apdrošinātājam nav pamata apšaubīt. Tādejādi pasaudzēsiet nervus gan sev, gan citiem CSNg iesaistītajiem, gan apdrošinātājiem.

„Saskaņotā paziņojuma par ceļu satiksmes negadījumu” paraugs internetā atrodams - http://www.sb.gov.lv/lv/sask_paz/sp.jpg (paraugs, kurš nav derīgs aizpildīšanai)

Saskaņotā paziņojuma orģināls angļu valodā - http://www.sb.gov.lv/images/buj_sask_pazin1.jpg (arī nav derīgs aizpildīšanai)

Derīgas aizpildīšanai ir tikai pie apdrošinātājiem pieejamās veidlapas.

 
Visi komentāri
 
138236. viesis 2.septembris 2004 0:41
0 0 Atbildēt

Da nu vinjus visus nafig! Ja pats neesi vainiigs labaak izsaukt polichus, un miers. Vismaz nebuus peec tam probleemas ar izmaksaam.

Protams ja pats vainiigs, tad labaak meegjinaat to otro pierunaat pildiit veidlapu, un pasham ielaist tajaa kaadu kljuudu (skat. augstaakmineetos padomus). Veidlapa nebuus deriiga, un otrs dabuus kukishu! :D

138238. viesis 2.septembris 2004 0:49
0 0 Atbildēt

Man CPolicists Rīgā pateica: "ja gribi remontēt autiņu par saviem līdzekļiem, droši aizpildi... " Apdrošinātājs atradīs 100 un 1 iemeslu lai izmaksātu minimumu jebkuram CSN iesaistītajam + vēl skaļi paustas aizdomas par tavu iespējamo vēlmi krāpties...

138239. viesis 2.septembris 2004 0:51
0 0 Atbildēt

robchix

un ja arī esi vainīgs, tik un tā labāk izsaukt CP...

1. Par avārijas izraisīšanu tagad 5.-Ls

2. Par aizbraukšanu no notikuma vietas ABIEM sods laikam bija 200.-Ls (katram)

138242. viesis 2.septembris 2004 7:26
0 0 Atbildēt

Interesanti, kas par umņiku šo murgu uzrakstīja? Un ar kādu nolūku? Domāju, ka šis frukts sēž kādā no apdrošināšanas kantoriem un tagad biedē tautu, lai pašam būtu mazāk darba. Par sask. paz. runājot, gribētu zināt kādā sakarā apdr. par veidlapu prasa 5 Ls??? Tiem bija jāmētājas kaudzēm jebkurā benzīntankā, kā solīja pirms ieviešanas. Un nekā pārgudra tajos saskpaz. nav, pie tam vēl ņemot vērā, ka 50 % Latvijas iedzīvotāju ir juristi. To:Loms - par avārijas izraisīšanu nav 5 Ls sods, par to vispār nav soda, ja kas. Sods ir par pārkāpumu, kā rezultātā noticis negadījums. Un tas varbūt stipri dažāds, ieskaitot tiesību atņemšanu un soda punktus. Bet aizpildot saskpaz., Jūs ātri tiekat tālāk, neradat korķus, un paliekat bez soda.

138244. viesis 2.septembris 2004 8:08
0 0 Atbildēt

to viesis 02.09.2004. 07:26

viesi nelej ūdeni

par avārijas izraisīšanu ir sods no 25Ls līdz 100Ls, ir pat sods par avārijas situācijas izraisīšanu.

par piecīša plēšanu piekrītu - principā nepirkšu no apdrošinātājiem šo saskaņoto paziņojumu, arī tad ja vajadzēs maksāt 50 santīmus par to.

138246. viesis 2.septembris 2004 8:22
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests, tā ir tikai cilvēku čakarēšana..

138249. viesis 2.septembris 2004 8:40
0 0 Atbildēt

Autors nepateica, kā rīkoties vadītājam CSN 54. punktā noteiktā gadījumā.

Ārvalstīs Saskaņotais paziņojums ir aizpildāms un apdrošinātāji to pieņem.

Latvijā...to gan pajautājiet savam apdrošinātājam, pirms slēdzat līgumu.

138250. viesis 2.septembris 2004 8:43
0 0 Atbildēt

Izlabojiet tak tās drausmīgās gramatiskās un stilistikas kļūdas šajā pamurgainā tekstā, sākot ar virsraktu :D :D :D

"Kam izdevīgi IR saskaņotie paziņojumi? " Skan kā "čerez *******" :P

138251. viesis 2.septembris 2004 8:48
0 0 Atbildēt

No 1.jūlija nav soda par avārijas izraisīšanu,ir sods par pārkāpumu dēļ kā šī avārija notika.

138252. viesis 2.septembris 2004 8:51
0 0 Atbildēt

Viesim 07:26 taisnība...

Tā to varēja ierakstīt tikai apdrošinātājs!

138253. viesis 2.septembris 2004 9:12
0 0 Atbildēt

Absoluutas muljkiibas ir rindkopaa par tehniskaa staavoklja noveerteeshanu. CSN skaidri un gaishi pasaka, kad driikst braukt, un kad nedriikst. Un 51. punkts skaidri pasaka, ja CSN radushies bojaajumi, nevis pirms tam, kaa tur filozofee raksta autors. Vadiitaajiem nekaadaa gadiijumaa nav jaabuut teh apskates speciaalistiem, kaa to draudiigi grib iestaastiit raksta autors. Tas pats attiecas arii uz veseliibu... saskanjotais pazinjojums prakstiski derees tikai braucot ar nelieliem aatrumiem, jo braucot aatraak jau pasham auto buus taadi bojaajumi, ka gribeedams uz priekshu netiks. Un faktiski arii vieniigais kas ir, tas ir smadzenju triiice ko var dabuut, ja dikti nepaveicaas, bet taadu lietu apdroshinaataajs nekad neuzzinaas, taa ka nav ko biedeet. Mazos CSN pildam saskanjotos pazinjojumus un viss buus ok. Neba autovadiitaaji ir taadi duraki kaa te censhas ieskaidrot raksta autors. Es saprastu, ja vinsh jau paariiti taadus buutu aizpildiijis, un tagad aprakstiijis personiigo pieredzi, bet tagad.. taada tuksha runaashana vien sanaaca.

138254. viesis 2.septembris 2004 9:15
0 0 Atbildēt

Krabis

Kas ir raksta autors?

138258. viesis 2.septembris 2004 9:36
0 0 Atbildēt

aivarish [?] 02.09.2004 08:08

Atver LAPK tāda soda nav.

138259. viesis 2.septembris 2004 9:42
0 0 Atbildēt

Kaut kas līdzīgs bija Zebrā stāstīts pāris nedēļas atpakaļ.

138261. viesis 2.septembris 2004 9:47
0 0 Atbildēt

visi baigi gudrie te savaakushies. bet rezultaats na ljico- viirs dabuuja tikai 50% naudas, un pofig ko vins saraxtiija par tiem expertiem dazhaadaas jomaas. raksts noziimee vienu- aizpildot saskanjoto pazinjojumu ir liela iespeeja nesanjemt naudu. ja CSNg regjistree CP tad laikam apdroshinaataaji shiem nelec aciis un visu ko shie saziimee pienjem par patiesiibu.

ar to arii viss pateikts, ja nosodiisim shaadus rakstu rakstiitaaju, tad pashi uz taada graabeklja uzkaapsim.

138267. viesis 2.septembris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

Rakstiit jau var, bet ERGO tos pazinojumus ignoree!!! Viniem obligaati vajag policiju un viss!

138268. viesis 2.septembris 2004 10:50
0 0 Atbildēt

"Lieki teikt, ka apdrošinātāju kantoros, kuros šie aizpildītie paraugi nonāca, jautrība tā īsti nav rimusies vēl tagad. "

raksts ir oki doki :)

138271. viesis 2.septembris 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Opā!!! kur ta jūs tās veidlapas pa 5Ls pirkāt.. es iegāju apdrošinātāju kantorī.. paprasīju.. un iedeva, neko nemaksaaju. Tik piebilda, lai labāk izsaucot policiju, pašam mazāk čakara būšot!

138274. viesis 2.septembris 2004 11:38
0 0 Atbildēt

Bet kāds no klātesošajiem ir pats personīgi aizpildījis šādu paziņojumu, un pamatojoties uz to, saņēmis 100% atlīdzību no apdrošinātāja par nodarīto skādi?

Es jau nu laikam nenoņemtos ar paziņojumu - ja tāda ķibele gadītos, lai nu labāk atbrauc CP un dara savu darbiņu. Jo nav īsti pārliecības, ka mūsu apdrošinātāji ir gatavi šitām lapiņām, tāpat arī liela daļa autovadītāju - diez vai kāds Vova no Daugavpils sajēgtu, kas tajā paziņojumā vispār ir attēlots (jo māk tikai 'mātes' valodu...)

138275. viesis 2.septembris 2004 11:46
0 0 Atbildēt
138276. viesis 2.septembris 2004 11:48
0 0 Atbildēt

aivarish stipri atpalicis no dziives, laikam no kuurorta atbraucis

:-))

138277. viesis 2.septembris 2004 11:49
0 0 Atbildēt

Vispaar raksts lai arii par teemu, tachu ir arii kur piesieties. Runaajot par to pashu auto tehnisko staavokli - gaismaa mbremzeem utt. Ja tu neesi speejigs to noveerteet kaa to principaa prasa tie pashi CSN, tad tu iisteniiba nemaz nedriiksti vadiit auto !!!

138279. viesis 2.septembris 2004 12:07
0 0 Atbildēt

Par avārijas izraisīšanu tagad ir dažādi sodi,ieskaitot visu mīlētos (punktus).Ja tiek aizpildīts paziņojums no soda un punktiem ir iespējams izbēgt.Kopējos paziņojumus aizpilda tikai tad,ja viens no vadītājiem patiesi atzīst savu vainu un ir gatavs apliecināt to ar savu parakstu.Apdrošinātājiem paziņojumi ir jāpieņem,pretējā gadījumā tie pārkāpj likumu.

Gribētu piebilst,ja viens esi iebraucis grāvī un neesi bojājis ceļa elementus,nevienam kaitējumu neesi nodarījis un ja nav cietušo...(ceļu policija nav jāsauc)

lai jums jauka diena:)

138306. viesis 2.septembris 2004 14:06
0 0 Atbildēt

Ļoti jauki situāciju ilustrē šodien Delfos iekļuvušais rakstiņš:

www.delfi.lv/news/comment/...php?id=8964261

Bet vispār situācija dīvaina - iauto tiek ielikts kaut kāds anonīms apcerējums, kamēr experts Griģis atļaujas tik vien kā pāris rindiņas komentāros.

138346. viesis 2.septembris 2004 16:48
1 0 Atbildēt

A kapēc autors nav zem raksta parakstījies? Tāpat ir skaidrs ka tas ir kārtējais Griģa raksts.

Griģi, labāk skaidri un gaiši uzraksti- ir pienācis laiks, kad vari palikt bez darba un tāpēc te biedē cilvēkus.

Tu vispār apjēdz ko tu raksti? Vai tad tas ceļu policists ir auto drošības eksperts, jurists un medicīnas darbinieks vienā personā? Tāds pats 50% speciālists kā jebkurš cits. Un kas tie par murgiem par metramēru? Kāda atšķirība vai es mēru ar mērlentu, soļiem vai "uz aci"? To nu gan Tev vajadzēja zināt kad ja tā mērlenta nav vertificēta NMC, tad mērijumam ar viņu ir tāda pati vērtība kā mērīšanai ar soļiem.

138379. viesis 3.septembris 2004 8:07
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji vienmēr un visur meklēs iespēju kādam kautko nesamaksāt. Kamēr visi apdrošinātāji ir saistīti un viņu starpā nav īpašas konkurences nekas arī nemainīsies.

Varbūt vajag ieviest rubriku kurā katrs var pastāstīt kurš apdrošinātājs un kā viņu ir čakarējis.

144353. viesis 19.oktobris 2004 19:58
0 0 Atbildēt

www.insure.lv - apdrošināšana

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti