Problēma: «Avāriju seku likvidēšana» 40

1.oktobris 2004 8:44

Kā zināms, pēc auto avārijām nereti uz ceļa paliek stikla lauskas, plastmasas detaļu fragmenti, kā arī tehnoloģiskie škidrumi – antifrīzs, dažādas eļļas. Raksta tēma ir – kas to visu savāc un par kādu naudu ?

Novērojumi krustojumā netālu no mājas liecina, ka parasti to visu savāc sētnieks. Kamēr sētnieks nav savācis stiklus, uz tiem var sagriezt kājas, kurpes, apavus un riepas. Braucošie auto samazina ātrumu, lai izlavierētu starp stikla lauskām, nebūt neuzlabojot satiksmi. Un īpašie gadījumi – kad uz ceļa paliek antifrīzs un eļļas. Pirmkārt, apkārtējā vide no tā nekļūst tīrāka. Otrkārt, jebkura eļļa uz cieta ceļa seguma samazina berzi, tātad, tas atkal samazina satiksmes drošību.

Interesanti, kāpēc nav izveidots dienests, kas pēc avārijas savāktu visus avārijas pārpalikumus (tāpat, kā aizvelk automašīnas, kuras pašas nevar pabraukt)?

Kāpēc tas tiek uzkrauts uz sētnieku pleciem?

Šķiet loģiski, ka šie izdevumi būtu jāsedz OCTA apdrošinātājam, jo arī šajā gadījumā runa iet par zaudējumu novēršanu vai atlīdzināšanu pašvaldībai. Lai nepalielinātu OCTA polišu cenu, varētu izvirzīt regreso prasību pret vainīgo autovadītāju. Lai nu kā, bet autoavāriju sekas būtu jānovērš par pašu autovadītāju līdzekļiem.

Ko par to domā paši autovadītāji un atbildīgās instances ?

Ar cieņu,
iAuto lasītājs Reduktors
 
Visi komentāri
 
142022. viesis 1.oktobris 2004 8:52
0 0 Atbildēt

Doma laba. Vajadzētu speciālajam dienestam ar šo nodarboties. Nekādu regresu nevajag, lai maksā OCTApdrošinātājs.

Aleksandrs

142024. viesis 1.oktobris 2004 8:55
0 0 Atbildēt

Redzeeju pa teluunu ka Anglijaa policisti ar birsti savaaca no sosejas lielumus, kas bija peec avaarijas palikusji paari.

A kam buutu jaasavaac nobrauktie dziivnieki?

142028. viesis 1.oktobris 2004 9:05
0 0 Atbildēt

Cik zinu par avarijas izraisisanu ir jaamaksaa sods- Kas tajaa naudas summaa ietilpst?

142029. viesis 1.oktobris 2004 9:06
0 0 Atbildēt

Redzeeju pa teluunu ka Anglijaa policisti ar birsti savaaca no sosejas lielumus, kas bija peec avaarijas palikusji paari.

A kam buutu jaasavaac nobrauktie dziivnieki?

--------------------------------------------------------------------------------

Lapsām,sunjiem,vārnām....,kam gan citam!!!

142030. viesis 1.oktobris 2004 9:11
0 0 Atbildēt

tā ir tieši tāda pati skāde kā sadauzīts auto, iebuktēts mājas stūris vai nodedzināts tilts, kapēc attiecīgā instance (laikam jau ceļu dienests, kas uztur kārtībā ceļus) nevēršas pie apdrošinātājiem, lai atlīdzinātu izdevumus par šiem neplānotajiem darbiem, bet neliekas ne zinis par notikušo, kas to lai zin.

iespējams, ka viņi atmodīsies tikai tad, kad uz izlijušās eļas saslīdēs cits auto un iesniegs prasību tiesā par kompensācijas piedzīšanu.

142031. viesis 1.oktobris 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Autoram

Ja reiz pa avārijas izraisīšanu apdrošinātāji nevar vērst regreso prasību pret vainīgo (izņemot atsevišķus gadījumus), tad pilnīgi loģiski būtu tādu domu nemaz neizbīdīt.

Kopumā tā ir kārtējā Latvijas problēma, kas nav atrisināta.

142032. viesis 1.oktobris 2004 9:17
0 0 Atbildēt

Nu labaak lai staav taas lauskas, nekaa apdroshinaataaji atkal uzgriezh ciparu, jo uz vinju pleciem uzgulstas jauni pienaakumi ;)

142035. viesis 1.oktobris 2004 9:22
0 0 Atbildēt

Autoram

Bet kā tad uz šosejām? Tur sētnieku nav.

Kamēr valstij nav naudiņas noorganizēt saimniecību tādā līmenī, ka avārijas rezultātā radusies draza tiek automātiski savākta, manuprāt, autovadītājiem pašiem būtu iespēju robežās par to jāparūpējas. Cik Latvijas ceļu malās nemētājas bamperi, moldingi u.c. pietiekami lielas salasāmas drazas?

142037. viesis 1.oktobris 2004 9:26
0 0 Atbildēt

Man ir gadījies pāris reizes novērot avārijas un to seku likvidēšanu Somijā:

1) Pirmie pat nenozīmīgas avārijas vietā VIENMĒR ierodas ugunsdzēsēji;

2) Vienmēr ir klāt arī ātrās palīdzības/paramediķu ekipāža;

3) Seko avārijas dalībnieku veselības stāvokļa pārbaude. OK, vienkāršākos gadījumos tā ir tikai neliela aptauja, kas gan tiek arī dokumentēta;

4) Ugunsdzēsēji avārijas vietu atstāj pēdējie;

5) Kā izrādās, ugunsdzēsēju mašīnas arsenālā ir arī birstes, šaufeles, kaļķis, cements u.c. lietas, kas nepieciešamas ceļa nokopšanai.

Ja jau mūsu birokrātiem tik ļoti patīk vazāties apkārt pa pasauli, gan jau viņi tur, garlaicību kliedējot, būs izpētījuši arī to, kā tiek organizēti šādi pasākumi. Varbūt vienīgi viņiem tas neliekas tik ļoti svarīgi...

142039. viesis 1.oktobris 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Pilnībā pievienojos - "viesis 01.10.2004 09:26" paustajam. Man ir bijis tas gods iekļūt avārijā ASV un tur līdzīgi kā ASV pirmie klāt ir ugfunsdzēsēji, kas ierobežo avārijas vietu, pārliecinās vai no auto netek kādi šķidrumi, ja tādi ir uzber kaut kādus reaģentus, pārliecinās vai viss kārtībā ar negadījumā iesaistītajiem cilvēkiem, tad ir arī policists, kas turpina lietas apstākļu skaidrošanu, kad cilvēki no vrakiem izkāpuši vai izcelti, autiņi tiek operatīvi nocelti no braucamās daļas - atbrauc nepieciešamais skaits evakuatoru un ugunsdzēsēji paliek pēdējie, lai ar birstēm un šaupelēm ātri saslaūcītu un novēktu no ceļa viņu pašu izkaisītos reāgentus un avārijas rezultātā radušās lauskas. Viss notiek ātri un operatīvi - turklāt nekādas lielās izmaksas slotu lietošana nerada.

142042. viesis 1.oktobris 2004 9:42
0 0 Atbildēt

panna

Tu pabrīnītos, ja uzzinātu, kādas izmaksas rada ugunsdzēsēju saukšana katrā CSNg... nu jūs sagnuļi - Somija, ASV... esiet taču reāli.

142043. viesis 1.oktobris 2004 9:43
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesis 01.10.2004 09:05

Ja es par avārijas izraisīšanu maksāju sodu, tad loģiski, ka ar šo sodu būtu jāsedz arī avārijas vietas nokopšanas darbiem tērētie izdevumi. Ja nepietiek - tad no avārijas izraisītāja kabatas.

142057. viesis 1.oktobris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

a varbuut laachi no mezha to visu var noeest?

142061. viesis 1.oktobris 2004 10:47
0 0 Atbildēt

Par avārijas izraisīšanu sods nav jāmaksā, bet gan par CSNot pārkāpumu, kā rezultātā notikusi avārija!

142064. viesis 1.oktobris 2004 11:02
0 0 Atbildēt

Reduktor, tu maldies par to, ka nav kas aizvāc mašīnu, gadījumā ja tā pati nav braucam. Protams, ka ceļu/ielu neviens netīra, bet sadauzīto autiņu aizvāc zibenīgi uz speciālu stāvvietu pat neprasot cietušā auto īpašniekam, vai viņš pats nav gatavs parūpēties par auto savākšanu. Protams, ka par to nākas maksāt pārspīlēti augstu maksu. Es atceros, ka apmēram pirms gada te gāja karstas diskusijas par autostāvvietas police service (vai tamlīdzīgas) darbības likumību un toreiz Redaktors solīja iekšlietu ministram Mārim Gailim sūtīt vēstuli. REDAKTOR, kā tur tā lieta beidzās???

142067. viesis 1.oktobris 2004 11:12
0 0 Atbildēt

ideja nav slikta, bet, ja nedo dies letaalas sekas tam vainiigajam, ko tad?

142068. viesis 1.oktobris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

Es domaaju ka avaarijas vieta jaasakopj passiem avaarijas izraisiitaajiem. Ko piemeesloji to arii ir jaasavaac !!!!!!!!

142070. viesis 1.oktobris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

tas gan ir incanc viesis . laikam iereedniitis , paarrijies par manu nomaxaato nodoklju naudu taa ka nevar dupsi atraut no ''stanoka'' .

142072. viesis 1.oktobris 2004 11:37
0 0 Atbildēt

Baigāko problēmu Redukturs pacēlis....,nu gan ir d i r s ā,visi ceļi eļas pančkās,stiklos,pabraukt nevar,'KARAUL" !!!

Ja nav ko rakstīt,tad n e h u j rakstīt!

Pastāsti tautai:Kurā vietā,kad,uz ceļa būtu ilgstoši atstāts vraks,vai vētras nogāzts koks?

Katram ceļam ir apsaimniekotājs,ibio ( satiksmes ministija,pašvaldība utt. ) un tie arī organizē ja kas darāms...

Reduktor,vai tik tu neesi no "drošinātājiem",kas taisās bīdīt likumprojektu par adrošināšanas paaugstināšanu un tavs murgs būtu tam pamtojums?

142076. viesis 1.oktobris 2004 11:42
0 0 Atbildēt

jaa - peec lielajiem crashiem braucamo dalju arii latvijaa vismaz ar augstspiediena uudens struuklu nomazgaa uzgunsdzeeseeji ... bet pie mazajiem crashiem ... nu nez - parasti jau auto riepas nav tik viegli sagriezt - un ja peec 1 dienas daudz mashiinas ir paarbraukaajushas to avaarijas vietu, tad no plastmasaam un stikliem peec tam paliek paari gandriiz vai pulveris :)

142082. viesis 1.oktobris 2004 12:01
0 0 Atbildēt

xvz,kad man bija crash un izteceeja ellja / tosols,menti izsauca ugunsdzeeseejus,kuri ar uudens struuklu visas taas shaizes noskaloja no braucamaas daljas. itkaa bija ok. jaamaxaa nekas nebija.

142083. viesis 1.oktobris 2004 12:03
0 0 Atbildēt

draco - tipa noskaloja nost no ceļa ? man arī pa ceļam ir viens krustojums, kur regulāri kāds klapējas. interesanti, kā mājas saimniekam patiktu, ja visas eļļas viņam ieskalotu mazdārziņā ?? tie sūdi tur krājas, krājas. vopšem, jādomā ir.

142086. viesis 1.oktobris 2004 12:07
0 0 Atbildēt

tieshi taa,noskaloja. un pa cik tas bi krustojums,un viss asfalteets,noskalotais kontents peec tam visdriizaak kanalizaacijaa nonaaca. par mazdaarzinjiem neko teikt nemaaceeshu gan...

142091. viesis 1.oktobris 2004 12:38
0 0 Atbildēt

Reduktor - nenoveelu tev nokljuut situacijaa kad ar viltus liecinieku paliidziibu lietu apgriezh kaajaam gaisaa un tad izvirza regresu. Uhhhh. Mamuts - kluseejis buutuu.

142092. viesis 1.oktobris 2004 12:39
0 0 Atbildēt

Vispār jau valstī bardaks, aiz suņa s... janovāc, bet aiz Policista zirga kas s... vāc ?

142097. viesis 1.oktobris 2004 13:17
0 0 Atbildēt

forsha riepa, ko sagriezh uz sabirushiem stikliem. :) Nav jau pudeles apaksha, kas nosista apmeeram 5 cm no apakshas. Un nav ko (plikaam) kaajaam skriet pa avaarijas vietu, nesagrieziisi arii (kaajas) apavus un kurpes!

142098. viesis 1.oktobris 2004 13:18
0 0 Atbildēt

arba - a prikols ar policijas zirgiem ir ideaals! :)

142115. viesis 1.oktobris 2004 14:52
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc dažs labs uzskata , ka tas būtu vienmēr jāmaksā vainīgajam. Cavādāk sāksies kārtējā naudas kāšana tā pat kā ar evakuatoriem. Pie sīkas avārijas, kur izbiris lukturīts, atbrauks "pareizie" tīrītāji un piestādīs rēķinu 500 Ls...

Tāpēc jau es maksāju OCTA, lai gadījumā ja kas notiek, to segtu apdrošinātājs. Un tikai gadījumā ja esmu braucis dzērumā vai izraisījis rupju pārkāpumu (jāatzīst līdz šim brīdim nezinu, kas ir rupjš pārkāpums), tad tiesas ceļā piedzen regresu.

142118. viesis 1.oktobris 2004 15:12
0 0 Atbildēt

Kad biju norveegijaa liecinieks CSNg, tad tur visu lieko no celja novaaca pashi policisti. Stiklus savaacca, uz elljas uzbeera smiltinjas un peec tam smuki saslauciija kopaa ar visu ellju. iisteniibaa jau tas viss ir apmaksaats, jo sods par CSNg izraisiishanu tachu ir kaut kadi 50Ls. ja nemaldos. Domaaju, ka policistu pienaakums buutu nodroshinaat vietas sakopshanu.

142135. viesis 1.oktobris 2004 16:22
0 0 Atbildēt

CSN ir teikts, ka pasham vadiitaajam ir jaasatiira brauktuve, ja izbirusi krava vai taa ir citaadi sacuukota. Es peec saviem 2 negadiijumiem pats slauciiju lauskas...

142139. viesis 1.oktobris 2004 17:06
0 0 Atbildēt

Biju Vācijā, tur mums demonstrēja CP ekipējumu, tajā ietilpa arī birstīte, šaupelīte, smiltiņas. Vot tā! Un puncīši tur poličiem nav tādi, ka līdz zemei nevar aizsniegties.

142141. viesis 1.oktobris 2004 17:21
0 0 Atbildēt

www.autoreview.ru/new_site/truc..._lapland/1.htm

Somijas slavinātāji palasiet...

142142. viesis 1.oktobris 2004 17:21
0 0 Atbildēt

Tieši ceturtās dienas aprakastu!!! Tur ir arī bildes ar avāriju

142146. viesis 1.oktobris 2004 18:08
0 0 Atbildēt

Pashiem gan novaakt.Tad jau vaidzees pie TA izieshanas uzraadiit blakus 3tuurim un aptiecinjai smilshu maisu ,skaidas ,slotu ,shaufeli

142150. viesis 1.oktobris 2004 19:44
0 0 Atbildēt

pec butibas jebkurai cp ekipazai, kas izbrauc uz notikuma vietu, auto bagaznieku vajadzetu papildinat ar ka minimums skaidu maisinu, rupju birsti un miskastes maisu rulliti. bet tas diemzel ir sapnis

212.93.97.131

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; Smartphone; 176x220)

142161. viesis 2.oktobris 2004 14:26
0 0 Atbildēt

Ugunsdzesibas un glabsanas dienesta pienakums dzest ugunsgrekus un glabt cilvekus, nevis tirit celju. Atbalstu speciala dienesta izveidi kuru apmaksatu apdroshinataji.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

142162. viesis 2.oktobris 2004 14:27
0 0 Atbildēt

man besii taas fuures, kuras peec aarkaartas riepu mainjas uz celja atstaaj taas krokodiilu daljas. es nasaku ka km garumaa taas drazas jaasavaac, lai gan arii tie suudi var radiit avaarijas situaaciju. makj.

142167. viesis 2.oktobris 2004 21:21
0 0 Atbildēt

Vism instancm, tak PO uz to, kas paliek pc crasha tur tak neko nenopelnit, ja nu vienigi, kdam stniekam, kur pats uzprass nopelnt...

212.93.97.137

Nokia6230/2.0 (03.14) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

142206. viesis 3.oktobris 2004 14:47
0 0 Atbildēt

Atbalstu!

142223. viesis 4.oktobris 2004 8:42
0 0 Atbildēt

Pēc smagas avārijas Rūjuienā sestdienas naktī, ceļš stāv netīrīts vēl jo projām Uz ceļa ir'visi mašīnas šķidrumi, lauskas, stikli, asinis utt. Kāpēc neviens to netīra ????

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti