Avāriju sacīkstē uzvar Vladimirs Ribņikovs

 
30.maijs 2005 15:58

Par pirmo daugavpilieti, kurš uzvarējis sacensībās “Daugavsalas” trekā Jēkabpilī, kļuvis komandas “Spīdveja Centrs” pārstāvis Vladimirs Ribņikovs. Triumfējot Latvijas čempionāta otrajā posmā, Ribņikovs arī kļuva par valsts meistarsacīkšu kopvērtējuma līderi.

Jēkabpils sacensības izvērtās par visu laiku avārijām bagātākajiem mačiem autotreka vēsturē. Kūleņus savās pirmajās sacīkstēs karjerā meta autotreka debitants Vladimirs Calko, kā arī 2004. gada Latvijas čempions Aldis Kasparovičs un jēkabpilieši Jolands Dišlers un Aigars Zadināns. It kā ar četriem kūleņiem nepietiktu, diezgan smagi savus auto pret sētu sadauzīja arī Vilnis Buholcs un viesis no Baltkrievijas Aleksejs Kobjaks.

Galu galā finālos iekļuva pa trim jēkabpiliešiem un vienam daugavpilietim un viņu vidū nebija pirmā posma uzvarētāja Riharda Eigima, kurš šajā posmā ieņēma tikai devīto vietu un zaudēja Latvijas autotreka čempionāta līdera godu. B finālā, kur tika sadalītas piektā līdz astotā vieta, tikās jēkabpilieši Aigars Zadināns, Māris Trofimovičs un Jolands Dišlers pret daugavpilieti Sergeju Blažēviču. Kā jau tam bija jānotiek, uzvarēja pieredze – Sergejs Blažēvičs. Jolandam Dišleram piekto vietu liedza iegūt kūlenis pēdējā braucienā. Tādēļ piektais posmā Blažēvičs, sestais Trofimovičs, aiz viņa Dišlers un Zadināns.

A fināls izvērtās ne mazāk dramatisks un avārijām bagāts. Pirmajā finālbraucienā trasi nesadalīja otrajā un trešajā vietā braucošie jēkabpilieši Aigars Nitišs un Aldis Kasparovičs, par ko otrais saņēma diskvalifikāciju, bet pirmais atkrita aiz Vladimira Ribņikova un finišēja trešais. Pirmā A fināla rezultāti – Vilnis Buholcs, Vladimirs Ribņikovs, Aigars Nitišs. Otrajā finālā startā ar ātrumkārbas defektu palika Ribņikovs, bet pirmo līkumu savā starpā nesadalīja visi trīs jēkabpilieši. Sadursmes rezultātā brauciens tika apturēts, bet sacensību līderis Nitišs palika trases malā un cīņu neturpināja. Uz atkārtoto startu izgāja vairs tikai trīs sportisti – Buholcs, Kasparovičs un Ribņikovs ar komandas biedra Valērija Šidlovska auto. Vadībā izrāvās Ribņikovs, aiz viņa sekoja Kasparovičs un Buholcs. Kasparovičs veica uzbrukumu Ribņikova pozīcijām, taču nesekmīgi – auto pacēlās gaisā un, apmetis kūleni, piezemējās aizmugurē braucošā Viļņa Buholca automašīnas priekšējā stiklā. Brauciens tika apturēts un pēdējā piegājienā uz starta izgāja vairs tikai Buholcs un Ribņikovs. No starta vadībā izrāvās daugavpilietis, taču, fanu atbalstīts, Buholcs apdzina konkurentu un pēc diviem līkumiem spēcīgi ietriecās dzelzs žogā – Viļņa mašīnai bija plīsusi riepa un tā vairs nebija vadāma. Izcīnījis uzvaru braucienā, arī “Cēsu Alus un Hipotēku Bankas” balvu par uzvaru Latvijas čempionāta otrajā posmā savā īpašumā ieguva Vladimirs Ribņikovs. Otrais posmā palika Aigars Nitišs, trešais Vilnis Buholcs, ceturtais – Aldis Kasparovičs.

Noteikti jāatzīmē, ka Buholcam šīs bija pēdējās sacensības vecpuiša kārtā – jau 4. jūlijā viņam priekšā kāzas ar savu ilggadējo draudzeni Lanu. Atliek vienīgi novēlēt, lai laulība Vilnim ir tikpat veiksmīga kā viņa pirmā pilnā autotreka sezona 1999. gadā, kad viņš kļuva par Latvijas čempionu!


Pateicoties uzvarai Jēkabpilī, Vladimirs Ribņikovs kļuvis par Latvijas autotreka čempionāta līderi. Viņš par nieka vienu punktu apsteidz Aigaru Nitišu, kurš ir vienīgais, kurš stāvējis uz goda pjedestāla abos pirmajos meistarsacīkšu posmos. Piektā vieta “Cēsu Alus un Hipotēku Bankas” balvas izcīņā ļāvusi trešajā vietā kopvērtējumā būt Sergejam Blažēvičam, bet uzvara pirmajā posmā plus devītā vieta Jēkabpilī ļāvusi labāko četriniekā noturēties Rihardam Eigimam.

Nākamais Latvijas autotreka čempionāta posms – jau pēc divām nedēļām, 12. jūnijā, Daugavpilī.

LČ autotrekā 2. posma rezultāti
1. Vladimirs Ribņikovs (Daugavpils, VW Golf, Spīdveja Centrs)    18 punkti
2. Aigars Nitišs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports)        15 punkti
3. Vilnis Buholcs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports)        14 punkti
4. Aldis Kasparovičs (Jēkabpils, VW Golf, Optimus Racing Team)    13 punkti
5. Sergejs Blažēvičs (Daugavpils, VW Golf, Optimus Racing Team)    9+5 punkti
6. Māris Trofimovičs (Jēkabpils, VW Golf, Auto Līga)        10+3 punkti
7. Jolands Dišlers (Jēkabpils, VW Golf, Niko Loto)            9+3 punkti
8. Aigars Zadināns (Jēkabpils, VW Golf, Auto Līga)            7+1 punkti

LČ autotrekā kopvērtējums
1. Vladimirs Ribņikovs (Daugavpils, VW Golf, Spīdveja Centrs)    25 punkti
2. Aigars Nitišs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports)        24 punkti
3. Sergejs Blažēvičs (Daugavpils, VW Golf, Optimus Racing Team)    20 punkti
4. Rihards Eigims (Daugavpils, Renault Clio)                19 punkti
5. Vilnis Buholcs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports)        18 punkti
6. Aldis Kasparovičs (Jēkabpils, VW Golf, Optimus Racing Team)    15 punkti
7. Māris Trofimovičs (Jēkabpils, VW Golf, Auto Līga)        7 punkti
8. Jolands Dišlers (Jēkabpils, VW Golf, Niko Loto)            6 punkti

Latvijas Automobiļu federācijas
treka komisijas preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti