«Audi A6» noparkojas uz tramplīna 48

17.marts 2005 0:05

Uves Bleka (Uwe Bleck) sejas izteiksme ir gandrīz tāda pati, kā novietojot auto mājas garāžā vai braucot uz veikalu. Sēžot pie stūres viņš izskatās pavisam mierīgs.

Ir grūti noticēt, ka viņš tikko noparkoja savu Audi A6 4.2 quattro 47 metru augstumā virs zemes 37,5 grādu leņķī, kas ir līdzvērtīgs 80 grādu slīpumam. Uz tramplīna.

ski3.jpg

Audi inženieris atkārtoja varoņdarbu, ko pirms viņa 1986.gadā spēja paveikt autorallists Haralds Demuts (Harald Demuth). Toreiz Demuts sarkanajā Audi 100 CS quattro (136 ZS) uzbrauca Pitkävuori tramplīnā Kaipolā, Somijā, un tā kļuva par leģendāru quattro pastāvīgās četru riteņu piedziņas reklāmu. To paveicis, viņš uzstādīja rekordu, kas palika nepārspēts līdz brīdim, kad pie stūres piesēdās Uve Bleks. Lai atzīmētu quattro divdesmit piekto gadadienu, Audi uzfilmēja turpinājumu šai reklāmai uz tā paša tramplīna.



Hanss-Kristians Švingens (Hans-Christian Schwingen), AUDI AG mārketinga komunikāciju vadītājs, stāsta par šīs filmas veidošanu: “Šī bija pirmā reize, kad mēs realizējām šādas sarežģītas filmas uzņemšanu, nepieaicinot aģentūras. Pilnīgi visu vadīja Audi – tas ir fakts, ar kuru mēs ļoti lepojamies!” Projekta vadītāji Silke Metjūzs (Silke Mathews) un Gerhards Kīfers (Gerhard Kiefer), kas bija atbildīgi par Audi filmas uzņemšanu, koordinēja gandrīz visus uzdevumus, kurus parasti veic reklāmas aģentūras. Kīfers strādāja arī par filmas direktoru: “Tas bija lieliski. Negadās bieži strādāt pie tāda projekta kā šis,” viņš saka.

Kīfera uzdevums bija uztaisīt Audi reklāmas rimeiku, pie kam, tā, lai dramatiskie efekti jaunajā reklāmā būtu ļoti tuvi 1986.gada oriģinālam. Un tā arī bija direktora vislielākā problēma: “Visgrūtākais man bija saglabāt spriedzi taisot filmu, kurai visi zina beigas,” stāsta Kīfers. Tāpēc viņš reklāmu veidoja, kā par sava veida dueli starp tramplīnu un Audi A6 – kā izaicinātāju.



Mūziku speciāli filmai komponēja Roberts Pabsts (Robert Pabst), bet to izpildīja Minhenes “Staatstheater am Gärtnerplatz” orķestris un apmēram 80 cilvēku liels koris.

Reklāmas filmas uzņemšanai 2005.gada janvāra pēdējā nedēļā tika izveidota 40 cilvēku liela komanda. Taču vispirms vajadzēja sagatavot tramplīnu, kas atrodas apmēram 300 kilometrus uz ziemeļiem no Helsinkiem – tas bija nolikts “ziemas guļā”. Pirms tam, Pitkävuori tramplīns nebija izmantots kopš 1994.gada, kad to slēdza. Remontdarbus uzsāka 3 nedēļas pirms sāka filmēšanu. Laika zobs bija ievērojami papostījis tramplīna koka daļas. Piemēram, dēļus, kas veidoja lielu daļu tramplīna, nācās nomainīt pilnībā.

Sauklis “Drošība pirmajā vietā” bija visa projekta pamatprincips. Noturēt automobili stāvā slīpumā pašā tramplīna virsotnē bija vislielākais izaicinājums. Tikko apstādināts tas tūlīt pat slīdētu atpakaļ. Tamdēļ A6 pašā virsotnē vajadzēja “pieturēt”. Lai atrisinātu šo problēmu, tika izveidota sistēma, kas sasaistīja tramplīnu ar automobiļa apakšu. Pretslīdēšanas drošības ierīce tika aprīkota ar trim pilnīgi neatkarīgām sistēmām. Tā tika novietota uz metāla plātnes un svēra apmēram 65 kilogramus. Šīs “kamanas” tika uzstādītas 1,9 tonnas smagā un 335 zirgspēku spēcīgā Audi A6 apakšā un kalpoja tam, lai neļautu automobilim ripot atpakaļ - bet tās nespēja to pavilkt.

Audi A6 4.2 quattro ar 6-pakāpju tiptronic ātrumkārbu, kas brauca augšup pa tramplīnu, visādi citādi bija parasts auto. Tāds, kādi ik dienu noripo no konveijera. Tikai divi nelieli izņēmumi: automātiskā ātrumkārba bija uzstādīta uz pirmo pārnesumu – nelielais jaudas zudums, kas rodas, pārslēdzot ātrumu, būtu padarījis uzbraukšanu ar auto tik stāvā leņķī neiespējamu, un riepas ar sešu milimetru radzēm. Šādas riepas tiek izmantotas arī rallijos.

Un tad pienāca brīdis Blekam sākt viņa elpu aizraujošo kāpienu debesīs. Ar pirmo pārnesumu, 4200 apgriezieniem minūtē un ātrumu 60 kilometri stundā Audi A6 sturmēja tramplīnu, neticami viegli pieveicot 80 procentu slīpumu. Vēlāk Bleks teica: “Es būtu varējis braukt vēl ātrāk arī pat visstāvākajā punktā.” Jau pēc deviņām sekundēm Bleks bija tramplīna startā 47 metru augstumā virs zemes. Bleks ar Audi A6 uzbrauca pa tramplīnu pavisam vienpadsmit reizes.

Sižets par filmas “Ski Jump 2005” uzņemšanu tiks rādīts TV5 raidījumā “Auto ziņas” svētdien, 20. martā plkst. 21:45 un otrdien, 22. martā plkst. 21:00.

Video varat noskatīties šeit »»

 
Visi komentāri
 
160648. viesis 17.marts 2005 0:12
0 0 Atbildēt

es sito video redzeeju. tur bija riepas ar radzeem, kas vismaz cm5 liida aaraa. un vel trosiite no prieksspusis .......

160650. viesis 17.marts 2005 0:42
0 0 Atbildēt
160652. viesis 17.marts 2005 1:47
0 0 Atbildēt

a veco variantu kaads var piedaavaat?

160653. viesis 17.marts 2005 2:10
0 0 Atbildēt

vecais variants pirms 19g ir pieejams audi-style lapa

160654. viesis 17.marts 2005 8:09
0 0 Atbildēt

Lūk jums gan jaunais gan vecais gan bildes ;)

www.jy.lv/index.php?zoomzina=294

160656. viesis 17.marts 2005 8:34
0 0 Atbildēt

Nu veca info :)

160657. viesis 17.marts 2005 8:37
0 0 Atbildēt
160659. viesis 17.marts 2005 9:07
0 0 Atbildēt

redzeeju filmas veidoshanas video. Uzbrauca tikai ar 3o piegaajienu, pirmajos divos netika augshaa. Lai tiktu ar 3o reizi augshaa, nomainiija riepas uz shauraakaam. Pirms taas 3aas reizes shoferis teica - nu ja tagad netiksim, tad laikam vispaar netiksim. Respektiivi - ar peedeejo piegaajienu izdevaas.

mezh

160661. viesis 17.marts 2005 9:22
0 0 Atbildēt

varētu būt īstenībā diezgan bailīgi tur braukāties :)) bet nu tās radzes - toch nau godīgi!!

160663. viesis 17.marts 2005 9:24
0 0 Atbildēt

nu skatamies uzmanīgi. auto ir skaisti atsiets, lai nesanāk lieli mēsli.

160664. viesis 17.marts 2005 9:25
0 0 Atbildēt

un vispār AUdi kā quatro skaistākā reklāma būtu uzvarā kādā WRC posmā. :) Slabo?

160665. viesis 17.marts 2005 9:29
0 0 Atbildēt

ne tikai riepas nomainiija uz shauraakaam, bet veel ar taadaam radzeem ka bail! :D

160666. viesis 17.marts 2005 9:31
0 0 Atbildēt

WRC ar limuzīniem nebraukā. Tur nav ne MB, ne BMW. WRC vairāk ir krāniņu satipīšana.

160669. viesis 17.marts 2005 9:39
0 0 Atbildēt

satipišana????? :?

160670. viesis 17.marts 2005 9:40
0 0 Atbildēt

staipīšana, *******

160672. viesis 17.marts 2005 9:44
0 0 Atbildēt

A3 un A4 jau nu baigie limuziini. Pat zirgam jasmejas. Par A2 vispar labak neizteikties - kroplju kroplis.

160674. viesis 17.marts 2005 9:45
0 0 Atbildēt

WRC ir tehniskās varēšanas sacensība, tramplīnā uzbraukt ar 30 piegājienu varētu pat zirga pajūgs. Par auto tehnisko sniegumu tas neko neliecina.

160678. viesis 17.marts 2005 9:48
0 0 Atbildēt

Es domaaju kaada vecaa Kupeja. ar lielaaku dzineeju, pat ar parastajaam radzejeem kautkaa uzbrauktu.

160681. viesis 17.marts 2005 9:54
0 0 Atbildēt

Protams braukāt pa idāli gludu asfaltu ir prestižāk. Nenoliedzami. Tāpat Rīgas streetreiseri noteikti ir krutāki par Martinu. :)

F1 ir asfalta ātrumsacīkste. VIenīgā un īstā. Audi arī tur nav. Slabo?

160682. viesis 17.marts 2005 9:55
0 0 Atbildēt

Audi vispār nav nekur, kur nopietni veči plosās. :)

160684. viesis 17.marts 2005 9:56
0 0 Atbildēt

Audi īstā sūtība ir un paliek viena - turīgiem cilvjiem iestāstīt, ka bez quatro dzīvē vispār nav iespējams tikt uz priekšu.

160685. viesis 17.marts 2005 9:57
0 0 Atbildēt

Magistrs, varbūt nodemonstrēsi?

160687. viesis 17.marts 2005 10:02
0 0 Atbildēt

bljee, vecais rulliitis izskataas veel sviestainaak kaa jaunais :) :)

160689. viesis 17.marts 2005 10:05
0 0 Atbildēt

Interesanta statistika. :)

160690. viesis 17.marts 2005 10:05
0 0 Atbildēt

Kurā vietā šis ir tas līderis? Aptaujās? :)

160691. viesis 17.marts 2005 10:06
0 0 Atbildēt

2003.gadā auto Nr.1 defektu ziņā iekš USA bija? Audi A6. :)

160693. viesis 17.marts 2005 10:07
0 0 Atbildēt

Vzini beidz ******* un braukaa ar savu klaburkasti :)

160694. viesis 17.marts 2005 10:08
0 0 Atbildēt

njaa, cilveki censhas, lai uztaisitu smuku klipinju, a jums ka tik apdirst... butu vismaz kadu labu vardu pateikushi, nu i ka reklama, toties labaka par dazham labam citam. nesaprotu kur problema, skauzh vai ka pashi braukajat ar kaut kadiem shrotiem un ko tadu izdarit nevaretu :)

160696. viesis 17.marts 2005 10:09
0 0 Atbildēt

smukais klipiņš top gandrīz katru gadu. viens un tas pats, nekādas izdomas, domas lidojuma, attīstības. Nekāda progresa!

160698. viesis 17.marts 2005 10:09
0 0 Atbildēt

To 160693. viesis 17.03.2005 10:07

Varbūt konkretizē? (Ja zini)

160702. viesis 17.marts 2005 10:12
0 0 Atbildēt

vzinis, kur tad ir tads klipinsh par pagajusho, aizpagajusho un citiem iepriekshejiem gadiem?

160703. viesis 17.marts 2005 10:16
0 0 Atbildēt

Pārliecinošs ir tikai viens tops: 24.1% izvēlas sudrabakrāsas auto, 16.7% melnu, 12.7% zilu, 11.8% baltu, 10.5% pelēku, 10.3% sarkanu, 5.7% zaļu, 4.3% smilškrāsas, 2.6% zeltainu, 0.7% brūnu. Sarēķiniet cik no mums izvēlas šeit neminētas krāsas auto?

160705. viesis 17.marts 2005 10:18
0 0 Atbildēt

klipiņi par iepriekšējiem gadiem - pameklē. Arī Latvijā bija attiecīgas aktivitātes - gaziņkalns, Sigulda utt. Izdoma = 0.

160707. viesis 17.marts 2005 10:21
0 0 Atbildēt

Krāsu tops liecina tikai par vienu - tipveida vai klišejveida domāšanu. Streotipu iespaidotu. Un liecina par cilvēku mazspēju domāt patstāvīgi. Ne velti tirgotājiem ir teiciens - mēs zinam, ko jums vajag. :)

160712. viesis 17.marts 2005 10:25
0 0 Atbildēt

nu jaa jaa, tu jau mums pats gudrakais un izdomas bagatakais :)

160714. viesis 17.marts 2005 10:27
0 0 Atbildēt

joprojām gaidu kādu, kurš man iestāstīs, ko man vajag pilnai laimei.

160715. viesis 17.marts 2005 10:28
0 0 Atbildēt

Kalnā braukšana ir oooo īpašnieku mārketinga-krāniņu staipīšana.

160717. viesis 17.marts 2005 10:30
0 0 Atbildēt

katrs savu kraninju staipa kaa nu maak :) taa kaa nav ko daudz *******ies...

160720. viesis 17.marts 2005 10:32
0 0 Atbildēt

A ko,no tramplīna lejā nobraukt un doties tālāk it kā nekas nebūtu noticis šiem"slabo",tas jau būtu "akšens".

160722. viesis 17.marts 2005 10:36
0 0 Atbildēt

reklāmas rulītim risinājums būtu - uzbraucam augšā, apgriežamies skaisti (kā tik quatro māk) un laižem lejā uz ... biroju pastrādāt. Pēdējos mirkļus protams var samontēt, lai budžets necieš. :)

160726. viesis 17.marts 2005 10:47
0 0 Atbildēt

vzini - tev tak pilnai laimei viss jau ir! Tagad zināšu, ka laimes atslēgas ir no Pegija:D

160729. viesis 17.marts 2005 10:56
0 0 Atbildēt

To EdMonton:

Rūgti maldies, kā vairums šeit, ka laime ir iekš auto ar kādu brauc. Nožēlojami.

160730. viesis 17.marts 2005 10:56
0 0 Atbildēt

un par auto runājot - KONKURSS forumā.

160734. viesis 17.marts 2005 10:59
0 0 Atbildēt

pļāpu zonā

160765. viesis 17.marts 2005 12:28
0 0 Atbildēt

Neapšaubāmi, viskrutākais ir vziņa Pežo...

160779. viesis 17.marts 2005 13:18
0 0 Atbildēt

Cepuri nost Audi priekšā! Mašīnas uz goda. Un ja kāds te dumji muld par to, ka kllips tāds un klips šitāds, aizejiet paskatieties uz citu auto reklāmas klipiem - tādas pašas mārketinga metodaes un vēl dumjākas...

160784. viesis 17.marts 2005 13:23
0 0 Atbildēt

deksters [?] 17.03.2005 12:28

Tu joprojām domā, ka man ir Pežo? :)

160827. viesis 17.marts 2005 19:39
0 0 Atbildēt

jebkursh 4x4 autinsh ar ralija riepam taja tramplina tiktu

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dinozauri vēl ir dzīvi! – dīvainais Pededzes monstrs (+ foto) 4

Braucot pa Gulbenes-Rēzeknes ceļu, netālu no Pededzes tilta gadījās sastapt attēlā redzamo ceļu būves mašīnu, kas ir tik sena, ka rada asociācijas ar virsrakstā minēto aizvēsturisko briesmoni. Lasīt vairāk

 

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 14

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Oktobrī Latvijā sāks darboties automātiskā ceļu satiksmes negadījumu zvanu sistēma 4

Iekšlietu ministrija un mobilo sakaru operatori veikuši nepieciešamos priekšdarbus, lai no 1.oktobra Latvijā varētu sākt darboties avārijas zvanu automātiska "eZvana" sistēma, aģentūru LETA informēja Iekšlietu ministrijas pārstāve Gunta Skrebele. Lasīt vairāk

 

Spēka pārbaude - Land Rover Discovery pavelk 110 tonnas smagu auto sastāvu (+ video; foto) 4

Land Rover Discovery apņēmās vilkt 110 tonnas smagu auto sastāvu Austrālijas nomaļajos ceļos … un izdarīja to. Redzēt apvidus automobili, kas aiz sevis velk kravas auto ar septiņām piekabēm, liekas nedaudz nereāli, tomēr tieši tā tas notika, kad Land Rover nolēma maksimāli pārbaudīt Discovery spējas. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti