Prāmji pāri Daugavai varētu sākt kursēt jau ziemā 20

 
23.septembris 2004 9:43

Iespējams, jau ziemas vidū Rīgā sāks darboties prāmis, kas savienos Daugavas kreiso krastu Bolderājā ar labo krastu Vecmīlgrāvī, šodien preses konferencē paziņoja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss.

Paredzams, ka prāmju satiksme tiks ieviesta par Rīgas brīvostas līdzekļiem. Respektīvi, piestātņu, pievadceļu izbūve un pašu prāmju iegāde neuzliks papildus slogu Rīgas pilsētas budžetam.

Atgādināsim, ka SIA "Imink", kas pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veica satiksmes plūsmu analīzi un pētīja prāmju satiksmes ieviešanas ekonomiskos un tehniskos aspektus, jau iepriekš atzinusi, ka prāmju satiksmes ieviešana būtu ekonomiski efektīva.

Arī Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss, šodien uzsvēra, ka prāmju satiksme ir viens no Eiropā populārākajiem veidiem, kā efektīvi risināt transporta plūsmu pārslodzes. Būtiski, ka šīs satiksmes nodrošināšanai nav nepieciešami lieli izdevumi infrastruktūrai un tā(atšķirībā no tiltu būves) ir ieviešama samērā īsā laikā.

Ieviešot prāmju satiksmi, samazināsies arī autotransporta radītais piesārņojums un ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Ieplānots, ka prāmis, kura ātrums varētu būt aptuveni 20 kilometri stundā, šķērsos Daugavu 15 minūšu laikā. Ja tiks iegādāti divi prāmji, kā to paredz projekts, reiss vienā virzienā būtu ik pēc 30 minūtēm. Paredzams, ka prāmji vienā reisā spēs pārvest aptuveni 20 kravas vai 50 vieglās automašīnas kā arī cilvēkus.

Pagaidu aprēķini liecina, ka piestātņu pievedceļu izbūve varētu izmaksāt aptuveni 110000 latu, divu prāmju iegāde - no1,4 līdz trīs miljoniem latu, bet piestātņu izbūve aptuveni 500000 latu.

AS "Rīgas jūras līnijas" padomes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Butnors uzsver, ka doma par prāmju satiksmes ieviešanu Rīgā radusies jau 1994. gadā, tomēr īpaši nozīmīgs šis projekts kļuvis tagad, kad strauji palielinājusies autotansporta kustība.
 
Visi komentāri
 
141001. viesis 23.septembris 2004 10:32
0 0 Atbildēt

nu un cik maksaas taa paarcelshanaas vai nebuus leetaak ar vienalga kaut 3L BMW benziinieku aizklabinaaties paari akmens tiltam :))

141006. viesis 23.septembris 2004 10:38
0 0 Atbildēt

Ziemaa maate Daugava ir aizsaluse.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

141009. viesis 23.septembris 2004 10:39
0 0 Atbildēt

tas VARBUUT buus izdeviigi kraviniekiem kuriem ir lielaaki motoru tilpumi :) un... nebuus ar savu garo piekabi jaastundaas caur riigas centru.

141010. viesis 23.septembris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

"Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss, šodien uzsvēra, ka prāmju satiksme ir viens no Eiropā populārākajiem veidiem, kā efektīvi risināt transporta plūsmu pārslodzes. Būtiski, ka šīs satiksmes nodrošināšanai nav nepieciešami lieli izdevumi infrastruktūrai un tā(atšķirībā no tiltu būves) ir ieviešama samērā īsā laikā."

Patiesībā BIJA viens no populārākajiem -- visi ka pieklājas tiltus sacēluši un kaut kur tos vecos lūžņus (t.i. prāmjus...) jāgrūž, piemēram, jāiesmērē mums... OK, pabraukāsim, sola tomēr to tiltu celt -- kur pēc 5-10 gadiem tos prāmjus liksim??? Tiem tomer kalpošanas laiks tāds paliels... Kārtējie metāllūžņi???

141011. viesis 23.septembris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

Ziemā tač var pa ledu braukt... nafig prāmi vajag?

141033. viesis 23.septembris 2004 11:25
0 0 Atbildēt

Idiņiem, kas Latvijā nav bijuši kopš 40. gada (Milicists, Maris 323) atsvaidzinu atmiņā, ka Rīgas osta ir viena no neaizsalstošajām ostām Baltijas jūrā. Vienīgi kā prāmja mērķauditoriju redzu smagos, jo no Vecmīlgrāvja uz Bolderāju jau ikdienas cilvēki nebrauc. Reāli derētu priekš tiem kas Mīlgrāvja gasī uz Imantu, Zolitūdi vai Jūrmalu. No Sarkandaugavas vai Mežaparka cilvēki uz Vecmīlgrāvi, lai pārceltos, nebrauks vismaz pāris gadus, jo esmu secinājis, ka vidējais rīdzinieks ir ārkārtīgi statisks un lēni reaģē uz vides izmaiņām.

141038. viesis 23.septembris 2004 11:31
0 0 Atbildēt

Daudziem, protams, šie pramji būs izdevīgi. Tikai, nesaprotu, kāpēc domnieki grib izmantot kaut kādus milzīgus 50 m garus milzeņus. Tāds, kamēr "noparkojās" - paiet pusstunda. Vai izdevigāki nebūtu nelielie un ātrie prāmji, kādi kursē Klaipēdā uz kuršu kāpu ?

141052. viesis 23.septembris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

FunFan tu gan esi viens plaanaa galdinja urbeejs. Neatscjir kas ir joks kas ne. Tev vajadzeetu aizliegt lasiit komentaarus jo tad tu aatri nosirmosi domaadams ko tie idinji te raksta. Cirvis.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

141056. viesis 23.septembris 2004 11:51
0 0 Atbildēt

nevar jau īsu prāmi izmantot, jo pasākums būtu domāts, galvenokārt, tikai smagajiem, lai tiem caur centru nav jābrauc. maksa ap 10 ls, tb tik un tā benzīns caur centru braucot būtu dārgāks, kaut kur pa TV šitā no domes skaidroja

141058. viesis 23.septembris 2004 11:51
0 0 Atbildēt

Un veel speciaali idinjiem atljaushos atsvaidzinaat atminju. Riigas osta atrodas nevis Baltijas juuraa bet gan Riigas juuras liicii. Tas ta siikums bet patiikami. Taakaa beidz studeet gudras graamatas bet pastude gjeograafijas graamatu PAMATSKOLAI.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

141072. viesis 23.septembris 2004 12:27
0 0 Atbildēt

Tikai apsveicams leemums! Cik tad maxaas 18m autosastaava transporteeshana??? Un cik vieglajam? Varbuut ka karti var ielikt ar preciizu piestaatnju atrashanaas vietaam?

141083. viesis 23.septembris 2004 12:45
0 0 Atbildēt

toč kāds jau berzē rokas un skaita piķi, kas iekritīs ķešā par divu metāllūžņu iepirkšanu no kādas eiropas lielvalsts :)

biznesa pamatojumu jau var atrast jebkam

papildus mans pravietojums ir tāds, ka pēc prāmja ieviešanas uz VISIEM tiltiem tiks saliktas, kas aizliegs braukt pāri smagajiem - līdzīgi kā tagad ap daudzstāvu autostāvvietām ir apstāšanās aizlieguma zīmes

141092. viesis 23.septembris 2004 13:17
0 0 Atbildēt

Priekš vieglajiem varētu uzrīkot piepūšamo tiltiņu, vai pie auto piesienamus pūšļus un izdalīt pasažieriem airus. Tad tik sāktos jautrība.

141110. viesis 23.septembris 2004 14:16
0 0 Atbildēt

Jā, kamēr kuģi salādē, kamēr aizbrauc, kamēr pieparkojas otrā ostā, kamēr visi lēnām un saprotoši nobrauc no prāmja, tikmēr nu noteikt nepaies 30min, bet 3 reiz vauirāk IMHO...

141133. viesis 23.septembris 2004 15:40
0 0 Atbildēt

Labi, labi. Gan jau arī ar šito ideju mūsējie nomudīsies. Labi tas skan, bet lai tas tas rullētu, viss tā labi jāapdomā un jāizplāno. Vot ar to tad mēs izceļamies, ka domāt nejēdzam.

141143. viesis 23.septembris 2004 16:49
0 1 Atbildēt

Izskatās, ka mūsējie darīs tāpat kā igauņi. Tie taču arī uz savu Sārema salu brauc ar diviem prāmjiem. Šovasar vairākas reizes tur pabiju. Vienmēr bija kilometru gara mašīnu rinda, bet igauņi tik vaidēja, ka prāmji neesot rentabli un uz pusi nākošgad prāmja biļetes pacelšot. Nezinu, kas pie mums par viņiem maksās, kad viņi tikai zaudējumus radīs.

141145. viesis 23.septembris 2004 16:55
0 0 Atbildēt

kas maksā ir labi zināms - mēs visi

141147. viesis 23.septembris 2004 17:07
0 0 Atbildēt

es personiigi buutu ar mieru maksaat kaut vai 2 latus lai no sava vecmilgraavja nokljuutu ne tikai Bolderaajaa bet arii uz Juurmalu-zb jau taa sarkandaugavas paarbrauktuve un korkji uz tiltiem - degvielu noeed daudz vairaak

141151. viesis 23.septembris 2004 17:36
0 0 Atbildēt

;-)))) Vispaar liekas, ka runa iet par praamjiem no Rostokas, vinjiem taadi, taapat, kaa daudzviet Eiropaa, kurseeja tur taadaa pat veidaa, kaa Riigaa paredzeets. Peec daudzaaku gadu puuleem tur ir palaists tunelis un kugji Rostokaa vairs nav nepiecieshami. Normaali, cenu diapazons no 0.5 LVL (ljautinjsh) liidz 10,- LVL (garaa fuure) liekas pilniigi pienjemams, vieniigi ruupiigi jaapaardomaa piebraucamie celji utt.. Jaadomaa, ka klientu netruuks, shitaam fuureem centraa un uz tiltiem nav vietas, vieniigi, ja kravas adresaats ir centraa.

Riigas osta vispaar neskaitaas neaizsalstosha, taadas ir Ventspils un Liepaaja. Cita lieta, ka tuvaak Daugavgriivai notiek kugju braukaashana un ledus nav vienlaidu, galu galaa ir arii paaris mazie ledlauziishi, kuri var piepaliidzeet...

Tiltu tur lejtecee necels, buus tunelis bet stipri augstaak pret straumi. Tiltam buutu jaabuut taadam, lai vismaz Silja Symphony iet pa apakshu un kaartiigs burenieks arii :-)))

141358. viesis 27.septembris 2004 13:16
0 0 Atbildēt

Rīgas jūras līcis un osta aizsalst Fufan! Tas ka Tu ostā redzi kugjus ir ledlauža nopelns.... Neaizsalstošas ostas ir Liepāja un Ventspils!

Tā ka,"ņigaņi gusej"....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti